Mama's en zwangere meiden omgeving Haarlem

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jody1985, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    #4141 Jody1985, 31 jul 2011
    Laatst bewerkt: 31 jul 2011
    Veel plezier bij vrienden vanmiddag, Bren!

Succes met het huis aan kant maken, Denise! Is de Ikea open vandaag dan?

Redhead, yep... ben weer opgeknapt. Was je net voor met een berichtje vanmorgen. ;)

Mijn kleine houdt me dus nog helemaal niet wakker 's nachts... moet zeggen dat ik ook echt nog niet in elkaar geschopt word door d'r. Zal nog wel komen... ;)

Hofje zonder zorgen heb ik 2 keer gezeten en 2 keer was ik niet heel erg enthousiast over de taart die ze daar hebben. Vond het erg tegenvallen... Maar als jullie daar graag heen willen vind ik dat ook prima hoor.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar Nobel, maar meer omdat ik dat al ken en weet hoe leuk zitten het daar is. Parkeren doe je echt letterlijk daarnaast in de Appelaar die inmiddels weer open is.

Heb even het e.e.a. uitgezocht en op een rijtje gezet:

Nobel €17,50 per persoon

(hier heb ik dus al een keer een high tea gedaan die erg goed was en waar ze ook goed rekening hielden met onze specifieke wensen en hier ben je ook niet aan een tijd verbonden, bij veel andere kan je pas vanaf 15:00/15:30 terecht voor high tea).

De high tea bestaat uit diverse rijk belegde sandwiches, scones met jam, boter en clotted cream. Daarnaast serveren wij een wisselend assortiment huisgemaakte lekkernijen, bestaande uit diverse stukjes cake, taart of andere zoetigheden en daarnaast nog een quiche of ander warm en hartig gerecht.

Bagelbar €19,50 per persoon

(Ken ik niet verder, weet ook niet waar het precies zit. Dus ook geen idee hoe het zit met parkeergelegenheid in de buurt. Verder staat er 2 dingen op het menu die wij niet mogen, maar ik denk als we even bellen dat ze dat best kunnen aanpassen naar een zwangerenmenu)

Menu English Tea
    Thee smaak naar keuze (Celestial Seasonings)
    3 minibagels belegd met o.a.:
    gerookte zalm
    creamcheese bieslook
    avocadomousse met kip
    oud of jonge kaas met salade
    brie met komkommer
    1 verse scone met aardbeienjam
    clotted cream en verse aardbeien
    1 Mini-muffin
    Home-made carrotcake
    1 Chocolate chip cookie;

Anne en Max €18,- per persoon

(volgens mij kon het hier alleen later op de middag, maar we zouden eventueel kunnen bellen. Ook weet ik ook niet precies de locatie en dus ook de parkeergelegenheden in de buurt niet).

Zeer uitgebreide Tea met een grote pot thee, verschillende soorten taart, scones met huisgemaakte clotted cream en jam, chocolade, koekjes, verschillende kleine sandwiches en warme mini quiche's

Juffrouw zonder zorgen €19,60 per persoon

(Parkeren vlakbij in de hout parkeergarage).

4 hartige en 4 zoete hapjes
    éen pot thee of koffie naar keuze
    een heerlijk spettervers fruitsapje

2. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Voor de duidelijkheid: Juffrouw zonder zorgen en hofje zonder zorgen is dezelfde tent. ;)

3. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Nee ikea is niet open, zat er aan te denken om naar Amsterdam te gaan, maar voor een paar fotolijsten is dat een beetje te. Moet een beetje geduld hebben hihi

4. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Het maakt mij op zich niet veel uit waar we heen gaan, ik heb de mogelijkheid voor de fiets, snorfiets en de auto als het moet.
    Qua prijs zit je allemaal rond hetzelfde dus ik ga af op jullie ervaringen

5. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Oh, das gek Jody, ik ben juist dol op de taart die ze daar hebben! Dat is wel sinds ze de nieuwe eigenaressen hebben en dat is nog niet zo gek lang. Maar ik sta ook open voor de andere mogelijkheden hoor :).

