Mama's en zwangere meiden omgeving Haarlem #3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jody1985, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Tegan boert wel bijna altijd, is ook goed tegen krampjes.

Probleem is dat ik haar wel wakker wil weg leggen, maar ze is echt een avondkind, ze wordt pas om 10 uur 's morgens goed wakker en 's avonds is ze hartstikke gezellig :D

2. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Gelukkig stond vanmorgen de mevrouw van het consultatiebureau op de stoep voor een intake. Ik was het straal vergeten... Toch nog wat tips gekregen, dus ik hoop dat het gaat werken. Inbakeren gaan we proberen, misschien geeft het wat rust. Wel heel frappant, hij sliep van 11.00 tot 13.00 uur en ik heb hem toen om 13.00 uur gevoed. Nu ligt ie alweer vanaf 13.30 uur te slapen en geeft geen krimp... Heb het hele huis kunnen stoffen en opruimen.
    Ze zei dat een huiluurtje of onrustige tijd 's avonds heel normaal is, maar niet van tien tot drie. Ze raadde aan hem dan toch te laten huilen als ie blijft huilen na het voeden. Poeh, ik hoop dat ik dat kan... Ze zei ook dat hij heel helder is voor zijn leeftijd en veel in zich opneemt. We zouden hem moeten behoeden voor al die prikkels. Mmm, ik weet het niet hoor.

Denise, ik moest wel erg lachen om je 'lekkend wakker worden' :D.

Bren, ik probeer Boas wel altijd te laten boeren. Geen idee of het écht moet...

Ik wilde vanmorgen de huisarts bellen, maar helaas kon het niet meer, omdat we tot 10.00 uur geslapen hebben. Wil toch een afspraak maken om wat meer informatie te krijgen over een totaalruptuur en wanneer ik weer mag sporten en wanneer we weer aan seks mogen gaan denken. Dan maar meteen bekijken wat voor anticonceptie geschikt is voor mij!

3. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Denise begrijp ik heel goed hoor, Boaz slaapt ook s'morgens tot 10 a 11 uur, maar hij gaat straks ook 1 nacht in de week uit logeren en dan moet hij wel een beetje een ritme hebben.....

As, wat fijn zeg heb je in iedere geval je vragen kunnen stellen!
    Ja dat laten huilen is heel moeilijk teminste ik kan het eigenlijk niet en loop altij even naar hem toe troost hem doe zijn speentje in zijn mond en loop weer weg dat doen we heeeel veel per avond.....

4. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Ach, volgens mij is dat toch niet zo'n probleem Denise? Misschien juist wel lekker...

Goed om te lezen hoe jij dat doet, Bren. Ik heb hem vandaag wel steeds in zijn bedje gelegd als hij moe was en hem ingebakerd. Dat lijkt nu wel te helpen, hij is nu nog steeds rustig. Maar of dat nou goed is... Ik hoop echt dat vannacht beter wordt.

5. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    As, Ik merk echt dat het tijd nodig heeft, en misschien vinden sommige het te vroeg dat ik wil dat hij s'avonds al in zijn bedje legt maar als ik dit ook nog moet aanwennen als ik weer moet werken dat zie ik helemaal niet zitten.
    Hij wordt nog wel steeds wakker maar het gaat steeds beter, nog even geduld hebben!
    Ik hoop dat je vanacht een goeie nacht hebt!
    Hoe is het eerste dagje alleen gegaan???

6. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Hee meiden!

Zo eindelijk even tijd om het forum weer ff bij te werken!
    Eerst naar het consultatiebureau geweest vanmiddag. Jade is weer helemaal goed gekeurd. Ze is alleen wat weinig aangekomen, dus we moeten 1 fles meer per dag gaan geven en dan over 2 weken terug komen om te wegen.

Verder vanavond vrienden op bezoek gehad, was erg gezellig!

As, wat een drama steeds met de nachten!! Hoop dat het vannacht beter zal worden voor jullie. Dit is natuurlijk niet vol te houden zo!

Bren, ook voor jou hoop ik dat het inslapen snel beter zal gaan... Lastig zijn dat soort dingen! Zijn echt patronen die je op de een of andere manier moet doorbreken en dat is erg lastig!

Slaap lekker allemaal!

7. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jody 1 fles extra blijf je wel 120/4 geven?? Ik geef nu 150/5 maar weet niet of dat dan teveel is voor Jade...wat was ze nu aangekomen??

Slaap lekker meissie..!!

8. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Hallo meiden!

Sorry voor mijn afwezigheid, maar ben zo moe sinds dit weekend.
    Ukkie heeft veel energie nodig merk ik.
    Het is zelfs zo erg, dat zwangerschapsdementie fase 1 is ingetreden.
    Ben gewoon een klant van mijn thuiskapperen vergeten :)
    Ze belde me op, of er iets mis was?
    Pfff, hoop niet dat dat zo blijft hihi.

Heb ook even weinig puf om te reageren, dus van de week hoop ik gezelliger te zijn.
    Wilde in ieder geval laten weten dat het verder goed gaat!
    Buikkie doet goede zaken :)
    Welterusten meiden!

9. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    En weer.. Inmiddels ben ik radeloos.
    Met de voeding heeft het volgens mij niet te maken, want dat loopt overdag en 's avonds wel gewoon. Geen idee meer wat het wel is :(

10. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Bren, wat betreft het boeren: volgens mij is het boeren om te voorkomen dat ze gaan spugen. Als Jade niet boert dan kan ik verwachten dat ze veel spuugt. Het is gewoon het teveel aan lucht wat ze met de voeding binnen hebben gekregen kwijtraken. Maar als Boas gewoon heel weinig lucht binnen krijgt met de voeding en niet spuugt, lijkt er mij geen reden te zijn waarom hij zou moeten boeren! Maar zeker weten doe ik het niet, dus ik zou het even navragen bij het consultatiebureau.

