@Lilly, nog gefeliciteerd met de geboorte van Job. Mooie naam weer. Waarom gebruik je de Itti Bitti niet nu al? Lees op DenV toch geregeld dat M al vanaf de geboorte kan. Dan kun je de Imse Vimse weer verkopen. Snap best dat je ze nog een kansje wil geven, maar als het echt niet bij jou/jullie past, kun je er maar beter weer mee stoppen. Je frustreren is toch ook niks nu. Je hoort te geniet!!
Ik heb Job gisteren een Itti bitti maat S aangedaan, daarvan had ik er ook 1 besteld (Ruben heeft L). Ik heb idd ook gelezen dat M vanaf de geboorte kan maar bij Job zit maat S al bijna op de strakste stand. Maar ik vind die itti's echt geweldig. Ik had m nog maar 1 keer gewassen, en alleen de inlegger die je moet vouwen erin gedaan (anders vind ik ze zo dik) met daarop een fleece liner. Hij heeft m ruim 3 uur om gehad en geen spoortje van lekkage Hij ligt nu te slapen in een Imse Vimse AIO en ik heb ook nog een bamboozle om te proberen. Maar ik neig er idd erg naar het boeltje op MP te zetten en itti's in te slaan......
Wat heb jij dan een slank ventje Lilly. Maar als het goed is groeit hij zo in de Itti bitti's. Die kleintjes gaan zo razendsnel qua gewicht, tenminste mijn dochter wel toen ze zo klein was.
@ntombi, ja ik maak lange dunne jongens Bij Ruben was het hetzelfde hoor.... Job kan voor lengte wel maat 56 hebben maar de meeste broekjes zijn gewoon te wijd en dus moet hij maat 50 aan. Ruben moet ook of een riem om zijn broeken of hoogwater aan En idd ze groeien in het begin razendsnel. Job woog met 1 week 3300 gram, en met 2 weken alweer 3690 Ben benieuwd wat hij maandag (dan 3 weken) weegt...... Daarom wilde ik ook wel een newborn luiertje maar niet te duur en heb ik voor de imse vimse gekozen. Jon had gisteren een bamboozle maat 1 aan maar ik moest wel echt het overbroekje vrij strak om zijn benen trekken en later zag ik echt van die rode striemen in zijn benen staan en dat vond ik toch wat minder. Dus tot nog toe denk ik toch dat ik meer een aoi typje ben hoor Zag dat ze nog steeds die aanbieding op e-bay hebben voor de itti's......
Lilly, bij nappyzone kun je de IB's nu kopen voor 3 voor 36 pond (is dus 12 pond per stuk) en nu ook zonder verzendkosten. Als je ze maar niet allemaal koopt want ik wil er ook nog een paar .
Luc is een flinkerd en draagt de Ittibitti M en die zitten goed. Alleen lekten ze de eerste tijd wel snel door, maar nu ze vaker gewassen zijn, gaat dat steeds beter. Ik heb de All-in one, geen snap in one (oh ja, daar heb ik er eentje van) en die vind ik toch handiger werken dan dan die lap die je dubbel moet vouwen, Wordt zo'n raar pakket. Mijn dochtertje doet erg grote plasjes, die moet ik wel snel verschonen. Voor haar heb ik naast de ittibitti's ook bamboozles. Ik heb trouwens een overbroekje van Totsbots, maar ook eentje van Motherease en ik moet zeggen dat ik die laatste toch fijner vind. Ze hebben toch wel een dikkere kont met die wasbare luiers, hoe dun ze ook zijn. Ik moet echt een ruim rompertje aantrekken in een maat te groot om het dicht te krijgen, zonder dat zijn beentjes afknellen.
Even mezelf qouten... Heb nog even de bovengenoemde site doorgespit. Je moet wel verzendkosten betalen...voor 6 luiers wordt dit 5,65 pond. Je moet haar een mailtje sturen met je order en dan krijg je van haar te horen wat het uiteindelijke bedrag wordt. Het is maar dat je het even weet.
hey hey, Ik heb een vraagje over de imse vimse. Hoelang duurde het voor jullie voor je ze in huis had? Liefs, Helene
@ Helene E, waar heb je ze besteld of wil je ze bestellen? Mijn ervaring met Twinkle is niet zo. Moest 2 weken wachten nadat ik van hen een berichtje had gekregen dat het was verstuurd. Maar dat kan natuurlijk ook aan de post in Nederland liggen, dat weet je maar nooit.
@ Lilly, hoe bevallen de Imse Vimse luiertjes nu? Kun je er al een beetje aan wennen of ga je over op IB's?
Zo, we hebben gisteremn met een consulente van Kaatje Katoen gesproken. Erg fijn moet ik zeggen. We konden alle luiers bekijken en voelen en ze kon op haar eigen kindje het gemak van het verschonen laten zien . Handig! We hebben besloten om toch te gaan voor de bamboozle. Meer eco en minder doorlek gevaar. Bovendien omdat er hard water is hier in Oss, vielen alle katoenen luiers af omdat die dan heel hard worden na de was. Ook gaan we voor de morherease overbroekjes omdat dan het doorlek gevaar het kleinste is. De TotsBots overbroekjes hebben namelijk geen extra randje meer bij de beentjes. Op de foto's staan die overigens nog vaak wel dus hou daar rekening mee... Ook bestellen we een probeerpakket bumgenius voor als de opa's en oma's oppassen of voor als we snel luiers nodig hebben want die laatste drogen ontzettend veel sneller...
