Mama's die gaan voor een 2e kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door piscean, 21 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Nog een 2,5 jarige oudere broer/zus in spe! Leuk! Welkom!

2. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Welkom!

Ik kijk ook via zo'n app maar vaak klopt het inderdaad niet, ik hoop voor jou nu zondag ;)

Ja, ik ben ook relaxter maar toch voel ik die drang ook. Wel een beetje eigenbescherming denk ik. Iemand pendelde aug voor mij, vind ik ook goed Hahaha!!

3. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Gezellig dat je mee komt kletsen, ik had hetzelfde vandaar dat ik deze had aangemaakt Hihi.

Dat hoop ik ook niet voor je! Het kan zoooo verschillend zijn allemaal.

4. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Zo, hoe hebben jullie Hemelvaart doorgebracht?

Wij zijn lekker naar een speel en zwemparadijs geweest. J. Gaat normaal rond 13:00 nog even naar bed maar hij heeft het heel stoer tot 15:00 gedaan. In de auto natuurlijk meteen in slaap. Soms vind ik het wel eens lastig met zulke uitjes, jullie ook?

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Welkom.
    Hoop voor je dat je ei wat later komt. ;)
    Och ja dat ongeduld heh. :)
    Werd je de vorige keer snel zwanger?

Ook welkom
    Och wat gaan die al vroeg naar school zeg. ;)
    Heb je wel weer lekker je handen vrij.
    Hopelijk is het snel raak bij je!!

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat leuk zeg! & wat heeft hij het goed volgehouden.
    Ja ik vind uitjes ook best lastig.
    E heeft nog 2 slaapjes overdag. Dan word het helemaal lastig. Met 11 maanden was het ochtendslaapje eraf. Maar die kwam al gauw weer terug.
    Uitjes hebben we dus ook niet zoveel. Moet allemaal weer tussen de slaapjes door..
    Als E moe is. Wilt ze alleen maar naar bed. :p

Wij hebben gisteren overdag lekker rustig aan gedaan. Eind van de middag naar vrienden vertrokken. En daar lekker de bbq aan gestoken. :)
    Erg gezellig

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Bedankt voor het welkom allemaal ;)

Wij hebben gisteren hier in de tuin met water gespeeld en dan met de fiets een ijsje gaan eten.
    Vandaagn aar de dierentuin, Planckendael, geweest.
    Normaal slaapt dochter 's middags nog een 3-tal uur. Vandaag heeft ze enkel een kwartiertje in de buggy geslapen, de rest was ze wakker en eigenlijk niet ambetant. Ik zag wel dat ze heel moe was.

Omwille van daguitstapjes is het idd handiger als ze van dat dutje afzijn :) Maar als ik thuis ben geniet ik wel van die rust 's middags :D

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Rainbow88 leuk zeg naar de dierentuin.
    Vind wel dat op hete dagen die dieren allemaal zo sloom zijn. ;)
    Wow wat slaapt ze nog lang op die leeftijd.
    Begrijpelijk dat je geniet van de middagrust!
    Fijn dat T zich goed gedragen heeft.

Hier vanochtend een zwembadje gekocht. Na haar middagslaapje heeft ze er heerlijk in gespeeld. :)

Morgen mag ik weer gaan werken. Word het nog warmer. :p

9. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Wij zijn er lekker een paar daagjes tussenuit, zitten in een huisje net over de duitse grens, heerlijk!

Hier slaapt meneer over het algemeen ook nog ruim 2 uur in de middag, maar als het een keertje anders loopt omdat we weg zijn maakt dat voor hem niet zo heel veel meer uit. Hij slaapt soms in de buggy, maar ook in de auto slaapt hij prima, en na zo'n powernapje kan hij er wel weer tegen. Als het nu teveel dagen achter elkaar gebeurt, moeten we wel echt een 'bijkomdag' inlassen.

Even een update over de ovutesten: gisteren en eergisteren duidelijk negatief, maar hij lijkt nu iets donkerder te worden! Ik verwacht mijn piek zondag of maandag, dus ben benieuwd!

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Saar82 ohh wat heerlijk zeg. Geniet ervan!

Slaapt ook nog veel dus. Weet ik wat ik evt. Kan verwachten bij E.
    Wel lekker dat hij in de auto/buggy slaapt.

Spannend & succes!

Is het een idee om een lijstje te maken? Wil er best 1 maken.

