Haha, nee met dat probleem kan ik niet helpen Maar dat is wel een heel vervelende bijwerking zeg hopelijk lukt het deze keer ook!
Wow we zijn al paar pagina's verder zie ik Ik ben druk bezig met een peuter die vanmorgen uit het niks besloten heeft haar plasjes op het potje te doen. Dus luier uit, onderbroek aan en om de zoveel tijd op het potje gaan! Tot nu toe nog geen ongelukjes gehad! Ben benieuwd! Ik heb nog nooit gerookt overigens. Weet niet meer wie het vroeg. Vanavond lees ik alles bij en zal ik uitgebreider reageren
Hij zal het de rest van zijn leven moeten blijven slikken. Vorig jaar heeft hij geprobeerd ze om de beurt af te bouwen, maar dat ging bij beide niet goed. Dus inmiddels hebben we gewoon geaccepteerd dat hij ze echt nodig heeft. Met zijn medicatie en therapie die hij volgt gaat het nu goed met hem. Hij functioneert niet zoals een 'normaal' mens, maar dat kan ook niet gezien de ernstige opstapeling van trauma's die hij heeft. Hij functioneert op zijn manier en doet dat echt super goed. Met alles wat hij meegemaakt heeft, is hij nu echt heel erg ver gekomen! (ben heel trots op hem ) En voor ons gezin werkt het. Hij is volledig arbeidsongeschikt en dus altijd thuis voor onze zoon. We hebben daardoor nooit kosten voor kinderopvang gehad en ze hebben echt een hele hechte band op gebouwd. Wel is ons zoontje naar de peuterspeelzaal geweest om te spelen met leeftijdsgenootjes en te wennen aan de kring en het schoolse. Terwijl mijn man voor onze zoon zorgt, kan ik naar mijn werk zonder gerace met een kind in de ochtend. Dus elk nadeel heeft ook zijn voordeel.
Hihi ja er word lekker gekletst vandaag. Ja wat supergoed van dr zeg. Wat heftig allemaal zeg! Ook dat hij hier niet meer vanaf komt. Wel fijn dat hij al zover gekomen is! Hopelijk geen terugvallen. Dat is idd een voordeel van het hele gebeuren..
Wat goed dat ze zelf besloten heeft eraan toe te zijn. Ze heeft een mooie leeftijd om zindelijk te worden. Spannend!
Ja het is heel heftig wat hij heeft (meegemaakt), maar ja ik denk altijd maar ieder heeft zo zijn worstelingen in het leven. De een wat meer dan de ander helaas. Terugvallen zal hij nog wel krijgen. Door de trauma's heeft hij een chronische depressie die in golfbewegingen verloopt. Maar door de medicatie en therapie is een dip beter op te vangen.
Jeetje dat lijkt me allemaal ook heftig en moeilijk zeg! Dus dan is de kans bij jullie eigenlijk wat kleiner dan gemiddeld? Gelukkig hoeft het om zwanger te worden maar 1x raak te zijn. Bij de eerste waren we er zo klaar mee met dat geobedeerde gedrag, de maand waar we maar 2 keer seks hadden gehad was de maand dat we J. Hebben verwekt.
Iemand had het over peuter op potje, weer even niet met wie Vertel! Hoe is dat zo gekomen? Wanneer weet je dat je kindje er klaar voor is hihi
Nee onze kans is niet anders dan bij anderen. We zijn samen tot nu toe erg vruchtbaar, dus daar hebben we geluk mee (en hopelijk nog steeds *duim duim*). We moeten het alleen nog meer plannen dan een ander, dus het is wel iets minder romantisch . Aan de andere kant maakt het je wel heel bewust, dus ik weet nog precies hoe ik zwanger ben geworden van onze zoon . Wanneer je kindje vertelt dat hij/zij moet poepen of plassen weet je dat ze er klaar zijn om zelf de aandrang te voelen. Wij hebben toen gewoon een potje in de kamer gezet en hem in zijn blote kont laten lopen. Thuis ging dat goed, maar buiten wilde hij nog wel een luier om. Tot hij op een ochtend naar de peuterspeelzaal gebracht werd en zei dat hij hem niet meer om wilde. Sinds die tijd is hij overdag zindelijk. Dat was een week of 3 na zijn 3e verjaardag. Nachtzindelijk is hij nog steeds niet helemaal. Ik laat hem nog plassen voordat ik naar bed ga en meestal red hij het daarmee. Maar nog 1 a 2 keer per maand plast hij desondanks in bed. 's nachts voelt hij het gewoon echt nog niet.
Och ja ik ben niet zo van het verplichte klussen. Maar bij ons was het dan wel snel raak. Wel grappig dat jullie het rustiger aandeden en dat het toen gelijk raak was.
