Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wat goed @Meisje93, de eindbrief van de fysio! Ja ze heeft echt grote sprongen gemaakt de afgelopen maanden!
    Haha ja jouw moeder is maar een paar jaar ouder dan mijn oudste zus :roflmao:. Mijn oudste zus is 43 en haar oudste dochter (ons oudste nichtje) is 14 jaar. Mijn jongste zusje is 36 en ik ben zelf 38. Mijn ouders worden beiden dit jaar 70 en ik heb net als Joyce2013 geen opa's en oma's meer.

    Oei, jouw moeder had een navelstrengprolaps bij jou? Heeft ze toen een spoedkeizersnee gehad? Heb je er zelf een slechte start door gehad of waren ze er op tijd bij?

    @Joyce2013: spannend hoor of straks uit de bloeduitslagen komt of er een eitje gesprongen is! Hopelijk geen volgende ronde nodig, maar als je wil gaan tempen dan kan ik je de app fertility friend aanraden. Daar heb ik het altijd in bijgehouden en die geeft je echt goed inzicht. Maar hopelijk is het gewoon raak deze ronde!
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  2. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Kelly84: aanstaande maandag weten jullie het geslacht!!! Spannend :D. Is je voorgevoel nog veranderd?
     
    Kelly84 en Joyce2013 vinden dit leuk.
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 ja gek eigenlijk heh, spreken elkaar al zolang zonder elkaar gezien te hebben. ;)

    Zeker mooi! 5 generaties met mijn oma gaan wij niet redden denk ik. Haar zussen zijn wel oud geworden, maar mijn oma heeft helaas een slecht hart.

    Ja was zo gek om die brief te lezen, je went er ook snel aan.

    Nu duimen draaien dat het raak mag zijn!
    Ja het is wel een dingetje dat temperaturen. Maar het kan je wel meer inzicht geven en misschien voor je arts ook nog prettig om mee te kunnen kijken.

    @Yesera haha grappig dat verschil zo. :p

    Klopt.. nou het is best spannend geweest. Mijn moeder is bewust thuis bevallen. In bijzijn van huisarts (tevens vk) huisarts heeft eerst de navelstreng doorgeknipt. En daarna moest ik natuurlijk snel geboren worden. Gelukkig gebeurde dit ook en is alles goed afgelopen. Hoefden beide niet naar het ziekenhuis toe.
    De kleine details ben ik even kwijt. :oops:
    Er was iig geen tijd meer om naar het zkh te gaan.
     
  4. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wauw @Meisje93! Goed gehandeld dus van de huisarts en heel veel geluk dat je er snel was!!
    Ik had het er net voor de controle van gisteren met mijn man over dat het me zo relaxed leek om thuis te kunnen bevallen. Geen gedoe met oppas voor de jongens. Geen vervoer naar het ziekenhuis hoeven regelen (man heeft geen rijbewijs). Etc. Maar toen dus bleek dat kleine niet ingedaald is en ze de eventuele gevolgen vertelde, dacht ik direct ja mooi dat ik wel in het ziekenhuis ga bevallen. Mocht zoiets dan gebeuren, dan ben ik tenminste op de juiste plek daarvoor.

    Mijn moeder is trouwens ook van ons allemaal thuis bevallen onder begeleiding van de huisarts. Zo ging dat destijds :). Gelukkig verliepen alle bevallingen zonder complicaties.
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera blijft lastig zo'n beslissing.
    Je weet helaas niet van tevoren hoe het verloopt.

    Mijn moeder is alleen van de jongste onder begeleiding van de vk bevallen. Die echt grove fouten heeft gemaakt. Uiteindelijk in zkh bevallen.
    En de rest van de kinderen allemaal onder begeleiding van de huisarts. En allemaal thuis op 1 na. (Weeën zette niet door)

    Hier zijn beide meiden trouwens ook thuis geboren onder begeleiding van de huisarts. :)
    Inderdaad erg relaxed. Al was het bij F. ook even spannend met de navelstreng. Die zat zo strak om haar heen, dat haar hoofdje net aan geboren kon worden.
     
