Hallo goedemorgen ! Hopelijk zijn die kiezen snel door bij de kindjes, die tandjes kunnen zo vervelend zijn voor ze ! @wachtend gelukkig gaat het iets beter met je rug, kan je al wat meer tillen ? Lekker zo'n verf en knipbeurt !! @hier vandaag en morgen nog even hard werken en dan na morgen weer wat rust en weekend !
Tillen gaat gelukkig weer goed!! Toch fijn als je je eigen jochie weer heerlijk kan knuffelen. @ ontwikkelingen vandaag op het MKD te horen gekregen of het niet verstandig was met ZL naar een ostheopaat te gaan omdat Zl behoorlijk last heeft om diep in slaap te vallen en ook meerdere keren per dag een driftbui heeft met gillen, krijsen en nu dus ook met zijn hoofd op de vloer bonken!!! (DIe hadden we thuis nog niet gezien!!!) Voor morgen een telefonisch consult aangevraagd om te overleggen met de kinderarts maar wie van jullie heeft hier ervaring mee? @ bloedverlies na 7 dagen rust gehad te hebben heb ik weer bloedverlies net de gyn opgebeld en gevraagd wat te doen nog even aankijken of meteen komen ivm meerdere miskramen en ook te weinig baarmoederslijmvlies. Voor volgende week woensdag een afspraak. Ik zei ook al ik hoef niet binnen 6 maanden zwanger te zijn maar elke week always en libresse sponsoren vind ik wat teveel van het goede!! Nou meiden ook ik ga weer onder de loep genomen worden.... hopelijk kunnen en willen ze er wat aandoen. ..
@wachtend misshien ook even consult bij de kno vragen ik las van de week iemand waarbij de neusamandeeken werden verwijderd.. Heel verschik daarna driftbuien hoofdbonken en veel beter slapen... Bleek dat kind heel veel pijn gehad moest hebben aan deeusamandelen... Ostiopaat geen ervaring
@ wanchtend ; Wij zijn met L. naar een osteopaat geweest, ze zat vast door de bevalling.. Daarna kon ze haar hoofdje en romp weer gewoon draaien, positieve ervaring dus! En vervelend dat je weer bloedverlies hebt zeg.. maar wel goed dat je aan de bel hebt getrokken.. zou fijn zijn als ze een (oplosbare!) oorzaak vinden..
@wachtend hopelijk vinden ze iets en kunnen ze je helpen want zal een beetje gek worden als je hoofdsponsor word van always. @hier Ik heb tot volgend jaar zomer nog mijn spiraaltje, maar heb er de laatste tijd wel enige last van (zeurende buikpijn/niet rond de maandelijkse periode en redelijk constant) dus ik ga maar even naar de HA om te kijken of hij nog wel goed zit.... Ik heb een mirena spiraal omdat ik anders namelijk wel hoofdsponsor ben van always (met de pil constant ongi).
Zo, weer terug van CB. Y is sinds haar geboorte 1845 gram gegroeid (met 5 dagen was ze 9,5% van haar geboortegewicht kwijt, dus eigenlijk ongeveer 2150 gram gegroeid sinds die tijd) en 10 cm langer gegroeid! Ben weer trots op haar De prikken zitten er ook weer in en ze ligt nu lekker te slapen. Straks weer tempen, want vorige keer kreeg ze koorts 7 uur na de prikken. Wachtend: Hier geen ervaring met osteopaat... Goed dat je een consult bij de GYN gaat hebben. Even bespreken, want zo vaak bloeden is ook niet goed! Ik ben voor het eerst na de bevalling weer ongesteld, helemaal uit mezelf, na 82 dagen. Is redelijk normaal als ik geen meds slik voor eisprong, dus heb iig al mijn oude cyclus terug en hopelijk gaat hij alleen nog maar wat korter worden de komende rondes! Denise: Dat klinkt ook niet goed, buikpijn hebben... Idd even een consult bij de HA nemen. Hopelijk kan snel een oplossing vinden. Jullie mss tips om Y bezig te houden op de buik? Y moet meer op de buik van het CB. Normaal kan ze haar hoofd goed recht houden, maar tijdens consult daar was ze enorm moe, dus deed ze dit niet goed en nu moet ik 3x per dag 30 min op de buik oefenen. Deed al vaker oefenen met Y, maar die begint te krijsen na 2 minuten op de buik en ik kan bij wijze van spreken op mijn kop gaan staan, maar haar aandacht krijg ik niet als ze op de buik ligt, zo vervelend vind ze het! Heb als tip al in de wandelwagen op de buik zodat ze eraan kan wennen, op tafel of op de bank op de buik zodat ik op ooghoogte kan zitten (deed is al) en afleiden met speeltjes (wat ik al zei, ik kan doen wat ik wil maar haar aandacht krijg ik niet als ze op haar buik ligt).
