Hoi Annalise, Ik weet niet hoe je de luiers wast, maar ik heb ergens gelezen dat als je gewent bent de luiers op een lage temperatuur te wassen, dat je ze bij luieruitslag dan twee keer op rij op de maximale temp moet wassen. Dan zijn je luiers geen 'besmettingsbron' meer en dan zou de uitslag snel over moeten zijn. Een andere tip die ik had gehad is te letten op je wasmiddel. Ben je recent een ander wasmiddel gaan gebruiken? Misschien heeft de kleine daar een reactie op. @Jo, bedankt voor de tips! Ik ga de vanish erbij doen! Groetjes, Mama V
Hier zijn de Bamboozles in gebruik met de Tots Bots overbroekjes en Kaatje Katoen inlegvellen. We zijn helemaal happy! Inderdaad zijn de gele BV-plekken er niet helemaal uit te krijgen zie ik wel, maar goed... schoon is schoon denk ik dan. Overigens wordt er hier niet voorgeweekt (staat ook in het wasvoorschrift dat dat niet hoeft) en gewoon op 60 graden gewassen en gedroogd. Groetjes, Josien
Hai Mamav, bedankt voor de tip. Ik ben inderdaad gewend de Bamboozles op 40 graden te wassen. Gaat eigenlijk prima, maar ik zal ze eens een tijdje op 60 graden wassen ivm de besmettingsbron. Het gaat overigens al een stuk beter met de luieruitslag van mijn zoontje. De rode vlekken zijn helemaal weg. Maar ik smeer wel continue met Bepanthen en gebruik geen billendoekjes meer, maar gewoon water met een washandje. @Josien --> Jij ook hier? Ik ken je uit de walvisclub.... Wij gebruiken ook de Bamboozles, ook helemaal happy ermee!
Jups... ikke ook hier... Al kan ik nu pas wat ervaringen gaan delen. Maar wij wassen de Bamboozles idd sowieso ook op 60 graden. Ze zeiden dat dat wel verstandig was...
Fijn dat er meer mensen katoenen luiers overwegen. In mijn directe omgeving echt niemand. Dus ben ik er eens even flink op gaan studeren. Er zijn zelfs nog veel meer alternatieven dan katoen! Ik heb alle info die ik gevonden heb in dit artikel gezet: Luiers: alle mogelijkheden
Hoi dames! sorry dat ik mijn eigen draadje zo verwaarloosd heb het was alleen ff heel hectisch hier. Wat leuk dat het zo actief gebleven is hier! Super hoor al die mama's aan de wasbaar! Wij hebben inmiddels voor de nacht bamboozle met fleece overbroekjes en dat gaat super. Ik heb ook een Fuzzi Bunz met extra bamboo inlegger geprobeerd en ook die trok het de hele nacht. Voor overdag zijn er 5 itti's in maat M onderweg. Ik heb er nog 1 in S en een Imse Vimse aio. Zo sprokkelen wat bij elkaar Want man wat baal ik elke keer dat ik weer zo'n berg luiers in de kliko mik:x
Een handige tip om de vlekken uit de luiers te krijgen, is ze in de zomer in het zonnetje te laten drogen. De zon zorgt dat de vlekken verdwijnen, maar daar heb je helaas niks aan nu. Mijn luierstash bestaat bijna uitsluitend nog uit itti bitti, zelfs voor de nacht. We hebben van die extra boosters bijgekocht en ze doen het nu ook prima als nachtluier. @Josien: het was al even geleden dat ik hier nog geweest ben, maar ik zie dat je bevallen bent. Heel erg proficiat!
Hoi meiden, Wie heeft er ervaring (pos of neg) met de Bambineo bamboe luiers die je bij Prenatal kan kopen? Ben pas 16 weken zwanger maar ik vind het leuk om me nu al te oriënteren op de wasbare-luiermarkt. Bedankt alvast en groetjes
Hee ladies, Hier ook plannen om toch over te gaan op wasbaar. Mijn dochter kan het nog even gebruiken maar nr is onderweg en die hoop ik volledig wasbaar te luieren Had de site van fillyourpants gevonden en daar heel veel info vandaan gehaald maar die kunnen de Bumgenius niet naar Nederland versturen. Iemand de Bumgenius elders in Engeland kunnen bestellen?
Ik heb geen ervaring met bumgenius maar ik heb wel goede ervaringen met www.twinkleontheweb.co.uk. Misschien dat zij ook bg verkopen?
Heb net besteld bij Reusable Nappies UK - Cloth Nappies - Bumgenius- Find the Best Nappies for you Komt over als een fijne vrouw en een heel duidelijke site met veel info en zelfs een forum Mag alleen in UK verkocht worden door bedrijven in te UK omdat we hier al verkooppunten hebben blijkt dus toen maar andere besteld. De Itti Bitti Bambinex wrap Bambinex teddy nappy Modern Baby Pop-In Nappy- Bamboo Nature Babies Big Softies En dan nog die doorspoelbare inleggers en wasnetten. Hoe doen jullie dan met billendoekjes trouwens?
