Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera ja was wel even wennen, maar ook heerlijk die rust. Beetje dubbel.
    En dat zal voorlopig nog wel even blijven denk.
    Ja, ze zijn alle 3 in een super goed huis terecht gekomen. 2 van de 3 hebben al een hond gehad die na 15-16jaar dood gegaan zijn.
    En het 3e baasje is mijn collega. :)

    Wat heerlijk dat de middelste goed ingesteld is met zijn medicijnen.
    Nacht doorslapen is top, zeker nu met de newborn.
    Fijn dat hij het leuk vind op de psz. Ja dat is weer zo'n nadeel heh. Heerst altijd wel wat daar...

    Was de surprise nog goee gelukt van de oudste?
    Foto? :D

    Oeh dat klinkt erg pijnlijk, en dan ook nog een paar maanden...
    Is dat normaal bij een keizersnede? Nee toch?

    @Kelly84 groot gelijk hoor! Kan je nog even lekker rusten voordat de baby er is.

    Nou meiden succes weer met de kids 5 weken thuis te houden..
     
  2. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Haha @Meisje93 kan me voorstellen dat het ook rust geeft dat ze nu weg zijn. Niet alleen qua zorgen voor maar ook qua geluid denk ik :roflmao:. Fijn dat je een goed huisje voor ze hebt gevonden en zo ook nog een beetje mee kan blijven spieken met hun leventje.
    Hoe gaat het met de meisjes? Hoe gaat het met F haar ontwikkeling? Met lopen enzo? En hoe vindt E het dat ze nu een tijd niet naar school zal gaan?
    Hier ging het even goed met de snotneuzen, maar nu net weer 2 nachten van slecht slapen gehad met de middelste. Hij heeft weer een virusje opgepikt op de peuterspeelzaal en hoest en snottert flink. Jongste is vannacht ook begonnen met hoesten en snotteren :confused:. Ach ja, dat heb je met die kleintjes. Hopelijk snel weer van het virusje af zodat er weer goed geslapen wordt.
    Surprise van de oudste was goed gelukt al zeg ik het zelf :roflmao:. Zie foto (krijg hem niet recht geplaatst...).
    Gisteren weer met de jongste naar het consultatiebureau geweest. Weegt nu 6310 gram en is bijna 60 cm :D. Is precies volgens het lijntje gegroeid, dus ik ben tevreden. Hij heeft zich verder voorbeeldig gedragen. Lekker rustig op schoot alles bekeken en flink gelachen naar de verpleegkundige. Hij weet nu al hoe hij ze moet inpakken :roflmao:. Inmiddels laten we hem overdag op zijn buik slapen, dus zijn nekspieren zijn goed sterk zei ze. Hij kan zijn koppie al goed omhoog houden.
    Het beschadigen van de huidzenuwen komt geloof ik niet veel voor, maar is wel een logische complicatie van de keizersnede. Ze snijden door alle huidlagen, dus daarbij kunnen ze ook huidzenuwen raken. En helaas ben ik de 'gelukkige' die daar last van heeft :rolleyes:. Heb ook nog wel regelmatig buikpijn, stekende pijn bij plassen en wat (licht)bruine afscheiding, dus herstellen van een keizersnede is denk ik gewoon niet mijn ding. Spieren van bekkenbodem en buik zijn ook nog erg slap, dus dat helpt niet mee. Geven van borstvoeding zal daar ook invloed op hebben.

    @Kelly84: groot gelijk om 6 weken van tevoren te gaan. Heb ik ook gedaan. Zelfs met daar nog 2 weken vakantie aan vooraf. Heb ook echt heerlijk genoten van mijn lange verlof! Mijn bevallingsverlof loopt nog tot volgende week en daarna nog 4 weken vakantie. Hoe gaat het verder met je?

    En hoe gaat het met @Joyce2013 en de jongens?

    Ben blij dat ik deze lockdown niet voor juf hoef te spelen en tegelijk zelf thuis moet werken. Deze keer hoef ik alleen 2 weken juf te zijn en hopelijk is de lockdown dan klaar. En op dat moment moet ik zelf ook weer aan het werk, nog steeds volledig thuis. Moet in de komende weken nog even een goede werkplek op zolder inrichten.
     
