Mama's die ook bezig zijn hun kindje(s) zindelijk te krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Allahinkulu, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    christel..als ze echt niet wilt..zou ik even wachten. Eslem wou een paar maanden terug ook echt niet. En opeens vond ze het heel erg interessant.

Je kunt trouwens bij de hema van die broekjes kopen die je over haar onderbroekje kunt doen. weet niet of ze officieel ook dar voor zijn of vor katoenen luiers maar ik heb ze ook gebruikt. zou wel die nemen met stof aan de binnenkant..want die van helemal plastic daar loopt de pies zo uit als je die uittrekt..zit alsnog alles eronder

2. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    nou ja dan wacht ik nog even.. ik dacht dat zlf ook marja ik denk ze zit al bijna tegen de 2.5 aan wordt welles tijd.. krijg ook van iedereen commentaar dus ja vnd ook niet echt fijn

ik prober t rond sinterklaas nog een keer

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik ben gister begonnen ( ze is bijna 18 maanden) maar ik denk nu dat het misschien iets te vroeg is.

Die wc zitverkleiners moet ik even halen. Isabella is ook vrij dun, dus misschien vindt ze het daarom niet zo prettig.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter vind de wc erg interressant en loopt er regelmatig naar ote, doet de deur open en zegt "tie". ik zet haar er dan op en dan is ze super trots op zich zelf. ze legt er zelf de wc verkleiner op. ze heeft nog niks gedaan op de wc en komt altijd pas als de luier vol zit. misschien snapt ze dat als ze naar de wc gaat ze een schone luier aan krijgt :) dat kan natuurlijk ook.

ik wacht nog even met zindelijk maken want alicia is nog wel erg jong, ze heeft al wel luierbroekjes omdat ze liggent verschonne net leuk vind. ik en 3 zusjes waren rond 17 maanden zindelijk en zowel dag als nacht. een zusje was pas zindelijk met 22 maanden maar die liep pas met 1,5 jaar. het kan dus wel en ik stimuleer haar nu al. het hoeft niet maar mag wel. zo is het geen verplchting en went ze alvast aan het idee.

ik vind dat zoiets wel leuk moet blijven en dus overdreven blij zijn als gaan ze er maar op zitten en als ze iets doen al is het het maar een druppeltje dan meteen een sticker/centje of snoepje. als ze het in hun broek doen, jammer dan en niet veel aandacht aan schenken

5. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @cristel; aaarrggghh kan daar zo boos om worden, van die mensen die het altijd beter weten! niets van aan trekken hoor.
    Als ze er nog niet aan toe zijn, dan toch lekker niet.
    Als het een 'moeten' word, dan is het voor die kleintjes heel vervelend, maar voor jou ook!
    Lekker naar je kleintje luisteren (en naar jezelf) dus niet naar die ouders die het beter weten!

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    nou idd zeg gewoon jullie eigen tempo wij zijn ook al paar mnd bezig met vallen en opstaan. de ene keer gaat het goed andere keer weer helemaal mis. ben gister en vandaag wel ff boos geweest want ik vraag dr reelmatig vooral voor het poepen. en de hele tijd zegt ze dus niks of nee hoeft niet. en dan ineens is het oma ik moet poepen (jah want mama die word boos hahaha) maar dan heeft ze dus al gedaan. gister was ze stiekum onder buro gekropen dus ze weet het wel. en heeft het ook al wel meerdere malen gedaan. plassen gaat wel goed geeft ze zelf aan. maar op de een of andere manier heeft ze snachts nog steeds een mega luier. terwijl ze toch echt voor het slapen nog grote plas doet.

nu heb ik wel eens gelzen dat je ze dan savonds geen drinken moet geven maar ze heeft nog steeds fles mee in bed (gewoon drinken met heel veel water) heb al eens geprobeerd niet te doen maar dan komt ze dus na half uur of uur naar beneden dat ze toch wil en geef je niks dan word er geschreeuwd.

vroeger werden de kids ook sneller droog door dus die katoenen luiers en de niet zo best absorbeerende. ik koop nu ook expers de goedkoopste luiers in de hoop dat ze niet zo goed zijn hihihi.

