Mama's en zwangere meiden omgeving Haarlem #2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jody1985, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tja dat was onderdeel van mijn therapie
    weg met de struisvogels
    en het probleem onderkennen en er mee dealen
    wat uiteraard niet zo makkelijk is als ik het hier opschrijf :D

2. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Dat begrijp ik :).
    Ben jij in therapie geweest?

Ik weet even niet goed wat ik met mezelf aan moet. Ik ben zo ontzettend kwaad en verdrietig. Kan het verder aan niemand kwijt, omdat ik hem niet zwart wil maken.

3. ja uiteindenlijk was ik klaar met mijn gewicht
    ik woog 150 kilo en veel kwalen waaronder depressie
    op een gegeven moment met ha tot een behandelplan gekomen
    en door cognitieve therapie het probleem onder controle gekregen en met hulp van een maagoperatie 1/3 van mijn gewicht verloren
    en toen kwam mijn zwangerschap er als kado tussendoor ;)
    daarna hoop ik nog meer gewicht te verliezen

het stiekeme eten is er voor mij wel af en heb ook goede afspraken met mezelf, man en huisarts en da's al heel veel winst!

maar het punt is natuurlijk wel dat je er zelf voor moet willen gaan
    alle therapie is zo goed als gedoemd te mislukken mijn inziens als je er niet voor de volle 100% voor wil of kan gaan

voor jou denk ik toch dat je moet kijken wat je ermee kan
    er bestaat gelukkig beroepsgeheim bij artsen
    en leg vooral bij hem (je parnter) neer waar je mee zit
    maar da's een gevoel en ken jou en je partner niet persoonlijk genoeg (nog)
    o meis sterkte!

4. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Wat ontzettend knap dat je zo ver bent gekomen, Maaike, en wat gun ik jullie jullie kindje enorm!

Ik weet dat ik er met praten wel bovenop kom. Alleen niet als hij niet reageert en zijn kant niet deelt. Voor hem is het niet meer het heden, omdat hij niets meer gebruikt. Het moeilijke vind ik dat hij steeds lijkt te verwachten dat het na een keer praten opgelost is...

Pff, wat een gedoe he? Ik hoop dat m'n ventje er niet teveel onder lijdt...

5. hmmm tja tis ook nog gewoon een man he ;)
    probeer voor jezelf te kijken waar het grootste probleem zit
    zodat je daar misschien afspraken op kan maken
    dat geeft het snelste rust en is goed voor jou en je mannetje

6. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Haha, zeg dat wel :)!

Dank je, daar kan ik wat mee. Eerst even lunchen met een collegaatje en daarna naar de vk. Misschien dat dan de ergste hersenspinsels voor vandaag weer over zijn.

Nogmaals; thanks!

7. Graag gedaan!

8. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    hey meiden :)

Tjee balen zeg As, kan goed begrijpen dat het niet goed zit en je er over wil praten met je man. Lastige situatie hoor, ik zou niet goed weten wat ermee te doen. Succes.

Heerlijk gezwommen :) bleek dat Jody buiten stond te wachten terwijl ik binnen op een stoel zat en Denise wat laat was ;) gelukkig allemaal nog goed gekomen.

Kom net thuis, hoor een hoop herrie van boven komen, blijkt dat lief alvast aan het klussen is geslagen in de babykamer, terwijl hij bij thuiskomst van vakantie had geroepen: Eerst trouwen en daarna ga ik me pas weer bezig houden met het kind!

Gnffl :)

9. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Zooo net terug van zwemmen! Bleek dus dat ik de hele tijd buiten voor de deur stond te wachten terwijl Sas binnen zat te wachten, hahaha. En Denise was ietsjes later, maar was er ook gewoon gezellig! Was weer even heerlijk om te zwemmen en het was erg gezellig! :D

Wat goed dat je je verhaal hier toch even opschrijft, Redhead! Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik wel denk te weten hoe jij je voelt hieronder...
    Mijn ex-vriend waar ik 7 jaar lang een relatie mee heb gehad was cocaine verslaafd en loog ook alles aan elkaar. Steeds opnieuw moest ik weer achter (halve) waarheden komen en ben dan ook heel wat voorgelogen door hem. Elke keer probeer je dan weer dat vertrouwen op te bouwen en elke keer zakt het net zo hard weer in elkaar.... heel erg frustrerend en heel moeilijk om mee om te gaan. Ik snap heel goed dat je het hier moeilijk mee hebt en probeer steeds als jij daar behoefte aan hebt er met hem over te praten. Leg uit hoe je je voelt en dat je daar behoefte aan hebt. Ik denk dat dat de enige manier is om er op een goede manier mee om te gaan en ik denk dat als je het uitlegt hoe je het hier hebt uitgelegd dat hij dat zeker zal begrijpen. Ook al is dat voor de komende periode bij wijze van spreken elke dag.
    En probeer afleiding te zoeken, niet te veel zitten piekeren en jezelf proberen te beïnvloeden met positieve gedachtes. Ik weet heel goed dat dat supermoeilijk is en dat is voor mij op dit moment ook makkelijk gezegd, maar uiteindelijk zal je je daar beter van voelen dan als je op bed gaat liggen malen.
    Heel veel sterkte en succes, meis! Ik hoop dat het snel beter wordt voor je!!

10. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    haha, dubbelpost ;)

11. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hey As goed dat je je hart lucht, wij zijn er hier ook voor je ;)
    Als je er behoefte aan hebt praten we er morgen toch nog even over

Zwemmen was zeker even gezellig, sorry dat ik later was, opstarten is tegenwoordig niet mijn sterkste punt

12. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rehead vind het heel stoer van je dat je hier je verhaal durft te doek en je hoeft je zeker niet te schamen..!!!
    We hebben allemaal dingen gedaan waar we spijt van hebben en jou man dus net zo...
    Ik denk ook dat je er nu heel erg mee bezig bent omdat je straks mama wordt en alles zo goed mogelijk voor je kindje wil hebben.....
    Maar ik weet 100% zeker dat jullie hele lieve ouders zullen worden en je baby alle warmte kan geven die jullie in jullie hebben.
    Ik kan dit natuurlijk makkelijk zeggen en kan je man ook niet, wel heb ik jou mogen ontmoeten en weet echt zeker dat jullie dit samen aankunnen..!!

Lieverd hele dikke kus voor jou en hoop echt dat je je snel beter voelt.!!!

Meiden fijn dat jullie lekker hebben gezwommen.!!

13. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Fijn dat het zwemmen gezellig was, volgende week ben ik er zeker weten weer bij. De woensdag vrij gehouden! De 4 weken daarna kan ik alleen maar 's avonds en vrijdagmiddag :(.

Wat zijn jullie lief :).
    Moet ook echt zeggen dat het opgelucht heeft. Als het wat vaker vertelt of opschrijft krijg je het in je eigen hoofd ook weer een beetje recht. Net met m'n collega ook even gepraat en dat was ook heel fijn. Zij heeft een eetstoornis gehad en het blijkt toch wel belachelijk veel op elkaar te lijken als die verhalen zo hoor...
    Inmiddels weet ik dat ik me niet druk maak om toekomstig drugsgebruik of om een toekomst samen. Meer om het feit dat er weinig input vanaf zijn kant komt wanneer het moeilijk wordt. Ik ben bang dat dat hij nog niets verwerkt heeft en het zoveel mogelijk vermijdt en dat dat nogmaals naar boven kan komen. Bang dat wanneer er weer iets moeilijk wordt er altijd een stilte aan de overkant blijft en ik steeds de kar moet trekken. Ik kan niet alles oplossen. Daarnaast wil ik niet dat er over andere dingen gelogen wordt.

Goed samen gevat?

Net bij de vk geweest en weer helemaal goed gekeurd. Hij lag wel met z'n koppie boven en ze heeft me geleerd hoe ik dat kan voelen. Vanavond nog maar eens proberen!
    Ik ga op 12 april naar de informatieavond bij het NOVA. Ik ben benieuwd!

14. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    En je hebt inderdaad gelijk, Bren. Ik wil alles op de rit hebben voor de kleine er is. En hoeveel ik hem ook overal de schuld van kan geven. Ik heb er letterlijk zelf naar gevraagd...
    Lang leve de hormoontjes!

Morgen al High Tea, ik heb er zin in :D!

15. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Wat fijn dat je vent alvast begonnen was aan de babykamer, Sas! Dat is leuk thuis komen!

12 april, As? Whaha
    Denk dat je 12 september bedoelt? Dan ben ik er ook! Wat toevallig! :D
    Gelukkig heb je alles een beetje op een rijtje kunnen zetten, meis!

Ik heb ook superveel zin in morgen!!!!

16. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    April... nee, september JA! Dom dom dom... Beetje in de war nog denk ik.
    Gezellig, mag ik naast je zitten?

17. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Tuurlijk!! Ga jij ook met je man?

18. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
  19. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hey meiden, de voorlichting bij het nova college is reuze intressant

20. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Dat is heel mooi, Denise! Daarvoor gaan we natuurlijk ook! :)
    Gezellig! Wij gaan ook samen!

Deel Deze Pagina