Mama's en zwangere meiden omgeving Haarlem #2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jody1985, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Ja snap ik wel... alleen zoals dat in bad doen verhaal, is natuurlijk wel belangrijk om te weten. En dat weet ik dan ook maar liever ;)

2. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Blijkt dat de baby een bepaalde geur heeft bij de geboorte, die geur wil je zo lang mogelijk behouden denk ik......tenminste dit gaf de yogaleraares aan, mss vandaar dat wassen

Ik maak geen plan, heb nu ook geen zin meer om het uit te zoeken, daaf weet trouwens ook precies wat ik wil......en ach ik zie het tegen de tijd wel.

Bij mij worden de adressen op labels gedrukt die bij het kaartje in de envelope horen, hoef dus bijna niks te schrijven, mss wat achteraf.

We zitten hier iets van een haaienprogramma te kijken op animal planet hd, vind het altijd wel intressant.

Jeetje een wortelkanaalbehandeling, ik ben als de dood voor de tandarts dus moet daar echt niet aan denken

3. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Ook dat zou misschien nog een reden kunnen zijn, maar er werd ook echt duidelijk aangegeven dat het navelstrengstompje niet nat mocht worden en dat nadat deze er af was gevallen, de baby pas in bad mag. Waarom die precies niet nat mag worden, is me nog niet helemaal duidelijk...

4. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Animal planet is ook een van mijn favo zenders. Net als discovery en national. Vaak echt boeiende programma's op!

5. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Ja dat weet ik ook nie.....mss weet de vk het, je zou het kunnen vragen

6. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Ja ik vraag het bij mijn volgende bezoek wel weer ff. Dan neem ik gelijk mijn hele geboorteplan mee, zodat ze die alvast kan doornemen. Volgens mij is dat namelijk ook de bedoeling...

7. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    De behandelend tandarts zei dat de behandeling zonder verdoving is :(
    Maar als ik wil mag ik verdoving...?
    Oh ik heb er echt geen zin in :(:(:(

Wij zitten op Discovery World nu de training van Class 234 van Navy SEAL's te kijken :)
    Arme mannetjes, worden dik afgebeuld hihi

8. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    WAT?!?!!?! Een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving???? WTF!! Dat is echt onmenselijk!! Het is een zenuwbehandeling! Dat kan niet zonder verdoving!!

9. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Ja maar dat komt omdat mijn tand dood is.
    Dus ik voel er niks meer aan...
    Ook niet als ik in een koud ijsje hap, of iets anders koud er tegenaan houd.
    Dus vandaar dat ik ook niks voel van de behandeling zei zij...?
    Oeff, ik wil echt niet :)

10. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Volgens mij had ik het een tijdje geleden ook al gevraagd, maar weet niet echt meer wat jullie reacties waren.

Gaan jullie de stamcellen uit de navelstreng ook op laten slaan zodat deze eventueel in de toekomst gebruikt kunnen worden als het kindje ziek is?
    Stamcellen Pasgeborenen

11. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Hmmm oke, in dat geval zal het misschien anders zijn... ;)
    Ik hoop voor je dat het meevalt!

12. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Dat hoop ik!

Meiden, ik ga naar mijn bedje toe, mijn oogjes vallen dicht!

Welterusten! :)

13. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Weltruste meis!

14. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Goedemorgen!
    Jeetje, ik word met een moe lijf wakker. Gebeurt steeds vaker. Wel weer een redelijk drukke dag voor de boeg en vanavond vroeg naar bed, want morgen moet ik weer aan de slag... Dat betekent weer om 6.15 uur m'n bedje uit!

Tijdens het ontbijt ga ik dat van die stamcellen eens goed lezen, Jody. Heb er nog niets over gehoord, dus ik ben benieuwd.

Anni, maak je maar niet te druk. Ik heb die behandeling ook gehad bij mijn dode voortand en daar voel je inderdaad niets van! Ze haalden alle restjes eruit (bij mij dan) en spoten er daarna een soort witte pasta in die ervoor zorgt dat je tand niet zwart wordt. Eens in de zoveel tijd moet die pasta vervangen worden. Omdat je zenuwen dood zijn, voel je echt niets :).

15. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Nou ik heb dat van dat stemcellenopslag eens door zitten lezen en hier kort overlegt, maar wij doen het niet.
    Er zijn diverse stamceldonorbanken, waar dit dus ook al opgeslagen word en het kan tegen de tijd dat je stamcellen nodig hebt ook nog uit het beenmerg gehaald worden, en het onderzoek en gebruik staat nog teveel in de kinderschoenen.
    Daarbij naar de kosten kijkend, betaal je 100 euro per jaar voor de opslag terwijl je er eigenlijk ook al voor betaald in je ziektenkosten, voor als.........

16. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Wij dachten inderdaad hetzelfde, Denise!

17. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Gelukkig, bedacht mij nog dat het over kan komen als niet nadenken over de toekomst van mijn kindje, maar ik heb alles voor haar, maar dit is zo voor als.......naar mijn idee

Ik heb trouwens best redelijk geslapen, voeten zijn al minder dik, straks even de auto wassen stofzuigen samen met Daaf, dan kan daarna de familyfix erin, is dat in ieder geval gebeurt

Jij ook geslapen As, of merk je 's nachts ook dat je zo onrustig bent?

18. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Ik ben er nog even goed over aan het lezen... Maar wat ik tot nu toe heb gelezen is dit:

De kans dat je geschikte stamcellen vindt bij een stamcelbank is heel klein, kans van 1 op 40.000. En eigen stamcellen matchen altijd.
    De kans dat je kindje iets krijgt wat met stamcellen te genezen is, is heel klein natuurlijk en gelukkig ook maar. Maar ALS je kindje wat krijgt en je hebt die stamcellen laten bewaren, ben je daar natuurlijk super dankbaar voor. En dan is 100 euro per jaar natuurlijk niks...
    Daarnaast zijn ze inmiddels steeds verder met de ontwikkeling, er kunnen in de toekomst dus steeds meer aandoeningen worden genezen met de stamcellen...
    Ik ben ook nog aan het nadenken hoor, maar ik ga van de week even proberen om van een onafhankelijk persoon een advies in te winnen.

19. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Wat fijn, Denise. En wat minder vocht kon geen kwaad vandaag ;).
    Ik heb heeeeerlijk geslapen, maar dat kwam denk ik omdat ik zo moe was van de drukke, gezellige dag gisteren. Ben best vaak onrustig 's nachts en word ook steeds vaker "moe" wakker.
    Moeder natuur bereidt ons voor :).

Vind het trouwens niet ongeïnteresseerd overkomen hoor. Voor iedereen is het anders en gelukkig gaan we er allemaal op onze eigen manier mee om!

20. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?
    Wij zijn nu onderweg naar Gendringen, tegen de Duitse grens aan. Mijn stiefzus viert vandaag haar verjaardag, dus daar gaan we gezellig langs. Pffff wel weer een lange zit in de auto!! 2 uur! Nog een half uurtje te gaan... :)

Deel Deze Pagina