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    de mijne kreeg ook altijd een fles mee naar bed maar daar ben ik nu dus mee gestopt sinds ze op de pot gaat..ze heeft een paar keer om haar water gevraagd maar ik heb het gewoon genegeerd.
    Misschien toch even doorzetten.
    Wat je ook kunt doen is voor het naar slapen gaan wat te drinken geven (gewoon uit een beker) een paar slokjes en dan de beker weer meenemen naar beneden. Nieuw ritueel dus.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    dat is idd wel een idee jah. ik doe dr ook af en toe wel op de wc als ik naar bed ga maar vaak slaapt ze dan zo lief hihihi. en als ik dr dan oppak en in de badkamer op de wc doe dan doet ze zo zielg echt helemaal tegen mij aan en te kreunen en piepen soms doetr ze wat maar meestal niet. en dan is luier nr 2 smorgensook weer mega dik.

moet wel zeggen dat ik nu al heel wat luiers bespaard heb hihihi. door overdag dus gewoon niet om te doen moest in het begin wel meer wassen maar tegenwoordig redden de broeken het steeds meer tot savonds.

9. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik haal haar snachts helemaal niet uit bed..daar beginnen we later wel mee dat snachts zindelijk worden. Ze is dan namelijk klaar wakker.
    Soms als ze zelf wakker wordt breng ik haar wel naar de wc. meestal doet ze dan wel een grote plas. en is ze tot sochtends of droog of een enkel plasje. Zodra ze wakker is zet ik haar ook meteen op de wc.

10. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Ik geloof/hoop dat ik hier een flink aantal tips kan binnen halen.
    Ons zoontje is nu 2 1/2 en de ene keer doet hij het de heledag op het potje en er komen daarna dagen en weken dat hij het niet wil doen op het potje.

@de tip van djezelf heel handig natuurlijk die luiers van tegenwoordig zijn super goed.
    Ik ga het zeker proberen 1st het onderbroekje en daarover heen de luier .
    Bedankt voor de tip.

Ik heb al die tijd gedacht gewoon niet dwingen het komt wel........ maar ja onze man wordt 27 december wel 3 dus wordt het nu wel tijd.
    In het begin toen we net begonnen ging het prima en de zomer maanden als hij in z,n zwembroekje loopt ging ook prima als hij hier binnen loopt in z,n onderbroekje oook prima , maar zodra die langebroek er over heen gaat dan doet hij het in de luier en hoeft hij niet zonodig op het potje.

Nu weer opnieuw beginnen :D:D

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij doen dus gewoon geen luiers meer aan thuis en jah dan moet je vaker wassen. maar het werkt wel. ze voelt het zlef eerder en ik laat haar tegenwoordig zelf de boel opruimen dus heeft ze gepoept in dr broek mooi ruim zelf maar op gooi maar in de wc ed. en de broeken bij de wasmachine ik doe dat niet meer. den kdat ze daar met die leeftijd echt wel het verstand voor hebben.

als ze ziek zijn is het wat anders dus bijv diarree ofzo (dan gaat er ok echt wle en luier aan hihihi) maar gewoon echt niet meer alleen snachts krijgt ze nog en dat weet ze ook.
    nu ook steeds vaker als we weg gaan. en ik vraag het dan regelmatig en mocht het misgaan heb ik altijd schone broeken mee nu ipv luiers.

12. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Hoera! Jacob heeft vanmorgen voor het eerst op het potje gepoept! Hij gaf weer aan dat hij moest en ik heb hem meteen op het potje gezet. Hij vond het wel raar en moest zelfs een beetje huilen, maar het begin is er :D

13. Inge S

Inge S Bekend lid

20 okt 2008
    736
    0
    0
    Mijn zoon is nu 3,5 en wil niet op het potje. Ben al bijna een jaar bezig.
    Heb ook alles geprobeerd, stickers plakken, onderbroekje onder de luier, luier uit enz.
    Af en toe komt er een plasje in het potje, maar meestal in de broek.
    Wie heeft er nog tips?

14. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    mijn zoontje is bijna 3, en enkele weken geleden geopereerd aan zijn plassertje, en nu gaan we beginnen met de zindelijkheidstrainingen.....

ben benieuwd, hij begint nu wel vies van zijn luier te worden, dus thuis laten we hem gewoon in een onderbroekje lopen....en ik moet idd van die luierbroekjes gaan halen, dat hij toch het idee heeft van een broekje....

succes moeders met jullie kroost

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier gaat ie wel lekker nu hoor. ze is zelfs al weer een paar keer helemaal zelf gegaan. was ik ff buiten kom ik trug roep ik dr hoor ik dr vanaf de wc speolt ze net door. en ik kan goed zien of ze geplast heeft want dan zit er plas tegen dr brilletje aan. het komt dr met zon harde straal uit hahaha.

onze meid wilde ook nooit op de pot hoor, maar op brilverkleiner wel gewoon krukje ervoor en klaar. potje deed dr zeer aan dr kontje zei ze.

nu alleen nog de grote boodschap wie heeft daar goeie tips voor?
    die doet ze dus meestal indr luier dus als ze in bed ligt of zegt gewoon niks jah als ie eral inzit. heb het dr gister zelf op laten ruimen.

net was ze trouwens wel weer ff nat ze was naar de wc geweest maar plast dan denk ik neit goed door. en we zouden gaan eten ooh zegt ik moet even plassen dus zij naar de wc. kom ik ff kijken is dr broek uit dus ik kijk helemaal net. oeps te laat zei ze. nou idd hihihi maar jah ongelukjes gebeuren he.

16. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    handig zeg deze club. Ik ben ook net begonnen met onze dochter van 20 maanden. Gisteren kwam ze me vertellen dat ze in haar broek geplast had (tot nu toe alleen maar als ze gepoept had) dus dat leek me een goed moment. Ze vindt het reuze interessant om op het potje te zitten, maar er komt nog niks. Ben benieuwd..
    Ik woon in China en hier hebben veel kindjes gewoon een gat in de broek (met broeken kopen altijd oppassen, want te meeste zijn dus gewoon open) en plassen/poepen ze op straat. Heel vies, maar ze zijn wel heel vroeg zindelijk.

17. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    kaatjesman, wat raar idd dat ze eht dan gewoon maar op straat doen en dus niet alleen vor hondepeop maar ook kinderpoep oppassen hihihi heel appart hoor maar kan me voorstellen dat ze dan wel sneller zindelijk zijn jah.

hier gaat ie lekker ook gepoept nu al op de wc jeeh. en ze komt me nu echt vertellen dat ze moet plassen helemaal geweldig dus. ook voor langere tijd houd ze dr broek droog zelfs gister naar dierentuin geweest. ze heeft daar niks gedaan. toen moesten we nog tanken ed en was ze erna nog steeds droog pas thuis naar de wc geweest en daar dus gepoept echt helemaal super. hoop dat het zo blijft deze wk dan gaan we beginnen met de slaapjes dus eerst maar eens smiddags en dan miss ook snachts. ze krijgt nu al water mee naar bed want daar drinkt ze niet veel van (vind ze niet lekker) eerste stap naar zonder fles dus hihihi

18. Inge S

Inge S Bekend lid

20 okt 2008
    736
    0
    0
    Harmen is sinds een week zindelijk! Ineens had hij het door. Ook 's nachts. Alles gaat op de wc/potje. Heerlijk!

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    iemand nog tips voor de grote boodschap die doet ze nog erg vaak in dr broek.

Deel Deze Pagina