Mama's en zwangere meiden omgeving Haarlem #2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jody1985, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Haha nee dat is dan ook wel weer zo... :p
    Toch spannend!! ;)

Yep, toch maar naar beneden gegaan en lekker ontbeten.

Had vandaag eigenlijk een afspraak staan met mijn buurmeisje die hier een paar weken terug was. Zou daar heen gaan en er zou nog een ander meisje die ik van vroeger ken bij zijn maar die zit nu in het ziekenhuis, waarschijnlijk een blinde darm ontsteking... heel sneu!
    Dus die afspraak ging niet door en ik moet zeggen dat ik het ook niet heel erg vind. Eerlijk gezegd ben ik echt helemaal klaar met het afspreken met mensen...

Deze week nog: vanavond naar laatste les yoga, morgenmiddag met oud vriendinnetje afgesproken, morgenavond bij mijn moeder eten, woensdag nog even met een cadeautje langs mijn stiefmoeder en woensdagavond misschien nog even langs mijn vriendinnetje om haar nieuwe huisje te bekijken. En dan schei ik er mee uit. Verder bekijkt iedereen het maar met de bezoekjes want ik ben er echt klaar mee.
    Eigenlijk zaterdag een verjaardag van mijn stiefbroertje die 21 wordt, maar ik denk niet dat ik de energie nog kan opbrengen om daar heen te gaan. Heb gewoon steeds minder zin om sociaal te doen en te praten. Ben de laatste tijd steeds meer in mezelf gekeerd en wil eigenlijk het liefst alleen nog maar met Nate zijn. In ieder geval 's avonds... ;)

2. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Hai meisjes!

Hier draait de machine alweer op volle toeren, zit nu lekker aan mijn lunch en ga met 5 minuten toch echt helaas weer naar werk toe.
    Hele fijne dag allemaal, ik ben er vanavond weer! :)

3. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Werk ze Ann, tot vanavond!

4. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Eindelijk wat meer rust, Jody!

Ik deze week nog wel helemaal vol :). Ik verveelde me vorige week ook wel heeeeel erg... Dat wilde ik deze week voorkomen.

Bedenk me nu wel door jou berichtje dat mijn schoonmoeder 7 november jarig is en mijn moeder op 11 november en dat ik daar alvast wat voor moet bedenken. Tegen die tijd zal ik daar niet zoveel aandacht en energie meer voor hebben :D.

5. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Werkse An, en tot vanavond!

6. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Haha nee waarschijnlijk niet nee... heel verstandig!

Nou... rust?? Ik vind het nu nog aardig druk moet ik zeggen. Heb eigenlijk helemaal nergens meer zin in. Alleen maar luieren. En schoonmaken en opruimen dan. :p

7. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Eigenlijk nog best veel inderdaad...
    Ik vind het zo bizar dat mensen nog verwachten dat je makkelijk je huis uit komt! Ik vind mezelf douchen en aankleden al een hele klus!

8. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Pfff echt he!? Ik heb d'r ook gewoon geen zin meer in! Zit nu ook nog lekker in mijn ochtendjas en douchen kan later ook wel, hoor. haha
    Ja vooral mensen die nog niet zwanger zijn geweest die snappen vaak niet dat het best zwaar kan zijn op sommige momenten...

9. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Ik heb deze week de momenten tussen 13.00 uur en 15.00 uur vrijgehouden, zodat ik kan slapen als ik dat wil :D.

Vorige week, mijn schoonzusje en het nichtje van Bob, om 21.10 uur binnen komen waggelen! Die begrijpen dan echt niet dat je daar dan te moe voor bent...

Gelukkig durf ik het inmiddels te zeggen. Maar ik ben wel blij dat ik morgen weer mensen over de vloer heb. Het is me wel weer te rustig nu.

10. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Heel verstandig!
    Ik heb morgen ook pas om half 3 afgesproken en ga aansluitend door naar mijn moeder (woont daar vlakbij). Dan daar eten en niet te laat weer naar huis. En woensdagmiddag eerst naar de verloskundige in Heemstede en aansluitend door naar mijn stiefmoeder in Hoofddorp. Blijf ik dan ook niet al te lang en dan nog even naar mijn vriendinnetje haar huisje kijken. Die heb ik al een tijdje niet meer gezien en daar kan ik ook niet even een uurtje blijven, dus daar zal ik wel wat langer blijven.... maar daarna is het echt over!! :D

11. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Hebben jullie trouwens nog postzegels over die ik over moet/kan kopen?

12. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Nee sorry! Ik heb toch maar 1 velletje gehaald en wat losse normale postzegels op de andere kaartjes geplakt. ;)

13. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pfff meiden echt wordt al moe als ik kijk wat jullie nog allemaal doen..!! Hahha moet er echt niet meer aandenken..
    Ben gewoon echt de hele dag duf en moe...en vermaak me eigenlijk met opruimen haha erg eigenlijk...

Pat belde net en die heeft vanaf vrijdag vakantie tot 11 nov heerlijk vind ik dat..!! Vond het ook echt niet leuk dat hij vandaag weer moest werken! En als ik nog niet bevallen dan kan hij me bijstaan met het strippen..

As nee heb geen postzegel over moet juist losse postzegels bij halen...

14. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Oh heerlijk Bren! Wat fijn dat je vent lekker bij je is vanaf vrijdag!!
    Ik wil ook dat Nate mee gaat naar de vk als ze me gaan strippen. En als de beeb er straks is dan krijgt hij natuurlijk 2 dagen van de werkgever. Nadat de kraamhulp dan weg is neemt hij nog wat vakantie op. Geen idee hoe lang eigenlijk... hebben we het nog niet echt over gehad... Maar 4 weken is wel heel lekker, zeg!!

15. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Haha, dat geeft niets Bren :). Jij hebt nu echt je rust nodig!

Dan ga ik zelf even postzegels bestellen. Geen probleem, maar wilde toch eerst even checken of jullie niet nog met van die zegels over zaten :).

16. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    En heerlijk dat ie vrij is vanaf vrijdag!

Hoe gaat dat strippen in z'n werk meiden?

17. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja heerlijk hè?? Kijk erook echt naar uit...lekker samen zijn..!!

As juist heel verstandig anders zitten we straks met allemaal zegels over dat is ook zonde....zo een velletje gaat per 50....

18. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Tsja... dan wordt het ook bij mij één velletje van 50 zegels en de overige maar met normale postzegels.

19. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Strippen= ze gaat dan inwendig voelen of je baarmoeder al week is zoja dan gaan ze eigenlijk je baarmoedermond masseren en dat kan een bevalling opwekken....nou lees ik verhalen dat het pijnlijk is en dat het best meevalt dus vind het dan wel fijn dat hij meegaat....anders wilde me moeder wel mee maar doe het liever samen met hem..het is voor ons beide spannend natuurlijk.
    Maarja even afwachten of het überhaupt wel kan....

20. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Even een goede uitleg voor je gegoogled:

Om te strippen moet de verloskundige een inwendig onderzoek doen en voelen of de baarmoedermond al iets open staat. Vaak heb je aan het eind van de zwangerschap al iets ontsluiting. Als de baarmoedermond al aan het verweken en verstrijken is en er is 1 cm ontsluiting, dan kan de verloskundige met een vinger de baarmoedermond ingaan en de vliezen losmaken van de wand van de baarmoeder. De vliezen worden alleen losgemaakt van de wand, ze worden dus niet kapot gemaakt! Door dit losmaken wordt de baarmoeder geprikkeld en komt er oxytocine vrij, net voldoende om je lichaam aan te zetten tot de bevalling.

Let op: strippen is geen garantie dat je gaat bevallen, het is een poging om je 'op gang te helpen'. Heel vaak veroorzaakt het strippen alleen meer voorweeën en zet de bevalling nog niet door. Maar het is het proberen waard.

Tip: Na het strippen heb je vaak wat bloedverlies, neem voor de zekerheid een maandverband mee als je na de 41e week op controle gaat.

Deel Deze Pagina