Hoi Onze dochter is 4.5 maand en de groei is martig. Daarom op advies van CB gister met groentehapje begonnen. En de bedoeling is ook fruithapje. En af en toe rijstebloem door de pap. Het plan was om de eerste zes maanden enkel bv te geven, gezien advies WHO. Nu toch 2 keer groente gegeven. Leuk gezicht, echt iets nieuws maar toch met een dubbelgevoel. Ik heb LK op de site ook gevraagd en zij geet aan dat zij dit afraad, zou ook weinig calorien bevatten en daardoor weinig zoden aan de dijk zetten? Zij geeft vaker aanleggen maar ik merk dat ik combi werk en bv (+ kolfen) al best intensief vindt en ik het voor mezelf ook te doen wil houden. Tips / ervaringen van andere bv moeders? Groeten Donja
Onze dochter is ook 4,5 mnd en groeit ook niet heel hard, maar ze groeit en dat is het belangrijkste! Rond 4 mnd hebben ze vaak een dip in de groei. Ik leg gewoon veel aan en zorg dat mijn productie op pijl blijft, ik ga ook zeker nog niet bijvoden. Ook werk ik 3 dagen en ben het kolven helemaal zat, maar ja het is maar voor een paar maanden en wat zijn de die paar maanden nu eigenlijk?
Ik weet niet wat matig is, maar ieder kind groeit op z'n eigen lijntje en bv-kinderen groeien op een andere manier dan flessenkinderen, terwijl de curves gebaseerd zijn op flessenkinderen. Om een lang verhaal kort te maken, als de groei van je kind niet ernstig stagneert, en zo te horen is dat niet zo, dan zou ik zeker NIET gaan bijvoeden! Suus
Mee eens! Het eerste levensjkaar halen ze alles uit (moeder)melk. Echter na 6 maanden raakt d eijzervoorrad op en is bijvoeding starten een advies. Zo zijn er nog meer redenen om dan pas te beginnen met bijvoeding,. Voor die tijd neemt het lijfje neit op wat het bijv met 7 maanden daarvan opneemt. Ik zou idd vaker aanleggen. Goed van je dat je een LK hebt ingeschakeld, jouw mamagevoel vond het dus nuiet kloppen. Ik zou deze zeker nog even 'achter de hand houden'. lekker vaak aanleggen, dus!
onze zoon heeft de eerst 6 maanden altijd tussen de -1 en de -2 lijn in gezeten. toch op advies van het cb enkel bv gegeven tot 6 maanden. en nu met 13,5 maand zit hij iets boven de 0 lijn. ik zou me niet te druk maken en gewoon je gevoel volgen. dat gewicht en die lengte, ach meid dat komt wel. ons zoontje was mager en klein, maar supertevreden. nu is hij een stevige beer
Zou niet bij gaan voeden, maar meer aanleggen en daarmee je productie iets opschroeven.. In moedermelk zitten vele malen meer calorieën!
Ik snap dat advies ook nooit. Hier is het in ieder geval zo dat de groente en fruit toch een beetje de melk vervangen. Ook al "mag" het niet, omdat het BIJvoeding is. Ze heeft gewoon minder honger/dorst naar melk als haar buikje vol zit met wat anders. Dus de bedoeling van het CB zal zijn om de groente en fruit ERBIJ te geven, maar misschien komt het dus IN PLAATS VAN de melk, die (zoals al gezegd) calorierijker is. En dan bereik je dus het tegenovergestelde.