Mama's die gaan voor een 2e kindje in 2014

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Memories, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @behappy ; mooie leeftijd toch!
    Ah, ja dat kan ik me voorstellen, eerst je weer even fit voelen!
    Fijn dat je je nu weer lekker voelt :D

Oh joh, dat lijkt me echt niks!
    Wij hebben pas na 4 weken bezoek (buiten onze directe familie) ontvangen.
    Ik had er geen zin in :p
    Kon nog niet op mijn benen staan, en was constant aan het janken. (mijn kraamtranen duurden 6 weken haha)

Volgende keer dus goed aan jezelf denken he!!!!

@ fidel ; echt super dat je dat doet! Ik heb daar ook wel eens naar gekeken, maar denk dat er moeders zijn die het harder nodig hebben.
    Het is ook wel heel mooi om alles van je kleintje te kunnen mee maken he..
    Wat voor een opleiding heb je gedaan?

@behappy ; waarom was jouw kleintje zo huilerig de eerste 7 maanden?

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ohhh wat een lekkere tijden Behappy hier een jochie wat niets maar dan ook niets wilt missen dus als hij om 7:00 uur wakker is gaat hij rond 09:00 uur naar bed en slaapt dan 45 minuten en met een beetje mazzel slaapt hij van 12:30 tot 13:30 weer en daarna gaat hij rond 18:30 uur weer naar bed en slaapt dan tot 07:00 uur de volgende dag (heel soms 2x wakker) ik mis de momenten dat hij overdag slaapt wel heel erg hoor :(

3. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Dames, mag ik mee komen lezen? Wij zouden graag ongeveer 2 jaar tussen onze kleine meid (juli 2013) en een broertje of zusje hebben, maar vanwege mijn PCOS en de (helaas) daarbij komende MMM om zwanger te raken moeten we nog even nadenken wanneer we weer zouden willen beginnen. We waren namelijk bijna 2 jaar bezig voordat ik zwanger raakte dmv Clomid met IUI (ivm een onderzoek waaraan wij mee hebben gedaan eerder IUI gehad en met de eerste IUI zwanger mogen worden). We hebben ervoor gekozen om geen anticonceptie te gebruiken, alleen condooms hebben we in huis ;)

4. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    #44 kzh, 10 okt 2013
    Laatst bewerkt: 10 okt 2013
    @Mira ; welkom! :D
    Bij ons ook de reden dat we eerder beginnen.
    Waarschijnlijk onze eerste ronde als L. 7 maanden is.
    Ook hier geen AC, ga het risico niet nemen dat het alles nog meer in de war schopt! :p
    Ben benieuwd wanneer jullie uiteindelijk bepalen om er voor te gaan!

5. Memories

Memories Niet meer actief

@kzh haha ja mooie leeftijd toch en ach ik doe het net zo goed als een moeder van 34 hoor :D

Ja dat gaan we zeker anders doen

@wachtende ja heerlijk hoor ! Ook nirt altijd soms is ze om 7u klaar wakker hihi
    J. gaat rond 19u naar bed

@mira welkom gezellig!
    Wat naar zeg van je lange cyclussen :(
    Ben ook benieuwd wanneer jullie er voor gaan !

Hier nu werl ac maar weer om mijn cyclus wat langer te laten duren dan 14 dagen hihi
    Het lijkt tot nu toe goed te gaan

6. wachtend

wachtend Niet meer actief

@ Mira welkom bij ons clubje ;) Ik hoop dat mochten jullie besluiten ervoor te gaan dat jullie dan weer heel snel een kleintje mogen verwachten..

Zou heerlijk zijn als we met z'n allen een beetje tegelijk zwanger zijn kunnen we elkaar steunen, aanmoedigen en vooral alle kwalen bespreken :p

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @behappy ; moeders van 34 doen het niet altijd goed hoor :p Vind leeftijd echt niet belangrijk, vind het veel belangrijker dat je jouw kindje liefde en veiligheid te bieden hebt :D

Ja kan me voorstellen dat je niet op 2 x ongi in de maand zit te wachten :p
    hopelijk herstelt je cyclus zich weer!

@ wachtend ; ja he, zou leuk zijn!

8. Memories

Zou leuk zijn wachtende net als in 2012 hihi

Idd leeftijd maakt niks uit ..al word ik soms wel aangekeken alsof ik een paars hoofd heb als ik wandel met mn dochter .
    Ach pure jaloezie denk ik dan maar..ik ben gezegend met een gezond kind !

