Joehoe! Mijn pakket Bamboozles is binnen. De eerste luiertjes hangen aan de waslijn te drogen. Zo'n mooi gezicht ... Deze aanstaande mams is nu al happy! Groetjes, Josien
Die bamboozles, zien ze er een beetje slank uit? En daar moet je ook overbroekjes bij gebruiken he? Zijn ze in maten of one size?? Ik denk erover er ook misschien een paar bij te bestellen want ze lijken me zo 'natuurlijk'. Jij had ze bij Kaatje besteld toch?
Vanmiddag is mijn bestelling bamboe-luiers binnen gekomen. Ben er echt helemaal blij mee. Heb de grote maat meteen gewassen. Morgen nog een keer, als ze dan droog zijn, en dan kan ik ze vrijdag of zaterdag gaan gebruiken voor DL. Ben erg benieuwd hoe ze zullen zitten en wat madam er zelf van vindt. Maar dit laat ik nog wel even weten. @Josien, fijn dat jou luiers ook eindelijk binnen zijn. Je hebt er lang genoeg op zitten wachten.
Lilly, ik heb de bamboe luiers van Teamlollipop. Ben erg tevreden over de snelle levering. Maandag zijn ze verstuurd en gister heb ik ze eind van de ochtend ontvangen. Vind dat best snel vanuit Engeland en de verzendkosten zijn daar ook helemaal niet hoog. Dus zeker voor herhaling vatbaar zou ik zeggen.
Ik lees ook even mee. Nu met 2 kleintjes (eentje van net 2 en van een maand) zit de commode propvol met luiers en de luieremmer ook. Vorige keer heb ik me ook wel eens wat verdiept in katoenen/wasbare luiers, maar ben toen (gemakzucht, verder niet meer aan gedacht) toch afgehaakt. Wie weet vind ik het wel wat voor mijn zoontje. Zijn die dingen erg veel dikker dan gewone wegwerpluiers? Oh ja, en over die luiers en overbroekjes. Zijn er bepaalde merken die strak zitten bij de beentjes? Mijn dochtertje is wel slank, maar mijn zoontje woog bij de geboorte al 9,5 pond en heeft wel aardige bovenbeentjes, wil niet dat het zo afknelt.
@Lilly, bij de Bamboozles gebruik je inderdaad ook overbroekjes. Maar die zorgen niet voor de dikte rondom het kontje zeg maar, want ze zijn echt enorm dun. De luiers zijn er in twee maten. Maat 1 is voor 3,5 – 8 kg en maat 2 voor 8 - 18 kg. Overigens kun je bij een hoog geboortegewicht ook meteen beginnen met maat 2. Je vouwt dan alleen de voorkant om. Ik zelf heb wel maatjes 1 en 2 in de kast liggen. Maar als je ze naast een newborn-luier van Pampers houdt, lijken ze best wel groot. Zijn er vrouwen hier die daar in de praktijk ervaring mee hebben? @Jo, welkom! Helaas ken ik niet veel verschillende merken. Misschien is het zinvol eens op de site van Kaatje Katoen te kijken. Zij hebben ook consulenten die door het hele land zitten. Zij kunnen je allerlei verschillende opties laten zien. Misschien is dat een idee voor je? Groetjes, Josien
@tombi, ja ik hoor goede verhalen over team lollipop. Alleen verkopen ze daar de newborn luiers van Imse Vimse niet. En die zind ik kwa prijs gewoon heel prettig. @josien, ik ga eens kijken of twinkle ook de bamboozle verkoopt. Ik wil voor in het begin ook echt kleine luiertjes hoor, desnoods doe ik een combi van wegwerp met katoen de eerste maanden. Mijn 1e zoontje was echt een slanke baby (maat 50) en als ik dan bijv. al de itti bitti in S zie. Of die imse vimse newborn....vind ik groot genoeg Als ze dan wat meer spek hebben kunnen we helemaal overgaan. Maar ik heb nu 5 luiers en wil er toch wel minimaal 10 hebben denk ik. @jo, welkome Ja het is een hele zoektocht door luierland maar als je het eenmaal een beetje doorhebt....Wat betreft pasvorm verschilt het per luier. Sommigen zijn heel goed aan te passen zoals de fuzzi bunz. Maar die vind ik dan weer wel redelijk dik. Ik heb als new born luiers dus gekozen voor het merk Imse Vimse. Maar dit is alleen in engeland te koop. DAar is zowiezo veel meer keus (is de katoenen luier een stuk populairder en word het gebruik ook gestimuleerd). De meeste verkoop sites hebben ook een hoop info op de site. www.kaatjekatoen.nl www.dragen-en-voeden.nl (forum met apart gedeelte over wasbare luiers, heb ik veel aang ehad). www.twinkleontheweb.co.uk www.teamlollipop.com.uk Succes!
Hier nog een mama die wasbare luiers gebruikt. Ik had bij L. strikluiers gebruikt, maar er kroop toch een beetje te veel werk in naar m'n zin en ben na een tijd afgehaakt. Nu met K. heb ik de draad opnieuw opgepakt. Dankzij het bovengenoemde forum, is er een hele wereld opengegaan wat wasbaar betreft en ik heb ondertussen al een hele stash. Ik heb de fleece luiertjes van teamlollipop waar ik supertevreden over ben. Kan er een ganse nacht mee doen zonder lekkages. Verder ook nog itti bitti's, momenteel 2, maar er zijn er nog 10 onderweg. Verder ook 2 pocket luiers van Bumgenius en 2 All-in-one's van Totsbots. Nog 1 bamboozle, die ik tweedehands eens op de kop heb kunnen tikken. M'n strikluiers heb ik zojuist met iemand geruild voor nog wat luiertjes van tots bots. Het is me opgevallen dat L. ook nog in de maat medium van de itti bitti's kan, dus dat is mooi meegenomen. Gisteravond had ik voor de grap ook nog eens een teamlollipop luier omgedaan en tot m'n verbazing paste die ook nog. Normaal gaan ze maar tot 8 kg, maar m'n slanke man van 11kg600 past ze ook nog. Heb ook nog 6 chinese luiertjes onderweg. Vind wasbaar super!
