Dank je, Sas, dat is inderdaad een hele andere kijk en helpt wel even relativeren. Denise, ik ben al de hele ochtend aan het lezen over clusteren. Dat is het dus gewoon. Daar kan ik me mooi op instellen en hem dus gewoon bij me houden is het advies dan toch? Ik denk dat ik vanavond rond negen uur m'n bed in kruip met hem (alleen luier en romper) en hem dan aan de borst laat liggen. Wie weet helpt het en verschuift die tijd een beetje. Ik kan alleen niets vinden over de duur van clusteren. Blijft dit lang zo dat hij dit vraagt? Ik ga ook even m'n ogen sluiten, hij ligt nog zo lekker!
Slaap lekker nog even. Tegan doet het nu nog heel soms, 1x per week ofzo en dan nu van 20 tot 23 ofzo. Op het was het echt elke dag na etenstijd. Het wordt dus wel minder, maar wanneer........?!?
Wat een gedoe hè?! Hier ook toestanden... Pffff Bij elkaar 5 uurtjes geslapen hooguit. Komt mevrouw weer om kwart voor 10. Ik flesje maken, kom ik terug ligt ze te maffen! Ik dacht ja daaaag je wordt nu maar wakker ook. Ik geef haar de fles, is ze een beetje raar klokkend aan het drinken. Paar keer anders neerleggen, prima. Ga ik haar verschonen... Met de grootst mogelijke moeite schone luier omgekregen, want daar had ze helemaal geen zin in! Benen strak er voor en niet willen strekken... Drama dus. Maar goed, met pijn in mijn schouder van het lange voorover staan toch de luier om. Plast ze 'm daarna gelijk vol. Dus ja... Luier weer af en weer een nieuwe om. Iets minder groot drama, maar makkelijk was het zeker niet. En dat kleine monstertje lachen joh!! Ze vond het blijkbaar erg grappig allemaal, haha Vervolgens heb ik haar dus weer aangekleed. Wil haar het tweede gedeelte van de fles geven. Duwt ze ondertussen de helft van de melk er uit met haar tong, en dat het hele tweede gedeelte van de fles. En weer lachen ondertussen! Helaas voor mij heb ik niet op tijd begrepen dat dat een teken was dat ze gewoon vol was (ze had immers de twee flessen daarvoor ook rond de 3 à 3,5 uur er tussen gehad). Dus wat gebeurt er? Je raadt het al... Ik til haar op om te boeren en toen zag ik het al aankomen. Weer lachen en ja hoor: hele straal met melk eruit. Halve tot hele fles er weer uit. Over mij heen, over haarzelf heen, over de stoel heen, over de grond heen... En lachen joh! Lol dat ze had.... Haha Wat voel je je dan klote op zo'n moment, zeg... Wilde zo graag terug naar bed. En toen kon ik haar dus weer gaan omkleden, alles schoonmaken... Ze houden je wel bezig! Vanavond maar heel vroeg naar bed!
Slaap lekker! Uit dezelfde kijk op borstvoeding dit over clusteren Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Productie vergroten - Clusteren Knap hoor Astrid, dat je hier mee doorgaat nu! lijkt me heel pittig als ik alles zo lees.... wordt bijna bang voor hoe het hier straks gaat
Gaat goed komen Sas, mij is het ook gelukt en het gaat As ook lukken. Dat schiet lekker op Jody haha, eigenlijk best komisch en herkenbaar . Hoop dat je nog even hebt kunnen slapen.....
Whahaha nou nee hoor!! Mevrouw zette het weer op een krijsen! Maar weer een fles gegeven.... Nu wel weer stil maar klaarwakker. Dat slapen kan ik wel vergeten dus vandaag! Net geprobeerd in te bakeren maar dat vindt ze helemaal niks! Ze trekt de deken namelijk 's nachts van haar af of zet zich af met haar voeten tegen de bedrand en drukt zichzelf omhoog. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling en vooral 's nachts niet. Dus ik dacht dat inbakeren wel goed zou zijn... Volgens mij houden alle baby's daarvan. Nou, Jade niet!!
Pff ik zeg heel eerlijk dat ik het knap vind van je as en heel veel respect hebt dat je door blijft zetten weet niet of dat mij zou lukken...knuffel voor jou..!! Jeetje Jody jou kleine meisje is je lekker aan het pesten haha nu is het grappig maar op het moment zelf niet hè?? Ze zetten je flink aan het werk! Hèb je nog steeds zo een last van je schouder klote hè meissie??? Ook een dikke knuffel voor jou! Ik moet morgen trouwens voor me bekkenbodemspieren ben heel benieuwd.........
Jody over dat inbakeren heeft iemand je echt voor gedaan hoe je dat moet doen?? Want ik weet van horen zeggen dat geen 1 kindje het lekker vind in het begin.... En voor de kou zou je een slaapzakje kunnen proberen, als het halsje maar niet te groot is want dat is gevaarlijk!
ja slaapzakje kan je proberen! bij de Hema hebben ze hele kleine maatjes! Hoop dat alles er positief uitziet morgen Brenda!
Hier ook eentje die zich afzet hihi, vanmorgen lag ze met haar hoofd tegen het hoofdeind van haar wiegje Ik laat het maar, heb nu een handdoekrolletje tegen het einde. Hier is het inbakeren ook geen succes, heeft mss 2x geholpen. Net als 's avonds badderen, hielp 1 dag met inslapen daarna geen succes meer gehad. Als je denkt dat je gevonden hebt denkt beebje er weer anders over Het enige wat hier blijvend helpt is droogfohnen na het badje, normaal krijste ze het uit na het bad en was niet meer rustig te krijgen tot ze was aangekleed, vond het niet eens meer leuk om haar in bad te doen, nu gelukkig weer wel
Dankjewel sas...!! Denise droogfohnen?? Heb ik nog nooit van gehoord...Boaz vind het badje zelf heerlijk maar het afdrogen is hier ook verschrikkelijk hij huilt ook heel erg...je föhnt haar dus droog??
Ja, ik leg haar neer op haar aankleedkussen en dan fohn ik haar van een afstandje droog, zo blijft ze dus lekker warm. Afstand is een centimeter of 40/50 en ik blijf bewegen. Alle plooitjes droog ik met een hydrofiel. Ze geniet er echt zichtbaar van Collega van mij had deze tip gekregen van het consultatiebureau
Wow dat is natuurlijk ook wel logisch dat houdt ze lekker warm ga het ook zeker proberen..! Thanks voor de tip!
Zou ik zeker doen, werkt hier echt super, zo wordt zo weer een beetje rozig van het badje en slaapt ze wel iets beter in.
Dat vergeet ik nou elke keer te vragen! Denk er steeds aan dat ik dat nog aan je moet vragen hoe het met je bekken gaat... hoop in ieder geval dat het morgen beter wordt! We gaan dat inbakeren dus nog maar een paar keer proberen... wie weet wordt het nog wat!
Whahaha droogfohnen! Hoe kwam je daar nou op? Wij hebben laatst wel de fohn op haar buikje gedaan toen ze krampjes had en dat werkte wel. Wat wij doen als ze uit badje komt is een handdoek klaarleggen en daaroverheen een hydrofielluier, in een ruitvorm zeg maar. Dan leggen we haar daar op en vouwen die een beetje om haar heen om haar warm te houden en drogen het grootste gedeelte met de hydrofielluier af. Werkt hier prima, ze huilt bijna niet als ze uit badje komt!
Zo doen wij dat ook maar ze krijst als een speenvarken, deze tip komt een cb en werkt perfect Het klinkt alleen een beetjr gek
Zou voor ons ook geen optie zijn... geen stopcontact in de buurt van de commode. Dus ik ben blij dat wij geen terror hebben met afdrogen!