Mama's die katoenen/wasbare luiers gebruiken

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Lilly, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Hallo dames,

hier even een vraagje van een (hopelijk) toekomstig wasbare luier-gebruikster....

We hebben gisteren een afspraak gehad bij de consulente van Kaatje Katoen. Deze was heel interessant en ook mijn man ziet wel de voordelen in het gebruik van wasbare luiers.

Het enige nadeel: de prijs.

We hebben op dit moment al 2 kindjes die beiden nog in de luiers zitten. (De oudste is bezig met zindelijkheidstraining maar is niet echt gemotiveerd om op de wc te gaan zitten... ze kan het wel maar is (vaak) te lui) In juli verwachten wij baby nummer 3.

Als we nu willen overgaan op katoenen luiers moeten we gelijk heel veel gaan inkopen (voor kleine baby's en voor peuters) en dat is dan toch wel een aanslag in je portemonnee....

Nu ben ik aan het zoeken naar goede websites waar je tweedehands luiers kunt kopen. Ik had ook al hier op het forum gekeken maar kon niet zo snel iets vinden. Hebben jullie betrouwbare sites?

2. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Geen site voor je maar ik heb zelf wel een flinke lading in de verkoop ;)

3. Laetitia

Hey MissFrodo,

wat, waar, hoeveel????? ;)
    (ik zal je PB-en)

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
  5. Laetitia

dankjewel!

6. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Inderdaad D&V site (heb ik zelf veel gekocht) maar ook op Marktplaats is er veel te koop.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Bij wasbare luiers is het in 1 x een smak geld, met wegwerp ben je uiteindelijk vaak nog duurder uit, alleen merk je minder van die 8 Euro per week, alleen als je het bij elkaar op telt, kom je op hetzelfde. Alleen kun je die wasbare luiers na gebruik nog mooi tweedehands verkopen, dus dan komt er ook nog een bedrag voor terug.
    Op het forum van Missfrodo staan regelmatig luiers te koop en op dragen en voeden staat ook veel als je tweedehands wilt kopen.
    Het scheelt ook om bijv. voor een one-size luier te kiezen of een maat waar je lang mee doet (bijv. bamboozles maat II, ittibitti kan vaak gelijk vanaf maar M, Real Easy in maat M). Misschien kun je zo'n Bumbello proberen (is een Nederlandse luier voor een aardige prijs), bij de een past hij goed, bij de ander niet, maar dat is toch altijd even uitproberen. Dat is ook een one size luier.

8. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
  9. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    En kaatje katoen heeft 26-04 tot en met 2 mei een actie. Ik geloof zes halen, vijf betalen of zo...

Deel Deze Pagina