Ik zou die papieren inleggers eventjes achterwege laten. Ik heb al van veel kindjes gehoord dat ze daar uitslag van krijgen, dus de kans zit er dik in, dat je probleem misschien verholpen zal zijn zonder die inleggers. Ik gebruik eigenlijk nooit geen papieren inleggers. Bij poep, kan ik, nu Kenji vaste voeding krijgt, gewoon die poep in het toilet van de luier laten vallen. Bij bv-poep, stak ik die gewoon op spoelstand in de wasmachine.
bedankt voor de tip, ik ga het vanaf vrijdag proberen (morgen gaat ze naar de creche, en ik wil het eerst even thuis proberen) Naar je kunt niet helemaal zonder inlegger toch? Of doe jij dat wel? Ik heb 1 wasbare, daar kom ik niet echt ver mee...
Ik gebruik helemaal geen extra inleggers, gewoon die dat bij de luiers meegeleverd waren (itti bitti luiers).
Ik gebruik meestal ook geen papieren inleggers. De ergste lading poep haal ik er af en rest is er zo uit op de spoelstand van 5 minuten in de wasmachine. Heeft iemand nog interesse in Ittibitti's AIO en dan maat M? Ik heb er twee te koop, eentje is helemaal gloednieuw en nog nooit gewassen (geel), de andere is een keer of 5 gebruikt en heeft een beetje donkere rulletjes aan de binnenkant. De paarse kraakt een beetje, maar dat kan geen kwaad, contact over gehad met Kaatje Katoen. Ik heb een aardige lading luiers verkocht die ik heb uitgeprobeerd, maar toch niet bleken te werken. Ik houd het nu bij de Bamboozles en de Mamabless Bamboe voor de nacht. Voor overdag ben ik het meest te spreken over Bumgenius V3, daar heb ik er een paar extra van gekocht en dan heb ik nog een paar andere luiers die wel goed werken en ik daarom houd zoals Fuzzibunz, Blueberry Minky, Real Easy Nappy en Bumbello. Met Robin haar zindelijkheid gaat het heel goed, af en toe nog een ongelukje en op de peuterspeelzaal gaat ze ook nog niet naar het potje, maar verder gebruik ik nog maar 1, hoogstens 2 luiers per dag.
Dat van die uitslag...ja dat herken ik wel. Ons meisje heeft ook een beetje uitslag. Precies daar waar het inlegvel zit. Wij gebruiken nu de inlegvelletjes van Popli. Josien, ik zou ook niet weten hoe je dat met bamboozles zonder maat 1 moet doen. Mara is ook groot maar die heeft maat 1 echt wel nodig. Past ze echt nog heel erg goed in.
Misschien kun je fleece-inleggers gebruiken, dan voelt de huid niet zo nat aan en poep koekt er niet zo aan, gaat er redelijk makkelijk vanaf. Die kun je ook nog zelf maken van zo'n goedkoop Zeemandekentje ofzo, het rafelt niet, dus je hoeft het alleen op maat te knippen.
hoi meiden, ik heb even een vraagje.. hoe houden jullie de luiers mooi schoon?(ik heb alleen witte) als mn mannetje gepoept heeft, krijg ik ze bijna niet schoon, na het wassen op 60 of 95 graden zie je nog beetje geelachtige vlekken. ik geef borstvoeding en mn mannetje is nu 3 maandjes oud. ik gebruik meestal ariel brrrrriljant, en soms dash vloeibaar (zomerfris) als ik de luier af doe, gaan ze in een luieremmer met water en dash wasmiddel zodat ze helemaal onder water staan.. ik was meestal om de 2 a 3 dagen. ik hoop dat iemand DE tip voor me heeft is het misschien een optie om er vitrage wit in te doen? (in de luieremmer dan)
ow ja, ik gebruik wel inleg vellen, maar wel van papier... en het meeste van de ontlasting gaat via de benen naast het velletje.. komt denk ik van de bv want zn ontlasting is nu nog altijd dun en onhandelbaar
Ik maak me eigenlijk niet erg veel zorgen om die vlekken, want de luiers dienen daar maar voor. In de zomer kan je ze in het zonnetje hangen, dan gaan de vlekken er ook uit.
