paardrij clubje

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door ilona21, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik ben afgelopen zaterdag voor het eerst sinds mijn zwangerschap op wedstrijd geweest.
    en zou het leuk vinden om met meerdere mensen van hier te kletsen over gereden wedstrijden.

www.freewebs.com/pontun/apps/videos
    hier een filmpje van velden 13 sept

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hoi

ik rij ook paard maar geen wedstrijden, heb het vroeger wel gedaan (men wedstrijden)

helaas al een tijd niet gereden dankzij ons veulen, ik hoop er deze week weer eens op te stappen, kijken fo het nog wil(nu23wk)
    mis het rijden wel, al is het maar een rondje stappen door het dorp

3. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik miste het rijden tijdens mijn zwangerschap heel erg.
    dus ik begrijp het heel goed dat je het dan ook mist.

4. wendy72

wendy72 Lid

14 mei 2007
    10
    0
    0
    Hoi,

Ik rijd op dit moment geen wedstrijden, maar ik rijd wel paard. 8) Ik heb endurancewedstrijden gereden, maar met een kleintje schiet het trainen voor zo'n wedstrijd er wel een beetje bij in. Waarschijnlijk gaan we volgend seizoen weer starten. Ik heb er wel weer zin in.

Ik doe toevallig a.s. zondag mee met de tripalon in Laren. Ken je dat?

Ik zie dat je op een fjord rijdt.. wat leuk is hij/zij van jou? Ik heb zelf een haflinger. :D

Groetjes

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi ik rijd ook paard maar nog geen wedstrijden. Ben nu net overgestapt nar een ander bijrijdpaard en als alles goed gaat gaan we volgend jaar misschien wel starten met wedstrijden. Als ik dan niet al zwanger ben natuurlijk.

6. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Heey hoi!

Ik rijd ook paard, en zou 16 november eerste wedstrijd starten, maar helaas gooit mijn paardje waarschijnlijk roet in het eten... Hij is vorig jaar kreupel geweest en dezelfde aandoening lijkt weer terug te komen helaas.

7. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik heb afgelopen zondag mijn eerste officieele wedstrijd gehad met Pontun
    en ik was meteen eerste en tweede met 193 en 189 punten.

de eigenaressen van Pontun rijd in de M1 en die reed 3 winspunten dus wij gaan de goede kant op.

koudbloedjes. gezellig.
    ik heb een tijdje terug mee gedaan aan de koudbloed evenment in limburg. jij ook

ik ken dat niet tripalon. wat houd dat precies in.
    wil ook volgend jaar een oefen crosje doen

8. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hier nog een paardjes fan! Al heel wat jaren ;)
    Dan ook specifiek van de Tinker...
    Actief onder de man en met 't mennen!
    liefs

9. mozanna

mozanna Nieuw lid

10 okt 2008
    3
    0
    0

10. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    volgens mij zit de kleine van jou goed verstopt achter het schaambeen. dus zou het niet heel veel kwaad kunnen.
    alleen vind ik het risico van een onervaren ruiter iets te groot.
    als het paard een beweging maakt die jij niet kent of aanvoelt. kan het zijn dat je eraf ligt.
    ikzelf zou he risico niet lopen.
    ben zelf bij 10 weken gestopt met rijden.

11. wendy72

wendy72 Lid

14 mei 2007
    10
    0
    0
    @ilona21:
    Gefeliciteerd met je winstpunten. Goed hoor! Mijn bijrijdster is vorige week begonnen in de L1. 190 en 195 punten. 5e en 1e tussen de paarden. Zie je bij jullie veel koudbloeden tussen de paarden starten?

Ik heb nog nooit meegedaan met een koudbloed evenement. Ook niet alleen met haflingers. Vaak is dat veel te ver weg. Ik woon in twente en ik weet dat er in brabant en limburg vaker van dat soort evenementen worden gehouden, maar dat vind ik echt te ver. :(

De tripalon is echt heel leuk. Het is een soort cross wedstrijd. Je hebt eerst een dressuurproef, daarna een soort crossparcours van 10 km, deze gaat niet op tijd en je kunt zelf bepalen of je de hindernis springt of niet. En als je terug komt moet je nog een parcoursje springen. Het is allemaal heel ongedwongen. Ik heb meegedaan in de B-groen, dit zijn hindernissen die niet hoger zijn dan 70 cm, maar je kunt ook B, L of M doen. Echt een aanrader. Ik heb een heeeeeele gave foto, maar ik weet niet hoe ik hem hier moet plaatsen)

12. wendy72

wendy72 Lid

14 mei 2007
    10
    0
    0
    Het paardrijden zelf kan geen kwaad, het vallen van het paard kan ook geen kwaad (de kleine zit nu nog ver genoeg weggestopt), maar als je valt en je breekt bv iets, en je moet onder narcose of aan zware pijnstillers dan kan dat dus wel kwaad. Het blijven dieren hoe braaf het paardje ook zal zijn, dus ik zou het risico niet nemen.

13. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    @wendy wij zijn wel opzoek naar een oefencrosje.
    de eigenaaressen van Pontun rijd veel wedstrijden en wil graag voor de afwisseling een crosje doen.
    zelf durft ze niet dus heeft ze gevraagd of ik het wilden doen.
    ik vnd het helemaal geweldig maar weet niet zo goed waar ik zoiets kan vinden.

14. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland

hier een mooie foto van de fjord waar ik wedstrijden mee rijd.
    de was tijdens de fjorden werdstrijd in panningen

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier nog een fanatiek paardliefhebster. Foto van mijn merrietje staat in mn album. Het is een fokmerrie van 10 jaar oud. Ik ga nu beginnen om van haar een rijpaardje te maken. Heb er erg veel zin in! Verder heb ik nog een ruin van 14 met een chronische longaandoening en een Dülmener pony.

Ik rijd geen wedstrijden oid. Ben een hele tijd erg fanatiek geweest met Natural Horsemanship/Freestyle en nu bezig dit te combineren met Klassieke Rijkunst. Valt alleen niet mee om mn paarden te combineren met de zorg voor 2 lieve kleine meisjes.

16. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    hoi hoi

gezellig dat je mee klets.

het is best moeilijk he om het te combineren he. vooral als je een heel kleintje hebt.
    ik merk het ook.

maar super mooie paardje hoor in je album

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Tx! Ik ben er ook weg van. Wil eigenlijk geen merrie en ook niet zo'n kleintje maar was meteen verliefd op haar. En op haar afstamming. Wie weet probeer ik er in de toekomst nog eens een grote nakomeling uit te fokken om mee verder te gaan als deze dame te oud gaat worden.

18. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    das zeker leuk.
    ben benieuwd.

19. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hee juni mama

ik ga dadelijk voor het eerst in mijn leven paardrijden. Van negen tot tien heb ik les. Ben onwijs bang voor paarden maar wil het zoooo graag dat ik dacht, wat the heck, ga het gewoon doen. Ga samen met een collega die al vaker heeft gereden. Dus ben benieuwd. Ik woon trouwens dicht bij panningen.

Ik denk trouwens niet dat ik ooit wedstrijden ga rijden. Lukt me nooit ;)

20. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    he juni mama

het is echt heel erg leuk hoor krokus.
    ik snap best dat het spannend is maar zodra het leuk is vind je het geweldig.

Deel Deze Pagina