Lekker filmpje kijken nu!

6. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Hahaha inderdaad Denise, voor een paar fotolijstjes is dat misschien wel een beetje ver uit je weg gaan, haha
    Ach, gelukkig zijn ze iedere avond ook open, dus moet vast lukken in een van de komende dagen, toch?

Ik heb daar een paar jaar geleden voor het laatst taart gegeten en was er toen niet van gecharmeerd. Maar misschien dat het nu beter is geworden met de nieuwe eigenaren! Ik vind het allemaal prima, het zal vast goed zijn! :)

Hier hebben we een hele to do lijst gemaakt van alles wat we nog moeten uitzoeken, regelen en kopen... ik schrik er echt een beetje van hoeveel dat nog is. Echt heel veel!! En ik maar denken dat we er bijna waren... pffff
    Hebben jullie het kindje trouwens al erkend bij de gemeente door de vader? Ik heb dat echt met 12 weken al gedaan ofzo...
    En dan straks na de geboorte moet Nathan de kleine binnen 3 dagen opgeven bij de gemeente én moeten we een heel bundeltje met papieren opsturen naar de kantonrechter zodat Nate ook officieel het gezag heeft over onze kleine.
    Moest even denken hoe het ook alweer zat, maar dat was het dus. Denk ik deel het voor de zekerheid nog even met jullie, voor het geval dat jullie dat nog niet wisten of nog moeten doen... ;)

7. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Poeh, ik denk ook steeds dat wij er bijna zijn, maar ik zal wel een heleboel vergeten zijn...

Moet je een kind ook laten erkennen als je getrouwd bent eigenlijk?

8. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Volgens mij niet, maar dat zou ik even uitzoeken voor de zekerheid.

9. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Nee, het hoeft niet :).
    Das prettig.

10. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Wij hebben het gedaan met een week of 25, kan mij niet herinneren dat er straks na aangifte nog een hele hoop aan moet gebeuren.

Wij hadden ook een to do list, die is AF, we zijn er dus helemaal klaar voor haha.

11. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Nee, je moet alleen nog straks als de beeb er is het binnen 3 dagen laten opgeven bij de gemeente door je vriend. En als je daar de geboorteakte van hebt ontvangen een formulier opsturen die je bij het erkennen van de beeb hebt gekregen naar de kantonrechter met de geboorteakte daarbij en kopietjes van jullie legitimatiebewijzen. That's it. Ik heb het formulier hier al helemaal ingevuld klaarliggen (op de naam, geboortedatum en plaats na dan) zodat dat meteen op de post kan als we de geboorteakte hebben. :)

Ja dat is echt superfijn dat die al af is, Denise! Voor jou duurt het natuurlijk ook nóg korter dan voor ons! :)

12. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Poeh, ik vind het allemaal zo lang duren, maar als ik dan denk aan wat we misschien over het hoofd hebben gezien en wat er nog aan het nieuwe huis moet gebeuren, is het ineens niet meer zo lang!

13. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Blergh, wat en rotdag. Niet om een bepaalde reden, ik ben gewoon moe en emo :(.

Alleen een broodje eten en wat melk drinken, want ik voel me opgeblazen en dan lekker series kijken in bed. Morgen weer een dag...

14. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Ahh Redhead, dat is klote meis.
    Hopelijk voel je je snel weer beter! :)

Ik heb hier eigenlijk een heel fijn dagje gehad. Heerlijk babydingetjes uitgezocht en ik had van de korte vakantie die ik heb geboekt eind augustus een cadeaucard van de bijenkorff gekregen van 50 euro. Dus daar heb ik net ff babyspeeltjes van besteld voor de ontwikkeling en een heel lief muziekdoosje van nijntje met roze kleertjes. :D Erg leuk!!

Nu even avondeten, we zijn een beetje laat want we hebben vanmiddag lekker toosjes gegeten en had dus pas laat honger.
    Straks even verder aan de checklist. :)

Redhead, lekker proberen je gedachten te verzetten door tv te kijken en hopelijk voel je je snel weer beter!! *Dikke knuffel*

15. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Hallo! :)
    Gister lekker op de camping geweest, was echt leuk.
    Alleen vriendlief maakte een rotopmerking, en toen was het janken geblazen.
    Was zooo kwaad op hem. Maar ben ook beetje emo-troela op het moment... :(

@Jody: Wat een verhaal van je kies zeg! Vandaar dat je zo'n ontzettende pijn had, hopelijk is het nu klaar.
    En je bent dus echt geen aansteller hoor meis, dat blijkt wel!

@Sas: Mocht jou kind ooit zo met je bh lopen dan wil ik de foto wel zien ;) :D

@Redhead: Welke serie ga je kijken?
    Hopelijk voel je je gauw weer beter meis!

@Bren; Hoe bevalt je verlof? :D
    Geen last meer van je buik?

@Maaike: Rustig aan doen hoor meis, zoveel doen in een keer is niet goed hoor!
    Maar het is altijd wel fijn als je het weer achter de rug hebt he!

@Denise: Wat goed dat alles klaar is, nu kun je straks met een gerust hart je verlofperiode in! :)

Ik heb, om maar even door te gaan met de ellende, ook een ontsteking boven in mijn kaak, boven mijn voortanden.
    Het is al 2 dagen dik en doet ontzettend pijn :(
    Als het morgen nog zo is ga ik maar even de tandarts bellen wat het kan zijn...
    Hoop niet op zo'n nare behandeling als Jody, maar het lijkt wel of mijn zenuw blootligt...?

Ik ben ook inderdaad blij dat ik nu echt goed ongesteld ben, dan kan ik gewoon weer door naar de volgende ronde!
    Ik heb nu al zin in de high tea, locatie maakt mij niet uit! :)
    Al denk ik dat het op de high tea wel even doorbijten voor mij word, als enige niet zwangere tussen die mooie zwangere buiken...:)

16. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Ah dat is jammer dat dat moet gebeuren in zo'n gezellig weekend!
    Jij ook al een ontsteking in je mond? Jeetje, gaat lekker! Ik wens je heel veel sterkte en ik adviseer je zsm langs te gaan bij de tandarts meis, want straks wordt het bij jou ook steeds erger...

Ik heb ook echt superveel zin in de high tea! We praten nu al best een tijd met elkaar en ik vind het wel superleuk om jullie allemaal in het echt te gaan ontmoeten! :D

17. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    En ja ik kan me voorstellen dat dat wel moeilijk zal zijn om als enige niet zwangere er tussen te zitten. Maar ik weet zeker dat het wel heel erg gezellig zal worden! Dat kan bijna niet anders! ;)

18. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedeavond dames,

Ben net thuis en duik zo lekker me bedje in, morgen komt de mevrouw van de kraamzorg vroeg...!
    We hebben een heerlijk dagje en avond gehad was erg gezellig.!

Ik heb wel alles gelezen maar reageer er morgen even op...

Weltrusten voor allemaal..!

19. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Goedemorgen allemaal!

Lekker geslapen? Nou, ik wel hoor! Ik kan maar niet wakker worden nu, maar ik moet er zo toch echt uit want ik heb straks een afspraak. Eigenlijk zou daarna een vriendin langskomen maar die heb ik maar afgezegd want ik ben nog steeds een beetje rillerig van de hele toestand van het weekend. Dus dat komt volgende week wel.

Dus na mijn afspraak lekker lui doen, daar heb ik wel ff zin in!

En hebben jullie nog plannen voor vandaag?

20. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Goedemorgen!

Ja ik heb ook heerlijk 10 uurtjes geslapen vannacht!
    Wilde er ook echt niet uit, maar helaas; duty calls.
    Moet nog wasje draaien, en vanmiddag werken.
    Nu word het eindelijk mooi weer, moet ik weer werken. Bah!
    Gelukkig is het maar een half dagje vandaag hihi.

@Jody: Gelukkig valt de pijn nu wel weer meer, ik weet niet wat het is.
    Kijk het nog even aan, anders ga ik woensdag bij de tandarts langs. Maar het is nog uit te houden...
    Enne, geniet lekker van je luie dagje!

Deel Deze Pagina