Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera ja daar is hij dan! Toch nog spontaan & toch een jongen! Moest je schakelen?
    Van harte gefeliciteerd! Maar wat een heftige bevalling heb je achter de rug zeg. Pfoe!
    Goed herstel toegewenst. En hopelijk mag je snel naar huis om daar aan te sterken. ♡♡
     
    Yesera vindt dit leuk.
  2. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Yesera ahh gefeliciteerd!!! Ook weer een lief klein mannetje, wat super leuk!

    Maar jeetje wat een heftige bevalling zeg! En wat goed dat jezelf ook je instinct volgende en wist dat het zo niet was goed gekomen. Hopelijk mag je woensdag naar huis maar geniet ook even van de rust in het ziekenhuis hoor.
     
  3. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: nee hoefde helemaal niet te schakelen. Was zo blij dat de baby er gezond uit was gekomen, dat het geslacht er echt totaal niks meer toe deed! De gyn had mijn bevalplan goed gelezen. Toen ik vroeg wat hebben we gekregen? Werden de doeken voor me omhoog gedaan zodat ik door het venster kon kijken en toen zei ze, nou kijk zelf maar! Ze deden de beentjes open en zo ontdekten mijn man en ik samen dat het een jongetje was. Echt heel bijzonder! En voor ons beiden was het direct goed. Hij hoort erbij.
    Moet ook zeggen dat mijn gevoel richting het einde steeds meer richting jongen ging. Iedereen, ook tijdens de bevalling, zei alles gaat deze keer zo anders, dit moet wel een meisje zijn. Dus ik zei al tegen mijn man ze jinxen het, dit is gewoon mooi weer een jongen :roflmao:.

    @Kelly84: de bevalling was idd heel heftig maar dankzij goed handelen van de gynaecoloog en mijn instinct is dit zo goed afgelopen. De gyn is nog bij me langs geweest en heeft uitgelegd wat er gebeurt is. Omdat hij de navelstreng zo vaak en zo strak om zijn nek had, is mijn baarmoeder in een kramp geschoten. Heeft een soort ring om de baby gevormd om ervoor te zorgen dat deze het geboortekanaal niet in kon. Dat zou hij namelijk echt niet hebben overleefd. Maar mijn baarmoeder was zo verkrampt, dat deze ook tijdens de OK zei, baby gaat nergens heen :p. Heb meerdere spierverslappers en dus uiteindelijk een verticale incisie gehad om die kramp op te heffen. En alleen het draaien van de baby in stuit in mijn buik, kon er voor zorgen dat de omstrengeling minder werd en ze hem eruit konden halen. De artsen hebben het tijdens de operatie niet aan ons laten voelen, maar gaven achteraf ook aan dat dit voor hen ook echt een hele spannende sectio was. Heb ook nog meerdere assistenten en verpleegkundigen gesproken die erbij waren en iedereen was diep onder de indruk.
    Geeft voor mij echt rust. Dit was voor onze kleine man de enige optie en mijn lichaam heeft dit goed aangevoeld en aangegeven. Voor de gyn waren er meerdere doorslaggevende factoren: gepoept in het vruchtwater, baby daalde niet verder ondanks goed persen tijdens de persweeën CTG van de baby, in combinatie met niet ideale ligging als sterrenkijker en dat ik zo duidelijk aangaf dat het niet klopte. Ze heeft heel goed geluisterd.