L. wilde niet op haar buik ivm reflux, dus ik legde haar ook niet op de buik.. Later een rolletje onder haar borst gelegd en speeltjes voor haar neergelegd maar ze vond het nog verschrikkelijk. Sinds een week oid wil ze wel op haar buik spelen, en omrollen.. dus ik zeg, komt vanzelf! Gewoon blijven proberen maar niks provoceren..
Advies van cb naast je neerleggen, hun willen dat je kindje aan het idiale lijntje voldoet, terwijl ieder kindje zich ontwikkeld in zijn of haar eigen tempo zolang je zelf geen extreme dingen meerkt denken ene oor in andere oor uit. Vb, volgens cb mocht schoonzusje pas vanaf 6 maanden gaan babyzwemmen... Ehh waarom zegt zwembad dan 12 wkn en ook alles wat je opzoekt zegt 3 maanden
Dank dames! Had mijn moeder al gebeld, die moet ik goed op de hoogte houden *Trotse oma * en die zei ook al dat ze het flauwekul vind omdat ze normaal haar hoofd prima omhoog kan houden als ze op schoot zit bijvoorbeeld... Deed ze trouwens al redelijk vroeg, hoofd zelf recht kunnen houden. Wat bizar vanaf 6 maanden pas zwemmen! Bij het zwembad waar ik met Y wil gaan knuffelzwemmen mag je al vanaf 6 weken komen! Moet je nagaan! Heb zelf ervoor gekozen te wachten tot ze haar 2e prikken had gehad, dan heeft ze iig iets aan afweer al gehad
hoi dames ! J. sliep laat maar ze sliep wel uit tot 10 uur ! dus dat was dan wel weer lekker.. @wachtende nee geen ervaring mee.. fijn dat het wat beter gaat met je rug ! @Sdenise dat heb ik dus ook gehad met de pil , continu ongesteld , nu lijkt het voor het eerst weer normaal te zijn zonder doorbraak bloedingen enz, wel ben ik onwijs heftig ongi sinds ik bevallen ben @Mira idd niet te veel vast houden aan hun adviesen .. je prinses doet het prima ! het cb werkt volgens boekjes, echter vergeten ze dat niet alle kindjes volgens die boekjes of studie gaan. En op de buik komt van zelf, hier kon ze dat al erg snel maar J. sliep altijd op haar buik bij haar was het juist anders om .. haha op der rug wilde ze niet , en rollen deed ze ook heel lang niet . komt allemaal goed! hier het hh helemaal gedaan ..wasjes gedraaid ..enz enz. nu ff lekker met een koppie thee zitten
Trotse mama hier!!! Wij doen met ZL gebarentaal en hij heeft net voor het eerst het woord drinken uitgebeeld!! Yes yes yes!!!
Leuk!! W. hee nu vanmiddag eindelijk wel goed geslapen, maar ik was naar stal, geen idee hoe laat ze vanavond sliep.. Grr vl was de babyphone vergeten meenasr boven te nemen.. Ohh ook leuk 2 maanden gratis film 1 hihi, zijn ehte filmkijkers dus das wel leuk!
Goedemorgen allemaal, Hoe is het hier met de kindjes??? Hier ligt ZL nu netjes op bed en speelt met zijn popje (zo schattig om te zien!!) Vanmiddag belt de KA op om te overleggen over de osteopaat en ik hoop gewoon dat ze het er mee eens is. (zo niet ga ik het toch doen hoor!! maar goedkeuring zou wel lekker zijn omdat hij ook in hetzelfde gebouw zit en ze zouden kunnen overleggen als dat nodig is) Hier drinkt ZL geen 500 cc per dag meer waar hij zondag nog 800 cc dronk is het de laatste dagen rond de 400 cc. Ik kijk het nog even aan en controleer nu de luiers op vocht. En ik, ik heb vandaag besloten een "rustdag" te houden nouja wel even de was doen en stofzuigen maar voor de rest als ZL slaapt lekker achter de pc of een boek lezen En jullie?? Jullie al plannen voor vandaag???
Goedemorgen! Even een drukke ochtend, want de kleine meid was iets vroeger wakker dan ik verwacht had... Geeft niet, heeft mama ook een lange dag om lekker te rommelen Wachtend: Oef, dat ik weinig! Y drinkt op een dag nu 4 flessen van 180+6 (ongeveer 195-200cc als het aangemaakt is)en die gaan soms op. Meestal drinkt ze daarvan ongeveer 730 - 750 cc aangemaakte flesvoeding per dag. Je hebt toch zo'n rekensom: 120cc x kilo lichaamsgewicht minimaal, 150cc is gemiddeld en 180cc maximaal of een maximum van 1L... Dan zou hij idd veel meer moeten drinken. Of geldt dit alleen voor volledige FV, dus niet als je ook nog vast voedsel mag aanbieden? Ben nog niet zo ver met Y natuurlijk, dus weet daar eigenlijk niks van Gisteren bij CB keek ze even raar op toen ik zei dat Y nog maar 4 flessen krijgt... Mevrouw is gewoon ontzettend tevreden met wat ze krijgt en doordat de hoeveelheid per fles hoog is en ze een relatief lichtgewicht is (bijna op -1 lijn van groeicurve) is dit meer dan voldoende voor haar... Gaf gisteren aan dat ze al veel op de handen zit te sabbelen, lip naar binnen zuigt (doet ze al een maand) en eten en etende mensen ontzettend interessant vind. De arts stond even te twijfelen, maar besloot toch om haar nog even alleen op FV te houden, dus na de volgende controle met 4m ga ik echt wel beginnen met wat eerste groente en fruithapjes hoor! Denk dat ze er dan helemaal aan toe is. In de tussentijd haar, onder toezicht, vast met de lepel laten spelen, dan is ze die gewend Ik heb vandaag een rustige dag. Ga wat rommelen in huis, maar geen uitjes op de planning omdat Y de vorige keer na de prikken een paar dagen totaal van slag was. Lijkt dit keer enorm mee te vallen! Vorige keer 7 uur na de prikken koorts en ontzettend suf en ongeveer 3 a 4 dagen erna nog uit haar hum. Gisteren bleef ze lekker vrolijk en alert en heeft ze tegen de nacht wat koorts gekregen waarvoor we haar een zetpil hebben gegeven. Vanmorgen was alles weer prima, temp normaal, en niet suf of niet aangedaan in haar ritme of humeur. Mijn meisje is nog steeds lekker vrolijk en heeft heerlijk liggen kletsen in de box Gisteren "geoefend" met haar voor haar nekje. Ik leg haar op de bank om er zelf voor te gaan zitten zodat ze blijft kijken. Heb niks moeten doen, ze was aan het rondkijken, hoofd netjes omhoog zo ver als ik nog nooit gezien had, maar had honger en toen was het dan ook snel klaar. Net weer even geprobeerd door zelf onderuit op de bank te gaan liggen, mevrouw op de borst en ze heeft heerlijk de kamer zitten bekijken... Wat nou slechte nek! Ze heeft gewoon minimaal 5 minuten achter elkaar haar hoofd omhoog gehouden. Kon me prima aankijken, niet vanuit haar ooghoeken moeten kijken, gewoon netjes recht en hoofd hoger of lager bewegen om iets hoger of lager te kijken... Die arts op CB had er eigenlijk bij moeten zijn
Ben benieuwd wat je KA zegt! Vind het soms zo jammer dat regulier en alternatief niet gewoondoor 1 deur kunnen.. Goedzo, lekker rustig aan doen vandaag! Wij zijn gister met L. naar een alternatief arts geweest ivm ons vermoeden dat ze meer allergieen heeft. En inderdaad, naast de KMA heeft ze ook een gluten allergie, een allergie voor banaan, appel en citrusvruchten, en voor brocolli en een hoop koolsoorten, en voor ei. Dat wordt dus even puzzellen wat wel en niet! Gelukkig eten we al helemaal biologisch en puur dus wete altijd wel wat we eten.