J. Is gek van bellenblaas..ze is nu opzoek naar het.potje die ik verstopt heb hihi

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Jammer is dat he, mensen zijn soms zo verschrikkelijk bevooroordeeld.

Belleblaas is ook geweldig! :D

L. is gek op slapen.. :p

10. Memories

Ooh lekker een slaapkop !!

Wij gaan zo ff eten en douchen en dan worden we opgehaald door oma want we moeten naar t cb..
    Krijgt ze weer prikjes..zo sneu ik kan daar helemaal niet zo goed tegen haha

11. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    KZH: Dank! Die AC komt er hier niet meer in tenzij het echt moet. Hou niet zo van meds, dus dan is de keuze snel gemaakt, zeker als je gezin nog niet compleet is ;)
    Een slaapkopje in huis? Fijn! Onze kleine meid is natuurlijk nog veel aan het slapen, maar slaapt al door vanaf dat ze 2 weken en een paar dagen was. Echt heerlijk en voel me soms schuldig tegenover moeders die nog maanden iedere nacht wakker moeten worden voor een voeding. Hier zitten we nog in de fase dat ze na een voeding max 2 uur wakker is en daarna 2 a 3 uur slaapt om vervolgens een voeding te krijgen en het weer te herhalen tot haar laatste fles ;)

Behappy: Dank! Die lange cyclussen waren echt een hel. Na stoppen met de pil eerst 125 dagen voor de eerste menstruatie en daarna tussen de 76 en 88 dagen en eenmaal 40 dagen *Verrassing!!!* Eenmaal aan de Clomid50 had ik gelukkig wel iedere ronde een ei dat goed groeide en sprong, dus in die tijd nette cyclussen gehad en normale menstruaties.
    Wat vervelend om 2x per maand een bloeding te hebben. Zo kan je ook niet echt van iets uitgaan :S
    Volgens mij heb ik iets gemist. Maar ben jij zo jong dan omdat mensen je aankijken als je met je dochter over straat gaat?
    Succes met de prikjes! Daarna ben je er weer voor 3 maanden vanaf toch? Onze meid mag volgende week voor de 2e prikken. Ik kan er gelukkig goed tegen en ze kreeg de vorige keer alleen wat koorts naast dat ze wat suffer was dan normaal. Hopelijk heeft ze er deze keer net zo weinig last van!

Wachtend: Dank! Ik hoop het ook, maar ik vermoed dat de GYN eerst wil dat ik af ga vallen. Dat moest de vorige keer ook voordat hij mij Clomid voor wilde schrijven. Daarom ben ik nu alvast bezig in de hoop dat ik genoeg af val om de GYN meteen tevreden te hebben. Met de PCOS is het voor mij bijna onmogelijk om af te vallen (heeft te maken met hormonen die je aan maakt door eitjes die niet rijpen en de reactie van het lichaam daarop ism glucosehuishouding die verstoord kan zijn), maar we doen ons best!

Idd, zou leuk zijn als we allemaal rond dezelfde tijd zwanger zouden mogen raken van een broertje of zusje.

