Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Je kan altijd eerst nog kiezen voor strippen heh. Kan vaak ook een extra zetje geven. Zeker bij F. was dat toen het geval.
    Had met 41+1 controle in zkh. Toen dus 41+5 inleid datum gepland.
    Echo en ctg waren goed. Weer veel gerommel in de buik. Had ze in overleg nog gestript. Dag daarvoor ook al gedaan.
    En in de parkeergarage van het ziekenhuis begonnen de echte weeën. :roflmao:
    Had dus echt een mini zetje nodig.

Zolang de ctg en echo goed zijn. Genoeg vruchtwater enzo. Durfde ik het wel aan.
    Bij beide meiden was de placenta nog prachtig. Goed doorbloed en nog genoeg voedingsstoffen voor ze.

Ik duim met je mee! ❤
    Wie weet is het een meisje, en blijft die gewoon lekker eigenwijs lekker lang bij je.

2. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: ja ze zei idd vorige week ook al dat ze het zelf echt wel aan zou geven als een inleiding toch de beste optie werd. Idd door controle hoeveelheid vruchtwater, bloeddruk, hartslag van de baby en de placenta. Tot nu toe heb ik elke keer ruim vruchtwater. Neemt wel wat af, maar dat is natuurlijk normaal. Maar onder de 2 cm in de diepste pocket is inleiden bij overtijd en ik zat vorige week nog op 5 cm :rolleyes:. We moeten het gewoon per controle gaan bekijken.
    Het is in ieder geval een eigenwijs kindje al ;).

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera wanneer heb je weer controle?
    Nu om de 2 dagen toch? Of om de dag zelfs. Ben het alweer helemaal kwijt. :roflmao:
    Dat sowieso ja!

4. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Vanmiddag! En dan gaan we de plannen voor volgende week maken. Volgens mij is het in principe 2x per week controle vanaf nu. Dus waarschijnlijk begin volgende week en dan eind van de week of controle of inleiding. Of helemaal niks omdat kleine toch spontaan besluit te komen ;):rolleyes:

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Succes vanmiddag! :)
    Oh ja en dan vanaf 41wk is het dagelijks. Maar daar gaan we niet vanuit bij jou hoor.
    Spannend..

6. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Oh ik baal :cry::cry::cry:. In plaats van verder indalen en vast gaan zitten, is de baby weer omhoog gekomen uit mijn bekken :cry:. Inleiden is daardoor op dit moment absoluut niet mogelijk. En als mijn vliezen breken moet ik dus nog steeds direct plat... bloeddruk is wel weer iets gestegen, wat dus nog steeds een naderende bevalling kan betekenen. Best case scenario is dat de bevalling spontaan begint met weeën en zo de baby alsnog naar beneden duwt.
    Heb voor volgende week 2 afspraken om nogmaals te laten beoordelen hoe het met de conditie van de baby gaat en of hij/zij al ingedaald is. Baby doet het tot nu toe heel goed en heb nog steeds ruim voldoende vruchtwater. Alleen als baby ingedaald is, kan de inleiding ingepland gaan worden. Als er echt niks spontaan gebeurt en baby daalt niet in, dan moet de gyn bepalen of we toch vliezen kunnen breken en dat ze dan tegelijk medicatie aansluiten en duwen op mijn buik om handmatig in te laten dalen. Nou ja, daar zit je natuurlijk ook niet op te wachten! Had zo gehoopt op een ingedaalde baby en een uiterste datum :cry:. Maar we weten dus totaal nog niet waar we aan toe zijn....

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera Och dat is zeker balen!!
    Ga heel hard voor je duimen meis dat het allemaal spontaan goed gaat komen. ♡♡

8. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Dank je! Dat hoop ik ook. Gaan we toch voor spontane weeën op 10-10 :p.
    Maar is toch bizar? Verloskundige had eigenlijk ook niet verwacht dat ik zo lang zou doorlopen. En dan gaat baby gewoon weer omhoog in plaats van naar beneden. En dat met 40w2d! Dit verhaal gaan we hem of haar later vast vaak vertellen :roflmao:.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik ga heel hard duimen voor 10-10 hoor. :p
    Ja lastig is dat heh. Bij de oudste zei huisarts ook. Nou jij gaat tussen de 37 en 38 weken bevallen hoor. Kwam ze ook pas met 41 weken. Wat een domper was dat.
    Net zoals voor jou! Zeker nu jij niet gewend bent om over tijd te lopen. En dan ook nog eens niet ingedaald. Al heeft de baby nu natuurlijk meer ruimte daar beneden.
    Bij een oude vriendin gingen de baby's pas indalen toen de weeën begonnen. :$

10. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja precies. Dat zei de verloskundige ook. Zodra ik weeën krijg, zal hij/zij met een paar weeën ingedaald zijn. Dus dat zou nu echt de beste manier van beginnen van bevallen zijn. Deze hele zwangerschap gaat zo anders dan de andere 2! Man en ik zaten net de grappen dat dit echt een diva is. Wil niet lang ingedaald liggen omdat baby's daar een punthoofd van krijgen :roflmao:. Ach ja, we moeten er maar een beetje de lol van in gaan zien, want veranderen doen we de situatie toch niet.

11. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Yesera ik lees mee hoor maar soms zoooooo druk. Maar jemig wat laat jouw kleine uk op zich wachten en ik snap helemaal dag je baalt als een stekker dat hij/zij niet verder ingedaald is!
    Morgen 10/10 dus ben heel benieuwd!! Ga in ieder geval voor je duimen.
    Hoe voel jij je verder?