Ik blijf Jade 120/4 geven, maar we gaven 5 voedingen per dag en de kinderarts vond dat te weinig. Dus ze zei dat we niet in hoeveelheid per keer moesten ophogen omdat ze pas 4 weken is. Maar dat we 6 flessen per dag moeten geven. Dus dat doen we nu. Nu dus niet om de 5 uur, maar om de 4.

Ann, heel begrijpelijk meis! Neem lekker je rust! Je hebt je slaap hard nodig! Maar fijn om te horen dat alles goed gaat iig!

As, jeetje hee... Ik snap heel goed dat je hier gefrustreerd van raakt!! Knap hoor dat je blijft volhouden! Ik denk dat ik eerlijkgezegd al had opgegeven in jouw situatie!

11. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Heeft hij niet extreme zuigbehoefte, of misschien zijm huiluurtje op een verkeerd tijdstip??? Zeker als de voeding goed loopt zou ik kijken naar de andere opties

12. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    As, wat klote meissie, ik zeg misschien iets heel geks maar zou het zo kunnen zijn dat er in je melk niet voldoende voedingsstoffen zitten??

13. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jody begrijp hem nu dus om de 4 uur??
    Zal ze wel goed aankomen nu ze elke dag een flesje extra krijgt!

14. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jody bedankt voor je uitleg...het lijkt Boaz niet dwars te zitten, en spuugt nauwlijks heel soms laat hij een heel klein beetje lopen maar dat is echt bijna niks!
    Ik zal inderdaad als ik weer naar het consultatiebureau moet het is navragen..!

Anni heel logisch meissie denk nu maar even lekker aanjezelf lekker veel slapen heerlijk..!!!

15. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Nu inderdaad om de 4 uur. Maar op de een of andere vreemde manier komt ze nu ook vaker!

Gisterenavond 22:30 vannacht 02:45 en nou weer om 06:15!
    Ik heb geen oog dicht gedaan vannacht! Kwam ook al niet in slaap gisterenavond en vannacht na haar fles ook al niet. Heb zo lang wakker gelegen!!

Ik denk absoluut niet dat het erg is dat hij niet boert als hij niet spuugt. Ik zou me er geen zorgen over maken!

Wel grappig de tijden dat we nu posten! Eerder was dat altijd eigenlijk alleen maar overdag. Nu heel vaak 's nachts. Het is wel duidelijk dat de meeste van ons bevallen zijn, haha

Nou, ik ga nog even proberen te slapen. Die kleine slaapt ook weer, dus ik neem het er even van!

Heb trouwens ABC dolphinus besteld. Komt als het goed is vandaag binnen. Hoop dat het werkt! :)

16. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    ja hey, stelletje nachtbrakers!
    Ik ben 's nachts wel wakker, maar te moe om te reageren.
    Vind het wel zielig voor jullie dat de nachten zo rot verlopen :(
    Hoop echt dat het snel beter gaat hoor!

Ik ga snel naar werk, gelukkig is dit alweer dag 5 van de 6.
    Fijne dag meiden, tot vanavond!

17. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Nu wel zes uur achter elkaar geslapen... Heb hem net uit bed geplukt zodat de dag wel eerder begint, dat moest van het consultatiebureau.

Ik ga zo even goed bijlezen op mijn computertje, daar is m'n telefoon toch niet zo geschikt voor...

18. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Jody, wat fijn dat het goed gaat met Jade! En dan maar een flesje extra! En een leuke avond gehad, ook niet onbelangrijk :).
    Wat naar van die rotnacht! Ik kan me er alles bij voorstellen... En laat je de resultaten van ABC Dolphinus weten, ik ben benieuwd!

An, fase 1, hahaha! Beetje moe, dan word je inderdaad vergeetachtig! Was ze niet boos? Werkse maar weer vandaag, meis.

Bren, als ie niet spuugt heb jij misschien gewoon een heel beschaafd kind die niet boert ;). Inderdaad even navragen, maar soms vind ik ze heel erg gespitst op het gemiddelde bij het consultatiebureau. Heel goed dat ze het in de gaten houden, maar ieder kind is anders toch? Als Boaz er geen last van heeft, zou ik me er niet te veel zorgen om maken.

Denise, ik denk ook dat het wat anders is. De voedingen gaan verder zo goed, gisteren zelfs weer keurig met 2,5 tot 4 uur er tussen.

Z'n poep is netjes oranje/geel dus aan de voedingsstoffen zal het niet liggen, dan zou z'n poep groenig moeten zijn. Hij gaf wel echt aan dat hij honger had. Hij had om 22.30 én om 24.30 uur nog gegeten, maar wilde om 2.00 uur weer. Uiteindelijk toch gegeven, en hij dronk echt 15 minuten en viel daarna in slaap. Hij lijkt dus die laatste voedingen nog meer nodig te hebben. We hebben er zelfs aan gedacht hem nog een flesje toe te geven komende nacht... Maar nu het weer dag is zie ik dat weer niet zitten, omdat mijn voeding volgens mij prima is. Lastig...

19. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
  20. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Zoals het klinkt, clustert Boas op een beetje rot tijdstip, Tegan doet dat na etenstijd, van 6 tot 9 komt ze elk uur heel kort. Je kan je er wel op instellen nu.

Deel Deze Pagina