KZH: Hoe zijn jullie erachter gekomen dat ze allergieën heeft? Uitslag ofzo? Ik heb zelf veel allergieën (bijna alles behalve een aantal voedselsoorten waarvoor je allergisch kan zijn) die ik ontwikkeld heb nadat ik over eczeem heen gegroeid ben (samen met astmatische bronchitis). Niet vanaf kleins af aan dus, maar op latere leeftijd (denk rond de middelbare school dat het gezeur begonnen is).
Goedemorgen ! Pff hier is mevrouw der hele schema aan t omgooien slaapt pas rond 21u.. Voordeel is dan weer dat ze vanochtend pas om half 11 wakker werd. Zitten nu aan t ontbijt. @drinken hier drinkt ze 380 cc aan melk en miss 40cc water of sap Ook een slechte drinker. Aan melk heeft ze nooit zn behoefte gehad ze bouwde al heel snel de flessen af. @mirs ze is super sterk ! Haha bij t cb is het ook maar een moment opname .je meisje doet t gewoon super goed
@ mira ; de KMA was al vastgesteld door de kinderarts.. Maar wij hebben veel allergieen in de familie, dus erg waakzaam. Ikzelf heb zware astma, en L. heeft ook al een puffer liggen. Nu had ze inderdaad al een paar keer uitslag gehad, zelfde soort als bij de koemelk. Ook heeft ze veel last van obstipatie. baal er echt van.. wilde zo graag borstvoeding geven om die reden, minder kans op allergieen.. maar door die stomme epilepsiemedicatie zaten er risico's aan die we niet wilde nemen.
KZH: Wat ontzettend kl*te dat je geen BV kon geven. Y heeft maar een kleine 3w BV gekregen, kwam gewoon niet genoeg om haar voldaan te krijgen. In de eerste 5 dagen ook bijna 9,5% van haar geboortegewicht afgevallen en toen met FV naast BV gestart. Met FV erbij gelijk veel gegroeid en binnen paar dagen terug op geboortegewicht, maar BV bleef slecht lopen. Moest op een bepaald moment gewoon 3x kolven voor 1 volledige voeding die we dan per fles aanboden. Toen heb ik besloten om op FV over te gaan... Vind het nog steeds een beetje vervelend, maar kan er helaas niks aan veranderen!
Mira ja ik zit daar dus ook mee want ZL drinkt nu nog maar 300 cc aan melk (maak 3x 180cc klaar) en maak 2x smiddags een flesje water of 50% sap/ 50% water, of gewoon limonade maar niets kan hem bekoren zeg maar. Eten doet hij daarentegen als de beste fruit, soepstengel, brood, avondeten... maar dat drinken!! En het sloeg ook in 1x om, zondag nog 800 cc aan vocht en vanaf maandag rond de 400 cc aan vocht soms meer soms net aan 400 cc, heel frustrerend!!! Was net wel grappig (al was het ook wel zielig) ZL was moe dus ik legde hem in bed, ritueeltje helemaal gedaan en ZL was het er niet mee eens dus brullen!! Nu moeten we van het MKD 1 rechte lijn trekken om ZL wat meer structuur te geven dus overal waar hij komt word hetzelfde gedaan, dus 10 minuten laten huilen, naar boven speen geven en weltrusten zeggen en weer weglopen, na 20 minuten (sorry 30 minuten lukte me echt niet) ZL uit bed gehaald geef hem drinken (20 cc jaja wauw!!) en een soepstengel en meneer gaf weer aan moe te zijn dus weer op bed en hij valt gewoon in slaap!! Schijnbaar als ze op het MKD zien dat ZL moe is dan geven ze hem zijn drinken en zijn soepstengel en gaat hij daarna lief slapen... CHECK!! Alternatieve geneeswijze, ik moet zeggen ik was er zelf ook nooit een voorstander van, ik krijg nu soms voetreflexmassage en soms een homeopathisch middeltje maar voor ZL durfde ik er gewoon niet aan ook door de horror verhalen die je af en toe hoort maar omdat ze het nu ook op het MKD zeggen en ik ook heel veel positieve verhalen hoor wil ik het wel gaan proberen. Ach ooit gaat ZL zich nog wel "normaal" gedragen maar iedereen zegt ook hij is net zo lekker dwars als zijn mama hahaha.