Clarissa heel begrijpelijk....misschien tot over een tijdje..! As, ik snap het heel goed dat het moeilijk is om Boas achter te laten...vind het nu nog moeilijk..! Vooral me eerste werkdag van de week.....maarja moet ook gebeuren! Heel veel plezier en maak er een lekker relaxt dagje van! Mis je trouwens wel echt hier!!!!! Wow Jody dat is nog is een leuke deal!!! Wat voor laarzen zijn het?? Ja het zat hem zeker dwars die poepbroek geef hem ook niks meer dan alleen melk en dan rond de 5 maanden en exceem is weg beginnen met een hapje groente of fruit...... Ik wilde ook kijken of we konden overgaan van hyperallogeen naar gewone het scheelt zo een geld! Alleen omdat hij blijkbaar heel snel reageert op dingen moet ik nog hyperallogeen blijven geven, logisch ook dus blijven dit nog even geven. Me zus blijkt galstenen te hebben....dus daar wordt ze aan geopereerd! Denise lekker weekend?? Geniet ervan!! Sas hoe was het bij de vk?? Fijne dag allemaal!
Nadenken over eventueel een tweede, ik heb altijd gezegd ga er nooi meer de MMM voor in geen gestress meer! Maar ook ik denk daar na anders over heb het er allemaal voor over...al denkt Pat daar nu nog anders over....!! En doe het alleen wel echt als het financieel allemaal nog te doen is, wil namelijk wel leuke dingen blijven doen op vakantie kunnen gaan.... En tegenwoordig wordt alles alleen maar duurder......maar we hebben nog heel lang om er over na te denken. Zou het sowieso pas willen als Boaz rond de 3 à 4 jaar is...en het ons natuurlijk gegeven is....
Ja superleuke deal!!! Ben er ook echt SUPERblij mee!! Ene paar is met een hele hoge hak, nette zwarte laarzen en het andere paar is met een hele kleine hak, bruine stoere laarzen. Echt supervet zijn ze! Ja wij hadden het niet echt op de planning, maar we gingen 's avonds met de laatste fles over naar de extra voeding en die is niet in hypoallergeen te verkrijgen. Dus dat was eigenlijk al een test of ze allergisch was. Bleek van niet, dus toen zijn we ook overdag overgegaan naar de normale. Had ik later het consultatiebureau aan de lijn en die zeiden ook dat het onzin was om hypoallergeen te geven. Dat als kindjes allergisch zijn voor koemelk, ze ook reageren bij die preventieve hypoallergene melk. Alleen pepti (die van rond de 30 euro per pak) zou dan helpen. Jade heeft ook ongeveer een weekje bij sommige voedingen last gehad van haar darmpjes, maar nu we helemaal over zijn gaat het prima! En idd, het scheelt superveel geld!! Wat sneu voor je zus, zeg... Dat lijkt me geen pretje!
Oké zit dit zo, ga ik het toch de volgende keer vragen als we weer naar het cb moeten, ik ga niet zo uit mezelf doen. Maar wat houdt de laatste fles in met extra voeding?? Ken ik namelijk niet.....
Bij de VK was alles goed helemaal vergeten te melden idd :S bloeddraukw as iets aan t stijgen is nu weer netjes 110/70, volgende week donderdag een echo voor de hoeveelheid vruchtwater en de placenta en vrijdag strippen. Als ik het straks allemaal niet meer zie zitten zou ik ingeleid kunnen worden vanaf week 41, maar als ik het prettiger vindt om af te wachten dan wachten ze rustig met me af tot week 42, dan wordt ik sowieso overgedragen. Ik blijf gewoon hopen dat mini zich vandaag of morgen aankondigd
Das fijn, Jody! Jezelf verwennen mag best af en toe . Waarom waren jullie met hypo-allergeen begonnen? Volgens mij hebben wij vanaf het begin de standaardvoeding in huis. Bren, wat lief dat je me mist! Ik mis het ook om af en toe even rustig te zitten en bij m'n forumvriendinnetjes te kijken. Het gaat vast weer steeds vaker lukken. Ik vind het niet eens zo moeilijk om Boas weg te brengen, maar nu ik thuis ben voelt het alsof ik een van m'n ledematen mis . Clarissa, jammer maar inderdaad begrijpelijk! Misschien tot over een tijdje en geniet van je mannetje! Sas, ik hoop ook dat je ventje zich uit zichzelf meldt. Dat je bloeddruk wat stijgt zegt vaak toch ook wat goeds? Althans, dat was bij mij zo... Meiden, hoe zit het met jullie voedingsschema? Ik weet niet of ik het goed doe, maar vind de overgang van borstvoeding naar flesvoeding best lastig. Ik wil het liever niet op het consultatiebureau vragen, want dan vragen ze hoe we het nu doen en dan is het vast niet goed. Nu eens een boodschappenlijstje maken, dan de lege bierkratten de auto in en boodschapjes doen. Daar ben ik wel even mee zoet denk ik...
As, volgens mij kan je flesvoeding ook op verzoek geven, mits Boas dan niet ineens veel te veel gaat drinken... MAar misschien vindt je een schema wel handiger
Gniffel, ik ben niet zo van de schema's... Doe ik nu inderdaad, maar dan is het vaak om de 2,5 uur en 's nachts niet. Die mafketel slaapt elke nacht 11 uur en is overdag wakker op een slaapje van 45 minuten en twee van 30 minuten na. Maar hij is zoooooooo lief .
As, je kan inderdaad op verzoek voeden maar waarom moeilijk doen als het makkelijker kan?? En dan bedoel ik daar meer mee als hij straks naar het kdv gaat dan heb je elke dag het zelfde schema en weet je precies wat hij elke dag drinkt....want teveel flessenvoeding is niet goed! Ons schema ziet er zo uit als ik werk, want anders laat ik hem zelf wakker worden! 7 uur 11 uur 3 uur 7 uur En de laatste doe ik vaak half 11 omdat de volgende ochtend de wekker om 6 uur weer gaat ) Dus eigenlijk steeds om de 4 uur....er zijn er zat die al 4 flessen geven, alleen kies ik daar zelf niet voor omdat hij nu zo goed doorslaapt en dus niet het risco wil lopen op een nachtvoeding...en cb rade mij ook aan om 5 flesjes te blijven geven. De hoeveelheid is dan 180 water met 6 scheppenmelk...want hoeveel geef jij hem nu?? Succes met boodschappen doen!!
je hebt gewoon een heerlijk alert kereltje dus Volgens mij was het grote voordeel van flesvoeding op verzoek dat je het honger/verzadiging mechanisme zoveel mgoelijk behoud, wat ze bij borstvoeding ook zelf reguleren dus. Daar zit een deel van de bescherming tegen obesitas op latere leeftijd in, das het grote argument voor alle voeding op verzoek. Maar goed, het is dus maar een deel van de bescherming en zolang je je kindje niet gaat dwingen om een voeding tot de laatste druppel op te drinken zal het wel redelijk zo werken denk ik.
Ieder zijn ding natuurlijk maar ik zou het geen lekker gevoel vinden, en dan meer omdat je je kindje ook teveel melk kan geven en met borstvoeding geen probleem met flesvoeding wel...maar je moet zeker doen wat jij wilt.!
daarom ook oppassen dat ie neit te veel gaat drinken dan moet je gaan reguleren (denk neit dat voeden op verzoek iets is voor Jade no offense trouwens!)
Ik geef nu om de 2,5 a 3 uur en dan 150 met 5 schepjes. Die van 180 dronk ie nooit helemaal leeg en begon dan toch na 2,5 uur weer te piepen dat ie honger had. Nu dus 6 flesjes per dag met 150 en als ie weer wat uit z'n groeispurtje is ga ik weer naar 5 flesjes als ie dat pikt. Nu krijgt ie dan gelukkig niet teveel, daar was ik ook zo bang voor. Het is inderdaad een lekker alert ventje. En brabbelen dat ie doet, hij kletst de oren van m'n hoofd! Stapelverliefd!
Ja precies en zo op verzoek kan je dus goed bijhouden wat hij krijgt....is ff zoeken naar iets wat voor jullie handig is...!
Zit net ook te kijken ze schelen natuurlijk ook wel een maand hè....dus logisch dat hij nog meer flesjes wil en minder hoeveelheid per keer drinkt...
Inderdaad Bren . Hij kijkt hier wel het eten van je bord... Hij wil perse aan tafel zitten en is eigenlijk heel boos als ie dan zelf geen fles krijgt. Ik kan niet wachten tot het eerste hapje. Het lijkt soms wel of ie er nu al aan toe is. Hij gaat ook zo kwijlen als ie eten ruikt .
Mooi hè???? Herken het wel van Boaz...die doet dat ook!! Wanneer zou je willen beginnen met hem iets van een hapje te geven???
Ik voed op verzoek maar heb nu eigenlijk een beetje hetzelfde schema als Bren, maar dan automatisch, Tegan heeft alleen de voeding van half 11 's avonds niet meer, die slaapt ze door tot 7, dan maak ik haar wakker als ik naar werk moet. Jammer Clarissa, maar idd begrijpelijk, ik hoop je wel weer terug te zien Hier weer een rustig dagje, Daaf was ook vrij tot 14.30, toen hij een vergadering dus we hebben een heerlijk ochtendje met z'n drieën gehad. Hier hebben we het hele ritme wel te pakken geloof ik, ze komt prima op verzoek en maakt over de rest van de dag 2 slaapjes van 1 soms 2 uur. Voor de rest kan ze zichzelf goed vermaken dus kan nu wat rustiger aan mijn huishouden doen. Ze vind het erg leuk om alles wat je in je handen hebt vast te pakken en in haar mond te stoppen, dat deed ze dus ook met banaan, erg grappig, ik heb haar laten eten, ze vond het geloof ik nog lekker ook Bekijk bijlage 224502
haha wat een prachtige foto van Tegan En wat gaat het hard zeg, kleine meid wordt groot! Als ik alles lees over de voedingen gaat het me duizelen haha. Maar denk dat er straks wel meer duidelijkheid in komt. En gelukkig heb ik jullie als vraagbaak! Clarissa, jammer dat je ons (tijdelijk) verlaat, maar begrijpelijk. Hopelijk tot gauw! Sas, 40 weken! Whoehoe! Fijn dat alles goed was bij de vk, ben echt benieuwd hoe het gaat lopen. Maar natuurlijk het liefste een dezer dagen... Laat die kleine maar komen he! Ik begin beeb steeds meer te voelen, wat is hij/zij druk! Vooral links krijg ik af en toe een ''boks, ouwe''! En de weken tot de 20 weken echo duren nog zooo lang hihi. Aah ik heb weer zin in wat lekkers...