Mama's die katoenen/wasbare luiers gebruiken

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Lilly, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelizzz

Nelizzz Lid

6 jan 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    Sterkte Lilly met dit weer zwanger te zijn...pffft, zo benauwd!
    (Maar pluspunt voor mij is dat de luiertjes lekker snel drogen haha ;) )

Weet jij trouwens een adresje voor goedkope wasbare zoogcompressen? Of doe je dat niet?

2. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    @ Nelizzz, nog van harte gefeliciteerd met je dochter!!! Wilde eerder reageren maar mijn meisje is een aantal dagen ziek geweest van de BMR-prik. Was daar dus een beetje druk mee zoals je begrijpt.

Wat vervelend dat je kraamverzorgster zo raar deed m.b.t. de luiers. Als dat jullie keus is, dan hoort ze daar toch respect voor te hebben. Echt belachelijk dat ze dan ook nog je man over probeert te halen om een pak wegwerp te kopen.

Hier hebben we inmiddels wel een keuze gemaakt. We gaan voor de bamboo luiers van Team Lollipop. We hebben naar alle verschillende soorten gekeken. Alles eens goed doorgelezen en dan past bamboo toch het best bij ons. Gaan ze van het weekend of volgende week bestellen. Dan kan de kleine dame ze aan voordat de volgende zich aandient. Eens kijken of we dan nog zo tevreden zijn over onze keus. Zo niet kijken we weer verder.

Er zijn in ieder geval genoeg leuke luiers en overbroekjes om een verslaving te starten :D. Maruh...laten we maar voorzichtig beginnen ;).

@ butterfly1984, ik kreeg van Lilly de tip om me aan te melden bij dragen-en-voeden.nl. Daar is een topic over wasbare luiers. Hier kun je uitgebreid lezen wat er allemaal te halen valt en wat de verschillen zijn en hoe het werkt.
    Veel succes met een keus maken.

3. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    Zelf wil ik de oogjesluiers gaan gebruiken met de strikslips, maar de Hema verkoopt dit niet meer.

Wie weet nog een adres waar dit wel verkocht wordt?

(Prénatal heeft wel de inlegluiers, maar geen oogjesluiers).

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik heb mijn luiers nog steeds niet binnen :(

Volgens Kaatje Katoen is er op het moment gigantisch veel vraag naar de luiers en kunnen ze de productie in Schotland momenteel niet aan. Ik hoop toch dat ze er snel zijn........ (wacht al vijf weken).

@Mama van vier, ik kan je helaas niet verder helpen :(

5. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    @mamma van vier, ik weet niet waar je de oogjesluiers nieuw kunt kopen, maar ik weet wel dat ze ook op marktplaats te koop staan. Weet niet of het een 'probleem' is als ze niet nieuw zijn, nou ja je weet het nu in ieder geval.

@Josien, wat vervelend dat je zo lang moet wachten. Hebben ze geen indicatie gegeven over hoe lang het nog ongeveer zou kunnen duren? Vooral nu je niet zo lang meer moet, kan ik me voorstellen dat je de luiers in huis wilt hebben voor de kleine er is.

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    goeiemorgen dames,

ik lees even mee.. ik zag net die foto van die katoenen luiers en wat zien die er mooi uit!
    ik ben toen mijn oudste geboren werd, gestart met voorgevormde katoenen luiers van merk kakaloo... maar ik vond het een drama! pasvorm was waardeloos, ze mochten in droger, maar waren dan wel meteen 1 maat kleiner.. er waren alleen maar papieren inleggers voor.. tja.. die zaten nergens naar, dus de luiers zaten continue vol met poep en moest ik voorweken wilde ik ze nog beetje schoonkrijgen.. nadat er dus weer zon emmer op me stond te wachten en ik met heel veel moeite mijn hand erin kon steken om die poepluiers er uit te halen ben ik naar kruidvat gesjeest en ben overgestapt op papier.
    Ook kan ik me herinneren dat je alleen maar echt plastic overbroekjes had.. je kreeg al zwetende bilnaad als je er naar keek.
    maar als ik jullie verhalen lees, is er dus kei veel verbeterd!

