Van bak Naar kinderwagen

Discussie in 'Prematuur' gestart door Blondie96, 16 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie96

Blondie96 Nieuw lid

16 aug 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoii,

Ik heb een vraagje...
    Mijn dochtertje is met 26/4 geboren en is nu op kalenderjaar bijna 6 maanden en gecorrigeerd bijna 3 maanden.
    Nu vraag ik me dus af wanneer ik over kan stappen naar een gewone kinderwagen??

Iemand tips??

Alvast bedankt x

2. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Waar zit ze nu in dan?

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Als je dochter geboren is op 26 april is ze nu bijna 4 maanden en gecorrigeerd 1,5e maand als je berekeningen in je openingspost kloppen.

Mijn dochter is van 18 februari en ligt nog in de wagenbak. Past nog makkelijk. Ik zou over gaan als het echt niet meer anders kan.

4. Appeltje22

Oooh in de wagenbak, ik snap m :) Robin zit/ligt vanaf 3,5 maanden in de normale wagen. Nou heb ik wel n bugaboo cameleon en die kan nog helemaal plat. Ik heb dat gedaan omdat ze erg graag wilde kijken naar van alles, ik ga me dan niet precies aan de voorgeschreven regels houden :p

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Ik moest het een paar keer lezen, maar denk dat haar dochter met 26.4 weken is geboren en nu dus 6 maanden is (gecorrigeerd 3 maanden).

Zolang het in de wagenbak past, zou ik die gewoon blijven gebruiken. Zoontje is nu bijna 6 maand (niet prematuur geboren) en past nog makkelijk. En daarbij: hij heeft een ruggengraat van een vis ;) dus die blijft nog wel even liggen.

6. Blondie96

Blondie96 Nieuw lid

16 aug 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL

Ze ligt nu gewoon in de bak

7. Blondie96

Blondie96 Nieuw lid

16 aug 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL

Mijn dochtertje is van 2 maart 16 ( 5 en halve maand en gecorrigeerd 2 en halve maand)

8. Appeltje22

Zolang ze lekker ligt zou ik haar lekker laten liggen!

9. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Pas als ze gaat rollen is de bak niet veilig meer. Zo lang mogelijk liggend. Heb je ook fysio? Je kunt die ook vragen stellen ivm de motorische ontwikkeling van je kindje.

10. vd21

vd21 Niet meer actief

Ligt aan je kindje inderdaad.
    Hier met 3 maanden naar maxicosi (voornamelijk) en met 6 maanden naar buggy
    Reiswieg heeft ze maar heel kort ingelegen maar zou het wel zo lang mogelijk gebruiken

11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Rollen maakt niet uit volgens mij. Zoontje draait alle kanten op, maar kan echt niet uit de bak vallen. Optrekken aan het randje wordt wel gevaarlijk.

12. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Mee eens! Was ik vergeten te typen. Thanks :)0

13. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier met 5 maanden de bak omgebouwd. Ze zat in de bak continu crunches te maken omdat ze heel graag om zich heen wil kijken. Het is ook niet zo dat ik uuuuuuren achter elkaar aan het wandelen ben, dus daarom de keuze gemaakt om de bak om te bouwen. Ze vindt het geweldig!

14. Blondie96

Blondie96 Nieuw lid

16 aug 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja heb thuis fysio (Project voor prematuren baby's en baby die onder bepaald gewicht geboren zijn)

Maar was toen ze er was dacht ik daar niet aan en toen ik er eenmaal aan dag kreeg ik het niet uit me hoofd haha

Deel Deze Pagina