Ja ik ben daar echt bang voor, er zijn ook zulke verschillende meningen over, de een zegt je hebt een verhoogd risico omdat het de eerste keer ook gebeurt is, de ander zegt nee hoor het is wel echt dubbelpech als het je 2 x gebeurt Achteraf hadden de verpleging wat vaker bij ons moeten kijken voordat we naar huis gingen na bevalling, dan had ze al op moeten vallen dat ze geel aan het worden was, schoonouders en andere mensen die de eerste dag even kangs geweest zijn zeggen ook ze was al geel dat ze thuis kwam, ik dacht ze is gewoon vies ! Het was zo'n klap om de volgende dag weer terug te moeten dat staat me nog echt goed bij, de rest is soms wat wazig Bij nr 2 wil ik dus ook zowieso int zh bevallen en ga pas na 24 uur naar huis, eerder vertrek ik echt niet, geloof niet dat iemand me dat kwalijk kan nemen zodat ik zeker weet dat ze niet geel geworden is.. Ik ben wel heel bewust van dat we door t oog van de naald zijn gekropen, de vk heeft ons namelijk op de nacontrole van de bevalling ( dus de 1e dag na de bevalling) teruggestuurd, door haar concreet optreden is alles goed afgelopen, ik moet er niet aan denken dat er gezegt was ohh dat valt wel mee, want dat had dl echt hersenschade opgelopen of erger...
@sdenise wat fijn die vooruitzichten !! Helemaal top Dan kan je er echt naar toe leven ..leuk ze Haha ja van t andere topic idd ! @Fidel ooh die is ook leuk zeg !! J. heeft ook winnie the pooh ook gordijnen en als tik heeft ze als ze wakker word en we haar eruit halen daf ze eerst even winnie the pooh wilt aaien op t gordijn haha @bofkontje nee denk of hoop eigenlijk van niet en dat we winnen !
Zo haha , ik heb mijn kraamvrouw ook op fb, haar even een berichtje gestuurd ivm draagdoekmethodes. Ook over de bv en wilemijn, min of meer afgesproken dat ze bij ons komt bij de kraamperiode a,s t o ver is haha Hmm nu denk ik aan knutselen en auwe van onder... Zucht geen zin in de volgende behandeling volgens mij had ik dat hier nog niet verteld ofwel, heb namelijk nog een probleem, ik ben te strak gehecht van onder bij mijn scheur, waardoor knutselen pijnlijk blijft, it dagelijks leven heb ik er geen lat van alleen us als we t gezellig hebben.. Daar mee naar de gyn geweest, die zegt nee ligt aan huidirritarie zalf mee en aan je bekkenbdemspierspanning, dus naar de bekenbodemfysio, daar besproken en gemeten, sanning is ligt verhoogd, maar blit dus wel dat de huid te strak gehecht is ze gaat het nu 5 wkn lang oprekken, en mocht dit niet werken wordt het toch geknipt...
Oeps jeetje zeg !! Dat ook nog.. Lijkt me vreselijk pijnlijk !! Ik hoop dat t zonder knip verholpen kan worden want dat lijkt me ook niks ! Pff dan is klussen niet gezellig nee :*(
Weltrusten ik ga hondjes uitlaten en morgenochtend lekker dreumeszwemmen!! Droom fijn over zwangerschappen en baby's
Ik herken het wel een beetje het pijn tijdens het klussen, ool ik ben gehecht en het voelt toch anders. Er is een stuk zeg maar dat als daar overheen gegaan word dat ik echt wel even op mijn kiezen moet bijten. Gelukkig is het niet zo erg als bij jouw Fidel en ik moet ook zeggen dat ik het niet helemaal correct vind van de Gyn dat zij zegt dat het niet zo is en vervolgens wordt er door die ander gezegd dat het wel degelijk zo is!! Het lijkt wel of de gyn gewoon niet wil horen als er wat mis is gegaan. Hier had ik na de geboorte van de kleine ook geen idee wat er allemaal was gebeurt tijdens de geboorte (was druk met andere dingen zoals persen) en ik voelde me zo'n mislukkeling dat ik mijn eigen jochie er niet zelf had kunnen uitkrijgen en dat dat met een pomp had moeten gebeuren. Ik voelde me zo'n slechte moeder want welke moeder krijgt het zelf nou niet voor elkaar??? Na 6 weken had ik de na controle en vertelde ik huilend dat ik mijn zo'n mislukkeling had gevoeld. Wat bleek mijn persweeën waren weggevallen waardoor de kleine bleef steken. Deze vrouw was zo'n oude rot in het vak echt nog net geen prehistorie en ze vertelde mij dat ze mij zo super had gevonden tijdens de bevalling omdat ik het zelf had gedaan omdat dit normaal was geëindigd in een keizersnede. Zo pffff van een mislukkeling voelde ik me ineens een super sterke mama die het maar mooi had geflikt en er 3, 5 kilo baby zelf had uitgekregen. Maar eerlijk is eerlijk als ze nou een bevalling even nabespreken meteen na de bevalling (dag erna ofzo) dan zal er een hoop onzekerheid bij de jonge moeders weggenomen worden of klinkt dat raar?
