Mama's die gaan voor een 2e kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door piscean, 21 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja echt super! Ik kan niet wachten om ook alweer te mogen gluren :p
    Ik heb nog ergens op zolder een angelsound liggen die ik bij mijn zoontje met 15 weken had gekocht. Dus denk dat ik die voorlopig maar niet moet gaan zoeken anders ga ik telkens het hartje willen zoeken zodra dat zou kunnen :roflmao:
    Voor het etentje gaan we ook nog borrelen, dus ik denk dat ik het gewoon erop ga schuiven dat ik nog vol zit van de borrelhapjes en daarom alleen een hoofdgerecht en nagerecht neem :cool:

Manana en Saar82 vinden dit leuk.
  2. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Wauw @Yesera dat is geen tuurstreep hoor! Die is al luid en duidelijk, heb hier meer testen voorbij zien komen waar ik met de beste wil van de wereld niks zag maar hier is ie echt duidelijk! Gefeliciteerd!

@Saar82 fijn dat alles weer goed was! En dus nog in afwachting van het geslacht :D

3. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hahaha @Yesera slim ;)

Hier ook veel echo's gehad bij de gyn, maar dan omdat dl juist aan de kleinere kant leek. Vond het ook telkens geweldig om haar te mogen bewonderen. En heb bij elke echo bevestigd gekregen dat het een meisje is :p

4. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Meiden ik heb de hele dag al licht roze/ licht bruine spotting met afvegen! Als ik dat vergelijk met de cyclus van mijn vorige zs zie ik dat ik toen ook op 3dpo spotting en zelfs licht bloedverlies had :eek: ik begin dit echt spannend te vinden! Want heb ook net zoals toen menstruatiekrampen in mijn rug. Volgens de vk toen was dat goed mogelijk dat een innesteling zo vroeg in gang wordt gezet. Ik moet nog zoooo lang wachten tot ik mag testen maar ik wil het nu al weteno_O

5. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Dan heeft de VK niet goed opgelet tijdens haar biologieles, want een vruchtje kan pas innestelen als het zich in het blastulastadium bevindt en dat duurt bij de mens en zowat alle andere (zoog)diersoorten 6 dagen. Spotting enkele dagen na de eisprong komt vaker voor omdat er dan vaak een dipje is in oestrogeen, zie het als een mini onttrekkingsbloeding die je ook met de pil kan hebben. En bloed prikkelt de baarmoeder en kan wat menstruatiegevoel geven. Hopelijk is er daar allerlei moois aan het gebeuren binnenin, maar een innesteling op dag 3 na ovulatie is biologisch onmogelijk.

6. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Even voor de verbeelding ik ben 1.55 mijn man 1.79, ons kereltje was 56 cm en woog 4532. Uiteindelijk ter wereld gekomen via een keizersnede na 12 uur ploeteren haha. Verloskundige hadden gedacht kindje van 3700 gram. Nu zal ons kindje indien weer groot eerder worden gehaald. En dit word nauwlettend in de gaten gehouden komende zwangerschap.

7. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Ach ik heb er iig minder verstand van. Ze zei dat een vroege innesteling wel bestond, maar zelden voor komt. Ik vind het gewoon heel raar hoe alles precies hetzelfde gaat als toen ik van dl zwanger bleek. Toen had ik overigens op 6dpo een innestelingsdip nu ik alles terug kijk :rolleyes: ik ben benieuwd en hoop ook dat er iets moois gebeurd daarbinnen :) nu proberen in slaap te komen. Geen idee wat ik heb, maar ik ben gewoon klaar wakker :roflmao: hoop dat dl wat uit zal slapen morgen :oops:

8. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Lijkt me zwaar zeg! Fijn dat je dan wel goed in de gaten gehouden zal worden :) en stiekenmm genieten van alle extra echo's :p

Goed ik ga nu echt proberen te slapen haha :oops:

Joyce2013 vindt dit leuk.
  9. Nell87

Nell87 Actief lid

24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    wow! zeker een groot ventje. :eek:
    en je had geen zwangerschaps suiker?

hier was dochter 4100 gr.
    en nu is het een lange slanke meid.. :p

@Manana klinkt wel erg bizar allemaal. ;)
    en nog lekker geslapen?

@Nell87 wauw! Gefeliciteerd.
    hoever ben je nu denk je?

11. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hoe groot was jouw dochtertje uiteindelijk bij geboorte? Mijn zoontje was 2790 gram en toen werden toch wel even de tabellen erbij gepakt om te kijken of hij niet de couveuse in moest :rolleyes:.
    3dpo lijkt mij inderdaad ook eerder een ovulatiebloeding. Met een dip op 6dpo zal dat de innesteling zijn geweest. Wel mooi dat alles hetzelfde verloopt, hopelijk is het een goed teken! Mij viel deze maand ook op dat ik mijn eisprong weer heel duidelijk voelde, terwijl ik dat andere maanden niet had. Bij zoontje had ik het ook. Beide keren links onderin mijn buik. En bij zoontje had ik ook een innestelingsbloeding op 9dpo. Toen alleen een dip van 0,1 op 9dpo en nu op 10dpo. Daarom test ik nu ook veel lichter nog dan toen.

@Joyce2013 wat een grote baby! Dan heb je het kleinste maatje dus helemaal niet nodig gehad. Zoontje heeft daar 7 weken in gezeten ;)

@Meisje93: 4100 gram is ook een grote meid! Veel plezier vandaag met het vrijgezellenfeestje. Wat gaan jullie doen?

@Nell87: jij ook gefeliciteerd! Hoe ver ben jij ongeveer?

Ik heb vanochtend weer getest met een Kruidvat 2v5 en het lichte streepje was binnen een minuut al zichtbaar! Ook mijn man zag het direct. Het is nog lang geen knaller, maar hij is al duidelijker dan gisteren. Man is inmiddels ook wel overtuigd, maar hij vindt het wel heel erg spannend. Is daarentegen wel direct bezig met wat er nu allemaal in huis geregeld moet worden om een babykamer op orde te kunnen maken :). En ik heb het zelfs al aangedurfd om een ticker aan te maken :D. Overmorgen denk ik nog een keer testen met die andere test.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera ja wel aan de maat ja. al had ze niet echt spekjes.

wij gaan een miss murder spel doen. en misschien kroegentocht.
    maar dan geen alcohol voor mij. ;)

gefeliciteerd meis! Het is jullie van harte gegund!
    wat fijn dat hij al mooi oploopt.
    ga duimen voor een mooie plakker

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Piscean: 27 jaar
    1e kindje: zoon 10-2015 (1,5jr)
    Werk: preventie (tandarts) assistente
    Start: april gestopt met de pil zwanger

Saar82: 34 jaar
    1e kindje: Zoon 10-2014 (2.5jr)
    Werk: lerares
    Start: half mei gestopt met de pil zwanger

Manana: 31 jaar
    1e kindje: dochter (3 jr)
    Werk: thuismoeder
    Start: koperspiraal 1/6 verwijderd

Meisje93: 23 jaar
    1e kindje: dochter 03-2016 (17mnd)
    Werk: verzorgende op een PG afdeling
    Start: juni

Fluss1984: 33 jaar
    1e kindje: dochter 06-2016 (1 jr)
    Werk: arts in opleiding
    Start: juni zwanger

Joyce2013: 31 jaar
    1e kindje: zoon 10-2014
    Werk: junior project coördinator
    Start: mei

Rainbow88; 28 jaar
    1e kindje: dochter 2,5 jr
    Werk: verpleegkundige in woonzorgcentrum
    Start: februari

Yesera: 35 jaar
    1e kindje: zoon 4.5jr
    Werk:
    Start: juni zwanger

Nell87: 30 jaar
    1e kindje: 2jr
    werk: begeleider GGZ
    start: december 2016 zwanger

Kelly84: 32 jaar
    1e kindje: Dochter 16 mnd
    Werk: Administratief medewerker
    Start: 07-07-2017

TiToTam: 30 jaar
    1e kindje: Zoon (bijna 2jr)
    Werk: Lerares
    Start: Mei 2017

Milou1991: 26 jaar
    1e kindje: Zoon Mees (17mnd)
    Werk: thuisblijfmoeder (lerares)
    Start: Augustus

Lief87: 29 jaar
    1e kindje: zoon (bijna 2jr)
    Werk: ?
    Start: Juli
    ---------------------------------------------------------------------------
    ZWANGER
    Saar82 -- 22 februari 2018
    Piscean -- 24 februari 2018
    Fluss1984 -- 27 april 2018
    Nell87 -- .. april 2018
    Yesera -- .. mei 2018