  3. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Hier gaat het lekker, zijn verhuist en wat is het fijn. Mijn man is nu 2 weken vrij om verder te gaan met klussen en is daar dus druk mee bezig. Ik ben gewoon aan het werk nog deze week, maar ook dat is geen straf nu ik een kantoor heb :D.

    Verder is me eispong denk ik weer geweest (rusthartslag weer omhoog), maar iets met lockdown en geen ovulatietesten meer in huis van de action haha. Dus maar een beetje op gevoel, voor de zekerheid morgen nog maar een keer gezellig maken dan hebben we het om de dag (16/18 en dan morgen CD 20) normaal rond dag 18/19 ovulatie. Dit is ronde 4 met de medicatie, al heb ik het gevoel dat ik steeds te vroeg stopte en me eisprong later was. Ovulatietest was steeds positief, maar me eisprong lijkt steeds 3 dagen daarna pas te springen. Als ik kijk naar mijn menstruatie en dan 14 dagen terug tel kom ik tot die berekening zeg maar. Dus nu geen testen maar gewoon langer door gaan en hopen dat het goed komt.

    Maar terug komend op ronde 4, beide jongens was ik zwanger in ronde 4 dus fingers crossed.

    @Lockdown, dit word de eerste keer met kindje in groep 3. Maar het is maar 2 weken dat kan ik aan (hoop ik haha). Nee hoor komt vast goed, maken er wat van ;)
     
    Yesera vindt dit leuk.
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera klopt, ze konden aardig geluid maken. En dan vooral in de nacht. :rolleyes:
    Gaat goed met de meisjes, E. moest wel even huilen vorige week maandag toen ze te horen kreeg dat ze nog maar 1 dagje naar school mocht. Maar had al een paar werkboeken gekocht. Dus ze is lekker bezig thuis. Man is nu ook vrij, erg fijn!
    F. valt nog regelmatig, enkels staan ook enorm naar binnen toe. Hoopte dat dit op gegeven moment wel zou gaan herstellen. Ze loopt inmiddels 3 maanden nu. Na de kerstvakantie benader ik de fysio wel even wat verstandig is. Zij vond haar in juli/augustus ook wel dat haar enkels erg flexibel waren.
    Surprise is zeker goed gelukt! Leuk hoor.
    Zo de jongste groeit goed zeg, fijn hoor. Haha ja bij een ander zijn ze vaak voorbeeldig.
    Shit zeg die buik van je. :( hopelijk zit er snel vooruitgang in.

    Ja dat is wel erg fijn dat je dan nog even verlof hebt! Vind je het prettig dat je thuis kan werken?


    @Joyce2013 wat heerlijk dat je de verhuizing achter de rug hebt.
    Voelt het huis aan als een thuis of moet dat nog groeien?

    Spannend weer op het wachtbankje! Ik duim met je mee hoor.
     
  5. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Beste wensen allemaal! Hopelijk heel veel geluk en gezondheid met de kleintjes en nog een paar kleintjes erbij ;):D!

    @Meisje93: ja vind het fijn om thuis te werken. Paar jaar geleden aan mijn baas gevraagd om gedeeltelijk thuis te weken en toen was het absoluut niet mogelijk. Beleid bla bla bla. En nu is opeens alles mogelijk :rolleyes:. Dus ook als alles weer naar redelijk normaal terug gaat zal ik gedeeltelijk thuis blijven werken. En niet hoeven kolven maar live kunnen voeden de komende maanden is ook echt een luxe!

    @Kelly84: jij nog ongeveer een maandje werken voor je met verlof gaat? Hoe gaat het met je?

    @Joyce2013: duim heel hard dat 2031 jullie jaar wordt!!
     
  6. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Voor jullie ook allemaal de beste wensen!!

    @Yesera nou liever 2021 haha 2031 ben ik wel klaar met zwanger worden haha.
     
  7. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hahaha oeps typefoutje @Joyce2013 :roflmao::roflmao:. In 2031 zitten we idd in een heel andere fase met al onze kiddo's.
     
  8. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Kan niet wachten!!
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    De beste wensen allemaal! Op naar een mooi & gezond jaar. ♡

    @Yesera haha ja zo zie je maar. Nu is ineens alles mogelijk. :)
    Dat is zeker een luxe heerlijk.
     