@ fidel ; bizarrrrrr.. ik kan me zo niet voorstellen dat je zo lang (30+) niet merkt zwanger te zijn haha en wat slecht dat ze dat in het ziekenhuis gemist hebben zeg! Maar blij dat je zo'n alerte VK had. ennuh, draag je of wil je gaan dragen? Ben een draag-fan! Heb van de week een mooooooi doekje binnengekregen, en zit nu alweer te zoeken p @ kamertje ; Leuk thema fidel Vind disney sowieso geweldig! (de klassiekers dan) Hier staat een verhuizing op de planning maar die is afhankelijk van een aantal factoren die wij niet in de hand hebben. Dus mocht #2 hier geboren worden dat gaat L. naar een andere kamer en komt #2 op haar kamertje.. De andere kamer blijft dan neutraal, omdat ze er toch niet heel lang zal slapen. @behappy ; haha Poeh-gordijntje aaien! schattig! @ hier ; strakjes het zkh bellen voor een afspraak bij de gyn! wordt nu wel echt zeg.. haha
Hier zometeen met ZL naar het CB voor zijn 11 maanden prik brrr kan er nu al de kriebels van krijgen elke keer belanden we daarna op de HAP Goddank is mijn man onverwachts toch vrij dus ik sta er niet alleen voor. Het CB zegt al dat hij nu 4 maanden lang geen prikjes heeft gehad en nu veel groter en sterker is en dat het geen problemen hoeft te geven, dus daar hopen we maar op ; )
@ wachtend ; zo herkenbaar! en heb al vele meiden in dezelfde situatie gehoord die ook dachten dat ze faalden.. Maar dat deden we niet! en daar ben ik het HELEMAAL mee eens. In het ziekenhuis deden ze alsof mijn helse bevalling de normaalste zaak van de wereld was.. Dus pas toen de kraamzorg en VK mij vertelde dat dat absoluut niet zo was, en ik het echt heel goed had gedaan besefte ik me dat het niet niks was.. Overigens, hebben ze hier in het ziekenhuis wel wat foutjes gemaakt. Zoals apperatuur niet goed aansluiten waardoor de weeen niet geregistreerd werden, en de weeen opwekker nog iets omhoog werden geschroeft terwijl ik kermend stond te hupsen/hangen/panieken. Haha ik vertelde ze toen dat ik er mee ging stoppen, ik kon dit niet. toen gingen ze even goed kijken en zagen ze dat ik al flinke weeen had, oeps! toen is de ruggenprik gezet (die ik eigenlijk niet wou, maarja toen kon het niet anders meer) en die ging ook nog eens 6 keer verkeerd ;s Succes bij het CB!!!!!
Zo dan wat een fouten zeiden ze nog in ieder geval sorry??? Hier ging het eigenlijk helemaal fantastisch had een super student erbij die elke keer samen met mijn man mij volkomen steunde. Weeën gingen goed, bij 7 cm het pompje gevraagd want tja als het nog 8 uur zou duren zou ik best moe zijn aan het eind en ik moest natuurlijk ook nog persen (zo vertelde ik het tegen de gyn) die meteen begon te lachen en zei je mag echt wel gewoon dat pompje hebben hoor je hoeft ons niet te overtuigen. .. ohhh cool! Mag ik dan nu dat pompje??? Nouja uiteindelijk ging het bij de persweeën niet goed en kwam de kleine niet helemaal ongeschonden uit de strijd ( vertel niet wat hij had ivm herkenning) komt namelijk niet zo vaak voor geloof ik.
Succes bij het cb !! Hopelijk heeft hij er niet te veel last van. Wat een stom zkh zeg ! Idd hebben ze wel sorry gezegd ? Hier hebben we ook een onwijs slecht ziekenhuis wat betreft de kraam en de gyn afdeling. Hebben de afgelopen jaren veel fouten gemaakt. Bij J. Der neefje werd het gehemelte enzo na de bevalling niet eens gecheckt ! Ook de begeleiding met bv doen ze niet omdat ze daar geen certificaat voor hebben dus werd J. Ook niet aangelegd of werd ik geholpen
nee, niks. Ik had opzch wel fijne mensen om mij heen.. maar die middag werkte er zo'n nors mens. Die heb ik verder ook niet meer gezien (ben van dinsdagochtend tot vrijdag ochtend in het zkh verbleven) Ze zei ; Och meisje, dit is nog niks.. Fijn dat je zelf een beetje regie had en dat pompje op tijd kreeg zeg! ah, niks ernstigs hoop ik? @behappy ; ook lekker dan! :s Ga je ook niet echt met goed vertgrouwen heen dus :s hier is het wel echt een goede kraamafdeling hoor. Hebben me wel goed geholpen en gesteunt toen ik besloot niet door te gaan met BV, was echt in tranen.. (ene arts zei dat bv met mijn medicatie wel kon, en de ander kwam de ochtend nadat ik bevallen was zeggen dat het toch niet kon en ik goed moest denken aan de gevolgen)
Het had heel vervelend af kunnen lopen maar door veel oefenen is alles volkomen genezen. Goddank!!! Pffff norse mensen ja die ken ik ook wel, jeetje had dan bij een slager gaan werken ipv met levende wezens!!
Ik wilde ook eigenlijk niet daar bevallen ... Zijn 3 gyn. Ontslagen door fouten waarbij babys kwamen te overlijden. Mijn schoonzus was zwanger van een tweeling die helaas allebei overleden met 12 weken , zouden ze haar "schoonmaken" . 2x fout gegaan 2x zaten beide kindjes er nog ! Ze moest totaal 3x onder narcose in 2 maanden tijd. Ze heeft er nog steeds psychische klachten van..ze kon een schade vergoeding krijgen maar dat wilde ze niet..ze wilde een excuses en dat ze zorgen dat zoiets nooit meer bij een ander gebeurd
@ behappy ; jesus.. wat een enorm grove fout.. Is er geen kraamhotel of ander ziekenhuis in de buurt?