ik wens jullie dan ook allemaal veel succes :)

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum

@Nelizzz, ik heb zoogcompressen van Imse Vimse, net als de new born luiers dus. Maar die bestel ik dus in Engeland, de prijs weet ik even niet meer uit mijn hoofd. Ik ga binnenkort wel meer bestellen denk ik bij Twinkle. Ik zal he tje wel laten weten dan kan ik eventueel voor je mee bestellen en doorsturen??? (tenzij je liever geen gegevens uitwisseld natuurlijk, dat kan ik ook begrijpen).

@josien, echt zo lang??? Ik had mijn pakket uit Engeland mét vertraging omdat Imse Vimse op was binnen 1,5 week.........

@Ntombi, ben benieuwd hoe ze je bevallen, lijken mij ook wel wat. MAar ik wil beginnen met Imse newborn omdat die zo lekker klein zijn. Maar ik denk ook na over Bamboo.

Leuk dat er steeds meer bij komen:D

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik heb net een mailtje gehad van Kaatje Katoen. Tots Bots zou vandaag de levering vanuit Schotland naar hen hebben verzonden, waardoor ze de luiers aan het einde van de week zouden kunnen uitleveren.

Ik hoop het zo! Ik kijk er echt naar uit om ze in huis te hebben nu de kleine over minder dan 50 dagen gepland is te komen...

Groetjes,
    Josien

9. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Fijn Josien, lijken de luiers toch nog op tijd te komen :).

10. Nelizzz

Nelizzz Lid

6 jan 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    @Lilly, Heel lief aangeboden van de zoogcompressen maar ik heb er ondertussen toch maar extra gekocht (en veelste duur) bij de prenatal want de melk spuit er hier met liters uit tijdens en vlak voor het voeden ;)

@moeder van 4, Ik moest ook even zoeken bij de Hema en vond toch ook de oogjesluiers! Ze hebben ze dus misschien nog wel bij andere filialen? Of in de online shop? Je hebt ze trouwens ook van een ander merk: Teddy (met een bruin knuffelbeertje als logo)

Maar ik weer niet waar je die nieuw koopt want ik heb ze tweedehands gekocht.
    Ik raad je aan niet die plastic strikslips te gebruiken van de Hema want die zweten heel erg en geven nare rode striemen bij de beentjes. Ik gebruikte ze bij mijn eerste ook maar wist toen nog niets van andere soorten overbroekjes.

Nu is mijn lievelings combinatie de oogjesluier met merino-wollen overbroek ( Flanelleke bijvoorbeeld, maar ook te koop bij Kaatje Katoen) of een fleece overbroekje! (Bambino Mio heeft ook een fijne pasvorm overbroekjes maar dat is wel weer een soort plastic....)
    Succes!

11. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier nog een fan van katoenen luiers. Ik heb de rainbowtots van totsbots in maatje 1 en de bamboozles in maatje 2. Ik gebruik ookd e overbroekjes van mother-ease of van popolini omdat die van tots bots zelf bij mijn oudste ook lekte langs de beentjes.
    Verder gebruik ik de inlegvelletjes van Kaatje katoen. Als er aleleng eplast is was ik ze met de luiers uit en anders gooi ik ze uiteraard weg.
    Ik bewaar de luiers gewoon in een hele grote curver emmer en als die vol is gaat de machine op 60 gr aaan.
    Ik ben ze bij de Isa (de eerste) na 5 weken gaangebruiken en bijd e 2e al na 2/3 weken. Mijn kraamhulp bij de 2e waste overigens gewoon ook de luiers van de oudste uit hoor en nooit geen geklaag gehad!
    Ik heb maatje 1 2e hands gekocht (zo'n 24 stuk) en maatje 2 (20 stuks) heb ik nieuw besteld in engeland (scheelde best veel!) Overbroekjes heb ik zo'n 4 per maat (2 maten)
    Ondertussen was de oudste trouwens al met 2 jr en 1 mnd zindelijk en dat doen er niet veel met papieren luiers na!
    Kortom mocht hier nr 3 zich aankondigen dan gaat die ook gewoon weer in deze luiertjes!