  6. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: nou ja, eigenlijk heb ik geen beslissing te nemen hoor :roflmao:. Heb door mijn bindweefselziekte sowieso een medische indicatie, dus thuis bevallen is eigenlijk al uitgesloten. Maar het kwam stiekem in me op om het toch bespreekbaar te maken. Maar die gedachte werd dus ook direct weer de kop ingedrukt :rolleyes:.
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera Snap ik! Al hoor je van de meeste vrouwen wel, dat als ze eenmaal in het ziekenhuis bevallen zijn. Ze niet meer thuis willem bevallen.
    Maar bij jou dus niet. ;)

    Hoe gaat het verder daar? Begint er al wat te rommelen.
    Morgen alweer 38 weken. :D
     
  8. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Als ik de keuze had gehad dan had ik denk ik voor thuis bevallen gekozen. Maar bij de oudste was het beter om in het ziekenhuis te bevallen omdat ze niet wisten hoe mijn lichaam een zwangerschap en bevalling zouden doen. Bij de 2e natuurlijk geen keuze omdat ik die vroegtijdig langdurig gebroken vliezen had. En nu dus een eigenwijsje dat niet is ingedaald :rolleyes:. En heb ook niet het idee dat hij/zij al ingedaald is inmiddels. Positie voelt nog precies hetzelfde en heb die druk onderin die ik van de andere 2 na het indalen ken ook niet. Verder ook totaal geen gerommel. Maar dat zegt niks, want dat heb ik de andere 2x ook niet gehad. Alleen steken van het indalen, maar heb nooit voorweeën gehad. Beide begon het gewoon plotseling met breken van mijn vliezen. De oudste de dag erna weeën, direct om de 1 à 2 minuten en bij de jongste natuurlijk ingeleid omdat er geen weeën kwamen. Ben benieuwd of het een 3e keer met gebroken vliezen zal beginnen of deze keer toch eerst weeën. Wachten het rustig af. Maar morgen idd alweer 38 weken!

    En ben ook heel benieuwd naar het geslacht van de baby van @Kelly84! Veel plezier bij de echo vandaag :D
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  9. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Nou daar ben ik weer hoor. Jeetje ik heb het echt te druk om af en toe te reageren en bij te lezen.

    @Meisje93 wat super dat de kleine meid nu heerlijk rond wandelt zeg!!

    @Yesera oh wat fijn dat de kleine nog lekker warm binnen zit!!

    @Joyce2013 nou ben benieuwd of je eitje nu gesprongen is, en zou het dan ook al raak kunnen zijn ?

    Nou wij hebben vandaag de pretecho gehad hoor ;) maar de oudste was mee, dus we hebben het op laten schrijven en de envelop is nog dicht.
    Zaterdag zo ie zo een confetti ding om door de oudste te laten onthullen wat het gaat worden. Maar ik ga er nu toch vanuit dat het een meisje is haha.
    Dus misschien dat wij eerder de envelop open maken maar dat weten we nog niet.
     
  10. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Aarrggghhhh je laat ons wel in spanning hoor @Kelly84 :p:roflmao:
    Ben heel benieuwd of jullie weer een meisje krijgen. Hoe voel je je verder?

    Hier vandaag wederom de buurvrouw die zegt dat we weer een jongen krijgen. Zegt ze aan de hand van het feit dat mijn taille niet helemaal weg is. Een collega van me zegt juist weer dat ik er anders zwanger uitzie dan de laatste keer, dus die zegt weer meisje. Nou een van de 2 heeft gelijk ;):roflmao:
    Zelf weet ik het inmiddels niet meer. Eerst vrij sterk gevoel voor meisje en daar ook over gedroomd. Kijk ook wel veel online naar meisjeskleding die ik zou willen bestellen zodra het een meisje blijkt. Maar mijn man kwam een paar weken geleden met een andere jongensnaam waar hij zich beter bij voelt, dus daarom ook wel het idee dat het misschien toch een 3e jongen is. Nou ja nog max 4 weken dan weten we het :D
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  11. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Kelly84 je houd het spannend haha ik zou echt niet kunnen wachten.
    En hebben zaterdag en woensdag gezellig gehad donderdag of vrijdag moet het eitje zijn gesprongen. Dus zouden zeker een kans moeten maken. Ben vandaag dus 3 of 4 DPO maandag 28/10 bloedprikken of ik een ei heb gehad. En zo ja dan vrijdag 2 oktober testen als ik niet ongesteld ben.
     
