Ik gebruik idd de Bamboozles maat2 MET de extra inlegger en hij heeft dus 's morgens regelmatig een natte romper (na 12 uur slaap). En nu is hij nog maar 10 maanden, hoe moet het dan als hij ouder is... De Bamboozle is echt OVERvol.... Help!
Jeetje Annalise....wat een plaskontje. Ik doe er dus bij mijn dochter nu een extra bamboeinlegger in. Dus naast die met drukkertjes nog een extra. Maar misschien bedoel jij dat al wel en lees ik het niet goed. En anders weet ik het niet. Je zou kaatje katoen eens kunnen mailen om advies? En, misschien vindt je het wel dom...maar zit het overbroekje echt goed? Ik doe dat wel eens niet zo goed en dan lekt het omdat het bij de beentjes of het ruggetje niet goed aansluit.... dat is het enige wat ik nog zou kunnen bedenken...
Hai Princi.... ik doe er tot nu toe 1 inlegger in. Dus de Bamboozle en 1 inlegger (die ik vast maak met die drukknoopjes). Dus jij doet er eigenlijk 2 inleggers in? Ik heb gisternacht een hydrofiel als inlegger gebruikt... haha. Kind had me toch een pakket tussen zijn beentjes.... Kon zijn beentje niet eens meer bij elkaar doen... maar was wel droog vanmorgen... haha. Het overbroekje zit goed en sluit goed aan.... gebruik jij ook Mothers ease? Het is gewoon dat de luier drupt als ik 'm oppak.... zo nat is t'ie, echt verzadigd zeg maar..... Het is idd een plaskontje... dat mannetje van mij.
Die eerste link die ik gaf, die vouwtechniek ziet er best ingewikkeld uit. Heel toevallig stuitte ik eens op een you tube filmpje, en dat hielp een hoop. Maar als het niet lukt, trek je maar aan de bel Die 2e techniek die we nu gebruiken is supersimpel, en blijft goed zitten, met veel absorptie tussen de beentjes. Wij gebruiken ook altijd van die zandloper-plastic-omslag-dingen (kom maar es met een mooi woord...). Maar wij kopen ze hier in Afrika, kweet niet hoe het zit in NL Het is heel soepel plastic, maar niet van dat droge kraakspul, beetje elastisch lijkt het ook. Het ligt voor de hand (tenminste, vond ik) om uk met dr kontje midden in het smalle gedeelte van de zandloper te leggen en dan het plastic aan de zijkanten vast te knopen. MAar dat werkte voor geen meter, dan kruipt er altijd weer katoen tussenuit, en lekt het heel snel. Wij doen het nu zo: leggen uk met dr kontje bovenaan de zandloper, zodat het net helemaal het katoen bedekt tot onder aan haar ruggetje. Dan knoppen we de uiteinden van de bovenkant van de zandloper voor op haar buikje vast. Dan slaan we de onderkant van de zandloper tussen haar beentjes door naar voren, dan de uiteinden om haar middel, en dan vastknoppen achterop. Zo zit het katoen helemaal ingepakt.
Annalise, Ja 's nachts doe ik dus eigenlijk twee inleggers er in...(die inlegger met drukknoopjes laat ik altijd inde luier...heeft onze dame ook wel nodig). De extra bamboeinleggers heb ik bij kaatje gekocht. Ik doe die ook extra in de bum. daar lekt ons meisje ook altijd snel doorheen...gewoon overdag dus als ze een flinke fles gedronken heeft.... Een druppende luier...poeh he! Je kunt niet zeggen dat jouw zoon zijn afvalstoffen bij zich houdt. Dat is dan op zich wel weer positief!! Maar je zegt dat het met een pamper niet is....dan zou ik kaatje katoen eens mailen want ik vind het wel raar dat je bamboozle drupt maar de pamper het wel verwerken kan. Ja ik gebruik ook de broekjes van mother ease. Die bevallen wel goed moet ik zeggen.
Wassen doe ik als volgt en dan wordt het goed schoon. Eerst spoelprogramma met koud water en dan wassen op 60 graden. Heb ik toevallig erg hardnekkige vlekken dan beetje Vanish of in de zon drogen. Hier kreeg Emi uitslag van de rand van de wasbare luier, ook heel fijn.... Door de vochtvasthoudende korrels zal een wegwerp over het algemeen meer vocht vasthouden dan een wasbare luier. Helaas is dat niet anders. Voor de nacht bestaan er ook speciale nachtluiers die veel meer kunnen absorberen, kan het proberen zeker waard zijn.
Hallo, Hier krijgt onze kleine meid ook uitslag op de rand van haar luier. Ik heb Bamboozles. Nu nog maat 1. Heeft iemand een tip? Ze is nu ook bezig met tandjes. Ik smeer altijd in met Bepanthen. Groetjes, Mama V
Mama V, geen wasverzachter gebruiken als je dat al deed. Hier scheelt het ook als ik er geen romper overheen doe maar gewoon een hemdje met haar broek of legging. Bepanthen is prima tegen uitslag dus dat lijkt me geen probleem. Verder geen idee. Ben hier bij Emi gestopt met wasbaar vanwege de uitslag maar ook vanwege het feit dat het allemaal niet meer goed past inmiddels bij onze grote meid. Succes.
mamav, Ik smeer sudo...maar het is natuurlijk net wat werkt bij je kleine en hier scheelt het als ik het inlegvel er af en toe uitlaat. Dus ik weet niet of je een inlegvel gebruikt maar dan zou je dat ook nog eens kunnen proberen... En het kan idd ook van de tandjes komen heb ik begrepen...
Hier ook die uitslag gehad waar mamav het over heeft. En had ook met de tandjes te maken. Duurde wel een paar weken maar toen de puntjes van de tandjes er eenmaal doorheen waren, verdween die uitslag ook weer als sneeuw voor de zon! Ik maakte wel steeds het huidje goed schoon met koud water (ipv billendoekjes) en droogde het daarna goed. En daarna Sudocreme erop, dat hielp hier ook het beste.
Hoi dames, ik heb al een aantal keer iets in dit topic gevraagd over de katoenen luiers, maar ik heb nog meer vragen haha sorry hoor! maar ik twijfel nog steeds... gebruiken er hier ook dames de itti bitti snap in one luiers?? en is het dan ook Echt voordeliger dan wegwerp luiers?, want dit zou dan voor mij wel de voornaamste reden zijn om het te doen. want het is best een aanschaf, en ook als je nog van die boostersets gebruikt en van die inlegvellen, mijn vraag dus ook, komen jullie denk je echt goedkoper uit? rekening houdend met het kopen van verschillende maten, en waskosten, inlegvellen en boostersets? en hoeveel luiers & boostersets denken jullie dat ik nodig zal hebben? aangezien ik niet elke dag ga wassen? om de dag kan wel. en owja nog goedkope site's om te bestellen?? alvast weer eens heel erg bedankt!
Ik gebruip itti bitti's snap in one luiers. Eerlijk gezegd, heb ik nog niet echt uitgerekend of ik uiteindelijk goedkoper uit zal komen, maar denk het wel. Ik doe het meer uit overweging voor het milieu, want wegwerp zorgt voor een ongelooflijk grote stapel afval. Inlegvelletjes gebruik ik niet en dat gaat prima zo. Borstvoedingspoep wordt zo meegewassen, vaste poep kan onmiddelijk het toilet in. Ik heb ongeveer 12 luiers met evenveel extra inlegsets. Maar ik heb ook nog andere luiersystemen voor de nacht. Want itti bitti is echt geen nachtluier. Ik heb mijn itti bitti's gekocht bij Just Baby Skincare, an online retailer stocking plenty of organic and ethical goods
@kathy oke super bedankt! en hoevaak draai je dan een wasje van de luiers? en wat je zegt over het milieu is helemaal waar als ik zie hoeveel afval wij nu hebben, niet normaal! ik denk dat ik het misschien ga combineren, als we thuis zijn wasbare, en als we weg gaan of opt kdv gewoon wegwerp. nou dames bedankt maar weer groetjes! khep nog even terug gelezen, en daar ook nog een paar x gezien hoeveel luiers andere meiden hebben
Ha Sanne, Heb hier even een linkje voor je over die kosten. Luiers Zoals er al staat maakt het ook nog uit of je nieuw of 2ehands koopt, dat laatste scheelt natuurlijk nog veel meer. Er word best veel verkocht op de site van D&V, ik heb 2 Itti Bitti SIO daar overgenomen. Hoeveel je nodig hebt zal inderdaad afhangen van hoe vaak je wilt wassen. Volgens Kaatje zou je dit nodig hebben, een richtlijn 14 luiers maat M 7 extra sets inleggers M 12 luiers maat L 6 extra sets inleggers L 1 rol inlegdoekjes
Hoi hoi thnx dames @kathy die site van jou is volges mij wel handig, en goedkoper, maar dat weet ik niet zeker, omdat ik niet weet hoeveel verzendkosten erbij komen, om dat het natuurlijk uit engeland moet komen.. weet jij dat misschien? @emmy jeetje zeg als je bij die kosten kijkt dan zie je wel dat het scheelt ja, ik ben het ook ff voor mezelf aan het uitrekenen, omdat ik eigenlijk altijd wegwerpluiers in de aanbieding koop, dat scheelt dan natuurlijk ook nog wel weer. nou groetjes!
De verzendkosten kan ik me niet zo meteen meer herinneren, maar ik herinner dat verzenden vanuit Engeland best wel meevalt. Anders eens een mailtje sturen naar de dame van de winkel, ze is echt vriendelijk. Ik heb hele goede ervaringen met die webwinkel.
oke dat kan ik ook nog wel eve ndoen ja een mailtje sturen, ik zit ff uit te zoeken hoe of wat goedkoper is zegmaar
De verzendkosten vallen echt heel erg mee, vaak is het zelfs nog goedkoper om vanuit Engeland iets te laten versturen dan een pakketje in Nederland. Ik zou eerst een paar kopen om te zien of de ittibitti's wel goed werken bij je kindje. Hier waren ze geen succes, constant lekkage bij zijn buikje. Maar ja, jongens piesen nou eenmaal wat hoger en de ittibitti is een lage luier. Vaak is het uiteindelijk wel goedkoper hoor, vooral omdat je je luiers tweedehands in de meeste gevallen ook voor een behoorlijke prijs weer kunt verkopen.
Hallo dames, De uitslag is nu onder controle, ik heb mega grote fleece inleggers geknipt die ook om de beentjes heen gaan. Samen met consequent smeren en de tandjes die nu door zijn, zijn we er hopelijk voorlopig doorheen! Bedankt verder voor de tips! Mama V
hoii dames, mn eerste wasbare luier is een paar dagen geleden binnegekomen, en ik heb hem natuurlijk eerst gewassen en daarna gelijk gebruikt, wou ik ff melden haha maar hij zat erg goed bij haar, ik had een s gekocht, maar als ik echt een set ga kopen word het toch maatje m. ik moet alleen nog uitvogelen hoe lang ik zo;n luier aan kan laten bij dr, want bij een wegwerp hoeft hij na 1 plasje nog niet persee vervangen te worden, dat is met wasbare toch ook zo? maarja even uit vogelen dus hoeveel die snap in one sets kunnen handelen haha wel een mega dik kontje had ze zo, maar vond het dr wel schattig staan haha! groetjes!!