@MimaMerel ja moet echt een stapje terug doen en dat ben ik niet gewend stiekem. Zit niet in me karakter echt dus de knop omzetten. Het hoort er zeker bij maar stiekem hoopte ik op een zwangerschap zoals die van me zoontje. Zingend er doorheen haha.
Ik moest even bijlezen. Druk weekend gehad en daardoor niet hier meegelezen. @milou1991, jij vroeg of je met een spiraal een eisprong had. Ik had een koperspiraal, dus dan wel. Het koper zorgt er echter voor dat het eitje zich niet kan nestelen. Geen gezeur met hormonen en je bent dus ook direct weer vruchtbaar zodra het spiraaltje eruit is. Het plaatsen moet alleen wel tijdens je menstruatie of binnen 3 maanden na de geboorte van je kind (dat laatste had ik laten doen). Iedereen die al zwanger is: gefeliciteerd! Hopelijk verloopt alles goed en zonder al teveel kwaaltjes. Voor de anderen: onze kans komt ook wel Fijn om te horen dat KV testen goed zijn. Dan moet ik die ook maar eens halen. Die zijn tenminste niet zo duur. Aangezien we net verhuisd zijn, is het budget een beetje op en payday is pas over 2 weken. Ik ben dit weekend ongesteld geworden en de vorige keer was 3 september. Een volstrekt normale termijn ipv 6 - 6,5 week. Dat betekent ook dat ik precies rond mijn eisprong zat toen ik bij de huisarts was om de spiraal te laten verwijderen. Jammer dat het toen niet ging, een gemiste kans voor mij. Gelukkig weet ik dat ik nog volop 'voorraad' heb, dus daar zal het niet aan liggen bij mij. Over een week of 2 a 3 is mijn kans. Zitten er hier mensen op Ravelry? Daar hebben ze hele leuke haak-en breipatronen!
Gefeliciteerd @milou1991, je kunt er echt niet meer omheen!! superleuk! Ik zit op de wachtbank, NOD op 19 oktober. @Meisje93 wil jij deze op de lijst zetten, jij werkt deze netjes bij? Of is het ieder voor zich? Ben het even kwijt, maar wil het niet gaan vervuilen hier hihi. Ik heb soms weer van die steekjes in mijn buik, zegt nog werkelijk helemaal niets. Maar je voelt van alles... best vervelend soms. Gisteren niet gezellig gemaakt, donderdag mijn ei gehad, alle dagen daaromheen wel gezellig gehad, hopelijk is dit genoeg! Jakkes @Joyce2013 wat vervelend dat je je zo klote voelt. Ergens ook fijn en een goed teken, maar snap je gevoel.
Thanks! En idd ik ben ook positief. T gaat dan wel in 40% vd gevallen fout voor de officiele nod, maar die hoge hcg waardes zijn mijn inziens wel een goed teken. Nu woensdag weer testen en hopen op een mooie oploop. Jeetje joh... wat ontzettend naar dat je zo beroerd bent! Hou je t wel een beetje vol? @Meisje93 ik gun het jou ook zo erg! Iedereen natuurlijk... maar leef wel enorm met je mee omdat ik je al wat langer "ken". Vind dat lieve E. een brusje verdient en jullie zijn zo'n leuk gezinnetje!
@milou1991 als ik je test zien liggen je waardes vind ik ook mooi hoog. Ja hou het wel vol hoor nog een weekje werken dan 2 weken vakantie en ook op vakantie. Als ik terug kom ben ik 8 weken en krijg de eerste echo dus dan nog 4 weken bikkelen en dan zakt de HCG gelukkig weer haha.
