Mama's die gaan voor een 2e kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door piscean, 21 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja hier hadden mijn man en ik het net ook over. Ga ze maandag denk ik bellen dat het me gewoon echt niet lekker zit. Zeker met het oog op onze reële kans op een niet zo groot kindje en wat als ik volgens hun 42 weken bereik en dus eigenlijk eerder ingeleid zou worden dan voor mijn gevoel nodig en veilig is. Kijk 2 dagen verschil zou ik geen probleem mee hebben, maar dit is gewoon bijna een (onmogelijke) week! Wil kijken of ze nogmaals een echo willen maken en dan niet door iemand die duidelijk nog moest oefenen.

Manana en milou1991 vinden dit leuk.
  2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

@milou1991 jullie kletsen zoooo veel ;) wel gezellig hoor!! Mooie test ook!

Bedankt voor alle berichtjes over mijn werk. Op mijn werk is een reorganisatie geweest en ik heb redelijk recent een nieuwe functie gekregen waar ik heel ongelukkig van word. Nu is er mogelijk kans op een andere functie, maar dat heeft ook consequenties voor onder andere mijn contract (tijdelijke functie). Dus daar moet ik goed over nadenken.

Weekendje is tot nu toe heerlijk :)

milou1991 vindt dit leuk.
  3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera begrijpelijk hoor! Hopelijk gaan ze er mee akkoord. Lijkt mij wel, als je de reden uitlegd.

@pietje1987 och wat een vervelende situatie op je werk zeg. :(
    Heel veel succes iig.

4. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Precies! En zeker ook met het oog op inleiden. Bij mijn eerste termijnecho werd ik op 6 maart gezet qua uitgerekende datum. Omdat daardoor de termijnecho "te vroeg" was (ze willen tussen 10 en 12 weken meten en ik was door die meting ineens nog maar 9+4 zwanger)hebben ze me twee weken later laten terug komen. Toen hebben ze me 5 dagen terug gezet, naar 1 maart. En ik ben dus 15 maart, met 42 weken, ingeleid. Terwijl uiteindelijk de placenta er nog prachtig uit zag en Mees het prima deed in mijn buik. Daar baal ik nog steeds zo erg van! Bij jou is t nog een dagje meer, dus gewoon vechten voor je kindje hoor!! Gelijk heb je!

@Meisje93 veel succes en plezier dan nog even deze paar dagen! Hoop voor je dat het er deze ronde echt in zit voor je!

Yesera vindt dit leuk.
  5. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @Yesera ik geef jullie geen ongelijk! Hopelijk gaan ze akkoord met een extra echo.

@pietje1987 oh wat een vervelende situatie zeg. Hopelijk kom je snel uit deze lastige situatie!

Ik heb hier last van pijnlijke borsten? Hoe dan? Waar is mijn lichaam mee bezig? :confused:

6. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    @milou1991 je maakt het even spannend ja :D Maar gelukkig weer zo'n mooie test! Ken idd meisje met knallers van testen en die bleek zwanger van een tweeling. Maar die had ook wel heel veel klachten al heel snel. Jij klinkt nog niet alsof je ergens last van hebt, of heb ik er over heen gelezen?

@Yesera snap dat je twijfelt. Aan de andere kant, die paar mm maken nu idd nog veel uit maar met echo over een paar weken kan het misschien weer heel anders zijn? Als ik terugreken naar zs van zoon, had ik de dag na laatste menstruatiedag al eisprong. Kan ook niet. Maar latere echo's bevestigden wel het beeld van die termijn. Dus hoe het kan, geen idee, maar hij had het goed in mijn buik denk ik dan maar.

@Verwardegirl24 klinkt pittig allemaal! Slim idd om naar de ha/gyn te gaan dan!

@Manana ik hoop voor je dat je cyclus idd snel weer op gang is en dat het niet zo lang duurt als bij mij! Fijn dat vloeien iig minder is! Duurde bij mij echt lang en vond het echt zó naar...

@pietje1987 dat klinkt allemaal wel heel vervelend op je werk :( Gelukkig even gedachten verzetten, geniet van jullie weekend!

@MimaMerel jij maakt het ook spannend! Ik duim voor dinsdag!

Zoon is gelukkig toch al een heel eind opgeknapt. Gisteren was het echt nog niks, hele dag nog koorts en paar keer overgegeven door het vele hoesten. Vandaag lichte verhoging en net zelfs 37,4. Eindelijk ook weer wat meer gegeten dan een halve rijstwafel en een stukje appel. Hij is nog wel schor, hoest af en toe behoorlijk en flinke snottebellen, maar hij was net alweer een stuk actiever dan de afgelopen dagen, jeuj!

Wachtbankje duurt laaaang! Zeker als je bedenkt dat het ergens tussen volgende week maandag en 1 november kan zijn dat ik dus NOD kan hebben. :rolleyes:

Manana vindt dit leuk.
  7. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Eerstvolgende echo is pas de 20 weken echo. En dan gaan ze de termijn niet meer aanpassen. Vandaag was echt de termijnecho en daarmee staat voor hun dus mijn uitgerekende datum vast. Volgende bezoek is alleen een controle bij de medisch verloskundige. Maar ga maandag zeker bellen.

Fijn dat je zoontje weer opknapt!

8. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    @MimaMerel bij jou ook spannend zeg!!! Ben benieuwd!

@TiToTam stiekem hoop ik dat niet hoor Leuk een tweeling, maar liever niet. Lijkt me erg zwaar! Ik heb idd nog niet veel klachtjes. Gewoon dingetjes die wel passen bij dit termijn? Ik ruik sneller vieze dingen (de luiers ruik ik nu zelfs als de prullenbak dicht is), ik heb een wat trekkerig gevoel in mn buik, en ik blijf wen hongergevoel houden terwijl t na drie happen al een beetje weeig in mn buik voelt. Maar had ik bij Mees ook wel, en dit zijn nog niet echt zware klachten toch? We zullen t zien met de termijnecho! Ik gok toch mn eisprong 1-2 dagen eerder en een vroege innesteling. ;)

Hoe gaat het met jou nu? Hoe voel je je? T gevoel dat je er weer tegenaan kunt zegmaar? (Mocht het meteen alweer gelukt zijn...)

Fijn ook dat je zoontje aan de beterende hand is! 37.4 klinkt al heel netjes!

@pietje1987 heel veel sterkte en wijsheid toegewenst! Hopelijk snel een leukere functie waarbij je contract wel veilig blijft.

9. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Ah op die manier, dan zou ik zeker bellen ja. Ik heb wat dat betreft niet zoveel ervaring met echo’s, mijn eerste echo was gelijk termijn, ik dacht 10 weken zwanger te zijn en werd 3 weken vooruit gezet :p Dacht eisprong gevoeld te hebben maar daar klopte dus niks van.

@milou1991 snap je hoor! Dat is ook echt mijn angst, dat het er 2 zijn... Als het zo is, zijn ze echt welkom maar mijn hemel.. liever niet! Klachten klinken idd netjes!

Ja ik ben er echt helemaal klaar voor. Mk heeft een plekje (eigenlijk al vanaf de echo bij de vk en toen vloeien klaar was). Ik ben misschien wel te hoopvol aan het toeleven naar die 1 november en te weinig realistisch dat ik ook echt eerder ongesteld kan worden. Beetje valkuil. Maar ik hoop zó dat het ons nu gegeven is!

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @milou1991 jii had liever gehad dat het spontaan kwam zeker?

Thnx ik hoop het ook zo. Lang genoeg gewacht vind ik.

@Manana heh wat vervelend van je pijnlijke borsten.
    misschien troost het je, ik heb vaak tijdens mijn menstruatie pijn in mijn borsten. wijt het maar aan hormonen.

@TiToTam fijn dat je zoontje weer aan het opknappen is!

ja dat snap ik, als je je NOD niet zeker weet duurdt het nog langer!
    Hou je nog steeds 1 nov. aan?

Ga heel hard voor je duimen.

Manana vindt dit leuk.
  11. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Net wat bruin/roze slijm/afscheiding gespot :( En heb dat wel eens vaker voordat menstruatie doorbreekt. Het blijft afwachten natuurlijk maar dit helpt niet echt...

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oh nee wat balen zeg! :(
    Hopelijk zet het niet door! Op hoeveel CD zit je nu?

13. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Balen! Duim voor je dat het geen menstruatie is.

14. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hoe zien jouw ovulatietesten er vandaag uit @Meisje93? Of was je al door je voorraad heen?

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    hihi ja ben door mijn voorraad heen :p
    En aangezien ik gisteren een knaller had, vind ik het wel prima. Denk morgen het wachtbankje op.

16. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja groot gelijk heb je!

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hopelijk laatste ronde dit. :D
    Straks nog even gezellig maken.

Yesera vindt dit leuk.
  18. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    @TiToTam haha ja dat dus! Welkom, maar liever niet. ;)
    Ik hoop ook zo dat het jullie gegeven is! Je hoort wel eens dat vrouwen na hun mk vruchtbaarder zijn toch? Hopelijk betekent het bruinverlies niets! :(

@Meisje93 zeker! Ik ben sowieso heel erg van het natuurlijke. Probeer alles met homeopathie te genezen en ik ben niet echt gecharmeerd van de hele medicalisering van zwangerschap en geboorte. Natuurlijk, als er risico's zijn voor moeder en kind is het zeker nodig! Maar er lijkt wel overal een protocolletje en grafiekje voor te zijn. Deze keer ga ik een cursus zwangerschapshaptonomie en hypnobirthing doen en volgens mijn verloskundige kan een homeopaat veel betekenen in het hele "eerder bevallen" verhaal. T liefst beval ik deze keer thuis, in bad, hands off haha! :D Maar helaas heb je het niet altijd voor het zeggen. (Eigenlijk heb je dat wel, maar de angst voor het verliezen van je kindje is logischerwijs sterker!)

Woow wat een verhaal. Sorry!

Fijn van je knaller! Deze keer MOET het gewoon een mooi plakkend vruchtje worden!

Manana vindt dit leuk.
  19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @milou1991 ja dan valt een inleiding helemaal tegen natuurlijk!
    Hopelijk gaat het dit keer lukken om thuis te bevallen! :)
    Ik vond het erg fijn om thuis te bevallen.
    Lekker in je vertrouwde omgeving.

ja vind ik ook, dat het nu zo moet zijn! :) Ik hoop het zo.
    Zou anders echt weer een domper zijn.

20. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @TiToTam oh neee! Hopelijk is het een innestelingsbloeding! Ik duim voor je!

@Meisje93 in principe moet je ook van je eerste knaller uitgaan. spannend! Bijna op het wachtbankje. Ik duim ook heel hard voor plakkertje!

Hier vanmorgen een omowitte action test. Hopelijk maandag een schoon baarmoeder op de echo en we kunnen weer verder. Ik heb vanmorgen een ovutestje van zwanger en kids er tegen aan gegooid en ik zie al een hele duidelijke streep! Nog geen positieve test, maar hij is duidelijk onderweg. Straks weer testen. Ben benieuwd!

Ik heb weer krampen in mijn vagina en gevoelige borsten. Wat een mk wel niet met je lichaam kan doen...

Deel Deze Pagina