Mama's die gaan voor een 2e kindje in 2014

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Memories, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Goedemorgen! Nieuwe werkweek begint weer...

Manlief is vandaag ziek thuis, verkouden en last van de keel. Net ons meisje de fles gegeven en nu samen beneden zodat papa nog even kan slapen. Eind deze week moet hij ook de beslissing maken of hij het ontslagcontract gaat tekenen (maar hoor van een aantal mensen dat je dan niet de WW in kan omdat je zelf getekend hebt...) of dat hij dit niet gaat doen... Afgelopen week naar Juridisch loket geweest en hij kwam terug met een soort adviesrapport waaruit ik geen wijs kan. Staat allemaal vakjargon in waar ik echt een heel goed woordenboek bij moet gebruiken en dan begrijp ik het nog niet. Echt super handig als je man dan niet kan vertellen wat ze nu precies als advies hebben gegeven *Boos dat ze niet mee is gegaan zodat ze zelf had kunnen luisteren want kan manlief zo natuurlijk niet helpen met het maken van een beslissing...*. Volgens mij heeft manlief ook nog geen idee wat hij gaat doen. Gaat een leuke week worden :(
    *Biedt excuus aan voor deze klaagzang*

Dit is mijn laatste week thuis. Heb vanaf februari (ongeveer 16w zwanger) thuis gezeten ivm aflopend contract en niet opnieuw contract aanbieden en daarna met bedrust ook nog eens een kluizenaar in je eigen huis en sinds de bevalling aan het solliciteren. gelukkig volgende week inwerken en op zoek naar een goede balans tussen de verzorging van Y, het huishouden en werken... Kan flexibel werken, dus per week aangeven wanneer ik wel en niet kan, en vind ik ideaal nu Y er is. Ik heb er iig zin in, maar vind het ook wel lastig om Y een hele werkdag niet te zien. Na het werken maar lekker knuffelen ;) Hoe vonden jullie dit, om weer te gaan werken? Viel het mee?

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ shart ; welkom!
    Leuk dat jullie weer voor een kindje gaan :)
    lastig dat je niet weet waardoor het komt dat jullie kleintje een handicap heeft, zeker als er een mogenlijkheid is dat het genetisch is.
    Hopelijk geeft de MRI wat duidelijkheid

@ ikea ; leuk!!! 2 weken geleden geweest, had 2 dingen nodig, kom met een flinke tas vol terug :p

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ mira ; inderdaad, als hij zelf tekent heeft hij volgens mij geen recht op WW!
    jammer dat het gesprek bij het juridisch loket niet veel meer heeft opgeleverd dan een papiertje vol met moeilijke woorden :p
    niemand in de omgeving die een beetje verstand heeft van dat soort dingen?

Spannend, weer aan de slag! Flexibiliteit is wel fijn nu ja!

Ik ben een thuisblijfmama, dus geen ervaring mee ;)
    moet er ook niet aan denken haha

4. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @ Dames,

Hier al paar dagen slechte nachten (denk 11 maanden sprong) en ben doodop... dus ik lees later even bij...
    Zoonlief is de halve nacht wakker maar merk wel dat het een sprong is, hij gaat ineens veel beter brabbelen !

Nu eventjes rustig fruit eten ^^

Fijne dag!

5. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier drinken nog steeds drama geweldig ZL met KMA die zijn pepti weigert. Hij zit nu hooguit nog steeds op 400 cc zit te bedenken wat ik hem anders qua zuivel kan aanbieden waar hij wel tegen kan want dit word niets zo...

@ ww klopt idd niets tekenen dan stem je in met ontslag. Laat ze naar de kantonrechter stappen om ontslag aan te vragen dan sta je een stuk sterker en lrijg je ww.

Sdenise verschrikkelijk he die doorbroken nachten :( hier meestal 1x per nacht en dan ben je een halfuur bezig hem weer te laten slapen. Vermoeiend!!!

6. Memories

Memories Niet meer actief

@wachtende
    Hier ook ..lang niet aan 400cc zelfs.
    Ze drinkt 1 a 2 flesjes en verder krijgt ze soms smeerkaas en yoghurt
    Maar dat telt bij jou natuurlijk niet , hij id bijna een jaar dus dan kan je soja gaan geven.

Ik maak me niet meer zo druk om die cc's ze groeid als kool.en ontwikkeld goed

7. wachtend

Behappy normaal zou ik me ook niet druk erom maken ivm nog genoeg plasluiers en het achter de katten aankruipen als een dolle dus energie genoeg maar ZL komt niet aan en was de laatste keer 100 gram afgevallen :(
    Hij eet als een bouwvakker 1 a 2 boterhammen smorgens, soepstengel, 2 boterhammen smiddags, fruit en groente maar aankomen doet hij niet...
    Ga dat inderdaad ook aan het CB voorleggen of ik hem geen soja kan gaan geven zodat hij in ieder geval genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Want vanmorgen wilde ZL maar 10 cc melk.

8. Memories

@wachtende idd dat zal wel betet wezen dan

@sdenise vre-se-lijk die 11 maanden sprong pff
    Hier is ie geloof ik net achter de rug Gelukkig

9. Memories

wat een stilte hier hihi
    hoe was jullie dag?

wij hadden een verjaardag van ons nichtje en bleven daar eten, erg gezellig en J. gedroeg zich super hihi heel vrolijk enz.

veder de hele avond bezig geweest met haarspeldjes en haarbandjes voor mn ''bedrijfje'' mn spulletjes komen in een baby winkel te liggen super leuk maar die winkel heeft een onwijs grote bestelling gedaan dus is het hard werken

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    W. Was vannacht 2 x wakker, ze is weeer verkouden. Vandaag ook slecht slaoen enorm last weer van der kiezen ook vanavond pas tegen 22.30 in slaap gevallen

Morgen eerst fysio en smiddags cb, 18 mnd controle, tijdsversplilling maargoed

11. wachtend

@ Behappy leuk speldjes etc hihi mocht ik ooit een meisje krijgen dan zal ik aan je denken ;)

@ Fidel Die stomme verkoudheid ook altijd! En pff wat kunnen ze zich daardoor belabberd voelen he! Hier gebruik ik van vsm hoestsiroop voor ZL moet zeggen het helpt wel!

Hier ZL 1x wakker hij maakt er volgens mij een sport van om om 04:00 uur wakker te worden. Gelukkig is het een beetje water drinken even knuffelen en weer op bed en liggen we er binnen 20 minuten weer in ;)
    Vandaag een rustig dagje. Ikzelf moet even naar het ziekenhuis en ZL gaat dan even naar opa en oma zodat hij wel gewoon kan slapen 11:00 uur in het ziekenhuis zijn, vervelende tijd voor ZL.

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @wachtend jah altijd de eerste nacht als ze daar maar door is, dan ist goed. Ik had het kunnennweten, de nacht ervoor slecht gedlapen en 2 x fles, erg dorstig. Iedere keer als ze verkouden wordt heeft ze dat dat ze dan ineens 2 x snachts een fles wilt...

We hebben dat een poos gehad met w. Van rond 01.00-01.30 lag je er net lekker in of om 05.00-05.30. Doe dan maar midden in de nacht ipv de voor of na dan slaap ik namelijk niet meer zo goed

13. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hey dames,

Ik heb het een beetje druk, baby heeft denk ik de 11 maanden sprong en is vannacht de HELE nacht wakker geweest... hele ritme is om...

Hopelijk is het sprongetje snel voorbij...

Vanavond als ik niet in slaap val op de bank ga ik even bijlezen :).

14. wachtend

Hey meiden ik baal als een stekker! Kom net van de gyn vandaan en... het kan anderhalf tot 2 jaar duren eer ik weer een normale cyclus heb :(
    Alternatief was nu 6 maanden aan de pil gaan in de hoop dat ik weer een cyclus krijg maar er is geen garantie. Ik durf die gok niet te nemen omdat ik dan weer opnieuw moet ontpillen en ik daar ook al moeite mee heb. Ik baal als een stekker!!!

