Mama's die gaan voor een 2e kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door piscean, 21 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deesjuh

deesjuh Niet meer actief

Rond de 23 nod

2. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Hier vandaag controle bij de vk gehad. Alles was goed, ook de 20 weken echo nog eens doorgesproken. Buikje van de kleine groeit wat harder dan de rest, daarom krijg ik met 24/25 weken nog een echo om naar de groei te kijken. Zo'n vergroot buikje bij de kleine kan namelijk wijzen op zwangerschapssuiker bij mij. Ik maak me vooralsnog niet al te druk. Bij ons eerste zoontje kregen we ook het bericht dat het buikje wat groter was, en toen had ik niks.

milou1991 vindt dit leuk.
  3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Saar82 Fijn dat alles weer goed was! Zou me er idd ook niet te druk om maken. ;)
    Hier liep buikje ook voor. Wel meerdere dingen volgens mij. Dochter was ruim 8 pond. :p

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Mimamerel - 25 jaar - ronde 2 - NOD 18 oktober
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Mwonder - 25 jaar - ronde 1 - NOD 20 oktober

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Deesjuh - ? jaar - ronde 1 - NOD 23 oktober
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Diana285 - 31 jaar - ronde 2 - NOD 25 oktober
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Meisje93 - 24 jaar - ronde 5 - NOD 27 oktober
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    123abc - 27 jaar - ronde 2 - NOD ? november
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    pietje1987 - 30 jaar - ronde 2 - NOD ? november
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Lvdv89 - 28 Jaar - ronde 6 - NOD ? november
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Twinkle81 - 36 jaar - ronde 1 - NOD ? november
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Manana - 31 jaar - ronde 5 - NOD 7 november
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    TiToTam - 30 jaar - ronde 6 - NOD 13 november

ZWANGEREN
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Saar82 - 34 jaar - 22 februari '18
    Piscean - 27 jaar - 24 februari '18
    Fluss1984 - 33 jaar - 27 april '18
    Yesera - 35 jaar - 30 april '18
    Kelly84 - 32 jaar - 26 mei '18
    Joyce2013 - 31 jaar - 6 juni '18
    Rainbow88 - 28 jaar - .. juni '18
    Milou1991 - 26 jaar - 23 juni '18
    Vaatdoek - 33 jaar - .. juni '18

jongen (1) meisje (1) verrassing (0)

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    @Vaatdoek Proficiat!! Wat een mooie duidelijke streep seg :)
    Die krampjes/steekjes heb ik ook al een 2-tal weken, is het groeien v/d baarmoeder denk ik.

@Kelly84 Mooie naam ;) Ja bij haar had ik op 6w5d de 1ste echo en toen flikkerde haar hartje al mooi!
    Dank je

Kelly84 vindt dit leuk.
  6. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    @Vaatdoek oooh ik zie nu ineens dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!!!! Ik herken t. T was mijn eerste kwaaltje deze zwangerschap. 'S avonds heb ik t ijskoud. Lig te rillen in bed!

@Mwonder jep.... bij mijn eerste zwangerschap was de early kruidvat met dat plusje juist de test die positief was, samen met sensitest. Maar toen was ook wel een duidelijke plus te zien. Vorige ronde dus weer kv early gebruikt, want daar had ik goede ervaringen mee, maar toen had ik een tuurstreepje. Rest vd testen bleven wit, en ik werd ongesteld. Tuurplusjes gelden niet bij kv early blijkt. Je moet echt een goede streep zien.

7. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Meiden ik maak me zorgen... ik heb sinds het einde van de middag erge kramp aan de rechterkant van mijn baarmoeder!!! Ik ben een beetje bang...
    Wel heb ik vanmiddag laat een glas sinaasappelsap met magnesiumascorbaat gedronken. Magnesiumascorbaat is een goede vorm vitamine c en dat slik ik normaal 's ochtends. Van magnesium kunnen je darmen een beetje van slag raken en normaal merk ik dat 's ochtends niet omdat ik dan ook koffie (werkt laxerend) drink en daarna naar de wc ga. Ik hoop maar dat het late innemen van mijn magnesium de reden is van de krampen! Dit kindje is zo welkom! :cry:

8. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Hier zeiden ze ook dat zoonlief zéker acht pond zou zijn. Dacht al helemaal dat ik geen maat 50/56 nodig zou hebben, dus had ook een setje 62 naar het ziekenhuis mee genomen. Uiteindelijk ben ik met precies 41 weken bevallen en woog meneer slechts 3190 gram...

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Haha, ja groei echo's zeggen niet zo heel veel.
    Hier ook met precies 41 weken bevallen & dochter was 4100 gram.

@milou1991 och ik snap je angst. Wie weet is het gewoon het oprekken van je baarmoeder.

10. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Sorry meiden ik trek me weer even terug. Ik merk dat het me meer raakt dan ik dacht, dat we weer een ronde verder zijn. En dat anderen zo ‘makkelijk’ zwanger worden. Vind het helemaal niet leuk dat ik zo denk maar ik kan gewoon even niet oprecht blij voor jullie zijn en dat vind ik echt heel erg van mezelf. Want ik gun het jullie echt wel hoor! Dus ik meld me over een poosje wel weer :) sorry voor m’n onaardige woorden.