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

weet iemand waar je strikslips kunt kopen die zoekt een zwangere vriendin maar prenetal en hema heeft ze niet meer.
    alvast bedankt....

13. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Wij hebben woensdag de luiers besteld. Helaas ging er wat mis met de creditcard, maar dat is vandaag geregeld. Dus als het goed is hebben we volgende week de luiers in huis. Ben echt zo benieuwd, nieuwsgierig. Kan haast niet wachten:D.
    Laat wel horen als ze binnen zijn.

14. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    @Nelizz: Dank je voor je reactie. Ik ben inmiddels bij vijf Hema's binnen geweest, maar geen van hun had nog oogjesluiers in de collectie. Ik heb op marktplaats nu een adres gevonden, helaas ligt mijn e-mail eruit, waar ik een complete set kan kopen. Hopen dat ze die zondag nog hebben liggen...:(:(:(

Maar ondertussen zoek ik verder. Verkoopt de Hema dan wel deze broekjes waar je over schreef? (Ga natuurlijk zelf ook wel even kijken :p)

15. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Wat leuk om te lezen dat er hier best een heel aantal dames de katoenen (bamboe) luiers (gaan) gebruiken!
    Wij gebruiken voor onze kabouter (ze is nu 6 maanden) de FlexiTots met Popolini overbroekjes. We zijn er helemaal enthousiast over. Proberen het ook anderen in onze omgeving uit te leggen, maar tot nu toe kijkt iedereen ons aan of we van mars komen als we het over de wasbare luier hebben.
    Voordat onze kleine er was zei ook iedreen; "Nou, ik ben benieuwd hoe lang jullie dat vol gaan houden". Inmiddels hebben we hen wat dat betreft niet meer gehoord want we "houden het al nu al 6 maanden vol" en het wordt alleen maar makkelijker (niet meer zo'n dunne BV poep nu ze ook bijvoeding krijgt :D). Ik las hiero ook op de eerste pagina een dergelijke opmerking van iemand. Ik denk dan dat dat mensen zijn die er geen weet van hebben wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is qua uitwasbare en voorgevormde luiers.
    Leuke links ook gezien hier!

Grtz, Susan

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi, Ik gebruik nu Ittibitti en FuzziBunz. Ben nog zoekende.

17. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Ik moet mezelf even verbeteren!

Toen ik de fuzzi bunz binnenkreeg was ik niet zo heel enthousiast. Maar dat kwam vooral door het materiaal, ik denk dat ik toch voor een wat meer natuurlijke luier zou willen gaan om het zo maar te zeggen.

MAarrrrrrr, ik gebruik ze bij ZL nu voor nacht, met een extra bamboo inlegger en het werkt perfect! Ze zijn ook super snel droog dus je hoeft er niet zo gek veel van te kopen (ik was ze met handdoeken of beddengoed mee). Dus wat btereft gebruik niks te klagen.

De itti bitti vind ik ok voor overdag maar dan wel met maar 1 inlegger erin. Met beiden erin geklikt vind ik het wel een enorm pakket hoor.

18. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Haai ladies!

Ik ben mijn volgende pakket aan het samenstellen.
    Als er iemand is die iets wil mee bestellen dan hoor ik het wel!

19. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Heel herkenbaar :D
    Maar nu wij onze 2e ook nog in de wasbare luiers hebben zeggen ze er niks meer van.

Deel Deze Pagina