@Missfrodo, leuk, bij mij duurde het wel 2 weken voor ik alles binnen had, maar de post staakte toen ook in Engeland, dus daar kunnen ze weinig aan doen. Verder ging het prima, was een stuk goedkoper uit, zelfs met verzendkosten en heb dan nog allemaal leuke kleurtjes die ze in Nederland niet verkopen. Billendoekjes...ik gebruik gewone sensitive wegwerpdoekjes. Alleen heb ik wel gemerkt dat ik er een stuk minder van gebruik dan de meeste mensen. Als ze echt een vieze luier hebben gehad, haal ik het ergste weg met de doekjes en was het nog even goed schoon met een washandje. Bij de Etos verkopen ze ook van die wegwerpdoekjes die geloof ik van gerecycled materiaal zijn of biologisch beter afbreekbaar (sorry, heb met er niet echt in verdiept). Ik kreeg daar eens twee pakjes van voor een volle babyzegelkaart, maar vond ze een beetje vreemd ruiken.
Dank je ik ben zeer beneiuwd zal Twinkle vragen of zij ook de Bumgenius en Totsbots verstuurd naar Nederland voor de als het goed gaat volgende keer. Staat niets over op haar site dus ben hoopvol Van die doekjes vroeg ik omdat i kzag dat daar ook wasbare van zijn, iemand die al geprobeerd?
Hoi dames, Mijn zoontje is alweer bijna 8 maanden, maar ik begin nu ook te twijfelen of ik niet toch katoenen luiers moet gebruiken. Ik vind het zo erg, al die luiers die in de container verdwijnen. Maar ik heb een paar vraagjes: -Ik neem aan dat je vaker moet verschonen met katoenen luiers? Hoe vaak per dag ongeveer? -Hoeveel luiers heb ik nodig? -Heeft het nog wel zin, nu mijn zoontje 'al zo oud is'? Liefs Misa
Ik heb zojuist 8 itti's sio binnen gekregen (danst door de kamer) in super vrolijke kleurtjes (danst nog even op tafel.......) Totbots verstuurd twinkle zowiezo, die heb ik daar ook vandaan. Enne 1 tip soms is het ook een idee om je bestelling gewoon door te geven (ze moeten dat namelijk wel op d esite zetten maar dat wil nog niet zeggen dat ze hem ook niet versturen)
@Misa Misa, ik heb alleen ervaring met mijn zoontje van nu 1 maand oud, maar volgens mij verschonen wij hem niet vaker dan andere ouders. Ik verschoon Sam voor iedere voeding, vaker niet. Ja.... of hij moet natuurlijk net een poepbroek gefabriceerd hebben tijdens de voeding en voordat hij terug zijn bedje in gaat. Maar het lijkt me dat andere ouders dat ook doen . @Hoeveelheid, ik hoop dat andere ouders je daarbij kunnen helpen. Ik heb voor Sam 20 luiers in zijn maat, maar hij moet natuurlijk nog vaker verschoond worden. @Te laat... ik denk dat het nooit te laat is voor katoenen luiers. Je kleintje moet toch nogal een tijd in de luiers doorbrengen en hij zal door het gebruik van de katoenen luiers waarschijnlijk ook sneller zindelijk zijn, dus waarom niet? Ik zou wel kijken dat je een merk koopt waarbij je niet meer hoeft te 'wisselen' van maat. Als je bijvoorbeeld de Bamboozle kijkt, dan zie je dat daar boven de ukkie-maat nog maar één maat meer zit. Dus daarmee zou jij vooruit kunnen zonder nog eens nieuwe maten op een later tijdstip te moeten aanschaffen. Heel veel succes met je keuze! Groetjes, Josien
Dank je voor de antwoorden! Ik heb nog een vraag: zijn die overbroekjes ook nodig? Of is alleen een rompertje genoeg? En lekken ze niet vaak door? En voor de nacht? Nu hoef ik mijn zoontje namelijk niet 's nachts te verschonen. Groetjes
Hoi hoi, De overbroekjes zijn hier wel echt nodig. De luier wordt aan de buitenkant namelijk ook 'nat'. Het overbroekje houdt dat dus tegen. Doorlekken heb ik hier nog niet meegemaakt, alleen bij een borstvoedings-spuitluier. Maar goed... daar was geen enkele luier tegen bestand geweest denk ik . Ik weet het natuurlijk alleen niet op de momenten dat kindjes meer gaan plassen. Sam produceert natuurlijk nog niet zo heel veel urine . Groetjes, Josien
Haha, die spuitluiers lekten hier bij de pampers ook enorm door! Nu hij vaste voeding erbij krijgt is die hele dunne poep afgelopen, dus dat is alvast geen probleem meer. Ik denk wel dat wij gaan overstappen. Mijn man is ook al overtuigd (hoeft natuurlijk ook de was niet te doen..), hij is altijd al met het milieu bezig, dus hij vindt dit echt goed. Wij hebben er eerder helemaal niet bij stilgestaan omdat we dachten dat dat nog steeds die dingen van vroeger waren.