Tja bij jullie is er geen andere keus, dan het te moeten plannen. Gelukkig maar dat jullie beide erg vruchtbaar zijn. Tja het heeft zijn voor en tegens.
Dan ben ik net op tijd begonnen. Ik geloof niet echt dat ik deze ronde zwanger kan zijn. Geen idee waarom. Gewoon een gevoel Och wat vervelend zeg! Ik duim voor een zs! Laat die menstruatie om dat reden maar lekker niet komen Ik kan ook heel slecht tegen de hitte Gisteren had ik het erg benauwd, last van migraine en als ik ook maar in de buurt van de tuin kwam kreeg ik het gevoel flauw te gaan vallen WOW doe ik je niet na! Respect hoor. Ik heb vandaag nog ff online naar babykleertjes en zs kleding zitten kijken!! OOPS Oh wat fijn. Just in time voor je ovulatie Succs met het afbouwen meid! Tnx for the tip! Ik heb er nog zo'n 30 pillen liggen. Misschien ovulatiebloeding? Heb ik wel vaker last van Oh wat jammer Ben je van plan binnenkort te stoppen of wacht je daar nog mee of ga je helemaal niet stoppen of moet ik mij maar misschien nergens mee bemoeien ? Heftig zeg! Hoop voor jullie dat het heeeeel snel raak zal zijn!!!! Oei dan is stoppen wel lastig ja... Ml is ook al een aantal jaren gestopt ivm zijn slechte conditie. Hopelijk lukt het jouw man om er ook helemaal van af te blijven Ja komt heel goed uit met dit weer Was ook van plan om er deze zomer aan te gaan werken We hebben nog steeds geen ongelukjes gehad!! So far so good Zet haar om de zoveel tijd op het potje en ze doet daar netjes haar plasje! Ben super trots. Heerlijk dit, zonder gedoe en stress!! Blij dat we ermee gewacht hebben tot ze er zelf aan toe was Haha dat was ik. We hebben sinds haar 2e verjaardag de potje altijd in zicht gehouden. Zo af en toe uitgelegd dat ze daar kon plassen/poepen. Ze had het een paar keer geprobeerd, maar vond het nog duidelijk helemaal niks, dus hebben wij het gewoon zo gelaten. Laatst een app voor haar gedownload met kiddi die op het potje gaat. Die heeft ze heel vaak bekeken en we hebben het onderwerp zo ook vaak besproken en zo begon haar interesse in het potje, plasje en poep & ineens uit het niks wou ze er vandaag op Hoop dat ik niks over het hoofd heb gezien
@Manana heh wat vervelend dat je last van migraine had. Ik ben zeker van plan om te gaan stoppen. Zwanger & roken vind ik echt niet kunnen. Echt super zeg! Ben dat ook eigenlijk van plan. Om te wachten tot ze het zelf aangeeft. Zo geen zin in al die ongelukjes etc. Heb wel al een wc verkleiner in huis. Potje schaf ik het liefst niet aan. Mooie tactiek hebben jullie gedaan zeg! Zal eens een keer naar die app kijken. Al is E net een jaar oud.
Heb je helemaal goed meid! Ik heb het wel eens een halve dagje geprobeerd toe ze net 2 was, maar dat gaf haar en mij zoveel stress dat ik er gewoon mee ben gekapt! Sindsdien het potje alleen in de buurt gehouden en het alleen af en toe ter sprake gebracht om haar reactie te peilen. Nu valt er ook beter met haar te praten en ze begrijpt ook veel meer. Nu vraag ik om de zoveel tijd wat ze moet doen als ze moet plassen & geeft ze vrolijk aan op het potje te gaan een wc verkleiner hebben wij ook, maar die vindt ze doodeng Dan maar op het potje beginnen Ik zal straks haar tablet er ff bij pakken, weet zo niet uit mn hoofd hoe die app precies heet...
Woehoe, weer zoveel bij te lezen haha! Hele dag gewerkt en net alles gelezen. Wat een heftige verhalen lees ik over jullie mannen met medicatie. Wat betreft roken, ik rookte voor mijn 1e zs en daarna gestopt en nog steeds, heel fijn! Heel af en toe rook ik er 1 en dan kan ik het daar ook bij laten, ook wel lekker
Hier wil het potje ook nog niet lukken maar het komt vast vanzelf. Hebben er geen haast mee maar zou wel lekker zijn haha.
Dan word het gelijk zo'n ding. En is het leuke er ook vanaf bij ze. Echt super joh. Zou top zijn als ze zindelijk is. Ahh okee. Zie het tegen die tijd wel. Als ze banf voor de wc is kan ik altijd nog een potje aanschaffen.