Hoe is het bij jullie gegaan, het zwanger raken/zwanger zijn/bevallen/de kraamtijd?
    Wij zijn dec 2010 met de pil gestopt, daarna vanaf aug 2011 in de MMM. Eerst af moeten vallen (overgewicht) en mrt 2012 6 rondes Clomid gehad. Daarna besloten met onderzoek mee te doen, HSG gehad en de eerste ronde Clomid met IUI in okt 2012 zwanger mogen raken.
    Met intake bij 8w te horen gekregen vanaf de 12w-controle naar GYN te moeten ivm overgewicht en hoge bloeddruk. Schijnbaar heb ik die al langer gehad, maar heb nooit maar een symptoom of klacht gehad daarvan. Eenmaal aan de meds heb ik pas allerlei klachten gekregen en ben ik door misselijkheid van de pillen eerst een aantal kilo afgevallen. Rond 19w juiste dosis gevonden en toen pas kunnen gaan genieten van de zwangerschap. Ik ben in totaal ongeveer 9,5 kilo aangekomen die na ongeveer 2 weken na de bevalling weer weg waren. Heb nu wel een extra hangende buik, dat is wat minder.
    Met 41+3 bevallen van ons meisje nadat ik om een extra controle gevraagd had. Ik had namelijk al een paar dagen voorweeen gehad en niemand die wilde kijken of het al iets gedaan had. Lopend het ZKH in en bleek toen al 5 cm te hebben. Vliezen gebroken, niet meer ontsluiting, weenopwekkers aangezet bij diezelfde 5cm ontsluiting, nog steeds amper last van de weeen en na 30 minuten weeenopwekkers waarbij ze 2x de dosis verhoogd hebben, opeens persweeën en 10 cm. Precies 3 uur en 6 min nadat we het ZKH in liepen ben ik bevallen van onze kleine meid. We hebben 2 dagen in het ZKH gelegen voor mijn bloeddruk en omdat de meds die ik daarvoor slik voor een verstoorde glucosehuishouding bij de kleine meid konden zorgen, maar daar was niks van te merken.
    Kraamtijd beviel redelijk goed. Ik had geen last van mijn hechtingen en voelde me meteen topfit. Mocht van de kraam die we 2 dagen hadden niks doen, dus dat heeft me de nodige frustratie opgeleverd, maar de 2e kraam die de resterende 4 dagen kwam was veel minder streng toen ze eenmaal door had dat ik me ECHT goed voelde.
    Naaste familie mocht natuurlijk gewoon op bezoek komen, maar de rest hebben we uitgenodigd voor een kraamfeest toen de kleine 4+4 oud was. Is ons goed bevallen en wil ik bij een broertje of zusje ook weer zo doen.
    Eigenlijk heb ik dus een super makkelijke bevalling gehad. Ergens heb ik totaal niet het gevoel bevallen te zijn en heb soms wel het gevoel dan ook iets gemist te hebben. Alsof ik een hele stap overgeslagen heb! Voelt als een soort gemis als ik die emotionele verhalen van anderen hoor over de bevalling en de eerste uren daarna...

Pfff, wat een lang bericht van mij. Sorry dames!

12. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    De eerste 3 maanden heeft ze amper geslapen door KMA/reflux maar sinds ze over is op speciale voeding heeft ze schijnbaar wat in te halen haha.
    Heeeeeeerlijk! :p

Wat rot dat je aan de medicatie moest! Heb je nu nog steeds medicatie?
    En ben stiekem wel jaloers op je bevalling haha maar snap dat een hele snelle bevalling ook niet alles is!

In het kort, 1,5 en dmv clomid zwanger.
    Ivm epilspesie en medicatie onder controle bij gyn en bevalling dus ook medisch.
    Heeeeerlijke zwangerschap gehad op wat onrustige benen na
    Ingeleid, 47 uur geduurd, sterrenkijkertje dus met vacuum gehaald.
    Placenta bleef zitten dus naar de O.K en onder algehele narcose verwijderd en gehecht (10 stuks!)
    Kan me vrij weining herrinneren van de avond en dag nadat lotte geboren, dat viel en valt me nog erg zwaar.

Geen leuke kraamtijd gehad door slecht kunnen verwerken bevalling en ik kon de verzorging amper doen omdat ik lichamelijk slecht was.Mijn kraamhulp was overigens echt echt echt geweldig!

Daarna dus 3 heftige maanden die gelukkig nu achter de rug zijn.
    Nu ben ik echt aan het genieten, vind L. zo geweldig! Haha exht een verliefde mama :p

Volgende keer, ga ik lekker niet ingeleid wordenenw acht ik gewoon lekker tot mijn lichaam klaar is.
    Gaan we het even overdoen..

13. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    KZH: Reflux lijkt me zo ontzettend vervelend (zacht uitgedrukt). Wel fijn dat slapen nu een stuk beter gaat!
    Pfoe! Zou zo'n bevalling ook niet willen hebben hoor... Vreselijk! En daarna ook nog een kraamtijd die niet geweldig was. Kan je er wel goed met anderen over praten? Mss dat dat ervoor kan zorgen dat je er met een beter gevoel aan terug gaat denken?
    Jaaaaah! We gaan het helemaal overdoen. Lekker genieten van de zwangerschap, bevalling die niet ingeleid hoeft te worden en een super fijne kraamtijd :D
    Heb nu nog steeds medicatie, maar de dosis wel al wel gehalveerd en zit nu op een bloeddruk die zelfs lager is dan ik gewend was tijdens de zwangerschap, dus mss kan hij nogmaals verlaagd worden! Ben hiervoor nu onder behandeling bij de HA, dus regelmatig even een bezoekje voor controle.

14. Memories

@mira
    Hier de eerste 6 maanden een flinke huil baby door reflux en kma wat pas met 7 maanden ontdekt werd..Helaas moest ze toen ook gelijk opgenomen worden omdar haar slokdarm helemaal kapot was van het zuur.
    Het cb vond dat ze geen kma en reflux kon hebben omdaf ze goed aan kwam..pff wat is dat nou voor redenatie.
    De ka was woedend en heeft t cb ook direct gebeld.