oke dan zien we deze zomer wel haha de vlekken maakt me ook niks uit verder, maar dacht dat er wel een manier moest zijn om dat te voorkomen.. dacht dat ik de enige was met vlekken erin . . .maar niet dus haha
Op een of andere manier heb ik slechts een enkele luier met een lichte verkleuring, verder niet. Ik heb pockets/aio's en bamboeluiers en ik was ze over het algemeen alleen met vloeibaar fijnwasmiddel van de Lidl. Eens in de 3 weken was ik ze met Robijn Puur & Zacht. Eventuele vieze luchtjes verdwijnen daar vaak gelijk door. Meestal was ik op 40 graden, maar om de zoveel keer ook op 60 C. Ik gebruik heel af en toe papieren inlegger, in de bamboeluiers doe ik fleece-inleggers (gewoon van zo'n goedkoop dekentje gemaakt). Als het echt een vieze poepboel is, dan mik ik hem in de wasmachine en zet ik hem op 5 minuten spoelen, dan gaat er echt heel veel uit.
Hai meiden, Wat ben ik blij met jullie Ik ben me aan het orienteren op de wasbare luier markt en vind revieuws van mensen die zelf gebruiken zo geweldig om me te helpen tot een keus te komen. Ik ben iemand die eerst weken lang onderzoek doet voor ik een besluit neem, dus vind het helemaal geweldig om alles te lezen hier. Als ik het zo even in het kort samen kan vatten zijn de favorieten bij jullie ongeveer de Itti Bitti, Bumgenius en Bamboozles?
Ja ik was ook zo blij met dit topic toen we nadachten over wasbare luiers. Ik ben absolute fan van de bamboozles. Wel typisch want ik had gedacht dat het een gedoe zou vinden met een apart overbroekje. Het is zoiezo even zoeken wat je zelf fijn vindt en wat bij je kindje past. Over wassen....hier met poeder dus op 60 graden. Op 40 graden stonken de luiers echt nog en met vloeibaarwasmiddel deden de synthetisch luiers hier niets meer aan absorptie. Maar daarover verschillen de meningen dus ook. Succes met kiezen en laat je even weten wat je gekozen hebt? O en ik vond het super om bij een consulente van kaatje katoen de verschillende luiers te zien. Het verplicht je ook tot niets. Ik zie aan je banner dat je lang hebt moeten wachten...heeel veel plezier en geluk en ik hoop dat je lekker van je zwangerschap zult genieten!
Dank je, Princi. He, ik heb een beetje hetzelfde idee, dat ik die overbroekjes een gedoe ga vinden en ben een beetje richting de AIO/SIO gedwaald. Maar ik hoor dat vooral voor de nacht een overbroekje systeem toch beter droog blijft. Keuzes keuzes.....maar de voorpret van het uitzoeken vind ik erg leuk
Oh ja, de voorpret is minstens zo leuk! Jouw uitgerekende datum scheelt maar 1 dag met de verjaardag van mijn dochtertje . Die wasbare luiers zijn wel verslavend hoor, ze zijn gewoon zo leuk met al die printjes en kleurtjes, ik heb vanalles uitgeprobeerd voor ik uitkwam bij de luiers die voor mijn zoontje het beste werken. Er komt ook een vernieuwde bamboozle uit binnenkort las ik. De bamboozle stretch, schijnt een heel fijne luier te zijn, ik wil er nog wel eentje van uitproberen.
Hallo dames, Ik zit erover te denken om ook wasbare luiers te gaan gebruiken. Inmiddels heb ik dit hele topic doorgelezen en er staan handige tips in. Maar wat ik me nou afvraag. Die luiers zijn wel een stukje dikker dan wegwerpluiers. Hebben jullie geen moeite om dan passende broekjes te kopen? Ik wil eigenlijk wel gewoon de kleertjes kunnen kopen die ik leuk vind en niet alleen maar hele rekbare broekjes ofzo.
Ha tania, onze dame past gewoon alle broekjes...als ze pampers of zo aanheeft (op het kdv) dan zitten alle broekjes ineens ruim. Voor rompertjes hebben ze bij kaatje katoen romperverlengers. Die vind ik wel erg handig. Dan heb je iets meer ruimte bij de luier zonder dat het in de hald dus meteen gaat gapen...