Mama's die gaan voor een 2e kindje in 2014

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Memories, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Memories

Memories Niet meer actief

Wat romantische Jipenjanneke haha !
    En welkom gezellig!

Oeps ja na een horror bevalling kan ik begrijpen dat je even genezen was.
    Wat fij dat jullie ook voor een tweede gaan
    Was er een aanwijsbare reden dat het 2 jaar duurde ?

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ behappy ; ah ja, prikjes zijn zielig!
    heeft ze er veel last van?
    succes!

@ jipenjanneke ; Leuk!! en wat romantisch haha
    zie ik mijn man niet doen :p

Hopelijk ga ook jij dit keer een fijnere bevalling krijgen!

3. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    JipenJanneke: Heel begrijpelijk dat je even de tijd nodig had voordat je weer aan een bevalling wilde denken... We gaan deze keer gewoon voor een super mooie en fijne bevalling :D
    Hoe romantisch dat je man dit zo gevraagd heeft zeg! Die van mij is niet zo romantisch, maar neemt soms wel eens spontaan een bloemetje mee, dus hij kan het wel ;)

Behappy: Hoe was het op het CB? Prikken meegevallen?

KZH: Mag ik vragen met welke reden jij Clomid gebruikt heb? Bij mij vanwege PCOS.

Vragen jullie wel eens pendels aan? Ik hield me er niet aan vast, want heb genoeg foute pendels gehad, maar het hielp me enorm om positief te blijven en vooruit te kijken! Heb er nu al een aantal aangevraagd en antwoord gekregen en heb er zelfs al 2 voor november :O

4. Memories

Ze moest natuurlijk hard huilen....oma was Gelukkig mee hihi

Ze weegt nu 10, 4kg en is 77, 5 cm
    1, 5 maand terug was ze 9, 7 kg en 73 cm

Alles verder goed. .ze vonden dat ze vlot was met "praten" ..nu 9 januari weer heen

5. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Goed gegroeid zeg! Al een grote meid :D

6. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hallo Dames :)

Mag ik meekletsen ? Ik heb een zoontje van bijna 11 maanden en dus bijna alweer 1 !!

Ikzelf ben 24 mijn vriend 35, mijn vriend zou het liefste nu willen ;) maar ik ben er zelf nog niet klaar voor.. daarom pas volgend jaar beginnen :) . Ik (want hij wil nu ;)) weet nog niet wanneer in het jaar, ik denk wel pas in de tweede helft van het jaar...
    Maar we willen ook niet te lang wachten ivb met zijn leeftijd...
    Ik vind het allemaal maar eng :p ben benieuwd wanneer ik echt het gevoel heb, hier ben ik klaar voor ! Tot die tijd heb ik wel een spiraaltje dus ik kan niet "onverwacht" zwanger raken ;).

7. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @opleiding dierenverzorging/pasrdenhouderij, wat heb ik voor werk gedaan, schoonmaak/ thuiszorg HH

@zwanger worden, pas in ronde 27, helemaal gezond in vruchtbaarheid, wel alle vruchtbaaronderzoeken gehad, ( ronde 17 mk 7 wkn)

@zwangerschap een droomzwangerchap, iets misselijk tot week 14, maar 2 keer in de wc pot gehangen

@ bevalling snel en hectisch met 40,6 wkn om 00.30 vliezen gebroken, direct weeën, meteen om de 5 min maar 30 cm lang. De vk was er om 02.30 2 cm ontsl. Om 06.30 was ze er weer nadat vl gebelt had ik hield t niet meer, bleek al 10 cm en int vruchtwater gepoeopt, dus even thuis proberen of ze er zo was, masr na 10 gestaakt omdat de hartslag te ver dipte en te lang duurde om op peil te komen, dus met de ambulance naar t zh, om 07.15 aangekomen en om 08.17 is ze geboren, met druk op de buik omdat de weeen tot het eind maar 30 sec bleven

@ kraamtijd die was minder, we mochten dezelfde dag naar huis maar na 24 uur zaten we weer int zh, dl was te geel volgens de vk, zo geel bleek aan de bloedafname om direct een bloedtransfusie aan te vragen en 4 dgn blauwe lampen, dus opname voor dl en mij.. De rest van de kraamtijd wa geweldig zo'n fijne kraamvrouw, ik heb haar nog steeds op fb. De oorzaak van de geelzucht was een reactie tussen onze bloedgroepen ik heb o en dl a, ik heb dus antistoffen meegegeven tegen haar eigen bloedgroep. Of te wel domme pech 1 op de 1000 gebeurt dit, maar zelden zo heftig..