Dat klinkt als een goede keus. Dat van die overbroekjes van Totsbots wist ik niet. Misschien moeten wij dan ook over op Motherease. Hebben hier bij tijd en wijle nog wel een lekkage en had al het gevoel dat het aan het overbroekje lag, kon alleen niet de vinger er op leggen waarom dan. Eens even kijken waar ik die vandaan ga halen .
@Princi, ik heb een broekje van totbots en eentje van mothereasy en die laatste voelt ook gewoon fijner aan. Past prima.
Zo het gaat er nu op lijken dat het luier verhaal in orde gaat komen. Van de week hebben we 4 imse vimse binnen gekregen, mijn vriend heeft via een spaanse site 5 popolinos all in one bestelt en gister zijn we via deze site Wonderoos one size nappies een starter kit wonderoos, extra lines immse vimse en wipes en nog een overbroekje wezen bestellen We zullen eens zien welke we het beste gaan vinden We willen ze eerst uitproberen en dan later meer bestellen als het bevalt Het geeft wel een fijn gevoel dat we nu ook echt iets gedaan hebben
Ja dat is fijn hè, helene. dat vind ik ook. We hebben ook besteld en zitten nu met smart te wachten tot ze bezorgd worden...
En, hebben jullie al wat binnen? Ik heb gisteren een bestelling gedaan bij Fill-your-pants Reusable Nappies UK - Cloth Nappies - Bumgenius- Find the Best Nappies for you . Het is even vergelijken, want sommige dingen zijn duurder, maar andere weer goedkoper. Ik ben benieuwd. In ieder geval had ik heel snel antwoord op mijn vragen en twee uur nadat ik mijn bestelling had gedaan, kreeg ik al mail dat mijn pakket vandaag verzonden werd. Er zijn alleen wel wat stakingen met de post in Engeland stond erbij, dus ik hoop niet dat het lang duurt. Bij Twinkle was ik mijn wachtwoord kwijt, heb 2 dagen later nog steeds geen nieuw wachtwoord, dus laat dan maar zitten, ze zijn niet de enigen die luiers verkopen. Vorige keer duurde het ook erg lang voor ik de luiers kreeg en er miste ook nog wat. Is later wel weer meegestuurd, maar dat vond ik allemaal wat minder. Nu weer afwachten !
Zo onze wasbare luiers zijn binnen. De bums waren inderdaad snel droog na de eerste keer wassen maar de bamboozles duren lang. Nu hingen ze ook in de bijkeuken en dat is niet direct de meest droge ruimte bij ons. Toch hoop ik dat we nog iets kunnen verzinnen want zo duurt het te lang. Maat2 dus nog maar even niet wassen zodat we die nog terug kunnen sturen als het echt tegen gaat vallen. Veder zijn ze wel heerlijk zacht en flexibel die bamboozles! Nou nu ff bevallen...en uitproberen. Hm toch zijn er belangrijkere redenen om nu te willen bevallen . O, en hebben jullie nog droogtips?
Hallo! Op 4 oktober is onze dochter geboren en zijn de luiers (bamboozles en Motherease broekjes) ingebruik genomen. We zijn erg tevreden, maar... heeft iemand tips om de bv poepvlekken eruit te krijgen??? Er staat dat je een mild wasmiddel moet gebruiken, maar mag je bijvoorbeeld de roze vanish gebruiken? Normaal gebruik ik die voor de hete wassen. Qua droogtips: wij doen de luiers eerst in de droger en hangen ze daarna uit en dan zijn ze echt droog.
@Mamav, ik waste het eerst ook keurig volgens de omschrijving, maar aangezien dat niet altijd goed werkte, gooi ik het tegenwoordig eerst in de Biotex om te weken (staat bijv. op die Ittibitti's dat je ze niet mag voorweken) en in de wasmachine gebruik ik gewoon Ariel ofzo en doe er een schep van dat die nep-Vanish van de Lidl bij. Scheelt wel. Bij mij bleef er anders toch ook in de motherease overbroekjes een lichte pieslucht hangen. Ik was meestal op 40 graden, geloof dat ze 30 graden aanraden. Kreeg ook de tip van iemand die wasbare luiers gebruikte om ze in de groene zeep (dan wel die echte 'ouderwetse' in zo'n bakje) te weken en die vlekken daarmee in te smeren. Alles ging er zo uit op die manier volgens haar. Nou, het hielp hier voor geen meter, maar goed, dat kun je altijd nog uitproberen, het kost in ieder geval niet veel.
Hai Dames, Mag ik even inbreken in jullie topic? Wij gebruiken de Bamboozles met overbroekjes van Mother Ease. En dan nog een papieren inlegger van Kaatje Katoen. Ik ben al vanaf het begin helemaal happy-de-peppy met mijn katoenen luiers, alleen de laatste week iets minder. Mijn zoontje is bezig met zijn tandjes en zat van de één op de andere dag helemaal onder de luieruitslag. Bij elke luierwisseling maak ik zijn billetjes schoon met water, maak ze daarna heel goed droog en smeer dan een creme erop (Bepanthen of Zwitsal billenzalf). En omdat we nog 1,5 pak papieren luiers van de vakantie hadden staan hebben we die opgemaakt. Resultaat: met 4 dagen was de luieruitslag helemaal weg! Vanmorgen weer een katoenen luier aangedaan en nu begint het weer... Wat doen we fout? Onze zoon plast veel, we verschonen om de 3 uur. Moet ik het om de 2 uur gaan doen? Help!