Mag ik mij hier ook melden? Wij zitten inmiddels in ronde 3 voor een brusje voor onze zoon van bijna 2. Ik was van hem letterlijk in 1x zwanger dus stiekem wel opgelucht dat het nu even duurt, klinkt misschien gek maar was echt bang dat ik hypervruchtbaar zou zijn oid... En daardoor beetje bang voor ongelukjes in de toekomst, 2 lijkt me echt mooi zat (hoewel mijn lief hoopt op 3, die mikt dus nu op een tweeling ) Maar hoop nu ook wel dat het raak is, ergens deze dagen m'n eisprong (gister of vandaag, wisselend krampen) en voorlopig m'n NOD op 7 augustus staan. Meer vragen, stel ze gerust!
@Yesera en @Meisje93 nou van onze eerste was ik gestopt met de pil en natuurlijk ontrekkingsbloeding gehad gelijk er achteraan maar na 4 weken geen ongesteldheid maar ook geen positieve test, maar na 5 weken begonnen de menstruatie krampen en dacht ik ook echt nu zet het door maar dat gebeurde niet na 6 weken een test gedaan en hop hartstikke positief. Toch Mn eisprong een stukkie later als gedacht. Maar slikte al ongeveer 15/16jaar de pil dus hoe Mn cyclus is echt geen idee!! Dus voor nu is het ook echt gissen.. De vorige keer dus ook geen bloeding of iets gehad. En heerlijk zeg dagje er even uit heb je soms ook echt even nodig he. Welkom @TiToTam je denkt er hetzelfde over als ik Haha wij zitten nu in ronde 1 en ben benieuwd of dat het nu weer gelijk raak is of dat het ook wat langer duurt. Maar gezellig als je mee kletst!!
Jeetje meiden wat kunnen jullie kletsen haha. Heb echt super drukke dagen achter de rug en even niet meer meegelezen. Maar welkom @TiToTam wat leuk dat je ook voor een tweede kindje gaat, veel plezier de komende dagen haha! Hier verder alles rustig wachtend op me eisprong.. gaat wel weer even duren meestal maar ik voel het altijd goed als het er aan komt.
Ha dames! Nou, ik heb weer geen meldingen gehad... Net geprobeerd een beetje terug te lezen, maar ik zal ongetwijfeld vanalles vergeten. Sorry daarvoor! @piscean, dat mvm-moeheid herken ik wel. Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet 100% van de keren dat ik naar de wc ga urine opvang. Mede omdat ik soms echt maar drie druppels hoef te plassen, misschien maar ff checken op blaasontsteking... @Yesera, lijkt me heel naar, zo'n darmprobleem. Heb je er normaal veel last van? @Fluss1984, wow, respect, tomorrowland en dan meteen zo vroeg op! Zou ik echt niet meer trekken. Voel me na een avondje uit (wat meestal niet later wordt dan 00:30) meteen drie dagen gebroken. En dan drink ik ook nog eens niks! Hier gaat alles okee. Nog steeds erg moe, maar ach. Ik mag echt niet klagen. Maandag termijnecho! Dan gaan we het ook over nipt hebben. Vind dat best een lastige kwestie. Nipt gaan we sowieso doen, maar ik weet niet zo goed of ik ook iets van de 'nevenbevindingen' wil weten... hebben jullie daar al over nagedacht?
@TiToTam welkom! wat leuk dat jullie ook voor een 2e kindje gaan! zal je zo op het lijstje zetten. wat is je leeftijd, evt. werk, en in welke maand gestart. @Kelly84 wauw wat bijzonder. zolang de pil geslikt & dan gelijk zwanger. super zeg! @Joyce2013 je leuke dagen komen er weer aan. op hoeveel cd heb je meestal je eisprong. @Saar82 wauw je bent alweer bijna 10 weken zwanger. is moe zijn, je enigste kwaaltje? wij gaan geen nipt doen.
@Saar82 ik zou ook voor de nipt gaan, maar wat houden die nevenbevindingen in? Wij hebben toen de combinatietest gedaan. @Meisje93 ja het was ook echt een wondertje vond ik, maar toen totaal geen last van ontpillen gehad vandaar dat ik het nu zo raar vind. Maar goed we wachten maar gewoon af!
@Kelly84 zeker een wonder. al is zwanger worden zoiezo een wonder. yup, meer kan je helaas niet doen..
