Zo daar ben ik jaloers op!! Mijn dochter slaapt door de vele krampen vanaf de geboorte overdag maar 1/2 uur tot 3 kwartier tussen éen voeding. Gister heeft ze overdag slechts 2 uur geslapen, alles bij elkaar, en vanacht was ze ook nog eens 5 x wakker! ( en de overige tijd wil mevrouw graag vermaakt worden) Voor ik aan het dieet begon had ze elke luier een poepluier, nu is dat netjes 1-2 keer per dag. Wat moet dat een opluchting voor haar zijn!
Voor ik met het dieet begon sliep ze ook niet hoor! Ze wilde alleen maar rechtop bij mama zijn. Ik denk dat ze het moet inhalen ofzo? Ze wordt wakker, wil drinken en daarna weer verder slapen. Ik zit nu ook al een tijdje op 5 voedingen, terwijl dat eerder zeker 15x was, de borst gaf haar zo'n troost, maar ja daarna had ze natuurlijk meer last.
Linnie, de appeltaart uit het boek was heerlijk. Ik ga snel muffin vormpjes kopen nu! Hoeveel mag je eigenlijk afvallen met bv? Ik ben nu in 2mnd 5kg afgevallen door het dieet en blijf nu zo'n 300-400 gram per wk afvallen. Stopte dit bij jullie?
Dan val je wel veel af hoor!! Mijn dietist benadrukte dat het niet goed is af te vallen tijdens de bv periode omdat de afvalstoffen in de voeding komen. Je hoeft door je dieet niet af te vallen hoor! Al moet ik eten als een bouwvakker, en dat wil zeggen op een werkdag: 7 bruine boterhammen met dubbel beleg + boter (dik op advies van dietiek), een snelle jelle, banaan, sultana's (dieet), 2 borden warm eten, halve rol koekjes en fruitella's meestal ook een half rolletjes , en dan ben ik ook niet vies van chips in de avond! Mijn dietiste gaf aan om ipv thee, dubbeldrank/fruitdrank te drinken om zo ook aan calorieën te komen en brood dik te smeren. Ik ben écht dol op koek & snoep dus daar krijg ik ook een boel calorieën mee binnen, maar ik zorg wel dat de basis in brood en warm eten ligt. Een vraag aan jullie: wil graag een keer uit eten, een wok restaurant is het enige wat ik mij kan bedenken wat een beetje in de richting komt van waar ik mijn dieet kan waarborgen, hebben jullie nog andere ideeën?
Haha, gewoon blijven herhalen, dan blijft het vast een keer plakken. Tegenwoordig verbeter ik manlief ook steeds.
Bertha, wat voor koek eet je dan. Ik eet nu country koekjes van de ah, maar daar eet je ook geen rol van leeg. En ik noem het ook nog steeds boter hoor
Volgens mij eet Bertha alleen echte boter i.p.v. margarine, aangezien ze net calorieën probeert binnen te doen. Of anders zit ik er natuurlijk dik naast. Oeps, nee kan natuurlijk niet, aangezien we bezig zijn over koemelkvrij. Tja, verkouden he, denk niet helemaal helder.
Dat is mooi! Ik ga hem ook binnenkort eens maken. De muffins zijn lekkerrrr.... Er staan leuke recepten in he?! Qua avondeten is het hier niet echt nodig, daar heb ik voldoende inspiratie voor. Maar lekkere taarten en koekjes e.d vond ik lastig, daar is het boek een uitkomst voor. Binnenkort ga ik ook eens die ketjap maken, dat is iets wat ik ook wel mis. We hebben nu de natriumarme (daar zit ook geen soja in), maar die vind ik niet echt lekker.
Conimex ketjap manis natriumarm is sojavrij. Maar die vind ik dus niet lekker. In het recept zit veel suiker, kan me herinneren dat jij daar niet zo fan van bent. De schrijfster van het kookboek wel. Recept ketjap, ik citeer: voor ca. 150 ml - 1 knoflookteen - 1 sjalot - 2 eetl olijfolie - 1 tl peper - 1 tl zout - 3 eetl donkerbruine basterdsuiker - 6 eetl stroop - 100 ml sterke runderbouillon Snijd knoflook in plakjes, snipper de sjalot. Verwarm de olijfolie in een pannetje. Voeg de knoflook, sjalot, peper en zout toe en laat dit gedurende enkele minuten glazig bakken. Voeg nu de basterd suiker en de stroop toe en roer tot de suiker is opgelost. Voeg vervolgens de runderbouillon toe en breng het geheel aan de kook. Laat de ketjap nu enige tijd (20-30 minuten) zachtjes koken en enigszins indikken. Haal het pannetje van het vuur en zeef de ketjap. Gier vervolgens de hete ketjap in een uitgekookt glazen flesje of potje en sluit deze goed.
Welke product van blueband/becel gebruik je dan als ik vragen mag? Want ik kan geen botervervanger zonder melk/soja vinden van blueband/becel . Brood wel, dat gebruik ik van blueband, maar de boter/botervervangers niet. Hier was het echt een hele zoektocht om een goede botervervanger te vinden die koemelkeiwit, soja en ei-vrij was. Zeker omdat mijn dochter helaas ook reageert op sojalecithine en juist die laatste zit nog in heel veel botervervangers...
Een vraag aan jullie: wil graag een keer uit eten, een wok restaurant is het enige wat ik mij kan bedenken wat een beetje in de richting komt van waar ik mijn dieet kan waarborgen, hebben jullie nog andere ideeën?[/QUOTE] Een barbecue restaurant zou ook nog kunnen .
De becel light kan inderdaad zie ik! Die heb ik gemist in mijn zoektocht, dank je wel! . Informatie over linera margarine kan ik online niet zo snel vinden, maar ook die ga ik nakijken in de winkel.
Hier gebruik ik vloeibare boter van Aldi en plantaardige margarine van AH. Hier viel ik ook een tijdje nog een halve kilo per week, daarna kilo per maand. Zo rond een maand of 10 stopte dat. Helaas... wil er nog wel een paar kilo af haha.
Nou ik begin wel beetje op te raken Ik zit nu 3kg onder startgewicht voor zw. Schap en ik mag vanmezelf nog max 4kg afvallen. Hebben jullie nog andere favorieten? Hier fairtrade hagelslag puur en Heinz barbecue saus. Ik gebruik ah dieet light "boter" is dat dan margarine? Staat er niet op volgens mij Ik zoek ook nog lekkere chocolade repen Niet die hele pure die snaaien niet lekker weg.