Mama's en a.s. mama's die (weer gaan) studeren

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Polletjepiek, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firegirl

firegirl Niet meer actief

Hoi hoi. Het is ook een lastige beslissing, want je weet nooit hoe het bevalt. In mijn vierde jaar is Emma geboren in januari 2009 en ik ben nu nog met mijn afstuderen bezig. Ben in oktober begonnen, maar ben nog niet klaar.

Op mijn HBO was het weinig op school en iets meer thuis. Ik heb er nooit moeite mee gehad (had Emma toen ook nog niet natuurlijk).
    Afstuderen kan gelukkig helemaal thuis.

Omdat je strakjes nog een kindje krijgt, zou ik je het advies willen geven nog even te wachten met studeren. Neem de tijd om van je kindje te genieten en dan zou je alsnog in september 2011 (zonder enige druk) kunnen starten. Lijkt mij lekkerder, maar ja, kan me ook voorstellen dat je er wel zin hebt. Dat is de afweging. Die onderbreking bij mij werkte absoluut niet positief.

2. nata

nata Actief lid

22 okt 2007
    493
    0
    0
    Hallo bosbesje,

Dit topic loopt niet echt maar ik reageer toch maar.
    Ik werk momenteel 25 uur per week en studeer in deeltijd. Mijn vriend werkt fulltime. En daarbij hebben we nog een jonge hond die veel aandacht nodig heeft.

Aanvankelijk wilde ik wachten met (proberen) zwanger te worden tot na mijn studie, maar gezien mijn leeftijd en het feit dat we er klaar voor zijn en je toch niet weet hoe snel het zal gaan, ben ik van de pil af.

Stel dat ik zwanger raak dan heb ik over (minimaal) 9 maanden wel mijn Bachelor afgerond, maar dan moet ik nog het grootste deel van mijn Master. Ik hoop dat dat dan nog zou lukken, want ik wil absoluut afstuderen!

Aan de universiteit worden de studies -waarvoor veel studenten zich inschrijven- vaak ook in deeltijd aangeboden. Ik heb gemiddeld zo'n twee werkgroepen van 2 uur per week en 2 hoorcolleges van 2 uur.

Maar in plaats van het hoorcollege lees ik gewoon het boek, ik ga wel altijd naar de werkgroepen. Dat zou ik ook wel aanraden, want zo houd je binding met je studie en studiegenoten. Als je alles thuis doet, ben je je drive snel kwijt want je hebt het thuis vaak druk met andere dingen die zich eerder aandienen dan je studie. En door het volgen van onderwijs blijf je echt betrokken en gemotiveerd.

Succes met je keuze! Of misschien heb je die inmiddels al gemaakt.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier hebben wij in het derde bachelorjaar veel verplichte aanwezigheid bij colleges, helaas... Ook voor deeltijdstudenten. In mijn masterjaar geldt volgens mij hetzelfde. Bovendien moeten wij in onze master minimaal 3 maanden fulltime stage lopen. Wij hebben dan weer geen werkgroepen, maar dat hebben andere richtingen van mijn studie wel. Het verschilt dus per universiteit en per studie :)

Oh en deeltijd is bij ons gewoon je studie langzamer doorlopen. Er bestaan geen aparte colleges of werkgroepen.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik vind het wel knap om een HBO of Universitaire studie te doen hoor. Lijkt mij erg zwaar, helemaal in combinatie met kinderen/gezin.

Kom ik aan met secretarieel mbo-2:), 2 dagen in de week. Tot november en dan nog tot februari stage.

Deel Deze Pagina