Mama's die gaan voor een 2e kindje in 2014

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Memories, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @all

Zoonlief net al sinds hij uit bed was zeurderig en huilerig, maar denk dat hij last heeft van zijn tandjes want met zijn ijsvisje (zon ding wat je in de vriezer doet) is hij weer rustig.

@fidel
    Ik ga ook niet eerder weg, minimaal 24 uur en ik wil dat ze goed checken. Hier kwam het na een dag pas opzetten.
    En ik lees ook veel tegenstrijdige dingen, maar wel vaker dat er een verhoogde kans is dan niet... dus ik ben er ook een beetje huiverig voor, mijn kraamperiode is zo geen leuke tijd geweest, ik hoop dat dat bij de volgende wel een beetje zo is...
    En ik ga naar een ander ziekenhuis (niet meer naar de vorige, al was de neonatologie daar wel echt geweldig!)

@Behappy
    Vreselijk zeg, daar ga je bij volgende niet bevallen dan toch ?
    heb je nog andere in de buurt ?

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ sdenise ; hopelijk voelt je kleintje zich snel weer wat vrolijker!

@ hier ; Net een afspraak gemaakt bij de gyn.. Volgende week vrijdag! bij dezelfde gyn die mijn mmm-traject, mijn zwangerschap en mijn bevalling heeft geleid :D:D
    voel me wel even lichtelijk zenuwachtig nu hihi

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    lichtelijk? ZWAAAAAAAR zenuwachtig.. ;p:p

4. Memories

Memories Niet meer actief

@sdenise
    Hopelijk voelt hij zich gauw beter rot tanden !

@kzh hahaha heeeeul erg zenuwachtig dus.

En nee de volgende keer wil ik daar niet bevallen , tenzij tegen die tijd echt dingen veranderd zijn

5. Memories

Ik zou anders altijd naar Purmerend of Alkmaar kunnen.
    Maar eigenlijk het liefst gewoon thuis

6. wachtend

wachtend Niet meer actief

@ KZH oeeehhhh spannend!! Maar wel heel fijn dat je dezelfde Gyn hebt die kent jouw en jij hem/haar!!

@Behappy ik kan het me indenken hoor! Alles voor je kindje toch?? ;)

@Sdenise vervelend he die tanden!! Kunnen ze niet gewoon al bij de geboorte er zitten die pijn is zo vervelend bij die kleintjes :(

@ hier weer een zoon die niet wilt slapen :( Iemand nog tips?? Hij is moe, wrijft in oogjes, trekt aan haartjes, mopperig, huilerig maar slapen ho maar :( In bed leggen geen probleem maar als je dan eenmaal beneden bent zet hij het op een krijsen en weigert gewoon te slapen :( Savonds is er geen enkel probleem en gaat hij gewoon meteen slapen.

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ wachtend ; ja, heeeeel fijn! Zij was echt mijn redding tijdens de bevalling haha, haar nuchterheid hielp me weer een beetje rustig te worden..

Lastig dat hij niet wil slapen :<
    Geen tips, bij L. gaat het nog allemaal wat makkelijker :p
    en anders gaat ze in de doek, werkt ook prima :D

8. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Oef, wat moest ik veel teruglezen zeg... Sorry dat ik niet persoonlijk reageer, maar ik het ontzettend veel last van zwangerschapsdementie na de bevalling en onthouden wie wat heeft getikt gaat echt niet :S

Wat een verhalen lees ik weer zeg... Ben blij dat ik mijn verhaal al gedaan heb (een uitgebreide versie staat in mijn weblog hier op ZP voor de liefhebbers ;) ), want zou het nu niet durven te tikken met die bevalling van mij...

Bij mij hebben ze ook niet goed gekeken wat de weeenopwekkers deden. Ik kan schijnbaar redelijk goed met die pijn omgaan waardoor ze dachten dat ze nog niks deden of ik ontsluit snel als ik eenmaal aan de weeenopwekkers zit, geen idee, maar de weeenopwekkers zijn in 30 minuten 2x opgeschroefd en in die tijd ben ik dus van 5 naar 10 cm en persweeën gegaan. Ik denk zelf dat de weeen ook niet goed geregistreerd zijn en als ik daar dan nog steeds redelijk rustig op mijn bed lig, dan kunnen ze niet goed zien wat ze doen als ze niet steeds even voelen hoeveel cm het nu precies is. Volgende keer eis ik dan ook dat ze regelmatig even checken. Ik wil niet weer me volledig afsluiten door de verrassingen die deze bevalling voor mij had. Daardoor heb ik me waarschijnlijk emotioneel volledig afgesloten en heb ik dan ook totaal geen enkele emotie bij de geboorte van onze meid. Kijk er niet blij, bang of boos op terug, helemaal niks! Daar heb ik het nog wel een beetje moeilijk mee...