    Kelly84 en Yesera vinden dit leuk.
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera Heerlijk geen voorweeën. Hier beide al weken van tevoren gerommel.
    Bij F. kwamen ze zelfs regelmatig. Lag ik met kerst aan de ctg omdat ze bang waren dat het begonnen was. :p

    Hier bij de 1ste tonnetje rond. Niks geen vrouwelijke vormen meer.
    Bij de 2e had ik een prachtige buik en een mooie taille .:thumup:
    Zegt dus niks haha.

    @Kelly84 wha je houdt ons echt in spanning zeg! Maar je gaat dus uit van weer een meisje.
    Die envelop zal wel branden in je la.
    Zaterdag is wel heel ver weg. :rolleyes:

    @Joyce2013 spannend! Mijn duimen draaien voor je.
     
    Kelly84 en Joyce2013 vinden dit leuk.
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera hoe is het nou?
    Ga je je laatste mijlpaal halen? Het is wel heerlijk weer om te bevallen zeg. Niet zo warm ideaal.
     
  14. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Gaat goed hier! Nog rustig :). Wel sinds gisteren pijn in mijn schaambeen en bekken met bewegen. Boel daar beneden wordt dus duidelijk weker. Morgenavond is de termijn waarop mijn vliezen braken bij de oudste en zondag de termijn waarop ik van hem beviel, dus ben benieuwd :D. Maar hoop stiekem nog steeds dat ik oktober mag halen.

    Hoe gaat het met jouw hoogzwangere dame? :p

    @Kelly84: ben zo benieuwd wat jullie morgen te horen krijgen!
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Spannend! @Yesera
    in september worden wel de meeste baby's geboren. :p
    maar 10-10-20 blijft een mooie datum.

    Lijkt erop dat ze vanaf vanmiddag weeën heeft.
    Maar dat kan 24u duren. Ben benieuwd wanneer het gaat komen.

    @Kelly84 ja heb je het volgehouden om de envelop dicht te houden? :)
     
  16. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: is dat zo? Nooit geweten dat er in september de meeste baby's geboren worden. Zeker allemaal gezellig gehad tijdens de feestdagen :p.
    Nee, wij gaan voor oktober :D.

    Oh wauw, dan wordt het vannacht of morgen dat ze er moeten zijn! Wat spannend! Hopelijk verloopt alles goed.
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja dat dacht ik wel eens gehoord te hebben. Precies, die feestdagen. ;)

    Nog niks helaas. Ik hoop dat het snel door gaat zetten.
    Wij zelf worden nu ook wel ongeduldig haha.
    Hebben alles zo rap klaar gemaakt allemaal.
    Gisteravond heeft mijn man nog een hek gemaakt. Zodat F. er niet bij kan komen.
     
  18. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Meisje93 wat krijgen jullie voor baby’s ?

    @Yesera mijn gevoel bij jou is ook een jongen maar dat baseer ik echt op niks haha..

    Nou vanochtend heeft de oudste het confetti ding laten ontploffen en ja hoor weer een meisje, maar ben er echt heel blij mee. En gelukkig de meiden en natuurlijk papa ook. Een echt meiden gezin!
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  19. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ahhhhhh gefeliciteerd @Kelly84!
    Hebben jullie het echt kunnen volhouden om niet in de envelop te spieken?

    Haha grappig dat je bij mij juist het gevoel hebt dat we weer een jongen krijgen. Neig zelf nog steeds ietsjes meer naar meisje dan jongen, maar absoluut geen 100% zeker gevoel.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Kelly84 puppy's :rolleyes:
    Zeer ongepland, maarja niets meer aan te doen.

    Wat leuk nog een meid! Inderdaad een meiden gezin.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina