mama's die studeren?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door claudia2008, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    hallo!

Ben zelf een wat oudere mama van 34 jaar en wil graag weer gaan studeren. Ben in 2000 afgestudeerd maar wil graag een andere studie gaan doen...

Vraag is...ga ik het doen of niet.....??

reden van twijfel; mijn dochtertje van bijna 8 maanden.

Zij is best druk dus overdag kan ik moeilijk studeren...ja wel in de tijd wanneer ze slaapt maar dan moet ik natuurlijk ook dingen in huis doen. Ze gaat nu 2 middagjes naar een kdv dus dan heb ik even tijd.
    Ik heb in ieder geval de luxe om fulltime thuis te blijven bij ons kindjes omdat mijn man een goede baan heeft.

Ik vind zelf een groot voordeel van weer gaan studeren; weer echt iets voor jezelf doen en tegelijkertijd je positie verbeteren op de arbeidsmarkt voor als ik weer ga werken.

het wordt dan wel een studie in deeltijd aan de universiteit dus ben er wel een aantal jaartjes (8) mee zoet ..

Iemand ervaring met studeren met een klein kindje? Hoe gaat dat? wat zijn de voor- en nadelen?

Alvast bedankt!

Groetjes Claudia

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Heey meid,

Ik heb een kleine van 2 en nu zwanger ;) , volg een studie aan t roc, wel een bol opleiding.. Kleine gaat naar het kdv, lastige is dat hier de roosters continue, zeg maar elke week grrr, veranderen en ik af en toe niet op school kan zijn ivm geen opvang.
    Voordeel is dat je idd iets voor jezelf hebt en je wanneer je gaat werken wat te bieden hebt en meer kans hebt op een beter salaris. En natuurlijk de vakanties vrij ;) .

3. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    hey, bedankt voor je reactie.

Ervaar je de studie met een kindje als zwaar? is het een langdurige studie?

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik ben ook een studerende mama. Heel bewust HBO gekozen want universiteit lijkt me enorm zwaar met kleine kinderen. En mijn boerenland engels is al een drama dus voodat ik mijn academische engels een beetje op niveau zou hebben... Voordeel is wel dat ik hier niet zoveel moeite hoef te doen om een beetje leuk cijfer binnen te halen. Laagste cijfer een 7,8 en ben nu vorige week aan mijn derde jaar begonnen. Doe de verkorte versie dus de eerste twee jaar in één jaar gedaan en hoef maar één dag per week naar school. Bevalt me enorm goed. Ik vind het heel goed te doen, maar wil wel even als kanttekening zeggen dat HBO en Uni mij wel een enorm verschil lijkt met kleine kinderen. Een verslagje met een spelende dreumes typen op HBO niveau (of MBO natuurlijk) lijkt me nog wel iets anders dan een scriptie op universitair niveau in elkaar draaien met kleintjes om je heen. Wat ben je van plan te gaan studeren?

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik ben mama van een peuterpuber.
    Omdat mijn man een depressie heeft gehad werk ik fulltime als docente. Verder doe ik nog een studie (hbo niveau) om een beetje bij te blijven.

Ik vind het behoorlijk pittig om eerlijk te zijn. De helft van de tijd kom ik niet aan mijn studie toe omdat joëlla aandacht wil. Enmijn mama schuldgevoel zegt dan dat ik har die ook moet geven, omdat ik al zoveel weg ben.

Dus mijn antwoord. Het is te doen, maar niet gemakkelijk.
    Aan de andere kant, je doet het wel voor de toekomst en daar is je kind ook bij gebaat!

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Nanette, het geeft natuurlijk wel een vertekent beeld als je ernaast ook nog fulltime werkt, want dat lijkt me ook enorm zwaar! Ik heb geen fulltime baan en vind het wel enorm goed te doen!

7. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    hoi,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben idd van plan om naar de uni te gaan. Deeltijd dan..
    Ik zou dan rechten gaan studeren; voordeel; weinig colleges, nadeel; veeeeeeeeeeeel lezen. Ben er nog niet helemaal uit. Vind het echt een supermoeilijke beslissing.
    als ik ernaast ook nog eens zou moeten werken dan zou ik het ZEKER NIET doen...

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

#8 Yukl, 15 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2010
    Ik studeer voltijd aan de universiteit en vind het prima te doen. Ik haal nu hogere cijfers ;) Maar mijn zoontje gaat 3 dagen naar de opvang en manlief werkt 1 dag thuis. Nu kan ik die 4 dagen echt niet vullen met mijn studie en volg ik er nu dus een extra intensief vak naast mijn andere 2 vakken. Ik haal dit studiejaar mijn bachelor en begin in september met mijn master en heb geen studievertraging opgelopen.

Rechten is wel een pittige studie als in dat je erg veel moet stampen. Dat moet je wel liggen. Maar buiten dat vind ik dat het te doen moet zijn met 2 halve dagen KDV en een deeltijd studie. Hou er wel rekening mee dat je die 2 halve dagen echt goed moet studeren en anders veel in de avonduurtjes moet doen. Twee volle dagen was denk ik beter geweest.

Daarbij vind ik het volgen van colleges bij rechten (en ook bij andere studies) wel aan te raden. Anders mis je echt de raakvlakken met de praktijk (je hebt vaak veel sprekers vanuit het veld, veel toepassingen en voorbeelden, etc. dat mis je toch met alleen studeren vanuit een boek).

Deel Deze Pagina