Toch ben ik wel tevreden over het ZKH waarin ik bevallen ben. Super liever verpleegkundige, fijne Klinisch VK en lieve GYN. De GYN had tot 5 minuten voor ik bevallen was gehoord dat ik op 5 cm zat en de volgende mededeling was dat ik bevallen was van een meisje. Ze kon niet geloven dat ze al geboren was en moest het even met eigen ogen zien, hahaha!

Baby/peuter-zwemmen: Ik heb tijdens het kraamfeest een bon voor gratis knuffelzwemmen gekregen van de buurman van mijn moeder en tevens mij vroegere zwemleraar van het schoolzwemmen. Binnenkort gaan we bij hen op bezoek, avondje kletsen en dan koken ze uitgebreid voor ons, en dan gaan we bespreken wanneer ik met Y kan komen zwemmen. Als het Y goed bevalt ben ik van plan om daar wekelijks met haar te gaan zwemmen. Lijkt me zo ontzettend leuk!

Ik ga maar eens iemand in bed leggen, tijd voor een dutje tot de volgende fles!

9. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Gisteren trouwens een goed gesprek met manlief gehad over een 2e kindje. Tijdens de na-controle bij de GYN die mij tijdens mijn zwangerschap onder zijn hoeden had gaf de GYN aan dat we, bij de wens voor een 2e kindje, gelijk naar Fertiliteit mochten gaan. Waarschijnlijk gaat de Ferti-GYN dan toch wel zeggen dat ik af moet vallen voor de behandeling gestart kan worden, dus wilde ik het er met manlief op tijd over hebben. Manlief wil graag op tijd een eerste gesprek hebben bij Ferti. Even kijken wat de voorwaarden zijn, welk traject we in gaan (alleen Clomid of meteen Clomid met IUI) en daarna weer verder kijken. Ik zat zelf al aan april te denken, dan is Y 9 maanden oud, en manlief zat daar ook aan te denken, dus: April 2014 gaan we voor het eerste gesprek bij Fertiliteit :D
    Vind het opeens super spannend nu we voor onszelf een maand hebben gekozen voor de eerste stappen richting in de MMM!

10. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @Mira

Ja fijn is dat als je een beetje duidelijkheid hebt he ! Ik vond het gister ook ineens spannend voelen, terwijl het wel echt nog een tijdje duurt :p.
    Maar wel fijn dat je meteen terecht kan :)
    De zus van mijn beste vriendin heeft via ivf haar eerste kindje gekregen, toen ze aan het nadenken waren voor een tweede konden ze ook terecht en zijn ze dus nu ineens een stuk eerder zwanger dan gedacht, eerste is 1,5 en precies 2 als de volgende uitgerekend is !

11. Memories

Spannend Mira & idd super fijn dat je nu vooruitzichten hebt.

Ik vind t idee ook spannend nog maar 4 maanden te gaan!
    Ik was eerst heel erg bang voor reacties van anderen en waarom ? Geen idee.
    Nu begin ik dat steeds meer rust te geven

12. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ mira ; herkenbaar! ik gebruik altijd kladblok terwijl ik dan alle berichtjes terug ga lezen.. alleen op de ipad werkt dat niet :p

Fijn dat jullie meteen weer bij de gyn terecht kunnen!!!! :D
    he, eindelijk iemand die ook wil starten als de kleine 9 maanden is :p
    Voel me echt een uitzondering soms..
    en nu gaan we er nog een maandje eerder voor.

13. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Dank voor de reacties dames! Ik ben idd erg blij dat ik nu weet waar ik aan toe ben en wanneer we de eerste stappen weer gaan zetten. Of we vooraf zelf nog gaan proberen voor we de MMM in gaan hebben we het nog niet over gehad.

SDenise: Wat fijn voor haar dat ze nu zo snel zwanger mag zijn! IVF lijkt me zo'n zwaar traject... Ben blij dat we een relatief makkelijk traject hebben gehad. Het enige dat zwaar was, zijn de hormonen die ik moest slikken. Werd daar echt vreselijk labiel van... Heel onzeker over mezelf, niks was goed aan mezelf en alles ging fout en erg gezellig werd ik er nu ook weer niet van, dus manlief was blij toen ik zwanger was, want zwanger ben ik een stuk gezelliger ;)

Behappy: Wat vervelend dat je bang bent voor negatieve reacties... Je moet vooral doen wat je zelf wil meid! Als het nu tijd is voor een broertje of zusje dan is dat nu. Jullie keuze, niet die van anderen! Hier ben ik deels ook wel bang voor negatieve reacties omdat we zo snel al weer beginnen, maar gezien het traject voor Y geboren is, wil ik gewoon weten waar ik sta en waar ik aan moet voldoen voordat we kunnen beginnen!

KZH: Jullie beginnen idd nog ietsje eerder, maar goed, je bent ook eerder bevallen dan ik ;) We willen niet te veel tijd tussen Y en broertje/zusje, dus dan moet je, zeker als je zeker de MMM in moet, toch wel op tijd beginnen, is onze gedachte.

Weet familie bij jullie dat jullie voor een broertje of zusje willen gaan? Bij ons is de beslissing nog zo kort geleden genomen dat niemand nog iets weet en dat wil ik ook zo nog houden. De verrassing die je normaal je ouders bied is er wel af als ze precies weten wanneer je aan je Clomid zit en wanneer je de IUI hebt... We zullen zien of het haalbaar is zo min mogelijk mensen in te lichten, want je moet opeens de volgende dag vrij zijn om naar het ZKH te gaan voor de IUI ;)

14. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ mira ; dat is dus ook onze gedachte, al denk ik dat het wel sneller zal gaan dan bij L. want daar hebben we eerst heel lang zelf geprobeerd en moesten we ons klusproject een tijdje staken.

Hier heb ik altijd geroepen dat ik niet teveel leeftijdsverschil wil, dus mensen verwachten het wel denk ik.
    Maar totdat we 12 weken zwanger zijn blijft het tussen mijn man en mij (en een vriendin die hier meeleest op ZP :p)

Mijn ouders waren op de hoogte van ons mmm traject en zullen dat deze keer weer zijn, maar ze wonen niet in de buurt dus kunnen L. niet opvangen als ik naar het zkh moet.
    Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen, misschien dat ik L. gewoon mee neem naar de FM'en, en in de wagen laat zitten..

15. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    KZH: Hier voldoende familie in de buurt. Schoonzus/zwager en de 3 kids wonen naast ons en daarnaast wonen mijn schoonouders, allemaal schatten van mensen en kan super goed met ze opschieten echt 2e ouders voor mij :D Oudste schoonzus en zwager wonen op 45 minuten met de auto, maar die zie ik dan ook niet erg veel. Mijn moeder woont op 15 minuten (mijn vader is al 10 jaar geleden overleden) en mijn zusje of 20 minuten met de auto.
    Tijdens het vorige traject heb ik enkel bij de eerste ronde met Clomid FM's gehad. Daarna nooit meer en alleen een HSG gehad voordat we aan de IUI begonnen. Daarna pas weer echo gehad toen ik zwanger was.
    Bij Y wist ook alleen bovenstaande mensen van het traject en de zwangerschap (met 11 weken wereldkundig gemaakt) en verder waren alleen manliefs leidinggevende, medeleiding bij Scouting en mijn leidinggevende op dat moment op de hoogte aangezien ik voor de IUI ovulatietesten moest gebruiken, als die positief was gelijk ZKH bellen voor afspraak de volgende dag en dan kon het dus zijn dat we opeens de volgende dag vrij of deels vrij moesten zijn...

16. Memories

@khz ja hier blijft het ook tussen ons en ouders enzo dan tot we 12w zijn.

17. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Nee ik zit al 2 wkn met hetzelfde probleem.. Niet huilen maar ook niet slapen spelen en feestvieren in bed en dan las tegen 15.30 in slaap vallen

18. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hier ook gewoon bij ons tot een week of 10/12. Maar ik denk wel dat we negatieve reacties krijgen van sommige mensen. Ik heb een milde en korte ppd (post partum depressie) gehad en ik denk dat ze het allemaal e vroeg vinden, al is F dan al bijna 2...

@wachtend
    Hier ook lang dat probleem gehad, nu weer redelijk normaal, maar alleen als we thuis zijn..ergens anders gaat hij niet slapen en dan is dus weer het hek van de dam..maar thuis gaat het goed sinds ik hem met slaapzak en al met elk slaapje in bed leg..

19. Memories

Stom he Sdenise..die mensen zijn gewoon jaloers denk ik dan maar..

@wachtend hier heeft die fase ook lang geduurd !

20. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ negatieve reacties ; tja, mensen hebben altijd iets te zeuren he :p

Hier heb ik gezondheids problemen, maarja dat is chronisch dus zie geen reden om te wachten..
    terwijl er mensen zijn die zeggen ja, je moet eerst weer even gezond worden.
    niet echt realistisch.

en Sdenise, je voelt zelf prima wanneer je er klaar voor bent!

Deel Deze Pagina