Lieverd dit zijn regeldagen Mijn kraamhulp had me ervoor gewaarschuwd Het duurt een paar daagjes en zijn heel zwaar Het beste ziu zijn om je alleen even daarop te focussen en voor de rest niets misschien ook even geen visite voor 2 daagjes Dan gaat het over Want nu zomaar stoppen lukt wrs ook niet meer Maar bel de lactatiekundige morgen Ik heb spijt haar niet gebeld te hebben Sterkte lief! Heb met je te doen
As ik heb veel gehad aan vereniging bv natuurlijk, daar kan je met een vrijwilliger praten. Heb ik ook gedaan toen ik er doorheen zat. Je kan ook bellen met La Leche Lea.....? dit is ook een vrijwilligers organisatie. Of wat Maaike zegt een lactatiekundige bellen, ik heb iig veel gehad aan hulp van buitenaf. Nou Anni het geluk staat idd aan jou kant afgelopen week, lekker hoor. Hier kan ik Tegan ook niet vroeg haar bed in krijgen veel te wakker en dan blijft ze huilen, ik kan net zo goed wachten tot we zelf gaan en dan slaapt ze gelijk.
Denise, wat goed dat het weer beter gaat meis! Ben ik blij om! Ann, wat onwijs cool dat je dat hebt gewonnen meis! Altijd heel leuk om kleding te winnen natuurlijk! As, ik kan het me heel goed voorstellen. Maar je kan niet in 1 keer stoppen. Je moet afbouwen, anders kan je borstontstekingen krijgen. MAAR je kan ook afbouwen dmv kolven. Zo heb ik het ook gedaan. Steeds minder vaak kolven, tot je zelf aanvoelt dat het niet meer hoeft. En je kan de afgekolfde melk natuurlijk ook gewoon aan hem geven.... Ik heb het echt met je te doen! Had ook 2 grote tepelkloven en dat was verre van prettig, iedere keer als zij begon te drinken stonden de tranen in mijn ogen van de pijn!
Nu gaat het wel weer, maar het is zo naar om de hele avond een kind aan je tiet te hebben en dat hij dan na vier uur nog niet wil slapen en niet genoeg lijkt te hebben. We hebbeneen flesje geprobeerd, daar heeft ie 50 cc uit gedronken, maar lag uiteindelijk na 10 minuten weer aan de borst. Het heeft tot 3.30 uur geduurd voordat ie sliep. Net 5 minuten en nu slaapt ie weer even, dus ik ook maar weer... Kloven gelukkig niet, maar echt blauwe plekjes van het zuigen!
Wat betreft het slapen: Jade valt gelukkig 's avonds wel redelijk snel in slaap. Eerder gingen wij altijd na de laatste fles (rond 23:00/00:00) naar bed, maar dat was veel te laat. Nate was iedere dag gesloopt op zijn werk. Dus nu gaan we na de fles van 21:00/22:00 naar bed en god zij dank slaapt zij dan ook vrij snel. Moet wel zeggen dat we duidelijk een dag en nacht verschil al proberen te maken. Misschien dat het wat uitmaakt. We geven de laatste fles voor de helft boven op haar eigen kamertje met het licht op haar eigen kamer uit en het hallicht aan. Zo doen we dat ook met de nacht- en de ochtend voeding. Is misschien het proberen waard! Wie weet helpt het!
Goedemorgen...! Jody bedankt voor de tip...wij geven de laatste fles bij ons op bed met ook een kleinnacht lampje, en de laatste fles is zo rond 11/12 uur. Maar ik hem ook daarvoor in ze bedje hebben en niet alleen maar in de box of wipper snap je?? Alleen ik moet zeggen we heb en het gister weer geprobeerd en hij viel vrij snel in slaap gelukkig...... Hier op zich goed geslapen, van 12 tot kwart over 4 na zijn flesje had hij zo een last van krampjes dat ik maar beneden met hem ben gaan zitten en later nog lekker op me buik heb gelegd in bed heerlijk dat knuffelen! As, meis iedereen heeft je al tips gegeven, en ik zou echt doen waar jij het prettigst vind...ik vind het zelf gewoon moeilijk dat ik niet zou weten wat hij binnen krijgt maar dat ben ik...... Lieverd en de vk bellen? Die kunnen je ookaltijd helpen..... Lekker geslapen allemaal?
Heb je maar van 00:00 tot 04:15 geslapen, Bren? Hier van ongeveer 23:00 tot 02:00 en van 03:30 tot 06:45 geslapen. Die fles van vannacht heeft ons aardig lang wakker gehouden... Jade had een verstopt neusje en lag steeds te knorren. Dus wat zoutoplossing in haar neusje gedaan en dat vindt ze nooit zo leuk. Dus daarna lag ze nog even te mekkeren. Maar ging gelukkig wel weer slapen daarna.
Tegan slaapt hier tegenwoordig aardig door, dus laatste voeding om 22 uur en dan om 6 uur wordt ze wakker, meestal blijven we dan samen liggen tot de volgende Maar wel heel naar zeg die krampjes en dat verstopte neusje ach, zo sneu As heedt Boas niet ontzettend zuigbehoefte, je kan pinken tot ie in slaap valt, maar ik zou zeker even bellen
Dat zou inderdaad ook nog kunnen dat ie gewoon zuigbehoefte heeft. Heeft Jade ook regelmatig en hier werken de fopspeentjes erg goed! Er bestaat zo'n taboe op, maar het is helemaal niet slecht als je het goed gebruikt. Wij gebruiken het alleen als ze krampjes heeft (als soort van afleiding om door de krampjes heen te zuigen. En als ze inderdaad zuigbehoefte heeft. Ik heb er al heel veel aan gehad moet ik zeggen!
Ja jody van 12 tot kwart over 4,en van half 6 tot kwart over 8, normaal komt hij zo rond half 6...maar maakt niet uit vind het knuffelen s'nachts ook wel heel fijn! Al zeg ik wel heel eerlijk dat de gebroken nachten me soms wel opbreken...... Hier krijgt Boaz ook een speen, ik wilde het eerst niet maar zelfs de kraamzorg zei dat ik hem wel kon geven omdat hij erge zuug behoefte had/heeft!
Goedemiddag Hier vandaag het spiraaltje weer laten plaatsen Het viel gelukkig mee maar zag er toch best tegenop Deed de vorige x veel pijn dus keek er niet naar uit Hier gaan we proberen de nachtvoeding te laten vervallen Want hij is toe aan ophogen en heeft na de fles nog honger Dus afgelopen ncht een halve fles ggeven En nu 2x een vollere fles, hij slaapt er nu goed op da's ook al heel wat Want het kleine manneke houdt niet zo van slapen Hoewel t beter gaat As hoe is het nu?
Zijn toch redelijke nachten Bren, hier ook nog wel nachtvoedingen, meestal val ik in slaap en blijft ze lekker bij me liggen, heerlijk! Hier ook soms een speen en als ze niet wil de pink, anders hou ik geen tepels meer over.
Het zijn zeker redelijke nachten maar ben wel heel eerlijk en mis echt een nacht doorslapen.....maargoed dat komt wel weer........
Haha dat snap ik, moet zeggen als Tegan doorslaapt dat ik wakker word om half 4 Je bent ook zo gewend
Ik word ook wakker als Jade niet uit zichzelf komt. Van de week zat er ineens 7 uur tussen en ik schrok wakker. sprong uit bed en meteen checken of alles oke was. Maar niks aan de hand gelukkig. Lag nog lekker te slapen. Toen maar wakker gemaakt en snel de fles gegeven, haha
ff snel tussendoor in mijn pauze verveel me stierlijk, tis zooo rustig! Ben blij al is het 9 uur! En morgen lekker vrij Vanavond reageer ik even in alle rust op jullie! Tot straks!
Hee meiden, Ik kom net terug van de kapper, maar ik duik gelijk mijn bedje in. Ik kom morgen even reageren hier! Slaap lekker!
Wat een stilte hier, iedereen druk? Hoe is het Anni, al kwaaltjes? As, gaat de bv al beter? Jody en Bren, hebben jullie een beetje een goede nacht gehad? Hier heeft mevr doorgeslapen, heerlijk, we gaan er een rustig dagje van maken.