Mama's die gaan voor een 2e kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door piscean, 21 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Ik ben er ook mee geboren maar op dit moment kan ik het niet accepteren.

Ja mindfulness heb ik geprobeerd maar is niks voor mij

2. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Misschien goed om daar dan met een psycholoog over te praten? Of doe je dat al?
    Na de diagnose heb ik revalidatie gehad om ermee te leren leven. Daarna nog 2x uit balans geraakt. 1x toen ik werkte, daarnaast een opleiding volgde en daarnaast de zorg voor mijn man had (toen ging het ontzettend slecht met hem). Dus al met al veel te veel hooi op mijn vork, zowel lichamelijk als psychisch. Toen ben ik terug in balans gekomen met mindfulness bij de fysiotherapeut en praten met een psycholoog. De laatste keer uit balans was toen bleek dat mijn werkpatroon van 4 ochtenden per week niet meer paste bij het gezinsleven wat ik inmiddels had. Deze keer ben ik terug in balans gekomen met een ergotherapeut en fysiotherapeut. Fysiotherapie doe ik nu nog 1x per week. Mijn fysio is een psychosomatisch fysiotherapeut, dus als er dingen zijn die mij bezighouden en invloed hebben op mijn balans dan kan ik ze ook altijd met haar bespreken tijdens het oefenen.

3. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Fijn dat het bijna klaar is dan! Geeft toch altijd een hoop zooi en stress, maar hopelijk met een goed resultaat! Hier staat ook nog een deel van de badkamer op de planning, hebben al een nieuwe vloer en nieuw toilet, willen nog een nieuwe douchecabine. Weten ook al welke het moet worden alleen man kampt met 2 tennisellebogen dus dat wordt hem nog even niet..

Hier blijft het spannend. Gister uiteindelijk vooral bruin verlies met een heel klein pietsie rood. Maar na gisteravond niks meer, nu ook nog steeds niet. In overleg met man nog niet getest, we dachten na gister dat het nu wel verder door zou breken. Maar nu wijzen de signalen dus weer een beetje de andere kant op... Misschien morgen dan testen...

@Yesera wat heftig zo zeg met die medicatie! Dat is een flinke factor om rekening mee te moeten houden.... Nu draaien mijn duimen voor jou nog harder, hoop echt dat het jullie deze ronde is gegund!

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @TiToTam ja zeker. en vooral als het een beetje tegenzit. mrja bijna klaar.

ai wat vervelend! en dan ook nog eens aan 2 kanten.
    beterschap voor hem.

oeh spannend! ik zou dan idd ook morgen een testje wagen als het niet door wilt zetten.

5. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Yesera jeetje wat een heftige bijwerking zeg. Dat is voor jullie allebei niet makkelijk!!

@smarlicia klinkt ook allemaal niet heel fijn, maar is het indd niet goed om met iemand te gaan praten vooral om het te kunnen accepteren.

@TiToTam nou spannend zeg!! Ben benieuwd naar je test!!

@Meisje93 heerlijk een nieuwe badkamer!! Even in de hele erge puinzooi zitten maar daarna keihard ervan genieten;)

6. smarlicia

Bedankt voor je lieve bericht

Ik loop al bij Een therapeut de ene periode gaat het beter dan de andere

Yesera vindt dit leuk.
  7. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    grrrrr vandaag weer een super licht streepje op mijn ovulatietest, dus eisprong is toch nog niet in aantocht :confused:. Vind het wel vreemd dat hij zondag zo duidelijk was. Heb ik echt nog niet eerder gehad, zonder dat er binnen 3 dagen een eisprong kwam. We testen morgen weer vrolijk verder :rolleyes:

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ah nee, wat ontzettend balen! idd apart dat hij toen wel zo duidelijk was.
    hopelijk komt je ei snel!

9. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Mijn man denkt dat het aan de cola ligt die ik zondag heb gedronken :p. Drink ik nooit en een paar uur voor die test heb ik een flesje coca cola regular op :rolleyes:. Ik denk eerder dat het door de tarwekiemolie komt. Ik ga het nu tot mijn eisprong even niet nemen en zodra ik mijn eisprong heb gespot, ga ik het weer innemen.

10. smarlicia

Dat zou apart zijn hihi

11. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Ha meiden! Ik lijk mn berichten wel steeds op dezelfde manier te beginnen, maar toch: wat is er weer veel gekletst, en wat heb ik weer veel gemist!

@Yesera, ik hoop voor je dat je je ei snel kan vinden en dat het deze ronde raak is, zodat jullie niet over andere opties hoeven na te denken! Fingers crossed hier!

