Mama's die het "anders" doen?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Linnaea, 5 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik was ook echt niet blij nee, maar eigenlijk lag dat vooral aan die ene leidster. Die anderen letten wel goed op en corrigeerden haar ook, maar er glipte wel eens wat tussendoor. Verder ben ik erg tevreden over het kdv en zoon gaat er graag naar toe. Het verbaasde me wel dat ik blijkbaar de enige ouder was die zo "streng" is. Alle baby's mochten daar koekjes en siroop en hagelslag:(

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik hoor vaak van mensen dat ze bij de eerste heel streng zijn en bij volgende kinderen veel relaxter. Maar siroop en hagelslag enzo vind ik helemaal niet nodig bij zulke jonge kinderen! (uitzonderingen daargelaten. Ik sprak een moeder met een reflux-kindje die melk niet goed binnenhield, water niet goed dronk, maar water met een paar druppels diksap wel. Die zijn daar bij 3 maanden mee begonnen, in overleg met de artsen, maar uitzonderingen zijn er altijd)

Wat is er mis met appelstroop (degene zonder rietsuiker), boter etc? Wij zijn ook pas heel laat met beleg begonnen trouwens. Denk ook pas bij een maand of 11. Daarvoor alleen boter op brood.

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Met appelstroop niks. Er zitten wel suikers in maar alleen van nature voorkomende fruitsuikers. Dat vind ik heel anders dan toegevoegde suikers. Onze zoon drinkt ook diksap, wel maar één keer per dag maar dat is meer omdat ik vind dat hij ook water en thee moet leren drinken. In appelstroop (wij hebben gewoon die van de jumbo) en diksap zit verder niks onnatuurlijks. Halvarine is echt troep. Het is plantaardig en dus qua vetten gezonder dan roomboter maar er wordt vanalles aan toegevoegd om het op boter te laten lijken. Verder zit bijna overal conserveermiddel in. Wij gebruiken nu Botergoud Melange van Campina. Daar zitten geen e-nummers in. Pindakaas van Calvé is ook prima. Er zit wel zout in maar geen suiker zoals bij veel andere merken wel het geval is. Ipv smeerkaas hebben wij Philadelphia. Zit ook niks geks in.

4. noppi

noppi Actief lid

18 mrt 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    He wat leuk, ik klets ook graag mee.
    Hier bij eerste veel gedragen, samen slapen, wasbaar luieren, deels niet gevaccineerd en zijn nog in overweging hoe verder en ap als uitgangspunt.

Binnenkort gaat ons zoontje naar gastouder ivm verhuizen en ben er erg blij mee. Kdv waar hij nu zit is zo ouderwets en wijkt erg af van onze ideeën.
    Eten... Zie al diverse dingen langskomen waar jullie tegenaan lopen. Hier worden Cream cracker gegeten bij de lunch (oa) en als beleg ranzige goedkope worst/ham, vrichtenhagel en smeerkaas.... Om maar wat te noemen. Weinig gezonde keuzes daar helaas.

Verder roept mij zoontje (3) inmiddels regelmatig dingen als samen spelen samen delen... Gruwel !
    Ik leer hem juist dat bepaalde dingen echt van hem zijn en met speelgoed bij bijv kdv het kan zijn dat andere kinderen soms even niet willen delen en hij dat niet kan afdwingen en vice versa.

Veel mensen in onze omgeving vinden ons hippies haha.

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Appelstroop krijgt hij wel gewoon, we hebben de appelperenstroop van zonnatura en inderdaad de pindakaas van Calvé. Bij het kdv en mijn ouders hebben ze wel andere met meer suikers maar hij is inmiddels ruim twee dus dat mag ook wel;) ik ben tot 1,5 zeer streng geweest, tot 2 jaar gematigd streng en vanaf 2 jaar gaat hij langzaam mee met de meute. Het moet ook weer niet een heel groot ding worden en ik wil hem ook leren om zelf gezonde keuzes te maken waarbij snoepen af en toe best mag. Hoop bij de tweede het ook zo te kunnen doen.

6. miiclaire

miiclaire Actief lid

6 jun 2012
    223
    16
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb er nooit zo bij stil gestaan dat ik het dus anders doe dan de meeste anderen haha. Ik voed ook lang, ( meer dan 1,5 jaar ) heb ook tendem voedingen gegeven. Wij dragen, slapen met onze meiden in 1 heel groot bed. Doen ook zeker niet aan laten huilen, en voeden volgens de rapley methode.
    Gek genoeg zijn wij verder helemaal niet alternatief of zweverig. Eerder jong en hip, maar we doen gewoon wat voor ons werkt. Ik heb het er ook eigenlijk nooit over met andere moeders, dus krijg weinig onbegrip. Wel eens een opmerking hier en daar over het borstvoeden.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Kokosolie kan je ook gewoon gebruiken op brood. Het is hard maar als je er met een mes met kartelrandjes langsheen gaat dan wordt het wel makkelijker smeerbaar. Vind het zelf gewoon een beetje als boter smaken. Ik kan na mijn laatste zwangerschal heel slecht tegen volvette zuivel (krijg er enorme zuurbranden van), dus die kokosolie is wel echt een goede optie i.p.v roomboter.
    Wij hebben die van de Aldi voor op brood, (heb altijd één kuipje voor het bakken en één voor op brood) omdat de vorm van het kuipje wat breder is dan andere merken en dat gaat dus makkelijker met het smeren.
    Je kan ook de kokosolie laten smelten, in een gebruikte boterverpakking doen en weer laten stollen.

8. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kokosolie op brood gaat inderdaad erg goed. Mijn zoontje is lactose intolerant ( en soja en tarwe......) dus voor op brood is de keus beperkt. We hebben ghee op brood voor hem geprobeerd maar dat vond hij vies, ik gebruik het wel met koken, het is gezonder dan roomboter.

9. ZazaBlad

ZazaBlad Nieuw lid

8 jun 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuke groep! Ik vind samen slapen en dragen echt super! En laten huilen doen wij eigenlijk nooit. Ik heb tijdens mijn zwangerschap veel gelezen, maar na de bevalling meteen geleerd dat je kindje verteld hoe het behandeld wil worden. Dus loslaten & overgave kwam in een spoedcursus voorbij.
    Onze dochter is dol op de draagdoek, ligt graag bij ons in bed, we geven weinig speelgoed, veel houten en katoenen dingetjes. Ze is pas 3 maanden dus krijgt nog geen vast voedsel, maar ik ben benieuwd hoe zij dat wil hebben, wie weet lekker uit de hand!

Nou ik lees lekker met jullie mee, dan leer ik weer van alles bij!

Lieve groet

Deel Deze Pagina