Mama's die katoenen/wasbare luiers gebruiken

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Lilly, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Hier past het meeste ook wel gewoon, op een enkel heel smal broekje na, maar mijn zoontje is redelijk stevig, dus dat scheelt ook.
    Van die romperverlengers lijken mij ook wel handig, misschien koop ik die nog eens. Van die rompers met elastan (kun je bij Hans Textiel en de Hema kopen), die zitten ook goed met wasbare luiers, het rekt lekker mee, maar blijft toch mooi passen. Toevallig vandaag nog eentje van bij gekocht.

Ik kan trouwens niet wachten tot het beter weer wordt en ik mijn kleine moppie in het gras kan zetten met een t-shirtje en zo'n schattige luier.

2. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    #262 hanna76, 15 feb 2010
    Laatst bewerkt: 15 feb 2010
    En is dit ook wat? www.bumbello.com
    Zag ik vandaag hier helemaal onderaan dit forum staan, als reclame. Hier heb je gewoon maar 1 soort luier (= gelijk alle maten).

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb er al over gelezen, maar nog geen echte ervaringen over gehoord. Ze lijken wel erg goed op de bumgeniusen. Bumgenius vind ik dan wel weer een goede luier.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Ik heb een Bumbello, lijkt inderdaad veel om Bumgenius. Bumbello is wel aardig, maar Bumgenius is toch echt beter, met Bumbello heb ik nog wel eens lekkage, met Bumgenius tot nu toe nog niet gehad voor zover ik me kan herinneren.

5. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier nog een katoenenluier fan :D
    Ik gebruik bamboozles (maat 2) met overbroekjes van popolini en mother ease . Maar de laaste hebben wel mijn voorkeur.
    Doorlekken gebeurd hier maar weinig (tenzij ik gewoon echt te lang heb gewacht met verschonen, oeps :))

Verder gebruik ik wel altijd inlegvellen. bij voorkeur die van kaatje katoen zelf. Hier nooit geen uitslag door die velletjes hoor. Bij een plasluier was ik ze gweoon mee uit.
    Mijn 2 dochters (en met name de oudste) hebben altijd erg zachte/dunnen ontlasting gehad dus het erafschudden vd ontlasting ging hier niet op. En dan zijn die velletjes erg fijn !

Bij beide heb ik overigens rainbowtots maat 1 gebruikt voor het eerste jaar. Deze hebben standaard een fleeche inlegger en die worden in de was goed schoon hoor. Want in het begin bij de BV gebruikte ik geen inlegvel dat had nl niet veel zin.

Of het aan de katoenen lueirs heeft gelegen weet ik neit amar de oudste was wel met 2 jr al overdag zindelijk en met 2,5 dag en nacht zindelijk. ;) Ben benieuwd of onze jongste dit ook zo gaat doen.

Oja wat kleertjes betreft valt het reuze mee. Heb alleen nu wat moeite met mexx broekjes (vanaf mt 74/80) die vallen nu eenmaal erg smal. Bij mijn oudste ging dit nog wel maar mijn jongste is iets voller en dan zit het wat strakker. Maar bij de overige merken valt het echt mee hoor!

6. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ik vind de bumbello niets...maar dat komt denk ik ook vooral doordat de pasvorm en mijn dochter niet lijken te matshen...
    De bum daar ben ik wel tevreden over!

7. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hoi,
    wat leuk deze club hier te zien.
    Ik heb mn zoontje zo'n 2,3 jaar in de katoenen luiers gehad. Heel ouderwets gewoon de vouwlappen van de Hema. Lekker goedkoop... en daaroverheen luierbroekjes van Prowrap en Motherease. Voor snachts heb ik een Prorap color (is gewoon plastic)

Naast mn commodevol katoenen oogjesluiers heb ik 2 voorgevormde luiers, eentje is volgens mij van TotBots ofzo, en 1 waarvan ik het merk niet eens weet, via marktplaats gekocht, en die heb ik echt enorm veel gebruikt, vooral toen ie alleen nog met zn middagdut een luier aanhad, maar sowieso alleen voor slapen. Ik vind die voorgevormde luiers namelijk wel heel erg groot onder zn kleren. Hij is namelijk lang en slank, met een klein minikontje, en dan zo'n grote luierkont op zo'n klein smal lijfje... Dat vond ik echt geen gezicht met een stoere spijkerbroek, terwijl een vouwlap met een Prorap broekje er strak overheen veel slanker lijkt.

Hij is nu ruim 2,5 jaar oud en al een paar maandjes overdag prima zindelijk. Tot voor kort dus nog altijd met de middagdut een wasbare luier om, maar die laat ik nu ook weg. (vind ik nog wel spannend hoor... ik ben nu 30 weken zwanger en dus doe ik smiddags ook altijd een middagdut, en liggen we samen in mijn bed... zo gezellig... maar elke keer denk ik... als ie mn bed maar niet onderplast!!) maar hij zegt zelf steeds: nee luier, potje plassen! en het gaat nog goed.

Alleen moet ik zeggen dat ik nu snachts wel een wegwerp luierbroek, aandoe, hoewel ik die dingen echt vreselijk vind. Maar het is nu altijd vechten op de commode... en dan schopt ie in mn zwangere buik (niet bewust hoor... maar daar komen die trappelbenen altijd tegen aan), want hij wil stoer staan met pyjama aandoen en niet meer op zn rug liggen voor een luier. En vaak ligt ie een half uurtje in bed en is het: mama, plassen! of poepen! En ik ben gewoon te moe en te zwanger om dan te gaan hannesen met een luier en overbroek. (lui... ik weet het).

Dus Nu zie ik op KaatjeKatoen.nl de 'bedwetter pants'. Een wasbare luierbroek. Die mij dus ideaal lijkt. Alleen.... 25 Euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik twijfel dus nogal over deze aankoop. Wat schreeuwend duur...
    Heeft iemand deze al eens uitgeprobeerd, of iets over gehoord??????

Moeilijk is ook te weten hoe lang hij nog snachts een luier om moet. Ik kan me niet voorstellen dat ie snel snachts zindelijk is. Als hij slaapt kan je bij wijze van spreken een vuurpijl afsteken en hij slaapt door... echt als een blok, dus hij plast de hele nacht lekker van zich af zonder het te merken. Maar je hoort ook dat ze opeens voor hun 3e snachts zindelijk zijn. En dan zit je met van die dure luiers. Je hebt er denk ik toch wel 3 nodig...

Iemand ervaringen mee????

8. femkelangdra

19 feb 2010
    11
    0
    0
    student en verzorgster
    haarlem
    ik gebruikt zelf imsevimse en bumbello, ik heb de nieuwe sluiting van bumbello, ik vind het een super luier. mijn kindje is er 3 uur droog mee. want met overbroekjes werken vind ik eigenlijk zo'n gedoe.

een vriendin van me gebruikt trouwens een, bedwetter pants, ze vind het niets.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    @Blauwelucht, geen ervaring mee, maar in Engeland is hij aanzienlijk goedkoper, de verzendkosten zijn vaak nog goedkoper dan bij Kaatje Katoen Babykind Potty Training - Bedwetter Pants and Overnight Undies Bedoel je deze?
    @Femke, wat is er vernieuwd aan de sluiting van Bumbello? Ik heb er eentje en dat klittenband ziet er nu al erg lelijk uit.

10. girl21

girl21 Niet meer actief

ik ben op zoek naar goede inlegvelletjes. welke gebruiken jullie?
    ik wil wel de wegwerpvellen.

ik had ze van kaatje katoen, maar weet niet of ik die ook los kan bestellen, dus misschien zijn er andere, of goedkopere?

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    @Missfrodo, gefeliciteerd met de geboorte van Isis! Ik kan wel op jouw forum, maar hij laadt de pagina niet helemaal meer als ik wil reageren en daardoor kan ik geen reactie meer plaatsen. Nu heeft mijn computer ook kuren, dus wie weet ligt het daar wel aan. Maar goed, dan maar via deze weg, hoop dat je het leest!
    @Girl, geen idee, ik heb ook die van Kaatje katoen, maar doe nog steeds met die rol, gebruik die doekjes amper. Nu alleen omdat hij diarree heeft en ik zijn billen in de zalf zet.

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ik heb nog een vraagje over deze wasbare luiers. Nu gebruik wegwerpluiers en soms als D. erg dun gepoept heeft lekt het er soms aan de zijkant/bovenkant uit, zodat het hele rompertje onder de poep zit. Die spoel ik dan af onder de douche, vervolgens in een emmer met Biotex en later mee met de was.
    Moet ik de wasbare luiers ook op deze manier behandelen? Komen die ook onder de poep te zitten dan? Of blijft dat wel op het inlegvel liggen?
    Want het lijkt mij maar niks om elke keer zo'n poepluier onder de kraan af te spoelen.

Groetjes,
    Hanna

13. femkelangdra

19 feb 2010
    11
    0
    0
    student en verzorgster
    haarlem
    even over de inlegvellen van popolini:
    PoPoLiNi WebShop - Einweg-Vliesauflage Popli
    er staat dus op hun site "niet door de toilet werpen!!"
    al zeggen sommige verkopers dat het wel kan, het mag dus van de fabrikant helemaal niet.

ik gebruik zelf inlegvellen van imsevimse, die mogen wel door het toilet.

die nieuwe sluiting van Bumbello is wat steviger vind ik. hij blijft in iedergeval mooi in de was omdat hij van binnen zit. Luier zit natuurlijk ook.

14. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik heb besloten dat we het gaan proberen met de wasbare luiers. Ik heb bumbello's besteld. Meteen maar een voordeelpakket. Als het niet bevalt verkoop ik ze wel en neem ik anderen. Ik zag het niet zo zitten om heel veel verschillende soorten te gaan bestellen en uitproberen. Ook om het een beetje makkelijk te houden voor manlief natuurlijk :D

Nog een vraagje, hebben jullie een gewone luieremmer om de luiers in te doen na gebruik?

15. Dolly75

Dolly75 Lid

22 okt 2009
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

Ik ben 32 weken zwanger van mijn eerste kindje maar lees al een hele tijd mee met dit topic om zo mijn keuze m.b.t. wasbare luiers te kunnen bepalen. Heeft er al iemand de nieuwe bamboozle stretch aangeschaft en zoja hoe bevallen ze??? Bedankt alvast!

16. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Dank je wel zal zo eens kijken of het aan de site ligt ;)

Hier werkt het wel gewoon dus geen idee misschien later dat het wel lukt?

17. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Hanna...als de poep naast het velletjes komt...ik was de luiers zonder voorbehandelen gewoon op 60 graden met poederwasmiddel van Klok en dat gaat goed. Wordt gewoon schoon.

Ik gebruik gewoon een luieremmer met wasnet voor de luiers en dat gaat goed. Een sin de zoveel tijd maak ik de luieremmer schoon met badedas groen of zoiets. Dan ruikt de emmer lang fris als je de deksel eraf haalt.

Ik heb de bamboozle stretch net gekocht op de 9 maandenbeurs. Ik heb se nu twee keer gewassen en hoop ze komende week uit te proberen. Ze zien er goed uit. Zijn zacht en hebben drukknoopjes zodat je de maat ook nog kunt verstellen. Als ik ze ook echt geprobeerd heb dan zal ik ff komen vertellen wat ik er van vind.

Oh gelukkig dat ik die popli doekjes altijd gewoon weg gooide. Ik ben ook zo blij dat je zo gewoon kunt wassen. Als ik dan weg ben en ik verschoon een luier kan ik die gewoon dubbel in de tas en daarna in de wasmachine gooien zonder dat ik eerst die velletjes er uit hoef te vissen...

18. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik heb toch nog een paar vragen over deze luiers:
    - Kan ik ze met de gewone witte was van 60 graden meewassen? Of moeten de luiers apart gewassen worden...
    - Ben ik niet te laat om er mee te beginnen? Zoontje is nu bijna 14 maanden. Kan dat financieel nog wel uit, zeg maar. Want deze luiers zijn natuurlijk wel prijzig.
    - En moet ik dan een aparte luieremmer hebben of kan ik de luiers gewoon bij de andere vuile was in de wasmand doen?

En misschien kan iemand mij vertellen wat ik allemaal nodig heb als ik deze wasbare luiers wil gaan doen. Ik ben namelijk wel van plan om binnenkort 1 of 2 luiers te gaan kopen om eens te kijken of ik het wat vind...

Groetjes,
    Hanna

19. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames,

ik zit ook al af en toe mee te lezen, en ben misschien ook van plan om toch over te gaan op wasbare luiers...

vind het wel moeilijk om te kiezen wt nou een goede luier zou zijn...

je kunt natuurlijk van verschillende merken wat kopen, maar dat vind ik ook nog best een gedoe hhaha.

ik heb wel op de kaatjekatoen site gekeken en de itti bitti lijkt me wel wat,

want een luier met dan nog een extra los broekje er overheen, dan denk ik als snel dat ik het al weer makkelijker vind om toch een wegwerp luier te nemen zegmaar.

en bij die itti bitti hoeft dat niet volges mij? dat isdan gwoon 1 ding met inlegger en thats it?

maar daaraan vind ik het weer onhandig dat dit geen goede luier voor de nacht zou zijn?

wie heeft de itti bitti's en hoeveel heb je er en wat zijn je ervaringen er mee??

alvast bedankt allemaal!

20. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb itti bitti's. Over het algemeen ben ik er erg tevreden over, maar heb nu toch nog een extra tweedelig systeem aangeschaft voor de nacht.
    Itti bitti's zijn Snap-in-one luiers. De inleggers worden in de broekjes bevestigd, wat erg makkelijk is om te verluieren.
    Ik ben wel fan!

Deel Deze Pagina