@Meisje93 wat een gedoe zeg, zo'n verbouwing! Wel fijn dat t eind nu in zicht lijkt te zijn (toch? Of begrijp ik dat nu verkeerd?)

En dames die op of rond nod zitten: kom maar op met die testjes! Dat jullie zoveel geduld hebben dat je dat testen uit kan stellen zeg, dat is mij dus totaal niet gelukt, haha!

Hier gaat alles redelijk. Heb het idee dat ik in een hcg piek zit. Ben nu bijna 12 weken (banner loopt een dag achter), en ik ga steeds bijna over mijn nek van de geur van brood, en van het aanraken van vuile was (normaal niet zo'n last van, want echt vies-vies is t nooit!). Daarnaast ben ik ook echt niet vooruit te branden. Als ik een keer de trap op ben gelopen, moet ik daar een half uur van bijkomen. En ik ben volgens vriendlief echt vreselijk humeurig. Dat probeer ik heel erg onder controle te houden, maar lukt kennelijk niet zo goed. Best medelijden met mijn twee kerels...

Vrijdag heb ik bloed laten prikken voor NIPT, best spannend. Hoop dat ik vrijdag al een uitslag kan opvragen, maar 'officieel' houden ze vier weken aan bij mijn vk en het lab waar mijn bloed heen is gestuurd...

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    haha, dat denk ik niet hoor van de cola.
    ben benieuwd. :)

@Saar82 klopt. eind is in zicht! morgen kunnen we hem in gebruik nemen. dan moet er alleen een raam en deurkozijn geverfd worden. maar dat kan later nog.

wauw alweer bijna 12 weken. wat gaat het snel zeg!
    wat vervelend dat je zoveel last hebt van geurtjes.
    ik herken al jouw kwaaltjes van mijn 1e zwangerschap.
    hopelijk verdwijnen ze als je het 2e trimester in gaat.

zeker spannend! Duimen voor een goede uitslag.

13. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Ik hoop ook dat ze snel over gaan... Bij de eerste had ik amper ergens last van, alleen een beetje moe en duizelig, en in de laatste termijn carpaal tunnelsyndroom. Nu last van ALLES. Eerste x was een jongen... zou t nu dan een meiske zijn?

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    hihi bij mij was het een meisje met al die kwaaltjes!
    helaas verdwenen ze niet bij mij...

wil je het geslacht weten?

15. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Ja, we willen het weten (hopelijk kunnen ze de 25e al iets zien bij een echo, ben dan 14+1, dus is nog wel aan de vroege kant). Maar we hopen het geheim te kunnen houden tot de geboorte. Al zou het kunnen dat ik t hier wel deel, ben hier toch anoniem, hihi!

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    leuk! wist je het geslacht ook bij de 1e?
    dat lijkt me idd echt een dingetje, om je mond niet voorbij te praten.

haha ja hier ben je lekker anoniem. :)

17. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Ja, toen wisten we het ook, en toen is het gelukt om het geheim te houden! Alleen mijn vader wist het, want die had het per ongeluk op de echo gezien (we hadden een dvd van de 20 wk gekregen, en dachten dat daar alleen het deel op stond zonder de geslachtsbepaling), maar hij heeft er nooit iets over gezegd. Zelfs niet tegen ons, tot maanden nadat onze zoon geboren was!

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    knap hoor!
    oeps! super lief van je vader dat hij zijn mond dicht heeft gehouden.
    hopelijk lukt het jullie nu weer.
    zou wel erg leuk zijn.

19. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Wat lief dat je vader niks gezegd heeft @Saar82 ! Knap ook dat je het geheim hebt kunnen houden! Ik wilde eerst geslacht niet weten, man wel. Uiteindelijk wel voor gekozen om het te weten en te delen want dat shopt toch een stuk leuker! Wel vervelend trouwens van je kwaaltjes!

Wij kunnen helaas verder naar ronde 4. Menstruatie is vanmiddag echt doorgebroken. Dus helaas!

20. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Yesera wat vervelend voor je man, hopelijk is het deze ronde gewoon raak en hoeven jullie niet verder andere opties te proberen.

@TiToTam ah balen zeg.. had echt goede hoop!

@Saar82 oo wat spannend zeg, ben heel benieuwd wat het word. Vooral omdat je je nu ook anders voelt dan bij de vorige zwangerschap.

Nadat me man griep heeft, begint mijn keel en verkoudheid nu ook door te zetten. Hopelijk blijft het hierbij heb echt geen zin om ziek te worden. Verder een soort spierpijn in me liezen, misschien door me ovulatie? Geen idee heel apart in ieder geval. Ik neem plaats op de wachtbank...

Deel Deze Pagina