NOD-lijst:
    Rainbow88: 28 augustus
    Meisje93: 30 augustus
    TiToTam: 5 september
    Manana: 8 september
    Lief87: 10 september
    kelly84: 19 september
    Milou1991: 20 september
    Joyce2013: 21 september

14. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Klinkt leuk en gezellig! Moet je een smoes gaan bedenken over de alcohol of drink je normaal nooit? Mijn zoon had bij geboorte ook geen spekjes, maar ik gaf blijkbaar slagroom in plaats van borstmelk, want daarna heeft hij flink wat spek gekregen :D. Inmiddels is daar ook niks meer van te zien.
    Leuk om nu zo in de lijst te staan :p. Uitgaande van mijn eisprong op 13 augustus ga ik nu uit van 6 mei 2018 voor mijn uitgerekende datum. Als ik reken vanaf mijn eerste dag laatste menstruatie kom ik uit op 4 mei, maar omdat mijn ei 'pas' op CD17 was, is rekenen vanaf eisprong denk ik nauwkeuriger.

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera nee hoor. ik moet rijden. drinken doe ik nauwelijks meer. ook ken ik 80% niet. dus dat scheelt. :)

haha ze lopen het er vanzelf weer af. al dat babyspek.

haha ja leuk heh! Ik hoop dat ik je snel mag volgen. :D
    mei is een mooie maand. lekker het voorjaar.
    ik zal je op 6 mei zetten. met echo word je vaak toch nog bijgesteld.

16. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ons mannetje nu ook gewoon op de normale lijn. Naar mijn weten ben ik niet getest op zwangerschap suiker. Maar misschien ook wel. Deze keer worden ik en de baby beter in de gaten gehouden, en daar ben ik blij mee.

@Yesera nee maatje 50 heeft meneer niet gedragen kon gelijk zo naar zolder haha!

Yesera vindt dit leuk.
  17. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hoop ook zeker dat je me gaat volgen! Dan zitten we precies rond dezelfde termijn, want jij had je eisprong een dag na de mijne :).
    Bij mijn zoontje voldeed mijn cyclus precies aan de gemiddelden. Precies op de juiste dag eisprong en ook uit de echo's kwam netjes de berekende datum. Uiteindelijk kwam hij 9 dagen eerder ;). Ben benieuwd deze keer. Heb zo'n vermoeden dat deze misschien wel iets later gezet kan worden, omdat ik het idee heb dat mijn innesteling nu iets trager verloopt. Bij zoontje had ik op 12 dpo namelijk al een veel duidelijkere test dan ik nu op 13dpo heb (of de gevoeligheid van de testen is veranderd....). We zullen zien. Waarschijnlijk nog een heel aantal weken geduld hebben tot de eerste echo o_O. Maandag eerst maar eens uitzoeken of er een goede vervangende gyn bij het ziekenhuis is (vorige gyn is met pensioen). En dan een verwijzing regelen met de huisarts.
    Scheelt wel inderdaad dat je weinig mensen kent en autorijden is altijd een goede reden! :D

Manana vindt dit leuk.
  18. Nell87

Nell87 Actief lid

24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de felicitaties :)
    @Yesera jij ook gefeliciteerd!

Ik denk dat ik nu ruim 4 weken ben. T lastige is dat ik vorige maand bijna 3 weken ongesteld ben dus hou me aan de ovulatiedatum en dan kom ik op ruim 4 weken uit.

19. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @Nell87 ohh wowww gefeliciteerd meid!

@Yesera ze was 3500 gr, dus viel uiteindelijk reuze mee :) geniet er lekker van meid :D

@Meisje93 have fun ;) klinkt als een leuk feestje! Fijn dat je zo'n 80% niet goed kent. Scheelt weer met smoesjes verzinnen :p

Ik heb goed kunnen slapen. Ml liet me lekker uitslapen en nam dl vanochtens heel stilletjes mee naar beneden :p

20. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Heerlijk even uitslapen, fijn hoor!

@Nell87 gefeliciteerd, wat heerlijk! Op de lijst nu eindelijk lekker wat zwangeren! Goed om te zien dat we allemaal maar snel mogen volgen!

@Meisje93 fijne dag vandaag, jullie hebben wel super weer!

Deel Deze Pagina