Over de kma lijkt ze nu heen te zijn gelukkig , wel heeft ze nog steeds medicatie voor reflux.

Jee wat naar zeg dat je medicijnen moest..en dat t allemaal anders liep !!
    Idd we gaan t zeker nog een keer over doen hoor !! Dan komt het helemaal goed.

Hier werd ik ingeleid met 39w..opzich finne bevalling gehad..alleen bleef ik de hele dag op 1 cm hangen ondanks de heftige weeën.
    Na een ruggenprik was ze er met 2u..had ik veel eerder moeten doen haha.

De zw liep heel fijn...geen kwaaltjes of iets !

15. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Behappy: Een huilbaby lijkt me ook zo erg. Jeetje! En dan die KMA ook erbij. Niet niks! Wat heb ik het dan makkelijk met mijn tevreden kleine meisje! De kleine meid was wel bijna te veel afgevallen tijdens de kraamweek vanwege niet op gang komende BV, maar met FV erbij (nu volledig) groeide ze goed :)
    Ook geen fijne bevalling. Blijven hangen bij 1 cm is niet leuk, zeker met heftige weeen! Kon je door die ruggenprik goed ontspannen? Mss heeft dat net een duwtje in de goede richting gegeven :)

16. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja, het is zo zielig voor die kleintjes!
    je hoort het wel erg vaak helaas, en ook KMA komt steeds meer voor :<

Ja, ik heb extra uren gekregen toen en mijn kraamhulp heeft me heel goed begeleid en de verloskundige is ook vaak langs gekomen om een praatje te maken.
    En met familie heel veel over gepraat.
    Nu heb ik het er eigenlijk niet meer over, wil ook liever vooruit kijken en er vertrouwen in hebben dat volgende keer anders zal zijn..
    Het heeft nu wel min of meer een plekje gekregen maar ik denk niet dat ik er ooit positief tegenaan zal kijken.

Fijn dat de dosis in ieder geval lager is, hopelijk binnenkort wee omlaag!

@ behappy ; ook al reflux en kma :<
    wat zielig zeg! en ja, hier ook vaaak aan de bel getrokken maar geen gehoor gekregen.
    Vind dat echt slecht, dat er niet serieuzer naar gekeken wordt.

Wij hebben net de medicatie afgebouwt en in december nieuwe test, hoop ook dat ons meisje over de KMA heen zal zijn.
    Kan jouw dochtertje nu alles hebben, of heeft ze nog wel een intollerantie?

17. Memories

Ze kan nu alles hebben gelukkig ! Drinkt tussen de middag een beker gewone koemelk, smeerkaas , kaas eigenlijk tegeb alles weer echt heerlijk.

@mira ja ik ontspande me totaal niet al was ik ervan overtuigd van wel haha
    Dus de ruggenprik liet me ontspannen en toen ging t heel rap allemaal

18. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    oh dat is fijn joh!
    hoor best vaak dat kindjes er helemaal overheen groeien dus goede hoop voor Lotte! :D

19. Memories

Jaa hopelijk is ze er ook van af...is zoveel.makkelijker !

Straks naar t cb..ben als er prikjes moeten gebeuren altijd zenuwachtig haha
    Komt vast goed..zs zal wel weer super gegroeid zijn..denk nu 10, 5 kg en 74 cm

20. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij gaan ook voor een tweede in 2014!!! Dus ik lees graag mee. Onze zoon wordt in december 2 jaar. Na een drama bevalling heb ik tot de zomer steeds geroepen dat ik nooit meer wil bevallen. Zwanger zijn wel, dat ging super. Maar die bevalling... jeetje wat een drama. zelfs in het zh is gezegd dat het nooit meer zo beroerd zal gaan als de eerste keer... maar goed. ik had de optie 2de kindje al een paar keer aangekaart bij ML maar die was er nog niet aan toe Tot we gisteren op kraamvisite bij de buren waren. Zo'n klein mensje in zn armen deed hem helemaal smelten. en s avonds vroeg hij mij of ik er weer voor wil gaan volgend jaar. dus ben benieuwd hoe snel het lukt, vorige keer duurde het 2 jaar. ML is overigens wel heel romantisch aangelegd; beide keren is hij op 1 knie gezakt om me te vragen om samen een baby te proberen te krijgen:)

Deel Deze Pagina