    Yesera vindt dit leuk.
  10. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Nou @Meisje93, dat gezond jaar wordt nog een uitdaging hier :$. De middelste heeft het eerste virusje van 2021 alweer te pakken :rolleyes:. Sinds vrijdagnacht ziek, dus hij liet er ook geen gras over groeien. Is er helaas wel flink ziek van :(. Eet en drinkt nauwelijks, heeft hoge koorts en is erg benauwd. Vrees dat we de 3e slechte nacht in gaan.
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Och gunst! Niet fijn om zo het nieuwe jaar in te gaan. En dan ook nog zo benauwd zijn. :(
    Veel beterschap daar!
     
  12. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Nou gelukkig is ie inmiddels opgeknapt. Zondagnacht nog een onrustige nacht met koorts en benauwdheid, maar daarna zakte het allemaal. Afgelopen nacht lekker doorgeslapen en vandaag een koortsvrije dag gehad :thumup:.
     
  13. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Hier vandaan ook iedereen de beste wensen nog voor 2021!!

    @Joyce2013 dat het maar een vruchtbaar jaar mag worden.

    @Yesera oh oh bij jou is het jaar alweer goed begonnen dus met een zieke, maar gelukkig gaat het allemaal weer beter!

    Jaaaa hier bijna verlof!! 25 Januari mijn laatste werkdag! En wat kijk ik er naar uit. Al hoop ik wel echt heeeeeeeel erg dat de scholen en crèches 1 februari zeker open gaan! (Ga ervan uit dat het de 19de zo ie zo niet gebeurd)

    Verder hier alles goed, alleen mijn ijzer is erg laag, dus daar slik ik nu pillen voor, maar verder gaat het prima.
     
  14. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat fijn! Hopelijk blijft dat zo.

    Ik kreeg 30dec ineens de buikgriep.
    F. ook, die moest ineens in de avond enorm spugen.
    Mijn man werd 31 dec. ook ziek.
    Voor het eerst lagen wij dus met de jaarwisseling al in bed te slapen. :roflmao:

    @Kelly84 wauw wat gaat het snel bij jou zeg. 31 weken alweer.
    En over 19dagen al je laatste werkdag. Heerlijk!
    Dat hoop ik ook voor je. Kan je toch nog even van je verlof genieten.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  15. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Kelly84 dankjewel... nooit verwacht dat het zo lang zou duren.
    Maar we gaan door, ronde 5 met Letrozol nu. Na een half jaar mag ik terug naar de gyn om verdere opties te bespreken. Geen idee wat de verdere opties zouden zijn, bedoel het werkt nu wel wordt elke keer 14 dagen na me eisprong ongesteld. Vraag me af of ik genoeg progesteron aanmaak omdat ik altijd vanaf 8/9 dagen na me eisprong spotting heb. Vaak bruin maar soms ook rood dus geloof niet dat me baarmoeder klaar is voor een innesteling. Zo voelt het maar misschien is het niks, het is in ieder geval iets wat ik heb opgeschreven.

    @Meisje93 nou bij ons was de jaarwisseling ook niet spectaculair hoor haha. ZIjn half 1 naar bed gegaan, want tja er was ook niks haha. Maar jullie zijn vast weer opgeknapt allemaal.

    Voor iedereen nog de beste wensen voor 2021, mag eigenlijk niet meer maar niet minder gemeend.
     
  16. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Oei met z'n allen buikgriep is niet fijn @Meisje93! Iedereen weer opgeknapt?

    @Kelly84: de 25e is al bijna! En dan lekker genieten van je verlof. Ik heb deze week nog vrij, maar moet volgende week weer beginnen. Heb lang vrij gehad, maar het is ook zo weer omgevlogen!
    Zijn jullie trouwens al uit de naam?

    @Joyce2013: is tarwekiemolie slikken na de eisprong misschien toch een idee? Bij de middelste en jongste was het raak in de ronde dat ik dat gebruikte. Geen idee of dat toeval was ;)

    Onze kleine man is vandaag weer goedgekeurd bij het consultatiebureau. 62,2 cm en 7020 gram :roflmao:. Mooi gegroeid volgens zijn lijntje :thumup:. Heeft zijn eerste vaccinaties gehad en is daar wel flink beroerd van. Koorts, niet willen slapen en heeft me helemaal onder gespuugd :|. Na een zetpil heeft hij eventjes geslapen bij mijn man op schoot. Daardoor nu wel iets vrolijker. We gaan zien wat de nacht ons brengt :rolleyes:.
     