Genoeg meegemaakt dus

8. wachtend

wachtend Niet meer actief

Nieuwe meiden welkom!!!

Hier even druk geweest met de kleine man slapen was vandaag niet zijn hobby.... nu maar even voor het zandkasteel gezet en zo maar op bed want een uurtje over de hele dag is niet veel :(

Ben er vanavond wel weer denk ik..

9. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @Fidel

Abo antagonisme toch ? Ik heb dat namelijk ook gehad, we hebben 2 weken in het Zh gezeten , gelukkig wel zonder bloedtransfusie..
    Komt inderdaad heel erg weinig voor.... je bent de eerste die ik nu "tegenkom" die het ook heeft gehad !

@Bevalling
    Heel erg moeilijk, ging uiteindelijk best snel maar zoonlief kon er niet uitkomen en ik had net als hem ook reactie op zijn bloed en was gewoon te ziek om dit aan te kunnen, uiteindelijk is hij met de tang gehaald... (zowel zh als vk hebben excuus aangeboden, de vk omdat ze niet luisterde en ik al ruim van tevoren aangaf dat ik me heel slecht voelde, zh omdat ze mijn zoontje zonder dat hij wilde eten naar huis wilde sturen en uiteindelijk door een verpleegster gehamerd op extra onderzoek en zo dus alsnog 2 weken in zh).

@zwangerschap
    Kwam er pas na 3 maanden achter (had wel testen gedaan), als ik terugkijk was ik erg moe en heel erg veel krampen, maar verder eigenlijk niks... hij is als randprematuur met precies 37 weken geboren dus uiteindelijk maar heel kort zwanger, nu dus wel soms het gevoel dat ik er niet genoeg heb van kunnen genieten... hopelijk bij de volgende kom ik er op tijd achter ;)

10. wachtend

@ hoelang bezig geweest, in ronde 15 was het raak en raakte ik goed zwanger van de kleine daarvoor meerdere mk's gehad maar al wel in een pril stadium.

@zwangerschap mijn zwangerschap was goed te noemen kleine deed het goed en afgezien van op het eind brandend maagzuur en opgezwollen olifanten voeten nergens last van owja wat moeier maar dat hoort er geloof ik bij.

@ bevalling om 12:00 uur ongeveer de eerste wee meteen om de 5 minuten, naar het ziekenhuis om 13:00 uur en om half 5 mijn vliezen gebroken. Het erge was dat mijn man er op dat moment nog niet was want die was gewoon werken want tja die kleine zat naar mijn idee vast ofzo want had nog nergens last van.
    Om 18:00 uur man binnen en ik mijn weeën wegpuffen, man nog laten eten (netjes en lief he :p) en om half 7 ging ik los. Om 9 uur persweeën die ook meteen weer wegvielen en tot 22:28 op eigen kracht liggen persen en uiteindelijk met een knip en een pomp de kleine geboren.

@ kraamtijd, na 4 dagen de kleine 2 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege geelzucht en daarna veel opgenomen geweest wegens allemaal medische problemen.

Dus tja op zich mag ik helemaal niet klagen als ik andere verhalen zo lees, maar het was wel heel pittig vond ik zelf.

11. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @clomid : het wilde niet lukken en toen de MMM ingegaan, een hoop fm'en gehad maar er was geen eisprong te vinden.
    Toen zouden we de samenlevingstest krijgen maar daarvoor kreeg ik clomid.
    Weer metingen maar er kwam geen eisprong dus zou naar 100mg gaan, en met duphaston de cyclus afbreken.
    Maar ik wilde de cyclus niet afbreken, en dat is maar goed ook want ik kreeg toch nog een eisprong en toen was ik zwanger :D
    Waarom ik geen eisprong heb is dus nog onbekend

@Sdenise ; welkom! Ja dan mis je even 3,5 maand! Hopelijk kan je volgende zwangerschap gewoon lekker lang genieten.
    Maar eerst even klaar zijn voor een 2e!

@fidel : ja dat is een lastige branche.. Heb dierverzorging bbl gedaan (1jaar maar) en was zelfs echt mega lastig om een stageplek te vinden.
    Ben uiteindelijk op een zorgmanege terecht gekomen, zo leuk gehad!