15. Memories

@Sdenise
    jaa vreselijk he ..hier is ie nog steeds aan de gang dacht dat de sprong voorbij was maar helaas..
    sterkte :( misschien kun je straks nog bij slapen?
    Ze kan hier ook totaal niet zelf spelen , moet continu mijn aandacht hebben

@wachtende
    dat is wel balen zeg ! wat is je cyclus nu dan ?
    hier is het ook nog steeds een rommeltje ..maarja komt vast wel goed !
    ik heb nu ook de pil, en me cyclus word wel iets beter maar niet helemaal dus het hoeft niet altijd te helpen.
    kan niet wachten tot de pil de deur weer uit kan , ben benieuwd wat me cyclus dan doet.

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Helemaal trots ze eet een heel plakje kipfillet !!

17. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ wachtend : hoe weet ze dat het zo lang duren kan dan?
    Ik zou ook echt niet aan de pil gaan!
    Waarom geen hormonen? Volgens mij wordt er wel vaker clomid of duphaston oid gegeven om te kijken of de cyclus zich reset

@ hier : wij zijn weer terug gestapt op voeding nummer. 1, L. had weer zoveel reflux klachten terug en zat helemaal onder de uitslag wat ze openkrabte., kan niet meer poepen en slaapt slecht.. Nu hopen dat dit werkt.

18. wachtend

Hier was ik aan de prikpil was de enige ac waar ik goed op reageerde nadeel van de prikpil is wel dat je dus anderhalf a 2 jaar er over kan doen voor je weer een cyclus hebt. Bij ZL duurde het maar 6 maanden gelukkig voor ik helemaal ontpilt was maar dat is geen garantie voor nu helaas.

Pillen willen ze niets aan doen. Dus ik was not amused. Begrijp het wel zomaar pillen geven om een cyclus weer te krijgen doen ze niet zomaar. Ze hebben liever dat je lichaam het zelf opknapt. Ik ga gewoon heel hard duimen dat het geen anderhalf jaar gaat duren. ..

19. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Sorry dat ik niet gereageerd heb, manlief en ik waren beide ziek... Gezellig :(

Wachtend: Jeetje meid, dat is niet leuk. Ik heb destijds Primolut gekregen voordat ik aan de Clomid begon, ook om mijn cyclus te resetten en te zorgen dat we een goede uitgangssituatie hadden (een menstruatie). Wat vervelend dat de prikpil zo lang nog "door kan werken"... Dat wist ik helemaal niet!

KZH: He bah! Dat wil je idd niet! Dan maar terug naar oude voeding en kijken of alles minder gaat worden. Kan je niet met een arts overleggen? Ik weet niet of er heel veel verschil is tussen nr 1 en nr 2 waardoor die klachten kunnen opkomen... Hopelijk gaat het snel beter!!!

Hier dus gezellig samen ziek geweest. Manlief is vandaag weer werken. Morgen moet hij beslissen of hij het beeindigingscontract van zijn baan gaat tekenen, maar ik denk dat hij het niet gaat doen omdat we overal horen dat je dan geen WW krijgt omdat het UWV dat ziet als zelf ontslag nemen... Ik ben nog een beetje verkouden, zit vooral enorm dicht in mijn hoofd, maar het gaat al een stuk beter dan de afgelopen dagen.

Met Y alles verder goed. Is nog steeds bezin om te proberen om te rollen. Gebruikt haar hand en been om af te zetten, maar komt niet ver genoeg om door te rollen. Verder is ze super actief in de box, flink bewegen met armen en benen, dus ik vermoed dat ze wel heel erg graag wil, maar het niet lukt... Ik help haar soms met rollen, rol haar dan heen en weer, maar het helpt nog niet echt... Ach, ze is pas 3 maanden, nog tijd genoeg om dingen te leren ;)

20. Memories

@fidel
    Fijn zeg ? Eet ze echt zo slecht ?
    Hier echt een bouwvakker als t om.eten gaat.

@khz aah die stomme reflux ook !!
    Hopelijk gaat t nu dan beter

Hier is t schema sinds een paar dagen veranderd eigenlijk zit ze nog maar op 1 fles wat ik vaak vervang voor een bekertje.
    9:00 bordje pap met thee
    10:30 fruit met thee
    12:00 1 boterham met bekertje of fles melk
    15:30 cracker enz met.sap
    18:00.groente soms.een toetje
    19:00 naar bed

Deel Deze Pagina