@Meisje93 nog speciale knuffel voor jou, ik vind het heel knap hoe jij steeds positief blijft reageren. Ik hoop echt dat het je deze ronde gegund is!

11. MimaMerel

MimaMerel Actief lid

6 sep 2017
    415
    278
    63
    Vrouw
    Logopediste
    Amsterdam
    Begrijpelijk meid, ik moet zeggen dat dat ook de reden is dat ik mezelf even op de achtergrond plaats. Plus ik heb een beetje moeite met het bijhouden van alle nieuwe namen en nieuwe situaties.

Mijn NOD zou woensdag zijn, ik heb dat naar morgen verplaatst omdat ik aan mijn slijm zag en krampjes had dat ik mijn eisprong sowieso een dag eerder dan gedacht moet hebben gehad. Morgen zou ik dus mogen testen, maar deze ronde hoef ik volgens mijn geen testen te verspillen want ik veegde vanavond wat bloed af en begin al wat menstruatiepijn te krijgen. Nog even afwachten wanneer het doorzet, maar ik verwacht dat dat vannacht wel zal gebeuren dus ik denk dat ik morgen 'op rood' kan.

Dat doet me deze ronde toch ook weer veel. Ik moet meteen aan @Meisje93 denken die ook al zo lang bezig is en ik word er zo verdrietig van als ik eraan denk dat het hier nog zo lang zou kunnen duren. Ik kijk er zo naar uit om onze heerlijke zoon een broertje of zusje te geven en ook voor mezelf om weer zo'n lekker baby'tje te besnuffelen. Het lijkt wel of iedereen om me heen even zwanger wordt (al heeft iedereen natuurlijk haar eigen verhaal wat daarachter zit, misschien doen zij er ook al super lang over of zijn er miskramen aan vooraf gegaan).

Volgende maand maar aan de ovulatietesten om die eisprong beter in beeld te krijgen? Ik weet het niet. Ik dacht zeker te weten dat ik dat wilde, maar ik wil er ook niet teveel mee bezig zijn. Deze ronde was ik vrij relaxed en deze wachtweken ging ook vrij vlot. Druk gehad op het werk, veel leuke dingen gedaan. Ik heb m'n eisprong goed aangevoeld getuige ook het feit dat ik dus blijkbaar ook 13/14 dagen erna ongesteld ben geworden. (Tenminste, het moet nog doorzetten maar ik ben ervan overtuigd dat het einde ronde 2 is hier).

Wij hebben het trouwens rond de eisprong en twee dagen daarna dagelijks gedaan, maar ik zit er toch aan te denken om die frequentie iets omlaag te halen omwille van de kwaliteit van zijn sperma. Ik heb het gevoel dat het goede kruit al verschoten is als we echt dicht op de eisprong komen? En zijn er nog dingen die ik kan doen om een innesteling te bevorderen? Ik heb natuurlijk dat bloed gehad een weekje geleden, dus ik denk steeds dat dat een innestelingspoging is geweest. Maar dat is misschien dan niet goed gegaan? Aan de ene kant wil ik dus relaxed blijven en er niet te veel mee bezig zijn, maar anderzijds wil ik deze ronde echt alles op alles op zetten om een zwangerschap te manifesteren.

Ik vind het nu even lastig om positieve test na positieve test voorbij te zien komen en dus de nieuwe namen te onthouden met ieders verhaal. Sorry! Even een paar dagen nemen om deze menstruatie een plekje te geven en dan ben ik hopelijk weer terug en kan ik een beslissing nemen over de ovulatietesten.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ach meis toch! Groot gelijk hoor, om je even terug te trekken.
    Erg confronterend om elke keer zwangerschapstesten te zien etc.
    Neem je tijd! Wij lopen niet weg hoor.

Wat lief van je. Dankje! :) Begin deze ronde, zat ik even in een dip.
    Maar dat was heel erg omdat ik me erop vast had gepint dat ik op mijn man zijn verjaardag een positieve test in handen had.
    Dat moet ik gewoon niet doen. Maar mij steekt het ook hoor, als iemand anders zo gemakkelijk zwanger raakt. Ook al gun ik het diegene van harte.

@MimaMerel Och nee wat ontzettend balen dat je wat bloed bent verloren. Hoe gaat het nu?

ik snap je gevoel helemaal hoor meis! Had zelf ook niet verwacht, dat het zo lang zou duren. en misschien nog langer gaat duren.
    Ik probeer er positief in te staan & voor iedereen oprecht blij te zijn. Toen ik in een dip zat, kropen de dagen voorbij & denk je iedere seconde van de dag aan zwanger worden. Is ook niet goed.
    Ga je het niet lang vol houden.

Ja met die frequentie loop ik ook elke keer te twijfelen. :p
    Ik probeer mijn gevoel te volgen. Zo doen we de ene ronde om de dag en de andere ronde elke dag. Bij dochter deden we het 2x op een dag & toen was het ook raak. ;)
    Ja je zou haast wel denken dat het een innestelingsbloeding is geweest. Maar vind het zo gek, dat het veel bloed was, wat je verloor.

neem je tijd hoor meis. Komt goed!

13. Mwonder

Mwonder Bekend lid

2 apr 2016
    553
    292
    63
    Vrouw
    Thnx voor de uitleg! Ik haal die testen ook niet meer nu ik dit weet, alleen nog kv 2v5.

Wat vervelend om te lezen dat je onzeker word van die krampen, kan het me voorstellen. Hoop voor jou dat het niks ernstigs is en gewoon je darmen die van slag zijn!

14. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    @TiToTam @MimaMerel @Meisje93 superbegrijpelijk dat het lastig is om steeds toch positief te reageren. Echt, wat dat betreft, respect voor jullie!!

Ik ben natuurlijk een van de meiden bij wie het allemaal erg vlot ging. Ik besef me dat ook enorm, en dat we ons hier heel erg gelukkig mee moeten prijzen, want zwanger worden is echt niet vanzelfsprekend.
    Ondertussen gooi ik wel steeds mijn zwangerschapsperikelen hier in de groep. Als jullie het prettiger vinden als ik dat (even) niet meer doe, dan hoor ik dat graag! Kan me voorstellen dat t irritant kan zijn om te lezen dat iemand zit te zeuren over iets dat jullie ook heel graag zouden willen...

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @milou1991 heb je nog steeds krampen?

@Rainbow88 veel plezier vandaag! :)

@Saar82 heerlijk toch, dat het zwanger worden zo gemakkelijk is gegaan.
    bij de 1e ging het ook erg gemakkelijk. :)
    ik heb er geen problemen mee. Vind het juist niet fijn als er alleen maar gesproken word over zwanger worden.
    Maar dat is mijn mening.

Saar82 vindt dit leuk.
  16. MimaMerel

MimaMerel Actief lid

6 sep 2017
    415
    278
    63
    Vrouw
    Logopediste
    Amsterdam
    Voor mezelf merk ik dat het me niet uitmaakt waar over gepraat wordt, of het nou zwangerschapsperikelen zijn of zwanger proberen te worden en ovulatietesten, alleen dat ik het nu even zelf moet laten rusten omdat ik het anders inderdaad niet vol ga houden zonder compleet door te draaien. ;)

Maar ik mag inderdaad naar onderen weer. Helaas. Vol goede moet op naar ronde 3.

17. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Alles was prima! Klein vruchtje geschat op 5-6 weken, hartje flikkerde mooi dus ben gerustgesteld :)

Bijgevoegde bestanden:

milou1991, TiToTam, Manana en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    En dames, proberen positief te blijven denken! Die baby komt er wel! Ik had ook vaak momenten dat het me echt niet ging, als ik wéér in een volgende ronde belande.

En een tijdje terugtrekken op dit forum heeft me ook wel goed gedaan!

Manana en MimaMerel vinden dit leuk.
  19. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Mooie echo! Wat fijn dat je zo vroeg al een echo kreeg :)

20. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    #4660 Manana, 17 okt 2017
    Laatst bewerkt: 17 okt 2017
    Ik zou het echt jammer vinden als de zwangeren onder ons minder mee gingen praten. Ik vind het super gezellig zoals het nu is. Jullie zijn zwanger en dan is het ook erg begrijpelijk dat je daar graag over wilt praten ;) en voor mij erg leuk om er over te lezen. Vooral blijven kletsen meiden ;)

Wat vervelend dat jullie je er zo over voelen meiden @TiToTam @MimaMerel . Positief blijven helpt. Ik kijk naar de dingen die ik wel heb en ben er meer dan dankbaar voor. Zo heb ik ook geleerd met mijn depressie om te gaan. Het is ff moeilijk om het naast je neer te leggen, maar probeer die positieve energie uit de mensen en die dingen die de moeite waard maken om positief te blijven en om door te gaan te halen :) Gisteren kwamen we onze buren tegen en die vertelden dat een van hun beste vrienden een heel zeldzaam vorm van kanker heeft. De behandeling heeft een aantal van zijn organen blijvend beschadigd. Later die dag bij de vk kwam ik tal zwangeren vrouwen tegen, werd er echt depressief van, en toen moest ik ineens aan het gesprek met onze buren denken. We zijn gezond, we zijn vruchtbaar en hebben al een prachtige meid van een dochter! Wat maken die paar maanden extra wachten op een tweede wondertje dan ook uit, zolang wij maar kunnen genieten van al het moois wat we nu al hebben :)

Mijn echo zag er trouwens goed uit! Baarmoeder is schoon verklaard en wij hebben groen licht om door te gaan :)

De ovutesten blijven nog hetzelfde lijntje geven. Vandaag voel ik ook allerlei steken in/rond mijn eierstokken. schijnbaar worden zij weer wakker :p Ben benieuwd wanneer ik een positieve ovutest in handen zal hebben :rolleyes:

Hopelijk mogen we binnenkort allemaal genieten van een fijne, gezonde zwangerschap :)

@milou1991 Kan gewoon de groei van de baarmoeder zijn. Hoe voel je je nu?

milou1991 en Saar82 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina