Mama's die gaan voor een 2e kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door piscean, 21 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Volgens mij las ik ergens dat @Vaatdoek zwanger is! Van harte gefeliciteerd meid! Hopelijk lopen je testen mooi op :) Geniet er lekker van ;)

Vaatdoek vindt dit leuk.
  2. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    dubbel

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @MimaMerel ah nee! Wat balen zeg! :(
    op naar ronde 3. Hopelijk is het bij 3x scheepsrecht!
    Wat is je nieuwe NOD denk je?

@Rainbow88 wat fijn dat je al een kloppend hartje hebt mogen zien!
    Nogmaals gefeliciteerd.

@Manana wat heb je het allemaal mooi verwoord! Ik vind je echt heel sterk overkomen! En net was je zegt. Je bent gezond & vruchtbaar!
    Ik ben al erg gelukkig met onze dochter. En als een 2e ons niet gegeven is, kan ik me daar ook in vinden.

Fijn dat alles schoon is. Op naar de eisprong! :) Hopelijk snel natuurlijk. Kon ze al eitjes zien?

4. MimaMerel

MimaMerel Actief lid

6 sep 2017
    415
    278
    63
    Vrouw
    Logopediste
    Amsterdam
    Ik probeer ook zeker op de positieve vibes te blijven zitten, maar ik vind best dat ik even een dag of twee mag balen. ;) Maar relativeren is zeker goed, en dankbaar proberen te zijn voor wat we wel hebben ook. Dank voor die woorden.

Ik hoop inderdaad dat 3 keer dan scheepsrecht mag zijn. ;) Ik gok op 19 of 20 november dat mijn nieuwe NOD zal zijn. Heb nu mijn ticker even ingesteld op 34 dagen, dus dat zal 19 november zijn dan. Maar aangezien ik deze keer met ovulatietesten in de weer ga zal dat t.z.t. duidelijk worden. Misschien heb ik wel een heel laat ei en een korte LF en zitten we daarom dit keer verkeerd. Goed, dat zijn 'wat als' gedachten en die wil ik nu dus ook even loslaten.

Manana vindt dit leuk.
  5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Mwonder - 25 jaar - ronde 1 - NOD 20 oktober
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Deesjuh - ? jaar - ronde 1 - NOD 23 oktober
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Diana285 - 31 jaar - ronde 2 - NOD 25 oktober
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Meisje93 - 24 jaar - ronde 5 - NOD 27 oktober
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    123abc - 27 jaar - ronde 2 - NOD ? november
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    pietje1987 - 30 jaar - ronde 2 - NOD ? november
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Lvdv89 - 28 Jaar - ronde 6 - NOD ? november
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Twinkle81 - 36 jaar - ronde 1 - NOD ? november
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Manana - 31 jaar - ronde 5 - NOD 7 november
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    TiToTam - 30 jaar - ronde 6 - NOD 13 november
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Mimamerel - 25 jaar - ronde 3 - NOD 19 november
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ZWANGEREN
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Saar82 - 34 jaar - 22 februari '18
    Piscean - 27 jaar - 24 februari '18
    Fluss1984 - 33 jaar - 27 april '18
    Yesera - 35 jaar - 30 april '18
    Kelly84 - 32 jaar - 26 mei '18
    Joyce2013 - 31 jaar - 6 juni '18
    Rainbow88 - 28 jaar - .. juni '18
    Milou1991 - 26 jaar - 23 juni '18
    Vaatdoek - 33 jaar - .. juni '18

jongen (1) meisje (1) verrassing (0)

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @MimaMerel natuurlijk mag je balen! Doet je echt wel wat.

Ben benieuwd of jullie goed zitten met klussen! Hier toen met ronde 4 gestart met ovu.testen. Ook om te kijken of we goed zaten. Ondanks we een goed seksleven hebben. Ga je toch twijfelen.

7. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @Meisje93 Mwah sterk zou ik mezelf niet noemen. Heb alleen te veel met tegenslagen te maken gehad (helaas). Op een gegeven moment leer je daar mee om te gaan. Wou dat ik sterk was en geen hulp van een psycholoog nodig had voor mijn depressie en angststoornis... Ik heb nog een lange weg te gaan, maar we doen ons best :)

De vk heeft trouwens alleen naar mijn baarmoeder gekeken. Ze zei iig niks over mijn eierstokken. Was het ook vergeten te vragen. Najah we zullen het wel gaan zien :)

@MimaMerel Ik hoop dat de ovutesten wat meer duidelijkheid en rust brengen. Ik word er zelf wel rustiger mee. Dan weet iig ik zeker wanneer mijn ovulatie is geweest en hoef ik er niet naar te gokken :) Ben ook benieuwd naar je testen.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Manana dat je hulp hebt van een psycholoog, betekend niet gelijk dat je zwak bent heh.
    meer dan je best doen kan je niet. ;)

Manana vindt dit leuk.
  9. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    @Manana precies wat @Meisje93 zegt! Hulp zoeken op het moment dat je hulp nodig hebt toont in mijn ogen eigenlijk ook alleen maar kracht!

Manana vindt dit leuk.
  10. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Haha hier was was andersom. Echo's wezen uit dat het een klein kindje zou zijn, maar hij woog 4210 en was 53 cm. Haha!

@Meisje93 en @Manana fijn dat jullie het niet erg vinden en juist gezellig dat de (snel)zwangeren nog mee praten. Ik vind het vaak ook moeilijk dingen te delen, zoals vorige week al die positieve testen. Volgens mij doen we juist allemaal ons best om iedereen hier de ruimte te geven mee te praten, en leeft iedereen met elkaar mee. Dat sommigen het even niet kunnen hebben vind ik jammer, maar ik snap het wel.

@Manana wat al gezegd wordt: je bent juist niet zwak als je hulp van een psycholoog inschakelt! Het is juist sterk van je te erkennen dat je problemen hebt en dat je daar hulp bij nodig hebt.

#krampen: had ik vanochtend nog wel maar toen had ik wel duidelijk door dat het mijn darmen waren. Is nu inmiddels ook over. :D

Manana vindt dit leuk.
  11. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Dank voor de lieve woorden meiden :) dat stukje van in jezelf geloven, is zoek bij mij. Krijg ik ook vaak te horen. Kan er ook niks aan doen. Het is zoals het is. Hopelijk kan ik daar met behulp van de psycholoog verandering in brengen :)

@milou1991 fijn om te horen dat het beter gaat :) lichte krampen horen er nou eenmaal bij. Lekker van genieten ;)

12. Mwonder

Mwonder Bekend lid

2 apr 2016
    553
    292
    63
    Vrouw
    Ik ben ook 1 van de nieuwelingen hier en het leek mij juist fijn om hier dingen te kunnen delen.

Ik ken je natuurlijk niet @MimaMerel maar ik kan me wel enigzins voorstellen dat je heel erg baalt.
    Geef niet op, ik hoop dat het snel raak is voor je.;)

13. MimaMerel

MimaMerel Actief lid

6 sep 2017
    415
    278
    63
    Vrouw
    Logopediste
    Amsterdam
    Ah, komt goed! Ik bedoelde het allemaal niet lullig hoor, want iedereen is welkom, ook de nieuwelingen. Maar ik merkte van mezelf dat het allemaal even teveel werd en ik het niet allemaal meer kon volgen. Wie ook alweer wie was en wat het verhaal was van die persoon. Ben er teveel mee bezig en wil dus de focus even verleggen, omdat ik niet denk dat het er veel mee bezig zijn me gaat helpen.

Dat doet niets af aan hoe tof ik het voor jullie vind dat het wél gelukt is, want op een dag hoor ik vast ook tot die groep en staat iemand anders in mijn schoenen. En er is verder natuurlijk niks ergs gebeurd hier. Ik wil gewoon even de tijd nemen om tot rust te komen. De afgelopen 2 maanden hebben echt in het teken gestaan van het proberen te krijgen van een nieuwe baby en me bewust zijn van alles wat ik in mijn lichaam voel. En ik merk gewoon dat ik het anders niet nog een maand zo ga volhouden.

Dus, gewoon even een beetje op de achtergrond, en ik hoop hier wel nog steeds jullie leuke haakcreaties, en mooie echo's te zien. En te lezen over hoe de tweede zwangerschap jullie vergaat met al een kleine in huis. Al reageer ik niet altijd, omdat dit nou eenmaal even is hoe ik me voel. Niks ten nadele van jullie, maar met name van mezelf. (It's not you, it's me :roflmao::roflmao::roflmao:).

En ik denk dat dit ook voor een ander geldt die 'even' een ongewenste menstruatie voor de kiezen krijgt. Of een miskraam. Of beiden.

Mwonder, Manana en TiToTam vinden dit leuk.
  14. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de lieve woorden :) @MimaMerel omschrijft het heel mooi, zo voelt het voor mij ook. Over een paar dagen heeft het vast weer een plekje en kan ik door. Positief blijven lukt meestal wel, maar soms even niet. En denk dat het voor mij persoonlijk iig ook goed is dat ik daar even bij stil sta, juist om daarna weer positief te kunnen zijn. Dan kan ik ook weer oprecht blij zijn voor de andere meiden bij wie het wel lukt. Want zoals @Manana ook heel treffend zegt, ik besef me heel goed hoe relatief mijn 'verdriet' is. Er zijn mensen bij wie het nooit lukt, wij zijn al gezegend met een gezonde zoon. En als je niet gezond bent is gezondheid je grootste wens. Heftig trouwens wat jullie meemaken dan Manana! Dus post ook vooral zwangerschapsdingen en over testen en ovulatie en alles, meestal vind ik het leuk om te lezen en nu raakt het me even te veel en neem ik even afstand, maar dat ligt niet aan jullie maar aan mij.

Manana vindt dit leuk.
  15. Lvdv89

Lvdv89 Bekend lid

2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    Wat een mooie test. Gefeliciteerd!!

16. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Er was gisteren veel gepraat zeg! Zie ineens dat ik pagina's mis.

@Vaatdoek nogmaals gefeliciteerd! Je test ziet er mooi uit voor -2 nod!

@Meisje93 ja ik vind het ook spannend tot 12 weken maar je zult wel moeten toch? Hier is een intake bij de vk met 8 weken gebruikelijk en een echo blijkbaar zelfs al met 7 weken. (Ik heb gebeld en die toch geaccepteerd @Kelly84! Dus toch eerder baby spieken!) Ook wel fijn want daardoor krijg je wel meer zekerheid denk ik. Moet er niet aan denken dat ik pas met 12 weken ontdek dat het vruchtje al weken niet meer leeft of zelfs nooit een hartslag heeft gehad! Hoe sta jij daar in?

Kelly84 vindt dit leuk.
  17. diana285

diana285 Bekend lid

6 jan 2016
    813
    363
    63

18. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Mijn lh schommelt behoorlijk zeg! Mijn lichaam is duidelijk van slag na de mk... Normaal gesproken heb ik op cd 12 een positieve ovutest. Ik zit nog op dag 7, maar mijn ovutesten lopen steeds op en af! Heb ik normaal gesproken niet. Hopelijk doet mijn lichaam wat ie moet doen over 5 dagen!

Was bij de ah en heb maar granaatappelsap gehaald :oops: kan toch geen kwaad en ik vind het echt lekker :p

19. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Ah super dat je nu toch de vroege echo krijgt! En logisch toch ook dat je ook slecht nieuws graag wel eerder zou willen weten.
    Maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit!

@Manana hopelijk spot je snel je eisprong en doet je lichaam geen gekke dingen.

@MimaMerel sterkte voor nu meid! En ik snap wel dat je even afstand neemt hoor, en ik denk dat je over 1,5 week ook weer rustig aan denkt op naar de volgende ronde. En ik heb makkelijk praten maar ronde 3 is natuurlijk ook echt nog niet lang. Op naar de hopelijk de laatste ronde en is 3x scheepsrecht!

Manana vindt dit leuk.
  20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @milou1991 wat fijn, dat het onschuldige krampen waren! :)

super zeg, dat je toch voor de vroegere echo gaat.
    En net wat je zegt, stel het is mis gegaan. Is het altijd prettiger om er eerder achter te komen.
    Maar... we gaan er natuurlijk niet vanuit. :)

@MimaMerel @TiToTam heel veel succes. Komt goed meiden! Denk aan jullie.

@Manana hmm. die is zeker ontregeld! Ben benieuwd of je cyclus weer normaal is.

Manana vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina