Mama's en zwangere meiden omgeving Haarlem #3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jody1985, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Ahh Bren, wat sneu voor Boaz! :( Dan zou ik inderdaad maar ff stoppen met het papje en kijken of het daar aan ligt...

En Denise, wat vond Tegan van de bloemkool??

Sas, spannend!! Laat je even weten morgen hoe het is gegaan bij de vk?

Slaap lekker Ann!

2. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sas het zegt inderdaad helemaal niks!
    Ik had een maand lang krampen en er gebeurde niks....2 weken lang geen krampen en toen begon het uit het niets.....!!

3. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    bloemkool hebben we overgeslagen, daaf was op school en ik wil wel graag wat nieuws proberen als papa erbij is

4. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja hartstikke logisch zou ik ook doen!!!!

Krijgt ze nu wel elke dag een beetje avondeten???

5. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    ah ik snap het denise.
    Ga je vanavond bloemkool geven? Of is daaf vanaaf ook niet thuis?

Bren, gaat het nu beter met boaz nu je geen papje hebt gegeven?

Ik ga het echocentrum even bellen voor de 20 weken echo.
    Spannend! :)

*zwaait naar Astrid :D*

6. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    het is wel de bedoeling vanavond, daaf is idd thuis
    we proberen haar nu iedere dag mee te laten eten, maar ze heeft ook weleens net een voeding op of iets en dan laten we het zitten

hoe is het nu met Boaz

Spannend hoor Man, ben benieuwd of je dametje of een heertje op de wereld gaat zetten!

7. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    Ik geloof dat de WHO richtlijn is dat borstkindjes op een jaar ongeveer 75% van hun cal. uit vaste voeding moeten halen... maar goed dan moet je natuurlijk wel zo lang willen en kunnen voeden.

Jeej nog maar 3 weekjes tot je echo dan ;) (hoop ik, ik moest wachten tot week 21 :S)

Tis ook niet prettig allemaal voor Boaz zeg, reflux, dan exceem en nu moeite met rijstebloem... hopelijk groeit hij snel over zn exceem en reflux heen!

Hoi As ;)

Beebje zit hier nog heerlijk op zn plek, we moeten om kwart over 12 bij de VK zijn. Mn 9 maanden boek van Pauline oud is bijna vol, wel leuk om te merken ;)

8. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    14 maart is de echo!
    Whaaa heb er nu al zin in :D
    tis helaas nog wel 4 weken wachten... ;)

9. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    minder dan een maand :)

10. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Met Boaz alles weer goed, hij had gister een hele flinke poepbroek vertelde me moeder dus dat zat hem echt duidelijk dwars...hij was daarna ook weer super relaxt!
    Dus hier geen rijstepap meer!

Boaz lijkt wel snel op iets te reageren en gevoelig te zijn....het zit me knappe man soms niet mee, maar wat blijft hij vrolijk!!!! Ikke is zo verliefd!! Hahaha

Heb echt een k*t nacht gehad eerst belde me zus om kwart over 1 dat ze in het ziekenhuis lag...voor hele hevige pijn in der buik....toen besloot Boaz elke keer zijn speentje eruit te gooien en kon ik hem weer elke meer geven.
    Om een geven moment was ik het zat en heb hem bij me gelegen het was ondertussen al half 5 en 6 uu gaat onze wekker!! Ben dus echt doodmoe nu!!!

Sas ik hoop dat ze eventueel zou kunnen strippen dat is ook nog afwachten! Spannend!!

Voor jou ook spannend Mandy! Voor je het weet is het zover en dan gaat het ineens snel hoor!!

Denise wel heel handig voor ons dat jij met alles het eeste bent en jij ons tips kan geven hahaha :)))

11. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hahaha idd vraag maar raak

Jeetje wat erg van je zus, wat heeft ze.
    Jammer zeg voor zo'n rotnacht.

Hier een domme actie:
    wil ik om 11 uur gaan kolven, zie ik dat mijn pomponderdelen ben vergeten, zo stom.
    Dus moest naar huis voor die spullen te halen, onderweg het kdv gebeld of Tegan al een voeding gehad had, ik had geluk want ze had maar 60cc uit haar fles gedronken, ze mocht dus nog heerlijk ff bij me aan de borst, heb er echt even genoten zo midden op mijn werkdag.
    Beetje jammer dat ik dan nu weer achter mijn bureau zit maar goed.

Hier zijn de nachten wel weer heel goed, alleen heeft mevrouw er nu een handje van midden in de nacht wakker te worden en dan ergens heel vrolijk tegen te kletsen en te lachen, als ik dan ga kijken zie ik dat ze dit gewoon in de lucht doet, dus niet tegen haar beren ofzo. Ze doet dit overdag ook heel vaak, echt zo raar.
    Nu was ik met een nogal spiritueel aangelegde collega aan het kletsen en die zei dat het heel goed kan dat Tegan haar opa ziet, Daaf z'n vader, ben op zich best nuchter maar begin toch wel een beetje te twijfelen, ze zei dat kinderen onder 7/8 jr hier heel erg voor open staan en heel vaak geesten zien

12. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    in de psychologie (niet om meteen te zeggen dat het niet kan maar om ook een andere optie te geven!) Heet dit stadium van denken nog het magisch realisitisch denken. Kindjes kunnen vaak nog geen onderscheid maken tussen fantasie en werkelijkheid, ook de reden waarom het monster in de kast zo verschrikkelijk echt is en waarom ze zo verschrikkelijk kunnen opgaan in hun spel. Daarbij is het voor echt kleine kindjes zo dat de wereld binnen en buiten nog voor 100% verweven is, wat in hun gebeurt gebeurt ook buiten en andersom, er is dus nog niet echt onderscheid en je ziet inderdaad vaak dit soort dingen. Daarnaast zijn ze veel aan het oefenen in klanken en gesprekken voeren. Er hoeft nog neit perse een reactie terug te komen maar ze kopieert naar haar idee het praten van grote mensen. Meer info is ff googelen op magisch realistisch denken en op de pedagoog/ontwikkelingspsycholoog Piaget

13. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Ach ik vond het idee van opa ook erg leuk

14. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ahhhh heerlijk Denise..!!! Even lekker met je kleine meisje geknuffeld!!!!
    En inderdaad beetje jammer dat je nu dan weer achter je bureau zit!!! Is niet eerlijk hahaha

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel geloof dat kinderen geesten kunnen zien....en dat kinderen daar zeker voor openstaan!
    En is helemaal een mooie gedachten dat het haar lieve opa zou kunnen zijn!!

15. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    daarom ook de zin niet om te zeggen dat het niet zo is ;) Ben er zelf zeker van dat er meer is tussen hemel en aarde dan wat jij en ik kunnen zien en dat er mensen zijn die dat wel kunnen zien/voelen. Maar aan de andere kant denk ik dat mensen soms te snel een paranormale verklaring zoeken voor dingen die ook heel goed wetenschappelijk te verklaren zijn waardoor ik zelf de neiging heb om naast die verklaring een wetenschappelijke te leggen en mensen dan zelf te laten beslissen.

Ik zal trouwens de laatste zijn die zegt dat geestverschijningen die kinderen zien moet afdoen als onzin, zeker als ze er bijvoorbeeld bang voor zijn. Die emoties zijn echt en of je nou zelf denkt dat het fantasie is of dat ze echt wat zien, die emoties moeten niet ontkent worden in mijn ogen!

16. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Hee meiden!

Ik heb even een druk dagje gehad. Heel veel dingen geregeld en het huis even helemaal schoongemaakt en opgeruimd en zeer uitgebreid gekookt. Had ff 'n powerdagje. :D
    Net ook even naar het winkelcentrum geweest, even iets teruggebracht naar de blokker en even wat nieuwe spulletjes gehaald. Had ook een volle spaarkaart van de Etos, dus kreeg 5 euro korting op een groot pak luiers. :D Altijd leuk!
    En ik was op zoek naar nieuwe schoenen omdat mijn laarzen nogal afgetrapt waren, konden ECHT niet meer. Dus ik alle winkels af, uiteindelijk bij de Taft 2 paar laarzen gescoord. Wilde eigenlijk maar 1 paar maar ze hadden en actie: tweede paar voor de helft van de prijs. Ene paar was afgeprijst van 150 naar 69 en het andere paar van 130 naar 49. En die goedkoopste kreeg ik dus ook nog eens voor de helft, dus in totaal 93,50 betaald voor 2 paar supermooie leren laarzen. En wat bleek? De actie was net een uur gestart, dus ik had echt net mazzel! Heel chill!!

Denise, Jade doet dat ook wat jij omschrijft. Ik vind het ook best vreemd als ik het zie, maar tegelijkertijd ook wel heel erg schattig!

Bren, die poepbroek verklaart wel waarom hij dan zo huilerig was... dan zat het echt dwars blijkbaar.
    Wij zijn laatst overgegaan van hypoallergene voeding naar de normale en toen kreeg Jade ook ineens erge last van krampjes....
    Wat is er met je zus aan de hand?? Gaat het nu weer beter met haar?

Man, wat spannend zeg!! Ik ben ook zo benieuwd wat het wordt!!

Sas, wat duurt het lang he... ben erg benieuwd wanneer die kleine man zich meldt!!

As, waar ben je dan? Gaat alles goed?

17. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Hee meissies,

Even gauw, vanmiddag meer tijd hoop ik :).
    Alles gaat goed hier! Vandaag gaat Boas voor het eerst naar m'n moeder, dus ik zit al aangekleed (joggingbroek, ok...) en wel op de bank. Boas niet, die slaapt nog even heerlijk. Ik ga lekker boodschapjes doen voor het feestje morgen met een vriend van me en kijken of ik nog wat op kan ruimen in huis. Toch wel heel moeilijk om hem een dag af te staan, ook al wil ik dat liever niet toegeven...

18. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Gefeli Sas, 40 weken! En je krijgt.... een watermeloen :p.
    Hoe is het met je voorweeën? Akelig hè :(?

Ik ga inmiddels al steeds vaker nadenken over nog een kindje. Eerst was het: "Wil ik dat wel?" en nu is het vooral: "Wanneer wil ik dat dan?". Gelukkig wil Bob ook nog wel. Eerst maar eens wachten en genieten tot Boas in elk geval 1 is!

19. ClarissaZita

ClarissaZita Niet meer actief

Hee meiden,

Ik check uit de groep. Heb me heel welkom gevoeld en hoop niet dat jullie er een naar gevoel aan over houden. Maar ik merk dat jullie in zo'n andere fase zitten met de kindjes/zwangerschap enzo. Beter dus om daar m'n conclusies uit trekken.

Jullie hebben een leuke groep en bedankt voor de gastvrijheid. Misschien kom ik over een tijdje weer es kijken (of als ik weer zwanger ben van nr2).
    Iedereen succes met werk, kindjes en zwangerschap en vooral veel plezier.
    Sas je bent er bijna! Succes met de laatste loodjes, de bevalling en geniet van je kindje als t er is.

Liefs Clarissa

20. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    As, succes met je drukke dagje vandaag, meis!
    Ik snap heel goed dat je Boas niet af wilt geven, hoor. Dat is helemaal logisch!!
    Tot vanmiddag!

Clarissa, wat jammer! Maar begrijpelijk... wie weet tot over een tijdje!

Deel Deze Pagina