@behappy : dan is ze mooi gegroeid! :D
    En altijd leuk om te horen dat je kindje het goed doet :)

Sorry als ik iemand vergeten ben, als ik op mijn ipad ben kan ik niet terug kijken en dan vergeet ik alles (mag het nog afschuiven op omtzwanger-dementie toch? :p)

12. Memories

@Sdenise welkom !! gezellig.
    jeetje dat is ook heftig zeg :(
    gezellig dat je komt mee kletsen..en idd kijken naar je lichaam en geest wanneer je er klaar voor bent.

@wachtend
    iedereen ervaart zijn bevalling weer anders..maar een knip en een pomp lijkt mij ook eng hoor jeetjemina..

@khz jaa goed gegroeid he ! het is echt een buffeltje hihi
    maar ben allang blij dat ze niet zo heel hard meer groeit eerst groeide ze 1,5 kg per maand ofzo !

net nog met ml gesproken..en we willen dus in februari met de pil stoppen..dat staat dan echt vast..jeetje ..spannend zeg
    Nu is mijn pil strip net op, dan heb ik nog 1 strip en nog een doosje met 3 erin..

als het dan weer zo dichtbij komt vind ik het toch wel weer eng hoor zo gek..terwijl de kriebels er vreselijk zijn !

Goede vriend van ons word volgend jaar april vader, zo leuk !! niemand mocht het weten, alleen wij wisten het en nog een vriend van hem , nou heeft die vriend het dus door verteld .. en die gene heeft het in een groeps bericht verteld ! hoe lullig is dat..pff echt kinderachtig.

ach het maakt onze vriend niet uit :) vanavond hadden ze de 12 weken echo en het zag er goed uit , daar gaat het om . en negatieve reacties laat hij lekker voor wat het is.

13. wachtend

Ohh meis wat spannend februari!! Ik ben benieuwd!!!

@ groepsbericht hoe triest kun je zijn!! Ik zou zo kwaad worden hij word toch geen papa pfffff echt!!!!

@ knip de knip zelf voelde ik niet maar de hechtingen damn blijk allergisch voor het hechtdraad alle mensen die deden me zeer!!! Na 5 dagen heb ik gezegd of jij haalt ze eruit of ik pak een schaar :D ja ik kan echt een b*tch zijn :p

Hoe is het met je moppie Behappy?? Hoe gaan de prikjes???

14. Memories

ik had ook 9 hechtingen pff vreselijk die dingen haha
    zat voor geen meter.

ja gaat super , ze ligt lekker op bed te slapen en lijkt nergens last van te hebben gelukkig maar !!

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Februari, spannend behappy!

En wat ontzettend lulillig van die vriend, zou ik ECHT niet blij mee zijn..

@wachtend : allergisch voor de hechtingen joh? Das lastig!

16. wachtend

KZH ach was vooral pijn maar toen die krengen er eindelijk uit waren hahaha kon ik lichtelijk dansen :p

daar zie ik wel een beetje tegenop, heb netjes die hele week op een keiharde stoel gezeten dat zelfs de kraamzorg zei meis wat doe je jezelf aan!!! Ja maar dat hoorde toch??? Die zag me elke keer in elkaar krimpen whahaha. Jullie ook netjes op een keiharde stoel gezeten???

17. Memories

jaa ik zou ook echt woedend wezen ..grrr

klopte bij jullie de chinese geslacht kalender eigenlijk ? hier wel..en zo te zien hebben we volgend jaar weer het meeste kans op een meisje haha als het echt klopt..

18. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Oh ja, ik had een flinke kneuzjng daaronder van de vacuum en 10 hechtingen.
    Kon echt niet zitten..
    Oh. En daarbij nog fijn aambeien haha.
    Pijn!
    Maar heb wel op een harde stoel gezeten, jankend lol

Ja hier klopte het! Maar geloof er niet zo in :p

19. wachtend

Ja hier klopte het ook!!! Ik zou volgens dat ding een zoon krijgen en die heb ik gekregen ;)
    Eigenlijk moeten we dan 3 kinderen krijgen he om te kijken of de andere 2 ook kloppen :p best out of three :p

20. Memories

haha jaa zie je het klopt wel opvallend vaak hier in de omgeving ook ..
    maarja het is natuurlijk ook 50 procent kans..
    ben erg benieuwd !

Deel Deze Pagina