De NIPT zouden we sowieso gaan doen. Vorige keer deden we de combinatietest, maar toen werd NIPT ook nog niet aangeboden in Nederland. Die nevenbevindingen maken het wat mij betreft lastiger. Ze zoeken bij NIPT natuurlijk naar down (zou hier gewoon welkom zijn), edwards en patau, in het placentabloed. Om dat bloed te verkrijgen, prikken ze bij mij bloed. Het kan dus zijn dat ze in mijn eigen bloed ook iets tegenkomen aan chromosomale afwijkingen of kwaadaardige cellen. Als ze iets kwaadaardigs tegenkomen, laten ze je dat altijd weten, maar die chromosomale afwijkingen vertellen ze alleen als je dat zelf wilt. Dat zijn de nevenbevindingen. Ik twijfel of ik dat wil weten: ik heb nergens last van, en als ze iets vinden, zou ik me alleen maar zorgen gaan maken om vanalles, denk ik. Aan de andere kant denk ik ook steeds 'ach, wat maakt t eigenlijk ook uit...' juist omdat ik nergens last van heb. Dat vind ik dus een lastige afweging. @Meisje93 jaaa! Al weer bijna 10 wk! Nog een kleine drie weken en het eerste trimester zit er al weer op! Gaat snel! En nee, ik heb dus eigenlijk vrij weinig klachten. Ja, zere borsten, buikje dat al flink begint te vormen, en moe dus. En sommige geuren zijn heel smerig. Zo vind ik brood echt heel erg stinken op het moment, vooral smorgens. Best lastig als je een boterham moet smeren voor zoonlief. Dat gebeurt nu dus ook standaard kokhalzend...
Tja meestal zo rond CD 25 pas althans de laatste cyclusen. Al voel ik de spanning in de eierstokken opbouwen heb er altijd best "last" van. Voel het vaak de hele dag een week lang. Dus dat zijn goede signalen haha.
@Saar82 valt idd mee met kwaaltjes. fijn hoor! hopelijk blijft dit zo. tijdens 1e zwangerschap ook weinig kwaaltjes gehad? @Joyce2013 dat is laat in de cyclus. wel fijn dat je dat weet. zeker goede signalen. laat maar komen dat ei.
@Meisje93 ja zwanger worden is zo ie zo een wonder!! @Saar82 oke ja duidelijk, lastig verhaal ik geloof dat ik het wel zou willen weten maar dat is natuurlijk echt persoonlijk. Mochten wij nu zwanger zijn ga ik ook zeker voor de nipt.
Hey meiden, even een vraagje, m'n zoontje heeft me gister heel erg hard in mijn buik geschopt. Nu begin ik me ineens zorgen te maken, is het raar als ik hierover de verloskundige bel? Ik heb geen idee of het kwaad kan.
@TiToTam: Welkom! Hopelijk is het toch snel raak. Grappig dat je man op een tweeling mikt. Dat zegt die van mij ook vaak @Saar82: wauw alweer bijna 10 weken, dat gaat hard! Wij zouden ook sowieso de NIPT-test doen. Destijds ook de combinatiestest gedaan, maar ben nu natuurlijk ook alweer 5 jaar ouder.... Over de nevenbevindingen weet ik nog niet. Wat mij betreft waarschijnlijk niet, maar misschien dat mijn man dat wel wil (gedreven door zijn angststoornis). Dus daar moeten we ons tzt gewoon nog even goed over laten informeren en rustig een keuze maken. @piscean: ik denk dat het geen kwaad kan. Je baarmoeder is op dit moment nog vrij klein, waarschijnlijk zit hij nog achter het schaambot. Daar wordt je kleintje goed beschermd. Maar als jij je er niet prettig bij voelt, zou ik zeker even de verloskundige bellen! Al is het maar om van haar even telefonisch geruststelling te krijgen. Ik heb het vermoeden dat het bij ons deze ronde weer niet raak is . Mijn man heeft nog hoop (als in geen bloed geeft moed). Maar mijn temp is alweer aan het dalen (gisteren -0,1 en vandaag weer -0,1) en ik had zonet beginnende migraine hoofdpijn. Verwacht dus morgen een nog verdere daling te zien en ook mijn menstruatie te krijgen. Baal wel van die korte lf van maar 10 dagen. Heb toch het idee dat het komt omdat mijn hormonen niet helemaal lekker zitten. Ook omdat ik zo veel klachten heb zoals pijnlijke borsten, problemen met mijn stoelgang, onregelmatige huid en migraine (zowel bij eisprong als menstruatie). Ga de komende tijd proberen nog gezonder te eten, door slechte vetten en suikers te laten staan en veel groente en fruit te eten. Ik ben ook begonnen met tarwekiemolie. Ben benieuwd of ik daar wat van ga merken.
je baarmoeder zit nog achter het schaambot. Die schop zou dus niet het vruchtje geraakt kunnen hebben. maar als het je niet lekker zit, kan je altijd bellen heh. @Yesera wat balen dat je het gevoel hebt dat deze ronde niet gelukt is. ik blijf ook hoop houden voor je!! hier niet zoveel klachten meer. wat steekjes in de liezen en elke ochtend misselijk. soms wat pijn in de borsten. maar valt allemaal mee. zaterdag ga ik een testje wagen.