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 hopelijk zal het bezoekje aan de gyn niet meer nodig zijn. Ik blijf iig duimen voor jullie.

    Klopt, gelukkig zijn we weer helemaal opgeknapt. :)

    @Yesera ja zijn allemaal weer de oude.

    Wauw die groeit goed zeg! F. woog vorige maand 10kg. :roflmao:
    Wat vervelend dat hij er zo naar van werd. Was hij weer snel opgeknapt?
     
  18. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Oké dames, een vriendin van mij, waarvan ik ooit haar paard heb gereden.
    Is vandaag bevallen van de week nog een bakkie gedaan.
    En we hebben het niet over de namen gehad enz.
    Wel van ben nieuwsgierig.

    Nu heeft ze dus dezelfde naam. Heb toch wel even een traan gelaten.

    M’n man zegt gelijk ja dag we houden deze naam hoor, het past er zo goed bij.

    Het is een vriendin wat nu weer even wat closer is doordat we samen zwanger zijn, maar daar buiten komen we niet op elkaars verjaardagen ofzo. Mijn man spreekt haar man bijvoorbeeld nooit.
    Hebben elkaar nog nooit gezien verder.

    Ze wonen wel vlakbij, 10min lopen van elkaar.

    Ik baal zoooooo verschrikkelijk! Maar neig ook gewoon naar deze naam.
    Wat als we elkaar over een half jaar niet meer zouden spreken. Dan heb ik eeuwig spijt.

    Wat zouden jullie doen?
     
  19. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    #1979 Yesera, 16 jan 2021
    Laatst bewerkt: 16 jan 2021
    @Kelly84: oh bah dat is niet leuk! Kan me voorstellen dat je daar verdrietig van bent. Ik zou het even laten bezinken voor nu. Je hebt nog even tijd om voor jezelf aan te voelen of het goed voelt om bij de naam te blijven. Als het voor jullie de naam is, zou ik er denk ik wel voor gaan. Zeker omdat je twijfelt of het een langdurige hechte vriendschap is.

    Ik heb het zelf nooit zo meegemaakt. Wel toevallig een jongetje van 9 dagen ouder dan onze oudste met dezelfde naam. Ze kwamen op dezelfde peuterspeelzaal terecht en de leidster daar zei dat ze het werk al meer dan 30 jaar deed en nog nooit een jongetje had gehad met die naam (en zo uitzonderlijk is hij niet hoor). En nu opeens 2 tegelijk! En je raad het nooit! De 2 werden dikke, maar echt super dikke vrienden! Zitten nu allebei op een andere basisschool, maar ze spreken nog steeds af om te spelen. En soms zit daar even een tijd tussen, maar elke keer als ze elkaar zien, voelt het weer alsof ze elkaar dagelijks zien. Als je hun naam noemt, zeggen ze altijd: tegen welke heb je het? :roflmao:
    Van de middelste weet ik niemand met dezelfde naam.
    De jongste heeft dezelfde naam als het broertje van een klasgenootje van de oudste. Die is nu een jaar of 2. Ken die moeder wel van vroeger van muziekles en de middelbare school. Was helemaal vergeten dat hun 3e zoon ook zo heet. Pas toen de oudste het op school na zijn geboorte had verteld kwam hij thuis, mam! Het broertje van die heet ook zo! Toen dacht ik oh ja dat is ook zo. Geen idee of ouders ervan balen of niet. Kan me niet voorstellen want we zijn alleen maar kennissen. Is ook niet een veel voorkomende naam (vorig jaar maar net iets meer dan 150 kinderen). Maar de familie van naamgenoot van de oudste kenden we dus helemaal niet toen ze geboren werden en de ouders van jongste naamgenoot zijn alleen vage kennissen en 2 jaar leeftijdsverschil tussen, dus zijn wel echt andere situaties dan bij jullie. Succes met jullie keuze!
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  20. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Yesera dankje wel voor je reactie.
    We laten het ook nog even bezinken en gaan ook nog wel het lijstje namen nog is af. En als we echt denken dit is hem gewoon dan gaan we er toch gewoon voor.

    Maar op dit moment baal ik zo verschrikkelijk.
     

Deel Deze Pagina