Voor de bamboozle fans....bij Twinkle kosten ze omgerekend 10.45 euro. Bij kaatje katoen 15 euro Ik ga er volgende week denk ik ook een stuk of 2 bestellen. Welke overbroekjes hebben jullie?
@Lilly, wow, dat scheelt wel. Misschien dat ik daar een paar bamboozles bestel. Even gekeken, maar dat voordeel haal je er zelfs met de verzendkosten wel uit. @Kathy, oh, dat is wel handig dat je zoontje er ook nog in past. Mijn dochtertje toevallig vandaag gewogen, ze is 12,5 kg. Wat vinden jullie handiger, klittenbandsluiting, drukkertjes of van die klemmetjes? En van die inlegvelletjes, stop je die er in bij elke verschoning of meer als je wel eens een poepluier kunt verwachten? Ik denk dat ik gewoon eenp paar verschillende luiers uitprobeer/bestel (vind ik ook altijd leuk met wegwerpluiers en het ene kind is het andere niet). Anders bel ik nog eens zo'n consulente als ik er niet uit kom.
De klittebandsluiting vind ik eigenlijk wel het handigst. De itti bitti's zijn met drukknopen en kenji valt zo net tussen 2 drukknopen in voor de moment en vind dat moeilijk om goed te doen passen. Die klitteband is trappeloos verstelbaar. Met die klemmetjes heb ik geen ervaring.
@jo, ja het loont zeker om daar te bestellen hoor. Ik heb mijn vorige bestelling ook daar gedaan en dat verliep prima. 1 luier bleek niet op voorraad en dus was mijn bestelling vertraagd, maar ik had het evengoed binnen een week binnen. Ik heb vooralsnog alleen ervaring met drukknoopjes, itti bitti en fuzzi bunz, die blijven iig prima zitten en passen Ruben perfect.
Nou, ik heb vanmorgen wat op die site besteld, bamboozles, fluffles en itti bitti's (die tijgerprint ). Eens zien hoe het bevalt. Ik moest wel erg lachen om al die namen die ik tegen kwam, bumhuggers enzo . Gebruiken jullie alleen maar wasbare luiers of ook wegwerp? Ik denk toch wel dat ik die wegwerpers handig blijf vinden voor vakantie, als ik de deur uit moet (en dan wat langer weg ben) etc.
Ik gebruik overheersend wasbare luiers. Maar zoals deze namiddag gaan we naar Plopsaland en dan ben ik toch van plan om wegwerp aan te doen. Vind het daar al niet echt praktisch om te verluieren, dus dan het liefst toch wegwerp. Maar als we op familiebezoek gaan of ergens anders naartoe gebruik ik toch wasbaar. Wat de itti bitti's betreft, hou er rekening mee dat ze toch flink wat gewassen moeten zijn eer ze goed absorberen. Ik was er eerst niet zo tevreden over, omdat ik na minder dan 2uur aanhebben al lekkages had, maar dat was dus blijkbaar omdat ze nog niet genoeg gewassen waren. Nu zou ik ze niet meer willen missen.
Ik ben erg te spreken over de bamboo luiers van TeamLollipop. Heb ze 2x van te voren gewassen en gisteren voor het eerst geprobeerd. Ze kan ze makkelijk 5 uur achter elkaar aan hebben en geen lekkage! Als het goed is absorberen ze op den duur alleen maar meer. Moet er bij zeggen dat mijn dochter een grote drinker is, dus ze plast ook erg veel. De pasvorm is ook super. Vindt ook niet dat ze een veel dikkere luierkont krijgt om het maar zo te zeggen. Hier hebben we nog een aantal wegwerp die we nog opgebruiken en daarna komen er geen wegwerp meer in huis. Alhoewel mijn man ze misschien nog wel voor de zondag in huis wil hebben, voor als we naar de kerk gaan. Maar dat zullen we nog wel eens even zien. Ben echt ontzettend blij met onze keus voor luiers!!
Wij gebruiken bijna alleen maar uitwasbare luiers. Alleen op vakanties niet en als we een hele lange dag weggaan wegwerp. Ik heb gehoord dat er bij bestellingen bij Twinkle wel heel vaak vertraging is of dat luiers zelfs helemaal niet geleverd worden, maar zelf heb ik er geen ervaring mee dus eigenlijk kan ik er niets over zeggen. Het verschil in kosten is idd wel behoorlijk dus misschien toch de moeite waard, maar ik durf niet goed te gaan kijken want volgens mij zijn er dan veel te veel leuke luiertjes die ik wil hebben en wij hebben t naast de milieuvoordelen ook wel gehad over de voordelen qua kosten en dat gaat natuurlijk niet meer op als we heel veel extra luiers zouden hebben. En ook het milieu-voordeel gaat dan eigenlijk niet meer op. Dus ik hou me in! Wij hebben trouwens alleen klitteband-luiers. Ik vind die wel makkelijk, omdat je die zelf kunt stellen qua omtrek.