Lief dat je t vraagt 11+3 vandaag idd, en om eerlijk te zijn ben ik behoorlijk aam het aftellen naar de 12 weken omdat ik hoop dat dan net als bij mijn dochter de misselijkheid minder wordt. Afgelopen weekend goed ziek geweest, niets binnengehouden zelfs geen slokje water, en dan met name snachts dus ook heel slecht geslapen. Voel mij vandaag nog erg slap dus ben niet gaan werken, hopelijk blijft het wat betreft ziekemelden bij die ene dag. De roze wolk is er dus nog niet helemaal maar die kwam bij mijn dochter door de misselijkheid ook pas rond 15 weken. We hebben het nieuws wel al aan familie en de meeste vrienden verteld, nog niet op facebook gezet. Donderdag officiele termijnecho, maar heb er stiekem vorige week ook al eentje gehad voor de NIPT test. Hopelijk binnen 2 weken een goede uitslag
We kunnen elkaar de hand schudden meid. Zo naar om de hele dag misselijk te zijn Maar het is voor een goed doel!
Ja vind ik ook! Ik grapte net al in de app tegen iemand dat ik misschien toch al 7 weken zwanger ben (kan niet) of misschien een tweeling! (liever niet, maar absoluut welkom natuurlijk!) Oooh wat leuk, de eerste echo alweer! Maar dat soort dingen ga ik voorzichtig aan wel toe leven... in principe hoef ik nog maar 5-6 dagen een beetje in spanning te leven, maar ik ga wel stiekem al een beetje het "vertellen" voorbereiden. Dat gaan we zondag al doen! Iedereen vroeg zich gisteren al af waarom ik geen wijn dronk. En sowieso... we willen het hen wel snel vertellen! (Ouders, broertje, zusje)
Dat houd ik mezelf ook voor, weet waarvoor we het doen. Maar kan niet wachten tot na de 16 weken haha. Jouw verhaal klinkt ook heftig, ik hou nog wel alles binnen gelukkig. Sterkte meid!
Duidelijk hoor! @Joyce2013 heh wat vervelend dat je je zo beroerd voelt. ja dat is dan wel een hele omschakeling. vooral als je bij de 1e geen last hiervan had. Ahh wat lief van je! ❤ ik hoop het dat het deze ronde raak mag zijn. Zit echt even in een dipje. Gun het iedereen, maar doet toch wel beetje pijn dat bij een ander zo gemakkelijk gaat.
@milou1991: mooie test hoor! Denk dat je een vroege innesteling hebt gehad waardoor hij nu al zo mooi is. Hopelijk komende dagen een mooie oploop en dan op naar de eerste echo! @Meisje93: snap heel goed dat je ff in een dip zit. Je gaat er niet vanuit dat het lang gaat duren en dan is 6 rondes echt heel lang. Zeker ook omdat je hier in de groep nu iedereen wel zwanger ziet worden. Hoop echt dat je biet lang meer hoeft te wachten. @Joyce2013: vervelend dat je zo moe en naar bent! Ik ben ook ontzettend moe en blijf me naar voelen als ik niet op tijd eet. Ik ga er vanuit dat dit tot 16 weken gaat duren, had ik bij zoontje namelijk ook. Nu zijn we alledrie ook goed verkouden, dus dat helpt niet mee, ook niet voor de nachtrust. Mijn buik begint nu wel echt te groeien, dus heb nog maar een paar truitjes die het soort van verbergen. Als de echo vrijdag goed is, ga ik het aan mijn directe collega's vertellen. Hoef ik tenminste ook niet zo moeilijk meer te doen over wat ik aantrek en kan ik ongestoord een zwangerschapsbroek aan. Uitslag van de nipt heb ik dan nog niet, maar nog 2 weken verbergen gaat me niet lukken. @Fluss1984: vervelend jij ook al zo naar. Hopelijk trekt het na de 12 weken inderdaad snel weg!
@milou1991 ja hoor gefeliciteerd een duidelijk streepje!! @Fluss1984 en @Joyce2013 Ohh ik meng me bij jullie ik ben ook zo verschrikkelijk beroerd en moe! Wij zitten nu op Texel en hebben het nu mijn ouders en broertje verteld iedereen helemaal in de wolken, al lig ik iedere avond voor 10 uur op bed omdat ik niet meer kan Haha..
