Mama's en zwangere meiden omgeving Haarlem #3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jody1985, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vergeet helemaal antwoord te geven op je vraag, het ritme was er ineens heb er in iederegeval niks voor gedaan.
    In het begin had ik een heel plan in me hoofd en dat werkte gewoon niet dus had mezelf voorgenomen om per dag te kijken hoe het ging en dat gaat nu super.
    Boaz komt zo rond 7/8 uur voor zijn eerste fles geef hem die en dan valt hij al weer snel in slaap hij wordt dan rond 11/12 wakker voor zijn tweede fles, dan ga ik even lekker met hem zitten lekker kletsen tegen hem, spelen of lekker in de box dan valt hij weer in slaap vaak maar een uurtje....ga als hij wakker wordt vaak lekker wandelen of boodschappen doen valt dan lekker in slaap dan komt hij weer tussen 3/4 dan weer even spelen...en doe hem dan vaak in zijn wippertje als wij hebben gegeten gaat hij in bad krijgt zijn flesje en gaat naar bed en dan zo rond 23:00/00:00 zijn laatste flesje....

2. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    haha gek he bren? Ik vind het ook nog wel vreemd mijn eigen naam te zien. Ben zo gewend aan mijn gebruikersnaam :D
    Ja dat hartje is zo'n magisch mooi geluid!
    Ik vind het nog steeds bijzonder dat dit ons is gegund!
    En ben ook zo dankbaar. Daar heb ik het spugen en vermoeidheid wel voor over :)
    Misselijkheid lijkt iets minder te worden, maar verschilt per dag.
    Moeheid blijft ook aanhouden, maar hoop dat het met een paar weken beter is.
    En ik ben zooo benieuwd naar hoe onze uk is gegroeid in de afgelopen 3 weken!

Wat fijn dat het zo goed gaat met Boaz!
    Waarschijnlijk zal hij altijd wel iets gevoelige buik/darmpjes houden, maar als ik het zo lees is dit een situatie waar jullie je allebei prettig in voelen.
    Welke dagen ga je werken?
    Kan me voorstellen dat je aan iets anders toe bent, a'dam is nu ook niet naast de deur!
    Maar tis helaas een moeilijke tijd :(
    En sterkte met de prikjes morgen!

Ik ga lekker slapen, had niet eens de energie om te gaan sporten...
    Slaap lekker meiden, ik kom morgen in mijn pauze weer even spieken :)

3. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja spannend weer een echo nu is het echt een heel klein mini mensje!
    Geniet er echt van, van deze mooie tijd ik mis het zo ontzettend erg had ik nooit verwacht! Kan het ook zo moeilijk een plaatsje geven heel gek!

Ja ik weet dat het een moeilijke periode is maar ga toch me best doen en hopen dat het niet al te lang duurt allemaal.

4. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hallo meiden, weer vanaf kantoor,
    ging vandaag alweer makkelijker als dinsdag.
    Gister wel echt een rotdag gehad met ukkie, al die prikkels + de vermoeidheid van dinsdag was denk ik even te veel, maar goed, vandaag weer een nieuwe poging.
    Wordt wel een beetje moe van die opmerking over de bv op mijn werk.
    "Ik vind het zo knap dat je volhoud"
    "Wat een gedoe zeg, ik had het allang opgegeven"
    blabla, net of het heel bijzonder is, nu snap ik wel dat er zoveel vrouwen niet durven, het is allemaal best confronterend.
    Iedereen zou toch onder de indruk moeten zijn en je moeten steunen?

Nou As, ik hoop echt dat je snel je ritme gevonden hebt en dat het allemaal wat soepeler wordt, 3 mnd is idd zo'n omslagpunt

Bren, ik heb zelf achter de uitslag aan moeten gaan maar alles was helemaal goed. Ook haar oogje is helemaal genezen (wonderbaarlijk).
    Ik snap echt dat je geen zin hebt om naar je werk te gaan, zeker als je het niet meer naar je zin hebt, zit een beetje met hetzelfde probleem ;)

Oooeeeh Mandy, wat spannend, wel ff een foto plaatsen he.
    Het is zo mooi om dat hartje te horen, wij hadden hier een angelsound, konden we zelf ook nog luisteren, echt zo leuk

5. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    oh denise, dat is ook iets herkenbaars.
    Onze etaleuse gaf ook bv, en die kolft af op werk.
    Wat voor heisa daar over was...
    Terwijl het iets heel normaal is.
    Ik was altijd reuze geinteresseerd, iets wat zij heel erg kon waarderen.
    Maar anderen daarintegen, vroegen of ze niet wilde stoppen omdat haar kind toch al 3 maanden is?!
    Belachelijk, bepaalt toch ieder voor zich?
    Zij geeft gewoon bv tot kindje 1 jaar is, heeft ze met de eerste ook gedaan.

Echofoto zet ik opzekers hier neer vrijdag!
    Durf hem niet eens voor mezelf te houden haha :)
    En ik deel hem graag met iedereen die maar wil zien!

6. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    Jee spannend weer Ann! Hartje horen blijft ook altijd heel bijzonder :)

Ik denk dat ik goed begrijp wat je bedoeld Denise. Hier laatst ook een raar gesprek over BV met een hele goede vriendin. We hadden het erover dat ik na de bevalling graag sushi en biefstuk wilde gaan eten, maar dat de kleine dan waarschijnlijk mee moet. Zei meteen ohw ja voor de borstvoeding, nou das makkelijk zat, dan ga je toch even op de WC zitten? Waarbij ik dan zoiets heb van: als ik in een restaurant een flesje mag geven dan moet ik daar ook gewoon borstvoeding kunnen geven. Dat snapte ze niet helemaal.

Maar goed, Goed van je dat je doorgaat met borstvoeding, ga zo door :p

Hier gisteren weer goedgekeurd door de VK, ze gaan overleggen of ze het nog verantwoord vinden om mij thuis te laten bevallen aangezien ukkie toch echt net boven de p90 lijn zit op de echo's. Verder bevalplan e.d. doorgesproken en 's avonds naar voorlichting over bv geweest van de LLL, en die was echt ontzettend interessant! leuk ook omdat je bij iemand in de woonkamer zit die zelf ontzettend veel kennis en ervaring heeft. Volgende week deel 2 ervan, wordt gezellig :)

7. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    He meiden,

Hier net terug van het cb, de prikjes zitten er weerin!
    Boaz was niet goed genoeg gegroeid hij weegt nu 5380 maar dus te ligt.....Ik geef hem nu 5 flesjes van 180/6 alleen hij drinkt ze niet graag leeg....Lengte, omtrek hoofdje was wel helemaal goed...dus hopen dat hij ze flesjes weer goed leeg gaat drinken...

Denise waar bemoeien ze zich mee jeetje he!!!!!
    En het zijn inderdaad veel prikkels voor Tegan, het is echt even wennen maar na een tijdje zit het ritme er helemaal in!

As, hoe is het nu met Boas na zijn prikjes??

Mandy hoelaat heb je morgen de echo????

Sas fijn dat je weer goed gekeurd bent!

8. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Goedemiddag meisjes,

Man, fijn dat de misselijkheid wat minder wordt. De vermoeidheid kan nog wel afnemen, maar helaas is het bij gebleven tot het einde van de zwangerschap. Gelukkig niet zo extreem als in de eerste weken, maar toch was ik nog best moe.

Denise, wat een flauwekul dat ze zo maf doen over het kolven en de borstvoeding. Maar af en toe een complimentje op z'n tijd mag best toch?

Bren, wat maf toch dat ze vaak zeggen dat de kindjes niet goed groeien. Is het nu echt zo of valt het eigenlijk wel mee?

Sas, fijn dat je goedgekeurd bent! Wat is de p90 lijn? Of stel ik nou weer een gekke vraag?

Hier nu een huilende Boas na een uurtje slaap... Meer heeft ie nog niet gehad vandaag overdag. Maar hij heeft me wel even een uurtje voor mezelf gegeven, dat is al heel wat.

9. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    shit, wil ik reageren is mijn batterij bijna op :(
    Ik reageer vanaaf even als telefoon aan het infuus ligt, want hij scheidt er zo mee uit en infuus ligt thuis...

Fijne dag nog meisjes!

10. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Nou, hij ligt weer in bed... Op goede hoop van zegen dan maar. Nog even een update van mij.

Bren, fijn dat je jouw dagritme even wilde laten zien, dan heb ik weer een idee over hoe dat bij een ander gaat. Hier ben ik nog zoekende, maar ik krijg elke keer kleine dingetjes onder de knie!

Vandaag wél om 9.00 uur opgestaan na een ontzettend goede nacht van Boas. Ik kon de rust helaas nog niet vinden, omdat ik elke keer bang was dat hij wakker zou worden als ik net zou slapen. Dat gebeurde dus niet... Alsnog beter geslapen dan de vorige nachten en vanmorgen na de voeding en toen Bob de deur uit was stiekem nog 2 uurtjes gepakt. Om 10.30 uur Boas in bed gelegd, maar hij vond van niet. Frustratie voorkomen door met de kinderwagen te pakken en een stuk te wandelen. Uiteindelijk ontzettend burgerlijk bij de overbuurvrouw (met 3 kinderen, ook 1 van 4 maanden) op de bank beland met een kop koffie. Daarna thuis nog even gevoed en Boas weer naar bed. Voor een uurtje maar, dus eigenlijk te weinig, maar nu ligt ie weer, dus wie weet. Af en toe hoor ik al wel wat door de babyfoon...

Jody, hoe is het nu met jou?

11. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Denise..wat ontzettend goed dat Tegan haar heupjes zijn goed gekeurd!
    ben je nu lekker vrij???

As, Boaz drinkt de laatste tijd erg slecht dus ik had ook wel verwacht dat hij niet goed was gegroeid..maarja ik krijg er soms gewoon niet meer in..ik let goed op zijn plasluiers en die zijn altijd lekker vol!
    Je vind je ritme vanzelf, Boaz is al ietsje ouder dus wij hebben een voorsprong!
    En gezellig bij de buurvrouw!

Mandy waar blijf je?? hahahha

12. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wow Boaz vandaag gewoon precies 3 maanden het gaat zo snel!!!!

13. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    haha ik moest tot 9 uur werken bren!
    Koopavond...
    Maar ik ben er :D
    En nu weet ik niet meer waar ik op ging reageren :)

3 maanden, wat gaat de tijd hard!
    En het is zo'n lekker mannetje :)

Ik heb al de hele dag pijn in mijn maag/buik...
    Volgens mij verschuift alles om ruimte te maken voor de baby?

14. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    as, hoe is het verder met boas gegaan en het slapen?
    En misschien was dat van die wandeling niet eens zo'n slecht idee?
    Kan me herinneren dat mijn mams ook altijd ging wandelen als we weer eens dwars en wakker waren :D

15. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Jeetje, wat een verhaal Mandy... maar gelukkig hoef je je geen zorgen te maken en doe je dat ook niet! ;) En morgen al de echo... echt heel spannend!!!

Goh As, dat klinkt allemaal nog steeds best heftig. :( En fijn ook dat het cb z'n handen er nu vanaf trekt... dat geeft niet heel veel hoop natuurlijk. In ieder geval geen hoop op snelle verbetering...
    Baker je hem nou wel of niet in? Sinds ik dat bij Jade doe, gaat het slapen zo ontzettend veel beter!
    Je bent lekker bezig met Wii fit, he las ik op Facebook! Haha leuk is dat, he?! Gelukkig heeft Boas je even de tijd gegeven vandaag om dat te kunnen doen. Even je gedachten op iets anders...
    En heel goed om te horen dat vannacht een stuk beter is gegaan!! Het gaat de goede kant op!!

Wat fijn dat alles zo lekker gaat bij jou, Bren!! Heerlijk! Morgen laatste dagje verlof, he?! Spannend hoor, maandag weer werken...
    Hè, wat klote dat Boaz niet zo goed gegroeid is! Hopelijk wil 'ie snel wat meer eten! Maar is het echt schrikbarend weinig wat 'ie gegroeid is, of net als Jade iets te weinig?
    En Boaz alweer 3 maanden... het gaat echt supersnel!!

Denise, wat fijn dat het zo lekker gaat met Tegan op het kdv. En tuurlijk zijn het heel veel prikkels die ze moet verwerken, dus dat kan bijna niet anders dan dat je dat thuis merkt...
    Wat betreft je verhaal over de borstvoeding... ik maak er uit op dat je het idee hebt dat ze het niet echt kunnen hebben dat je dat doet? Erg irritant, ja!
    Super dat Tegan haar heupjes helemaal goed zijn en dat haar oogje genezen is!! :D

Hier gaat alles gelukkig weer ietsjes beter. Heb mijn pa een mail gestuurd en alles opgeschreven wat er op mijn hart ligt. En ik denk dat we vanaf hier dan verder moeten kijken hoe het loopt.
    Ik ben niet meer boos op hem, ik maak me nu eigenlijk alleen nog zorgen. Hij is zo depressief... en daarom kan ik ook niet meer boos zijn, het is niet écht mijn pa die die dingen zei, maar de ziekte. Was ook gewoon echt niks voor hem...
    En ik voel me o.a. hier ook best wel down door. Maar komt wel weer goed.

Verder alles wel goed met Jade gelukkig, z'n gangetje. Is vandaag helemaal over naar de volgende luiermaat. Maat 1 hebben we officieel achter ons gelaten! :D

16. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mandy, jij harde werker!! Jajaja er moet plaats gemaakt worden voor en mooie baby in jouw buik hahaha
    Maar hoelaat heb je de echo

Jody ik moet woensdag weer beginnen...bah bah
    Ik breng Boaz dinsdag naar mij ouder daar gaat hij elke dinsdag slapen en dan haal ik hem woensdag naar me werk op...anders kan gewoon niet me ouders wonen in purmerend en je staat altijd in de file van purmerend naar amsterdam......
    Ik had de eerste keer deze arts en moet heel eerlijk zeggen dat ik er niet zo duidelijk vond..ik heb duidelijk aangegeven dat ik me druk maakte en vroeg aan haar hoeveel hij te licht was maar ze was echt niet duidelijk...hoeveel weegt Jade.
    Goed dat je, je pa een mail hebt gesuurdt ben heel benieuwd naar zijn reactie....

slaap lekker meiden!

17. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    ik heb om 16 uur de echo, dus moet de hele dag wachten!
    Heb ook net de brief binnen voor de stollingsarts in het ziekenhuis, maandagochtend moet ik er naartoe.
    En nog vroeg ook, bah :(

Vind je dat niet gek bren, elke week een avond zonder kindje?
    Wel fijn dat je ouders kunnen oppassen!

jody, wat ontzettend dapper dat je je vader een mail hebt gestuurd.
    Ik hoop echt dat het straks op enige manier weer goed komt of in ieder geval beter...
    En jade uit luiermaat 1... Grote meid :D

Ik ga lekker naar bed toe, slaap lekker!

18. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Net de schrik van m'n leven. Boas werd krijsend wakker en was ontroostbaar. Hij huilde net zo hard als bij het cb dinsdag dus ik dacht echt dat er wat aan de hand was. Dokter gebeld, maar die kon ik niet verstaan dus Bob heeft gebeld vanaf zijn werk. Na een half uur hielt Boas eindelijk op met huilen en viel ik als een blok in slaap. Nu is het over, hij was zelfs aan het lachen. Geen idee wat er nou aan de hand was... De dokter nam ons wel meteen heel serieus. Fijne huisarts hier in Spaarndam dus, weten we dat wel meteen :).

Denise, fijn dat Tegan ok is! Hoe is het verder? Werk nog steeds bagger?

Jody, wat knap dat je het zo kan relativeren nu zeg! Ben benieuwd hoe ie op je mailtje reageert. Vreselijk om dit met je familie mee te moeten maken. Ga je nog wat leuks doen van 't weekend? Misschien helpt dat een beetje en voel je je minder down.

Bren, als hij even niet zo goed drinkt, weet je in elk geval waar het door komt. Als de arts vaag was, zal het toch wel niet zo ernstig zijn? Ik heb hier een weegschaal gekregen van een collega. Als je eens wilt wegen mag dat altijd hoor :). En al drie maanden... Wat gaat het hard, hè? Boas morgen alweer twee.

Man, lekker uitgeslapen? Heel veel plezier bij de echo vanmiddag. Het duurt nog wel even...

Boas nu even in de box gelegd, wel ingebakerd. Misschien slaapt ie dan langer dan in zijn bedje 's ochtends. Vanavond naar de verjaardag van een goede vriend van mij. Hij woont al twee jaar in Maleisië en is nu voor een week in Nederlands. Woensdag was ie al hier, en vanavond viert hij z'n verjaardag in de kroeg. Ik zou sowieso gaan, maar Bob's moeder komt hier oppassen en slaapt dan ook meteen hier, dus kan Bob ook mee. Toch weer spannend!

19. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Bren, woensdag weer... jeetje, tijd is hard gegaan he?!
    Spannend allemaal!!

Mandy, wat onwijs spannend!! Ik ben erg benieuwd!! Nog een paar uurtjes geduld!

As, wat bizar dat Boas het ineens op een krijsen zet voor een half uur!! Misschien krampjes of zat er iets dwars...

Alvast veel plezier vanavond op de verjaardag van die vriend!! Leuk! En succes met Boas als jullie er niet zijn, ik hoop echt dat alles goed zal gaan!

Ja ik zal wel moeten relativeren, want ik moet er zijn voor mijn dochter. Dat is nu het belangrijkste, want de kan hier al helemaal niks aan doen!

Ik ben hier aan een crashdieet begonnen sinds vorige week... ik ben al 3 kilo kwijt, dus het gaat heel goed. Hongergevoel valt me 100% mee. Heb wel besloten dat ik dit alleen door de weeks ga doen en in het weekend gewoon weer even een broodje eet enzo, want anders denk ik niet dat ik het goed vol kan houden. 's Avonds eet ik ook een gewone, maar wel caloriearme maaltijd over het algemeen. Dus echt goed te doen. In dit tempo afvallen is echt super!! Duurt niet lang meer of ik kan mijn oude kleding weer aan als het zo door gaat!! :D Weeg nu nog maar 74... dus nog 10 kilo voordat ik op mijn gewicht van voor de zwangerschap zit en nog 14 kilo voordat ik helemaal tevreden ben. Daar ga ik dus ook voor. Wordt nog wel even bikkelen, maar dat heb ik er zeer zeker voor over!! :D

20. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    En ik heb besloten dat als ik straks onder de 64 weeg, ik een Febo avondje ga houden! Want daar heb ik toch wel zo'n gruwelijke trek in!! :D

Deel Deze Pagina