Hier helpt pure vaseline eindelijk iets om van die schrale lippen af te komen.

@Meisje93 jaaa alweer bijna op de helft echt bizar!! Tijd vliegt en nog veeeeel sneller als bij de 2de maar wordt dan ook wel echt geleefd.
    En ja haha heb al wel wat kleertjes gekocht ;) zo leuk weer! En ik wil een baby nestje laten maken, die heb ik bij de vorige meiden dus niet gehad. Dus een beetje aan het rond kijken. Zie bijlage ik vind dit printje toch geweldig.

Bijgevoegde bestanden:

12. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Kelly84: het ergste balen is inmiddels weer gezakt en we gaan het gewoon zien! Kunnen er toch niks aan veranderen ;). Maar hij/zij laat ons wel echt wachten! Ik voel me gelukkig nog steeds goed. Doe wel niet zoveel meer hoor. Zorg dat het een beetje opgeruimd blijft. Draai de vaat en was. Als het weer het toelaat een ommetje met de kleine en voor de rest lekker zitten op de bank.

Fijn dat de pure vaseline helpt! En wat een gaaf printje!

Kelly84 vindt dit leuk.
  13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Haha geweldig! Vandaag 10-10 je hebt nog 8u voor een diva dag hoor. :roflmao:
    Nee helaas niet. Bij de 1ste zat ik er op gegeven moment helemaal doorheen.
    zeker door de verwachting dat het eerder zou komen. En bij de 2e was ik met 41wk nog super relaxed.
    Dus snap je volledig dat jullie stik ongeduldig zijn. Al kom jik nog positief over hoor. Ik kon soms alleen maar janken. :oops:

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Kelly84 leuke stof, zeker voor een babynestje! :)
    Hier ook bij beide meiden niet gebruikt, ook niet gemist.
    Ben benieuwd of jij het veel zal gaan gebruiken.

Kelly84 vindt dit leuk.
  15. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: nou mister of miss diva vindt blijkbaar 10-10 niet goed genoeg, want er gebeurt nog helemaal niks :rolleyes:.
    Ik zat er donderdag wel even doorheen. Was zo'n tegenvaller om te horen dat kleine weer omhoog was gegaan. Maar ja, realiseerde me ook wel snel dat je er niks aan kunt veranderen, dus gewoon weer afwachten wat er gebeurt. Hou alle opties nog open, al schat ik de kans op een inleiding wel groot in. Maar je weet nooit! Enige waar ik echt tegenop zie bij een inleiding is de medicatie. Die wil ik zo graag vermijden. Maar als het echt moet, dan maar volledig eraan toe geven en dan doe ik het deze keer gewoon met een ruggenprik. Dinsdag is het eerste moment van de waarheid, zal baby dan wel ingedaald zijn?

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera Snap ik, en inderdaad je kan er helaas niets aan veranderen.
    Ik ga heel hard duimen dat een inleiding niet nodig zal zijn.
    Ga je eerst strip pogingen proberen?

17. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Strippen is op dit moment niet eens mogelijk omdat baby zo hoog ligt.... dat kan alleen als hij/zij goed is ingedaald. Dus eerst maar eens een ingedaald kind krijgen :rolleyes:

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oh dat wist ik niet. :oops:
    Een dubbele domper dan zeg! Blijf duimen voor je hoor. X

19. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    IT'S A BOY!!!! :D
    Om 8:49 uur is onze 3e zoon geboren! Om 2:30 uur begonnen regelmatige weeën om de 4 minuten. Om 5:30 uur had ik hierdoor al 7 cm ontsluiting! Echter baby was ingedaald, maar nog niet voldoende om vliezen te breken. Om 7:00 uur kon dat wel, maar direct kreeg kleine het moeilijk. Weeënremmers gekregen om hem rust te geven, maar mijn instinct zei direct dit gaat niet zo lukken. Nadat weeën weer terug kwamen kreeg hij het weer moeilijk en zagen ze dat hij een sterrenkijker was. Aangedrongen dat mijn instinct zei dat het niet goed was. Weer weeënremmers, maar die werkten nauwelijks. Op OK meerdere pogingen om een ruggenprik te zetten en uiteindelijk lukte dat gelukkig. Kleine bleek in een gekke draai vast te zitten in mijn bekken waardoor ze hem er niet bij zijn koppie uit kregen. Daarom hebben ze nog een verticale snee in mijn baarmoeder gemaakt en hem handmatig in stuit gedraaid. Zo kwam hij er goed uit en deed hij het vrijwel direct hartstikke goed. Hij had zijn ogen snel open en keek heel wijs om zich heen, precies zoals bij de echo's. Hij had gepoept in het vruchtwater, was dus een sterrenkijker en had de navelstreng 3x om zijn nek waarvan 1x heel erg strak :eek:. Na het hechten zei de gynaecoloog dat het echt maar goed was dat we voor een spoedkeizersnee gegaan waren. Lig nu opgenomen en mag hopelijk woensdag daar huis. Totaal niet hoe je hoopt dat alles verloopt, maar we zijn in de wolken met onze knapperd! Voor zijn termijn is hij een kleintje met 50 cm en 3344 gram (p17). Dus so much voor de groeiecho met buik op p97 :rolleyes:.

20. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd lieverd! Wat een heftige bevalling, gelukkig zijn de kleine en jij nu oke. Geniet van jullie mooie kleine man, en laat je goed verzorgen. Doe rustig aan, inderdaad niet de bevalling waar je op hoopt, maar het resultaat maakt altijd een hoop goed. Hopelijk woensdag naar huis, dat is waar je het snelst hersteld. Liefs!

Yesera vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina