Mama's en zwangere meiden omgeving Haarlem #3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jody1985, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    fijn dat alles goed was sas

2. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Wat fijn dat alles goed was Sas

Leuke foto Bren, vrolijke vent!!!

3. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    dankjewel denise!! hoe is het met jullie??

4. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Wat goed, Sas! Gaat lekker dus! :)
    As, daar moet je tot op zekere hoogte over nadenken. Alle veiligheidsmaatregelen treffen die binnen jouw macht liggen en dan stoppen met over nadenken. Echt, want je maakt jezelf onnodig gek anders! Gebruik jij ook een aerosleep matrasje?

5. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Ahhh leuke foto van Boaz, Bren!!

Hee Denise, was je er ook weer! :D

6. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Even gauw, dan weer slapen...

Sas, fijn dat het goed was! En wat een beer al!
    Bren, wat een lekker ventje :).
    Denise, hoe is ie daar?
    Jody, helemaal waar. Heb er zelfs van gedroomd net :(. Ja, heel veilig bedje hier, dus hem vorige week verplaatst van wieg naar ledikkantje.

Jullie geloven het niet, al de tweede nacht goed! Hij slaapt al vanaf 00.00 uur! Nu ik nog meer dan 5 uur slapen, want dat lukt nog niet.

7. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hoi meiden, sorry voor mijn afwezigheid.
    Het ging even niet zo lekker hier.
    We hebben natuurlijk 2dg geoefend met Tegan flessen te geven, dat ging hartstikke goed. Ze drinkt 160cc en komt pas na ruim 3 uur weer.
    Maar voor mijn borsten was het minder goed, kreeg bijna niks gekolfd dus kom maar 2 voedingen weer aanvullen en gisteravnd waren mijn borsten zo leeg dat Tegan elke 2 uur kwam, ze leken ook niet meer te vullen dus ik dacht dat ik mijn bv verkloot had.
    Na een paar uur clustervoeden, verplicht voor Tegan zijn mijn borsten nu gelukkig weer vol. We gaan maar wel voor de zekerheid kv in huis halen want dit krijgen we mss volgende week ook

8. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hoi meiden, sorry voor mijn afwezigheid.
    Het ging even niet zo lekker hier.
    We hebben natuurlijk 2dg geoefend met Tegan flessen te geven, dat ging hartstikke goed. Ze drinkt 160cc en komt pas na ruim 3 uur weer.
    Maar voor mijn borsten was het minder goed, kreeg bijna niks gekolfd dus kom maar 2 voedingen weer aanvullen en gisteravnd waren mijn borsten zo leeg dat Tegan elke 2 uur kwam, ze leken ook niet meer te vullen dus ik dacht dat ik mijn bv verkloot had.
    Na een paar uur clustervoeden, verplicht voor Tegan zijn mijn borsten nu gelukkig weer vol. We gaan maar wel voor de zekerheid kv in huis halen want dit krijgen we mss volgende week ook

9. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Sorry, dubbele post.

Lekker zeg As, 2e nacht op rij, hopen dat ie dit doorzet.

Jody wat naar dat Jade niet genoeg gegroeit is, zal dat echt aan het slapen liggen? Tegan sliep hier overdag ook heel weinig maar in de groei was niets te merken daarvan. Hopen dat de ophoging van haar voeding al helpt.

Hier ook een aerosleep matrasje hoor, al zei de kraamhulp hier dat het commerciele onzin was, toen bedacht ik mij dat ze het oo kdv ook niet hebbem dus er zat wel wat in.......
    Maar goed het geeft mij een goed gevoel en daar gaat het om

10. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Wat shit, Denise!
    Zit je niet toevallig precies op dit moment in de regeldagen?

11. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    As, vet goed! Hij begint zijn ritme een beetje te krijgen nu, hè?! :D
    Fijn hoor!

Na een aantal weken houdt Jade het ineens voor gezien met doorslapen. Het was dus niet incidenteel, maar ik bn er vannacht ook 5 keer uit geweest! En ook weer een voeding moeten geven vannacht omdat mevrouw het op een krijsen zette vannacht! :(

Denise, wat klote zeg!
    Ik hoop dat je borstvoeding goed op gang blijft nu!

Dat Jade niet goed gegroeid is (lees: nog steeds gemiddeld in 4 weken hoor, maar ben 2 weken daarvoor ook geweest en sinds toen net iets meer van 200 gram. Dus absoluut niet schrikbarend!) heeft denk ik ook wel het meest te maken met het feit dat ze gewoon meer voeding moet hebben...

Ik heb trouwens laatst een onderzoek gelezen over wiegendood. Het schijnt dat nooit is aangetoond waardoor het precies komt. Maar een of andere professor heeft een tijd geleden een onderzoek gedaan en volgens hem (wat met zijn onderbouwingen ook erg aannemelijk was) lag het er niet aan dat kindjes op hun buik draaiden en stikken in het matras, maar dat dat gebeurt door gassen van bepaalde schimmels die vrij komen wanneer de baby bijvoorbeeld heeft gespuugd in bed. En als kindjes op hun buik liggen, ademen ze dat natuurlijk direct in uit het matras.

Het was ook zo dat hij zei dat wiegendood vaker voor zou komen bij mensen met tweedehands matrasjes of bij een tweede of derde kind (matrasjes worden dan vaak hergebruikt).

Dus als je uit gaat van zijn verhaal vind ik het juist erg voor de hand liggen dat earosleep veiliger is. 1 omdat de melk in de earosleep laag zakt en 2 omdat je het er uit wast. Met een gewoon matras liggen kindjes eigenlijk altijd op dezelfde plek te slapen en te ademen...

Dus nu let ik er ook extra op dat ik vaak het beddengoed verschoon. ;)

12. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    En alles van aerosleep regelmatig was op 60 graden dus. :)

13. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
  14. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Wat naar dat je er weer zo vaak uit moet 's nachts, Jody.
    Rond de twee maanden heb je toch ook weer een periode dat de kindjes wat hangeriger zijn? Mijn "Oei, ik groei bijbel" is echt fantastisch :p.

Klinkt inderdaad als een logisch verhaal. Geen idee wat ik voor matrasje heb, maar hij komt bij de Babydump vandaan en het was niet de goedkoopste. Ik moet er echt niet teveel over nadenken. Ben er vanmorgen echt uitgegaan (lees: heb Bob erheen gestuurd omdat ik niet meer durfde...) om te checken of alles nog goed was. Ben ook echt niet gewend dat ie zo lang slaapt!

Bob ligt nog te tukken en Boas ligt (alweer!) in bed. Lekker rustig beneden op de bank. Denk dat ik de keuken maar eens ga schoonmaken...

15. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Oooh dan is het dus toch veiliger......

In principe heb je rond 4 mmd weer een paar regeldagen, dus zou wel vroeg zijn.
    Heb haar net 1 borst helemaal leeg laten drinken en geprobeerd die ander leeg te kolven maar ik krijg er maar 60cc uit, kolven loopt dus k*t.
    Ga straks even de lactatiekundige hier op het forum vragen wat nu?!?

16. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Ik heb 'm ook gehad voor kerst, het oei ik groei boek! Erg fijn!!

Je zou eventueel een los aerosleep dekmatras kunnen halen, As!
    Ik moet zeggen dat ik me daardoor wel een stuk geruster voel!

Ik vind het trouwens een kwalijke zaak dat die kraamhulpen zeggen dat het onzin is! Die van mij riep dat ook, maar als je dat onderzoek leest dan vind ik echt dat ze dat niet klakkeloos mogen roepen en ouders verkeerd informeren over zoiets belangrijks!! Maakt me eigenlijk best kwaad! Ik vind dat zij daar dan geen uitspraak over moeten doen!

17. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Oh, ik dacht na 3 maanden! Ben ik waarschijnlijk weer verkeerd geïnformeerd :).

Ben benieuwd wat ze zegt!
    Ik wilde eigenlijk pas de 14e af gaan bouwen met de borstvoeding, maar als Boas het door gaat zetten met doorslapen, laat ik als eerste de nachtvoeding vallen...

18. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Goed idee, Jody!
    Helaas is het geld echt op :(.

Ik maak me sowieso best vaak kwaad om alle goed bedoelde adviezen uit de verschillende generaties... Mijn oma blijft maar zeggen dat ik Boas maar gewoon een half uurtje (tje... tje... das een eeuwigheid!) moet laten huilen. Als mijn ouders er zijn willen ze het steeds van me overnemen terwijl het heeeeel duidelijk is dat ie dat juist niet prettig vindt. Bob en ik hebben 's avonds altijd een klaagkwartiertje en zeiken op iedereen die het goed bedoelt. Dat helpt :D.

Gelukkig is ie de afgelopen drie dagen ontzettend vrolijk. Het uurtje dat ie net wakker was lag ie echt te feesten op m'n schoot en in de box. Hij heeft alleen wel veel last van z'n buik. Al twee dagen niet gepoept :(.

19. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Ik ga eens even checken zo, maar volgens mij hebben we die gewoon :D. Namen van mensen onthoud ik (bijna) allemaal, maar in merknamen ben ik niet zo'n held :p.

Deel Deze Pagina