Bedankt voor het welkom! @Meisje93 spannend zaterdag testen! Zal duimen voor een positieve test, je symptomen klinken iig veelbelovend! Ik ben trouwens 30, lerares en gestart in mei @Yesera balen dat je denkt dat het niet gelukt is... Wanneer verwacht je dan je menstruatie? @Saar82 ook vermoeden van blaasontsteking lees ik? Balen zeg! Ik ben nu op vakantie in Kroatië en vanochtend toch ook maar medicatie gehaald voor blaasontsteking, het werd de afgelopen dagen steeds erger... Heb wel gevraagd om medicatie die ook geschikt is voor een zwangerschap, zou er wel van balen als deze ronde mislukt door zware antibiotica... wb Nipt, nog geen idee wat wij gaan doen... Vorige keer ook geen combinatietest gedaan. Nevenbevindingen zou ik denk ik wel willen weten. Mijn moeder heeft een erfelijke hartziekte en ondanks dat het geen invloed had op onze kinderwens na de geboorte van mijn zoon wel laten testen; wilde wel graag weten of ik evt iets doorgegeven kon hebben. Bewust na de bevalling getest omdat het me teveel stress op zou leveren tijdens de zwangerschap. Gelukkig was er niks te zien!
@piscean, wat @Yesera zegt: vruchtje zit nog achter het schaambot, dus waarschijnlijk heeft zoonlief je darmen flink geraakt. Maar als je je zorgen maakt, gewoon bellen! Yesera, balen dat t toch ook niet raak lijkt te zijn deze ronde! Ik heb nog even mn fingers crossed voor je! Over die nevenbevindingen: mijn vriend heeft hier de keuze volledig bij mij neergelegd, omdat het over mijn bloed en dus mijn chromosomen gaat. @TiToTam, ik heb qua blaas verder geen last ofzo, maar ik plas gewoon maar heel kleine beetjes. Beetje anders dan anders. Misschien vraag ik het maandag bij de vk wel even na...
@TiToTam dankjewel. thnx. zal je er zo bij zetten. wanneer was je nod ook alweer? hele fijne vakantie trouwens!
Ik verwacht morgen. Mijn hoofdpijn wordt steeds erger en zelfs mijn man zegt nu dat is geen goed teken... Geniet van je vakantie!
Piscean: 27 jaar 1e kindje: zoon 10-2015 (1,5jr) Werk: preventie (tandarts) assistente Start: april gestopt met de pil zwanger Appeltje22: 25 jaar 1e kindje: Dochter 16 mnd Werk: Klantenservice bij marketing en ontwikkelbureau Start: LM 10 weken geleden zwanger Saar82: 34 jaar 1e kindje: Zoon 10-2014 (2.5jr) Werk: lerares Start: half mei gestopt met de pil zwanger Manana: 31 jaar 1e kindje: dochter (3 jr) Werk: thuismoeder Start: koperspiraal 1/6 verwijderd Meisje93: 23 jaar 1e kindje: dochter 03-2016 (16mnd) Werk: verzorgende op een PG afdeling Start: juni Fluss1984: 33 jaar 1e kindje: dochter 06-2016 (1 jr) Werk: arts in opleiding Start: juni Joyce2013: 30 jaar 1e kindje: zoon 10-2014 2.5jr Werk: Secretaresse Start: mei Rainbow88; 28 jaar 1e kindje: dochter 2,5 jr Werk: verpleegkundige in woonzorgcentrum Start: februari Yesera: 35 jaar 1e kindje: zoon 4.5jr Werk: Start: juni Liske: 32 jaar 1e kindje: zoon (5,5jr) Werk: supervisor Start: mei gestopt met de pil zwanger Vaatdoek: ?jaar 1e kindje: zoon (3jr) Werk: Start:Juli zwanger Nell87: 30 jaar 1e kindje: 2jr werk: begeleider GGZ start: december 2016 Kelly84: 32 jaar 1e kindje: Dochter 16 mnd Werk: Administratief medewerker Start: 07-07-2017 TiToTam: 30 jaar 1e kindje: Zoon (bijna 2jr) Werk: Lerares Start: Mei 2017 --------------------------------------------------------------------------- ♡ZWANGER♡ Appeltje22 -- 16 februari 2018 Saar82 -- 22 februari 2018 Piscean -- 23 februari 2018 Vaatdoek -- maart 2018 Liske -- maart 2018 NOD-lijst: Meisje93: 30 juli Yesera: 30 juli kelly84: 7 augustus TiToTam: 7 augustus Manana: 8 augustus Fluss1984 - 16 augustus Joyce2013: 23 augustus Rainbow88: 28 augustus