Hoi, ik heb eerst een aantal jaar aan de gewone pil gezeten daarna was ik overgestapt naar de prikpil, wat mij super bevallen heeft. Uiteraard toen mijn ex en ik voor een kindje gingen was ik gestopt met de prikpil en heeft het ongeveer 8 maanden geduurd voor ik zwanger werd (daarna heeft ex mij verlaten voor een ander, maar dat terzijde). Ik ben toen begonnen met bv, dat geef ik nu nog steeds, maar voor de genen die mij al een beetje kennen is dat niet veel bv wat hij krijgt. Nu ben ik voor de 2e x ongesteld (dec 1e x), maar omdat ik nog ongeveer 2 a 3x per dag of aanleg of kolf (geloof me dat is misschien 150cc per dag totaal) vroeg ik mij af wanneer ik weer aan de (prik)pil kan gaan? Ik heb geen nieuwe vriend en of sex, maar ik wil wel weer graag aan de pil en het liefst de prikpil beginnen. Maar weet een van jullie vanaf wanneer ik dat weer kan gaan doen? Want met bv kan je nog niet echt de pil slikken toch weet dat er wel een pil bestaat waarbij het wel kan, maar mijn voorkeur gaat uit voor de prikpil. Ik hoop dat hier geen discussies ontstaan over of de prikpil nou wel goed is, weet dat er mensen zijn die er tegen zijn vanwege hoeveelheid hormonen, of niet of waarom ik aan de pil wil beginnen als ik geen sex heb. Ik hoop dat ik antwoord kan krijgen op mijn vraag. Alvast bedankt! Liefs...
Je kan de Cerazette slikken, die heeft als enige (en de mirenaspiraal) geen invloed/mag in combi met bv. Deze heeft geen slikweek en slik je dus door. Prikpil is teveel hormoon ineens en is dus absoluut not-done met bv.
Oké dus met de prikpil kan ik pas echt beginnen als ik geen bv meer geef. En die cerazette, moet dat op recept van de ha? En daar kan ik elk gewenste dag mee beginnen? Dus niet zoals de andere op de laatse dag van je menstruatie? Nou het was een ongesteldheid van 1 dag maar...(ik blij)was in december ook