Saar82 vindt dit leuk.
  11. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Aloha, mag ik mij bij jullie aansluiten?? ook hier een mama die hoopt nog een keer mama te mogen worden...na heel vaak samen te hebben besloten toch maar bij 1 kindje te houden, en toch weer proberen voor een 2e, nogmaals besloten bij kindje te houden, nu toch weer besloten voor een 2e kindje te gaan :p
    Manlief staat er nu ook volledig achter en ik ook. Onze dochter is nu 3,5...lekker zelfstandig en nu voelde het pas echt goed om eventueel weer een babytje te mogen verwelkomen. ben erg benieuwd hoe het zal gaan...vind het wel heel spannend hoor...maandag is mijn NOD....vorige week hele week gerommel in mijn buik gehad...de ochtenden niet echt lekker gevoeld....donderdag had ik 's middags wat geslapen ivm dat ik die avond de nachtdienst in ging. toen ik wakker werd een flinke pijnsteek in onderbuik rechts...vrijdag avond wat roze/bruin op wc papiertje en later nog een beetje bloed gehad bij afvegen. Nu verder niets meer....zet je toch aan het denken he.... o_O
    maar eerder heeft mijn lichaam me ook al voor de gek gehouden en werd ik 5 dagen na NOD ineens ongesteld....dus ja...wat moet ik er van denken?? haha lastig...

ga zo eens even het hele topic terug lezen wat jullie allemaal geschreven hebben...

12. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Zo ff alles bijgelezen. Begin er nu meer aan te wennen om via mijn telefoon te reageren. Ik zet de laptop het liefst alleen aan als ik ga sporten :rolleyes:

@Meisje93 dankje meid. Mijn afspraak is verzet omdat de psycholoog ziek was. Ik hrb 8 juni pas de eerste afspraak staan. Hopen dat het nu wel doorgaat!
    Vandaag met ml besloten dat ik maandag de ha zal bellen om de spiraal te laten verwijderen! Onze dochter is overal opzoek naar een speelmaatje en meeste (oudere) kinderen in de buurt negeren haar vaak. Vanmorgen dus ook. Dus gaf ml aan de spiraal gaat er uit en we gaan er gewoon voor :D

Ik hoop extra met je mee dat je daarna niet meer ongesteld wordt!

@piscean ga je nog ontpillen of je er ook e ht NU voor ;) ? Kan je hier nog pendelen? Hoe gaat dat in zn werk? Gewoon uit nieuwsgierigheid zou ik het weleens willen proberen :p
    Wij hebben hemelvaart thuis in de tuin met een zwembadje, wijn en bbq doorgebracht, maar een zwemparadijs klinkt ook geweldig!

@Saar82 you and me both! Nooit meer de pil voor mij. Werd er ook erg enorm down van met vaak last van migraine! Na onze 2e ga ik gewoon weer voor een koperspiraal ;) ik zit te overwegen om de ovutesten van de action te proberen. Nu we er voor gaan, zal ik sowieso veel zs testen in gaan slaan hahaha. Neem er dan gelijk paar ovutesten mee.
    Spannend!! Duim duim duimmmm

@Joyce2013 hoi joyce! Welkom. Als ik mij niet vergis, hebben wij voor de zs van onze eerste kids in een groepje gekletst en heb ik je op facebook :p ik had toen een andere account. Weet zelf niet eens meer hou ik heette hahaha *oops*:oops: duim dat je ei later komt!

@Rainbow88 welkom meid! Gezellig :Dbeginnen ze daar zo vroeg al met school of is het net als de peuterspeelzaal in NL? Ik hoop met je meid!

@misty75 welkom! Hahaha dat hebben wij ook heel erg en nu ineens is het erg serieus :p onze dochter is bijna 3, dus ook bijna zo goed als zelfstanding, ondanks het feit dat ze enorm verwend is en alles veel liever door anderen laat doen :rolleyes:
    Spanned hoor! Maar zit helaas niks anders op dan afwachten! Lekker afleiding zoeken en genieten van het mooie weer ;)

Ben ik de enige met een dubbelgevoel wat betreft een zwangerschap? Ik heb er enorm zin in hoor, maar heb ook een hekel aan de laatste trimester :oops: tijdens de zs van dl kon ik niet eens meer normaal aan tafel zitten met dat joekel van een buik :confused: hopelijk valt het dit keer allemaal mee! Eerst nog ff zwanger proberen te raken :rolleyes:

misty75 vindt dit leuk.
  13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Welkom! Hihi nu dus de echte beslissing. :)
    Hmm lastig heh die vage kwaaltjes.
    Je lichaam kan je idd zo voor de gek houden.. :(

@Manana wat vervelend dat je afspraak verzet is. :(
    Oeh spannend! Dan word het echt definitief. Hopelijk is het snel raak voor jullie.

Snap je gevoel wel. Zeker omdat het dan je 2e is.
    Hier ook niet echt een hele makkelijke gehad. Maar kan natuurlijk heel anders gaan zijn dit keer.
    Laatste trimester is idd zwaar ;)
    Maar ach er zijn ons genoeg vrouwen voor gegaan die het ook allemaal gered hebben.

Zo werken zit er weer op voor vandaag.
    Straks lekker de bbq aan.

misty75 vindt dit leuk.
  14. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ook heerlijk!! Ijsjessssss dat vinden ze maar al te lekker;)

Wat lang 3 uur! J. Doet dat uit zich zelf vaak ook nog maar sinds kort maak ik hem eerder wakker omdat hij plotseling 's nachts overstuur wakker werd en ik kreeg dat als tip.

Maar inderdaad heerlijk even tijd voor jezelf dan hè!

15. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Welkom Misty! Leuk dat jullie nu echt voor een tweede gaan! En wat spannend! Je weet maar nooit! Gaat je zeker aan het denken zetten ja, zou ik ook hebben :p

misty75 vindt dit leuk.
  16. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    @Manana

Ik zag toevallig een berichtje toen langskomen van iemand die het af en toe doet, heb toen meteen gereageerd uit nieuwsgierigheid ook. Heb zelf ook een pendel maar die gebruik ik eigenlijk nooit Haha.

Ondanks de zwangerschapsklachten die ik had, wil ik het zo graag ook weer zijn! Ik had bij J. Heel erg veel pijn, alles stond strak, elke beweging die hij maakte deed zeer, drama was dat. ik mis de connectie die je ook op dat moment hebt met je kindje

Manana vindt dit leuk.
  17. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Manana, hier gaan ze echt met 2,5 jaar al naar school.. Het eerste jaar is dat de instapklas, en dan volgt de 1ste 2de en 3de kleuterklas.
    Ik laat ze in 't begin wel halve dagen gaan denk ik :)

18. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hoi! Ik zou me ook graag willen aansluiten! Wij hebben deze week besloten om voor een tweede kindje te gaan. Onze zoon is ruim 4,5 jaar. Sinds zijn geboorte dachten we er echt uit te zijn dat we het bij 1 kindje zouden laten. Voornamelijk omdat we beide een energiebeperking hebben. Ik vanwege een bindweefselziekte en mijn man vanwege een complexe posttraumatische stressstoornis. Het leek ons dus beter om het hierbij te laten. De afgelopen jaren is het onderwerp 2e kindje een stuk of 3 keer serieus ter sprake gekomen, maar elke keer kwamen we tot de conclusie dat we met z'n 3en compleet waren als gezin. Tot ik 2 weken geleden bericht kreeg van een kennis dat zij in verwachting is van hun 2e en van mijn beste vriendin dat ze in verwachting is van hun 3e kindje. Ik voelde me opeens ontzettend jaloers! :eek: Daarnaast heb ik al de babyspullen van ons zoontje bewaard en kon daar dus onbewust ook geen afscheid van nemen. Voor mij duidelijk een teken dat ik dus toch nog een kinderwens heb. Ons zoontje voelt zich de laatste tijd ontzettend eenzaam en zou dolgraag een broertje of zusje willen. Dus met mijn man besproken en we bleken allebei graag nog een 2e te willen, maar vonden het doodeng om daar aan toe te geven. We willen natuurlijk wel nog normaal kunnen blijven functioneren met een extra kleintje erbij. Maar we zijn tot de conclusie gekomen dat het ons gaat lukken, zolang we maar met elkaar blijven communiceren over de momenten waarop we hulp van elkaar of een rustmomentje nodig hebben. Voordeel is dat onze zoon al naar school gaat met een 5 gelijken dagen rooster, dus dat geeft rust.
    Mijn eisprong is deze week al geweest en daar hebben we nog geen gebruik van kunnen maken. Van ontpillen heb ik geen last, want die hormonen verergeren mijn ziekte en gebruik dus al jaren geen anticonceptie. Ben vandaag begonnen met slikken van Gravitamon en moet deze week wel nog even naar de huisarts om het afbouwen van metoprolol te bespreken. In de bijsluiter staat dat het niet gebruikt mag worden tijdens zwanger worden en zwangerschap, dus ik wil er zo snel mogelijk van af. ;)
    Van ons zoontje waren we direct zwanger, dus ik vind het wel spannend om te zien hoe dat nu gaat lopen. Ik verwacht volgend weekend of net daarna ongesteld te worden, dus daarna kunnen we er echt voor gaan.

@Manana: ik had ook in jouw eerste topic gereageerd en vind het echt super knap dat je nu hulp hebt gezocht! Nog even wachten op de eerste afspraak lees ik. En wat leuk dat jullie ook voor een 2e gaan. Hopelijk brengt het veel blijdschap met zich mee en hoop dat dat de beste remedie voor je depressie is!

Ik hoop dat iedereen snel zwanger mag worden en dat alle zwangerschappen dan ook goed mogen blijven gaan! :)

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Welkom! Wat fijn dat je man die wens ook heeft voor een 2e.
    Pittig hoor wat jullie beiden hebben.
    Maar idd is het fijn dat je zoontje al op school zit. Geeft alweer een stuk rust.
    Kan je niet een andere variant krijgen? Zijn zoveel beta blokkers. Al zou het fijn zijn als je gewoon zonder medicatie kan.
    Hopelijk zal het dit keer ook snel raak zijn.

20. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Dank je!
    Metoprolol slik ik vanwege hormonale migraine. Heb zowel rond eisprong als rond menstruatie vreselijke migraine. Met de metoprolol is dat nagenoeg weg. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik geen last van migraine, dus hopelijk gewoon snel in verwachting en dan heb ik het 9 maanden helemaal niet nodig ;):D
    Waar zit jij nu in je cyclus?

Deel Deze Pagina