    We zijn inmiddels heerlijk thuis. Kleine doet het mega goed en is alweer over zijn geboortegewicht :D. Mijn buik is heel gevoelig, maar ja wat wil je;). Krijg waarschijnlijk extra uren kraamhulp, omdat ik gewoon nog erg beperkt mobiel ben. Mijn man heeft het ook best zwaar met alles. Hij heeft machteloos toe staan te kijken. De eerste keer dat ik zei dat ze me naar OK moesten rijden voor een keizersnee had hij nog zoiets van kom op lieverd dat moet je niet zeggen, je kan dit. Maar toen ik heel duidelijk zei, nee schat, het klopt niet de baby gaat zo niet komen, toen had hij wel door dat ik serieus was. Hij is ook heel angstig geweest tijdens de keizersnee omdat hij zag hoe ze aan hem aan het trekken en draaien waren. Hij kon alleen maar denken toen hij uit mijn buik opgetild werd: als zijn hoofd er nog maar aan zit :cry:. En hij kan er gewoon niet bij dat we elke controle een echo hebben gehad en dat ze dit gewoon niet op echo hebben gezien. Was dit eerder onderzocht/gezien, dan hadden we direct voor een keizersnee kunnen gaan. Nu heeft het echt een extra intact op ons zowel lichamelijk als emotioneel. Vandaag dan ook flink last van kraamtranen ;)
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera Ik word ook helemaal emotioneel van je bericht. Pfoe wat is het spannend geweest en wat wonderlijk dat alles zo goed afgelopen is.
    Inderdaad voor je man is het ook erg heftig geweest. Hopelijk kunnen jullie het een goed plekje geven.
    Wil je zijn naam delen? Of hou je die liever geheim? :)

    Klinkt wel een hele fijn en lieve gyn.! Leuk dat jullie zelf mochten kijken wat het geslacht was. Ja bijzonder heh om dat zelf te mogen zien! ♡
    Logisch die kraamtranen, hopelijk krijg je wat uurtjes erbij!
     
  5. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Zie afbeelding voor zijn naam. Haal hem later wel weer weg ;)
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hele mooie naam! :)
     
    Yesera vindt dit leuk.
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera Hoe gaat het met jou en de kleine man?
    Gaat het herstel voorspoedig?
     
  8. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Lief dat je het vraagt! Met mij gaat het elke dag beter. Buik is nog erg gevoelig hoor, dus moet echt niet meerdere dingen achter elkaar doen. Vanochtend gedoucht en daarna direct even fruit gewassen en gesneden voor de oudsten. Dat was iets te veel en dat voel ik dan direct in mijn buik. Dus moet echt goed onthouden om 1 ding te doen en dan echt even te gaan zitten voordat ik weer wat anders doe. De kraamhulp was vandaag voor het laatst, dus vanaf nu lekker echt met z'n 5en. Kleine doet het echt goed. Groeit als kool, want zit nu al op 3730 gram (geboortegewicht 3344 gram). Grappig om te vergelijken met de oudsten, die waren dat gewicht met een maand oud :roflmao:
     
  9. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Hahaha heerlijk dit mannetje doet het hartstikke goed, wat fijn om te horen zeg.
    En ja je hooft wil meer dat je lijf aan kan en daar moet je goed naar luisteren, word steeds lastiger hoor :rolleyes:. Bukken mocht ook niet, ik pakte met me tenen de was van de grond :roflmao:. Ik kan zo slecht stil zitten, dan word je ook vindingrijk haha.
    Zijn de broers ook helemaal verliefd op hun baby broertje.. De oudste maakt het zo bewust mee, wel echt heel mooi.
     
    Yesera vindt dit leuk.
  10. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Leuke naam @Yesera en wat fijn dat het zo goed gaat zeg!! En zo’n keizersnede lijkt mij ook echt mega pittig vooral al met 2 kids thuis.

    Hiet afgelopen dinsdag de 20 weken echo gehad en alles was goed gelukkig en nog steeds een meisje ;)

    Hier zijn we druk bezig met namen bedenken.. We hebben nu 2 meiden met korte namen, en dubbele eind letters.
     
    Yesera vindt dit leuk.
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera Vaak wil je gelijk te snel. Goed je grenzen bewaken!
    Zo die groeit zeker goed! Fijn hoor.
    Hier vielen beide meiden de 1ste week alleen maar af.

    @Kelly84 wat fijn dat alles goed was! Toch weer een hele opluchting.

    @Joyce2013 hoe ver zit jij nu in je cyclus?
     
    Yesera vindt dit leuk.
  12. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Joyce2013: oh ja dat niet bukken, vergeet ik regelmatig :oops:. In het begin kon ik niet bukken dus deed ik idd de voetentruc :roflmao:. Maar nu lukt bukken wel weer iets, dus uit automatisme buk je dan toch per ongeluk....
    Ja de andere 2 zijn echt gek op hun broertje. Blijven hem maar kusjes geven :roflmao:. Moeten ze regelmatig tegenhouden van nu is het genoeg :p.

    @Kelly84: wat fijn een goede 20 weken echo! Weer een mijlpaal. En gelukkig nog steeds een meisje ;). En vandaag ben je precies op de helft! Is 11 maart je officiële uitgerekende datum?

    Onze oudste vermaakt zich prima. Heeft deze week herfstvakantie en heeft al 3x gelogeerd en is elke dag wel met een vriendje op pad. De middelste vindt dat wel lastig, want die wil graag meedoen. Hebben geprobeerd hem een nachtje bij zijn neven te laten logeren, maar werden om 22:00 uur gebeld dat hij niet wilde slapen en huilde om papa :$. Hij vindt het ook wel moeilijk dat ik hem niet kan tillen. Vraagt het regelmatig, maar snapt dan gelukkig wel dat ik het niet kan omdat ik pijn in mijn buik heb. Heb nu wel een manier gevonden hoe hij soort van op schoot kan zitten zonder me pijn te doen, dus zo knuffelen we dan lekker.

    @Meisje93: onze oudste zat met 6 dagen weer op geboortegewicht, de middelste met 9 dagen en deze bink dus al met 5 dagen. Ik produceer slagroom ;)
     
  13. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Yesera ah ja dat is lastig dat je niet kan en mag tillen. En leg dat maar is goed uit aan zo’n ukkie.
    Vanaf wanneer mag dat weer?

    Ik was afgelopen woensdag precies op de helft, maar de meting dinsdag was dan al 20+4 en dat zou beter overeenkomen met mijn gedachten maar joh het is maar een datum haha. Ik hoop alleen dat ik er niet overheen ga..
     
  14. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera Wat ontzettend lief dat ze zo gek zijn op hun broertje.

    De oudste heeft dus flink genoten van zijn vakantie.
    Ja logisch dat de middelste dat niet zo leuk vond. Ineens is je extra aandacht weg. Merk dat aan F. ook gelijk als E. weg is.

    Wow, dat kan je wel zeggen ja! Wel fijn hoor dat ze gelijk zo goed groeien.
     
  15. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hoe gaat het hier met iedereen?

    @Kelly84: hebben jullie al een naam? Hoe gaat het met jou? En met de meisjes?

    @Joyce2013: hoe gaat het met jou? En met de jongens?

    @Meisje93: hoe gaat het met jou? En met de mega schattige puppy's en jullie meisjes?

    Hier gaat het goed. Kleine is alweer 4 weken. Cliché is weer waar, tijd gaat zo hard! Hij doet het nog steeds heel goed. Groeit denk ik goed, want gaat alweer over naar maatje 56. Oudste 2 zaten nog een maand langer in 50 :roflmao:. Over 1,5 week eerste bezoek consultatiebureau. Hij heeft wel net als zijn broers tracheomalacie. Bij oudste hebben we dat nooit geweten, maar als ik nu foto's terugkijk van hem in het badje, dan zie ik die ingedeukte borstkas ook. Gelukkig had hij er zo weinig last van dat we het dus nooit gemerkt hebben. Wel had hij verborgen reflux, wat vaak in combinatie met een te slappe luchtpijp optreedt. Middelste heeft de diagnose wel gehad en die had er wel heel veel last van, ook van verborgen reflux. Bij deze kleine man zie ik de intrekken in zijn hals, op het borstbeen en onder zijn ribben ook. Ook neusvleugelt hij soms. Vooral na het drinken moet hij echt even op adem komen. En ook de verborgen reflux zie ik. Maar hij is verder heel rustig en tevreden dus het zit hem allemaal niet erg dwars. Mijn herstel gaat rustig de goede kant op. Wel is de huid van mijn onderbuik heel erg gevoelig/pijnlijk. Brandt en prikt bij elke aanraking. Hopelijk trekt dat snel nog weg. Verder nog rustig energie opbouwen. Doe lekker middagdutje met de jongsten mee. Hoop dat ik binnenkort wat langere stukken kan lopen, zodat ik zo weer wat conditie op kan bouwen.
     
  16. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Hier gaat alles goed, ben weer aan me kuur begonnen. Puisten schieten weer als paddenstoelen op me gezicht.. blijft stom.. Maar het is voor een goed doel haha.

    Alweer 4 weken jeetje wat gaat de tijd toch snel he. Toch nog een maandje in maat 50, voor jou kindjes dus kort haha.. de mijne hadden soms helemaal geen 50 aan en gelijk 56, buldozers die mannen van mij haha..
    Fijn dat hij niet zo veel last heeft als zijn broers van de tracheomalacie. Klinkt echt als een 3e.. rustig, tevreden en gaat lekker mee in de flow..
    Zal zeker nog verder weg trekken hoor, blijft altijd wel een gevoelig punt. Althans bij mij is dat zo, en anders bij de nacontrole ook aangeven.
    Goed je rust pakken inderdaad, lekker tukkies doen als de kleine dat ook doet en rustig aan conditie opbouwen...
     
    Yesera vindt dit leuk.
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera afgelopen maandag is de laatste pup weg gegaan. :cry:
    Moet er nog erg aan wennen hoor.

    Met de meiden gaat het goed. De oudste doet het super op school.
    De jongste is een pittig ding. Erg eigenwijs en wilt graag haar zin hebben. :p

    Inmiddels al bij het bureau geweest denk. Hoe was het bezoek?
    Ja de weken vliegen voorbij dan. Wel fijn dat je het nu gelijk opmerkte. Kan je er ook rekening mee houden.
    Wat heerlijk dat het zo'n tevreden mannetje is.
    Hoe gaat het nu met je herstel?

    @Joyce2013 hoe gaat het nu met jou? Inmiddels op het wachtbankje?
     
  18. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Hallo allemaal, hoe gaat het ermee?

    @Meisje93 leuk hé als het zo goed gaat op school. Wij hadden 2 weken geleden 10min gesprek en kregen te horen dat ze bij ons in een 3 sterren groepje zit, en ver voor loopt op de rest van de 4 jarige, dus wij glimmen uiteraard van trots. En zeker omdat ze dus helaas weer stok doof is, in de tussentijd ook weer bij de kno arts geweest en er zat heel veel vocht, aanstaande woensdag weer nieuwe buisjes en der neusamandelen weer. Dat wordt de 5de keer alweer, voor de buisjes.

    En de jongste is hier dus ook echt eentje met een eigen willetje en dan ook echt een heeeeeel pittig meisje.

    Hier gaat alles verder goed. Heb wel echt al een aardige punt buik. Maar verder bikkelen we door.

    @Joyce2013 hoe is het bij jou?

    @Yesera en hoe gaat het bij jou met alle kids?
     
  19. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Oh wat zal het weer leeg in huis zijn @Meisje93! Hebben ze allemaal een fijn thuis gekregen?
    Wat fijn dat het zo goed op school gaat! Ze was er natuurlijk al eventjes aan toe, dus is het fijn om te zien dat ze er ook echt op haar plek is.
    Dat pittige herken ik! Onze middelste is ook een pittig ventje. Zit nu ook echt in zijn terrible two's. Nee, nope, ik wil niet, bah, lust ik niet etc :rolleyes:. Is ook echt een jochie wat lekker fysiek bezig moet zijn, dus lekker veel bouwen, knutselen, naar de speeltuin etc.
    Zijn idd bij het consultatiebureau geweest en met 5,5 week woog hij 5420 gram :D. Dat wogen zijn grote broers met 2,5 maand :roflmao::roflmao: . Hij doet het dus erg goed ;). Hij is nu al wel ruim 3 weken verkouden. Aangestoken door de middelste die telkens weer opnieuw een virus te pakken heeft. Elke keer als het een beetje zakt dan pikt hij er een nieuwe bij op en steekt de jongste ook aan. Die heeft daardoor nog meer moeite met ademen en laat met drinken snel los. Drinkt daardoor per keer maar kleine hoeveelheden en komt daardoor overdag wel heel vaak. 'S nachts laat hij er zo'n 4 tot 5 uur tussen, dus dat is wel lekker. Hij slaapt ook het beste op zijn buik, maar dat durf ik alleen nog aan als we erbij zijn. Als ik zelf slaap, dan leg ik hem op zijn rug of zij.

    De middelste doet het ondanks zijn verkoudheid erg goed. Hebben hem eindelijk goed ingesteld op medicatie voor zijn longen en darmen waardoor hij nu doorslaapt en 's nachts geen buikpijn meer heeft. En hij valt niet meer om als hij verkouden is, maar hobbelt lekker door. Gaat nu 2x in de week naar de peuterspeelzaal (waar hij al die virusje oppikt ;)) en heeft het daar echt naar zijn zin. Afscheid nemen gaat ook steeds beter.

    Oudste was donderdag opeens ziek. Keelpijn koorts, hoofdpijn en snotterig.... voor de zekerheid coronatest laten doen maar was gelukkig negatief. Inmiddels is hij ook weer goed opgeknapt. Verder met hem bezig met zijn eerste surprise. Hij heeft het stomste meisje uit de klas getrokken zegt ie :rolleyes::roflmao:. Maar de surprise wordt erg leuk. Ze had als interesse Roblox opgeschreven en dat speelt hij zelf ook vaak. Dus een Roblox poppetje knutselen als surprise vindt ie wel leuk. Ze begint al aardig vorm te krijgen. Komende dagen de laatste dingetjes samen afmaken.

    Mijn herstel gaat goed. Zit weer op mijn oude energieniveau en de inwendige pijn is nagenoeg weg. Wel weer last van mijn blaasverzakking, maar dat komt ook doordat ik borstvoeding geef en daarmee de hormonen in stand hou. Vorige keer trokken die klachten ook weg na het afbouwen van de borstvoeding, dus dat komt deze keer vast ook weer goed tzt. Wel nog erg veel last van de huid van mijn onderbuik. De huidzenuwen zijn beschadigd, waardoor elke aanraking pijn doet en voelt alsof mijn huid in brand staat. Kan een paar maanden duren voordat dat hersteld is zei de gyn. De kilo's blijven er deze keer wel een beetje aanhangen en ook mijn buik is nog lang niet weg, dus heb nog wel wat werk aan de winkel.

    @Kelly84: 25 weken alweer! Wanneer ga je met verlof? 4 of 6 weken van tevoren? Al aan het aftellen of valt het mee? Ik moet half januari weer aan de slag. Op dit moment nog totaal geen zin in, dus daar denken we nog maar even niet aan ;)
     
  20. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Yesera wat super fijn dat allemaal goed gaat.

    Ik ga zeker weten 6 weken van te voren met verlof!! Ik wil gewoon echt nog even genieten van de rust. Oudste natuurlijk iedere dag naar school en de jongste gaat 2x in de week naar de crèche dus dan heb ik toch nog ff is dagen voor mezelf haha.
     

Deel Deze Pagina