Mama's die katoenen/wasbare luiers gebruiken

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Lilly, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Gaat hier inmiddels de goede kant op, begin er handigheid in te krijgen geloof ik ;)
    Itti Bitti is super, wil daar meer van hebben en ook wat van die micro inleggers erbij want die dame van ons is echt een plaskontje ;)
    De all in one bamboo van Modern Baby is ook prima te doen.
    De rest is snel doorweekt maar ja met die plaskont van haar gaat dat snel.
    Ik heb bij Nappies at The Nappy Lady: real nappies, cloth nappy, reusable nappies, washable nappies nappy advise gevraagd, veel vragen maar daardoor wel heel erg toegespits op jou situatie en wacht nog even wat daar voor advies uit komt rollen zodat ik mijn wenslijst kan maken.

Hoe bevallen de Imse Vimse inmiddels voor de kleine? Heb die ook nog op mijn lijstje staan maar ben ook een AIO/pocketliefhebber dus hoor graag ervaringen.
    Verder vroeg ik mij af of jullie de wasmachine ook eerst laten spoelen voordat je de luiers wast of dat je meteen gaat wassen?

2. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    #202 MissFrodo, 22 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2009
    Bericht verwijderd... reclame maken voor eigen forums is helaas niet toegestaan

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.090
    3.874
    113
    Leuk, ik wou me aanmelden, maar die site blijft maar volhouden dat er al iemand is met mijn emailadres (lijkt me sterk, want er is er maar eentje met dit emailadres). Kom dus niet veel verder.

4. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Ik zal even kijken waarom dat niet werkt, ik kom erop terug is voor mij ook nieuw;)

5. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Geen idee andere emailadressen pakt ie wel, misschien toch ander adres proberen?

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.090
    3.874
    113
    Mijn andere emailadres geef ik nooit ergens op, aangezien ik vroeg of laat dan weer overspoeld wordt met reclame, spam, virussen etc. Maar goed, ik zal het nog eens proberen :).
    Oh, ik zie dat je website verwijderd is, kun je hem mij pb-en?

7. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Heb vandaag mijn lijst gemaakt van wat ik denk nodig te hebben voor de kleine voor de hele luiertijd.
    Kom op 285 pond, valt me super mee.
    Zal in de loop van de tijd nog wel wat bijkomen qua leuke luiers maar goed das te doen dacht ik zo.

8. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Kaatje hoe gaat het nu met de uitslag? En al wat gehoord van je klacht?

9. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hoi, ben net terug van een weekje nederland. ik had helaas geen tijd om de foto op te sturen voor ik weg ging, zal het vanmiddag even doen!
    ze heeft, ook in wegwerp, nog steeds een beetje luieruitslag. ik denk dat ze gewoon erg gevoelig is. heb alles al geprobeerd, ook creme tegen spruw enzo. als ik wegwerp gebruik dan heeft ze alleen een paar rode puntjes, maar ga ik naar wasbaar dan wordt het helemaal rood... mijn moeder denkt dat ik vaker moet gaan verschonen, ik doe denk ik elke 3 uur ofzo. of als ze gepoept heeft zo gauw ik het merk. Je ruikt het wat minder in die dikke wasbare helaas dus kom ik er niet altijd meteen achter...hoe vaak verschonen jullie?

10. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Emi is inmiddels 2 dus die verschoon ik niet meer zo vaak, denk elke 3 uur gemiddeld als ze wakker is.
    Zit te denken dat het ook kan schelen om een fleece inleggertje in de luier te leggen, dat blijft droog en dan heeft ze dus niet steeds die plas tegen haar huidje aan. Maar goed wie weet deed je dat al geen idee.

Ik heb vandaag mijn bestelling van Twinkle gekregen, het bestsellers pakket voor Emi en voor de baby Bamboozles in de opruiming. Leuk kan niet wachten met proberen.

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wij verversen gemiddeld om de 2u. De eerste weken toen ik overging op wasbaar, had Kenji ook meer luieruitslag, nu nooit niet meer.
    Er bestaan ook zijden inleggers voor kindjes die een gevoelig huidje hebben.

12. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik word behoorlijk aan het lijntje gehouden dor totsbots... ze blijven maar de ene vraag na de andere stellen. maar geen antwoord...
    ze zeggen in ieder geval dat ze ze maar garanderen dat ze een kind meegaan niet meer.. belachelijk toch??

wordt vervolgd...

13. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Dat is inderdaad belachelijk van TotsBots. En dat ze maar één kind meegaan is toch ook vreemd.... het ene kind is met 1,5 droog (ok, beetje snel, maar het kan), het andere kind met 3 jaar. Hoe lossen ze dat dan op?

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Goed nieuws van TotsBots! Normaal gesproken hebben ze een jaar garantie, en daar ben ik al overheen. Maar om me tegemoet te komen willen ze me een partij second quality geven. Ik heb geen idee hoe goed die zijn van kwaliteit, maar wat ik ervan begreep zijn de 'fouten' meer cosmetisch, en zijn ze gewoon bruikbaar.
    toch wel netjes nietwaar?

Maar ik vind het wel nog steeds belachelijk dat ze maar een kind mee zouden gaan. Het is overigens niet zo dat dat per definitie zo is, alleen garanderen ze ze maar een jaar... Ze zeggen dat ze als je ze goed behandeld (geen sanitiser gebruiken, niet te heet wassen en niet in de droger) ze langer mee kunnen.

15. mamav

mamav Lid

4 sep 2009
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Kaatje,

Ik schrik wel van jouw verhaal! Wij hebben ook Bamboozles en die gaan bij ons altijd in de droger. Onze kleine is net twee maanden oud, maar we willen de luiers natuurlijk ook gebruiken bij een broertje of zusje. Hoe krijg je ze dan op tijd droog, want aan de lijn duurt bij ons dagen!

16. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik hang ze zomers buiten in de zon, dan zijn ze zo droog (paar uurtjes). maar helaas is dat niet altijd mogelijk. 's winters hang ik ze voor de verwarming. ik hang er een paar op de verwarming en die kan ik dan als eerste gebruiken.

verder deed ik ze dus ook wel eens in de droger. overigens zeiden ze niet bij Totsbots dat het daardoor kwam, ze weten het eerder aan de sanitiser die ik gebruikte. wat ik raar vind, want dat is er een speciaal voor luiers...

ik had eerder zelf het idee dat het aan de droger lag, omdat ik altijd zoveel pluis van het filter moest halen als ze erin waren geweest... en zowieso is een droger natuurlijk niet zo goed voor het milieu, gebruikt zoveel energie.

misschien heb ik wel een slechte partij? het is alleen bij de maat 2, de maat 1 is nog goed. maar die heb ik ook veel korter gebruikt.

17. mamav

mamav Lid

4 sep 2009
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alleen maat 1 van de Bamboozles, voor maat 2 moet ik nog bestellen. Daarom wil ik weten, zijn er dames met ervaring met de Sandys van Motherease? Die zijn er tegenwoordig ook in bamboo.

@Kaatje: ik zal jouw verwarmingstruc eens uitproberen!

Groetjes,
    Mama V

18. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ohja, wij drogen de bamboozles ook op een droogrekje voor de verwarming en hebben er dan een stuk bubbeltjesplastic over heen liggen. Wij noemen dat onze marmottenoven...haha...we vinden de bamboozles eruit zien als dode marmotten :D.
    Ja hier is het toch ook de bedoeling dat ze nog een kindje langer meegaan...
    Verder bevallen ze ons trouwens erg goed. In het begin moetsen we ff zoeken naar hoe makkelijk te verschonen zonder steeds een vieze luier te moeten vastpakken. Nu gaat dat erg goed. Goede absorptie ook. Bij en bumgenius lekt ze duidelijk eerder door. Bij de bamboozles hebben we dat nog niet meegemaakt. De bum lijkt nog wat groot.

En Josien...ja hier ook leuke reactie's bij de kinderarts en het cb...
    Ook handig als de luiertas in de auto blijft staan. Velletje met poep er uit en dan snel naar huis....:D

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Whahaha Princi, ik zie het helemaal voor me ;).

Hier ook nog steeds positief over onze Bamboozles. Maar over die droger, das ook raar... ze hebben het nota bene in hun gebruiksaanwijzing staan dat ze in de droger mogen (alleen de overbroekjes niet). Nou... dan vind ik het raar dat ze er geen garantie op geven. Azijn mag trouwens niet bij de Bamboozles hè?

Groetjes,
    Josien

20. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier gaan de Bamboozles dus trouwens ook de droger in en daarna de kast in :D! In totaal duurt het programma op mijn wasmachine bijna 4 uur (wassen en drogen). En dan hebben we dus weer een volle kast luiers ;).

Deel Deze Pagina