Ik had daarnet een nieuw topic geplaatst in de lounge over een oppas. Echter mijn topic is gelijk verplaatst naar een plek waar ik het bestaan nieteens van wist, dus ik vermoed dat er niet veel reacties op gaan komen. Aangezien jullie ook allemaal een kindje hebben kunnen jullie mij misschien ook wat verder helpen. Dit was mijn post: Hallo dames; graag even jullie advies. Ons dochtertje wordt nu 16 maanden en tot nutoe hebben we de luxe gehad dat we de (weinige) keren dat we een oppas nodig hadden beroep konden doen op de oma's en de opa's. Omdat zij ook niet altijd beschikbaar zijn willen we nu gaan kijken naar een betaalde oppas. Maar waar moet je op letten? Hoe oud moet een oppas ten minste zijn om een beetje verantwoord voor een dreumes te kunnen zorgen? En hoeveel betaal je een oppas per uur? Ik had mij net ingeschreven op oudermatch, nou daarop zie ik meiden van 15 jaar die 8-10 euro per uur vragen. Dat vind ik nogal wat?! Ons dochtertje gaat rond 19u naar bed, en het zal voornamelijk gaan om avondoppas als wij een etentje oid hebben. Dan vind ik 8-10€ per uur wel heel vet betaald om op de bank tv te kijken... Als ze op die leeftijd rekken vullen in de supermarkt verdienen ze veel minder. Toen ik 16 was verdiende ik 100 belgische frank (2.5€) om na school op 6(!) kinderen te passen, is al een tijdje geleden maar toch Hoeveel betalen jullie de oppas per uur? En kan je onderscheid maken in uren dat de kinderen wakker zijn en slapen (bv tarief voor 19u en tarief na 19u)?
Oei. Ik ben vandaag 6dpo (of 5dpo, maar ik vermoed 6dpo door de krampen die ik gehad heb en m'n vruchtbare slijm dat verdwenen was dinsdag) maar ik had net wat bloedverlies gehad! Zou dat een mooie vroege innesteling zijn? @Fluss1984 Ik heb een aantal jaar geleden ook vast oppaswerk gedaan voor een gezin. Ik haalde hun dochtertje van school en paste op tot de ouders thuis kwamen. We pakten samen de vaatwasser uit en in, en daarna deden we spelletjes of ging zij zelf haar gang. Zij was 7/8/9 tijden die jaren. Daarvoor kreeg ik 5 euro en dat zou een oppas hier ook krijgen, ook voor oppassen 's avonds. Ook voor wel naar bed brengen. Dat kreeg ik ook bij oppasgezinnetjes waar ik af en toe 's avonds oppaste, ook als ik op meer dan 1 kind oppaste. Geen onderscheid maken, jij bepaalt de prijs.
@Twinkle81 wat fijn dat je een normale cyclus heb. Wel balen van je gemiste kans deze ronde. @Vaatdoek zal het lijstje straks bijwerken. @milou1991 ahh lief van je! ❤ Ik hoop ook dat het ons snel gegund mag zijn. @Joyce2013 lekker hoor even vakantie! Hopelijk kan je ervan genieten. Toen ik van E zwanger was. Was ik ook erg misselijk & ben ik eerder terug gekomen van vakantie. Kon niet meer tegen het eten in het buitenland.
@Fluss1984 heh wat vervelend zeg! Ik hoop dat de misselijkheid met 12 weken verdwijnt. Dit is niet leuk. Wat leuk dat je de meeste al hebt verteld. Hadden ze het verwacht? @Yesera ik hoop het ook niet. En idd zie hier iedereen zwanger raken. En dat is behoorlijk frustrerend. @Kelly84 wat vervelend van je heftige kwaaltjes. @Fluss1984 oh naar mama & gezin verplaatst zeker? Ik heb vroeger heel veel opgepast. Vanaf mijn 12e. verdiende toen €2.50 per uur. Ook als ik overdag op een kindje paste. Nu past een nicht bij mij op. Die verdient ook 2.50 a 3,- per uur. Soms wat meer, ligt er net aan hoeveel ik in huis heb. Ze hoeft niets te doen. E ligt al in bed. Vind 8 a 10,- ook van de zotte hoor. @MimaMerel ik hoop dat het van een innesteling is
Ja nu vandaag ben ik al minder sip. Dus weer volle goede moed ervoor gaan Dank je wel! Hoop dat het voor jou ook snel raak is!