Mama's en zwangere meiden omgeving Haarlem

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jody1985, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moet zeggen dat ik niet heel veel last lijk te hebben van de hormonen (denk ik) :cool:
    ik werk 4 dagen en ben wel over mijn grootste vermoeidheid heen
    want ik ben na werktijd nog aardig aan de klus

als commode heb ik de ladekast van de hemnesserie gekozen
    die is lekker hoog en ruim zat
    tis gewoon niet zo'n groot kamertje
    dus het moet allemaal ruim en licht

2. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    @ Sana: Dat vind ik idd wel een groot nadeel, een doorlopende groep.
    Ik vind het inderdaad wel leuk om een beetje een band op te bouwen met andere zwangeren. Zoals ik in mijn openingsbericht al schreef op dit forum, heb ik in mijn omgeving geen mensen die zwanger zijn, willen worden of überhaupt met kinderen bezig zijn. Dus ik vind het wel leuk om in contact te komen met andere meiden van mijn leeftijd die zwanger zijn of net een kindje hebben.

Ik heb ook erg veel last van mijn hormonen. Vooral mijn vriend krijgt momenteel veel te verduren... en die is juist zooooo lief voor me! Maar op de een of andere manier lijk ik wel minder aandacht te willen. Ik heb een beetje het gevoel dat ik betutteld word af en toe. Al die mensen die denken dat ze wel weten wat het beste is voor je. Pffff
    Ik denk dat ik al supergoed bezig ben. Toen we begonnen met zwanger worden ben ik direct gestopt met roken, ik drink geen druppel alcohol, slik iedere dag extra vitamines en visolie, eet en drink producten met bepaalde zoetstoffen niet meer, eet geen rauwe vis (wat ik echt het moeilijkste van alles vind... ik ben echt verslaafd aan sushi), eet geen rauw vlees, kom niet in ruimtes waar gerookt wordt, etc. En nog krijg ik commentaar als ik misschien iets te veel trek heb in producten met suiker of big macs of iets anders wat niet gezond is. Ik ben dat echt een beetje zat aan het worden! :(
    En dat speelt ook een rol waarom ik momenteel een stukje sneller geïrriteerd raak.

Ik voel me af en toe ook zelf een klein kind, hoor. Klagen, honger, moe, huilen... pfff ik hoop dat dit snel over gaat! ;)

@Maaike: Lekker joh dat je energie over hebt. Ik ben jaloers!
    Tja, als je niet zo'n groot kamertje hebt, dan is dat een goede oplossing! Mijn ex schoonzusje heeft een ledikant en commode in 1 gekocht via het internet. Ook een goede oplossing! :)

3. sana

sana Actief lid

29 apr 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja het is inderdaad qua contact met de vrouwen wat minder, maar blijf het toch maar doen. Is goed voor de bevalling, haha. Die yoga dan he?

En goh, dat betuttelende, irritant he? Ja, iedereen heeft een mening. Over hoe groot je buik is, dat je wel of geen koffie drinkt, als het even te zwaar is. ("hoort erbij, he") Klagen mag je vooral niet teveel. En soms ben je gewoon wat onzekerder, omdat het allemaal nieuw is. En dan komen die bemoeienissen van anderen niet echt gelegen, bleugh. Ieder doet het op zijn eigen manier, en dat doe jij, zoals je zegt, prima! Niet aan twijfelen hoor.

Ik doe ook al die dingen wel. Alleen als ik me heel rot voel, rook ik af en toe een sigaretje... Vind ik wel jammer van mezelf. Maar in me hoofd lijkt het me af en toe (midden in een ruzie) rustig te maken. Dus ja, als excuus, stress is ook niet zo goed. Maar ik wil die sigaretten niet goedpraten hoor.

De boeken zeggen ook altijd: niet voor twee eten! En alleen maar gezonde snacks. Nou amehoela, ik heb echt drie keer zoveel trek, en als ik honger heb, ben ik echt heeeeel slap (en chagrijnig en moe). Dus eet maar goed. (luister maar naar opa en oma, hihi) En daar hoort ook een bigmac bij! Nou, bij wijzen van, dan. Ik word ook heel vaak tot lekker vet en zoet verleid. En daar mag je best aan toegeven, vind ik... heerlijk

4. tja dat betuttelende , grrrrrrr
    alsof je in ene van poppestront bent:D
    ik mag van mijn gehele omgeving niets tillen of iets
    en ik moet dit eten of dat laten staan pffff
    leave me alone
    mijn liefje is gelukkig niet al te bemoeierig
    maar roept allee; zeggen he als ik iets voor je kan doen

ik heb ook veel trek maar door een maagverkleining kan ik niet meer onbeperkt eten (gelukkig)
    maar eet momenteel toch wel 1x meer dan voor het zwanger zijn
    wel is het zo dat als ik iets zie dat ik daar juist trek in heb hihi:D

nou ja ik ga naar de zumba tot later!

en wie weet kunnen we onderling een meeting afspreken
    kunnen we onbeperkt babypraatjes houden:)

5. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    goedemiddag meiden..!!

Welkom sana spannend hoor voor jou duurt het niet zo heel lang meer, wel heel vervelend dat de band met je vriend minder is.

hormonen stjaa ik dacht dat het wel mee viel maar het wordt nu wel erger..ahhahahhaha schrik er soms zelf van.
    en inderdaad iedereen dat met je bemoeid wat wel en niet goed is voor je, het is allemaal lief bedoeld maar soms kan ik me er nu aan irriteren.
    mijn vriend is gelukkig wel heel betrokken en is ook erg lief voor me.

hebben jullie gister nog wat leuks gedaan??

maaike jij zou je kamer inrichten is dat een beetje gelukt??
    en een meeting met de tijd lijkt mij wel heel erg leuk kunnen we inderdaad uren kletsen over de baby..hihihi

meiden hele fijne dag

6. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    @ Sana: Inderdaad, dat heb ik dus ook. Ik heb voornamelijk trek in dingen die niet goed zijn voor me. Ook wel in gezondere dingen gelukkig. Maar die slechte dingen zijn allemaal zo verleidelijk! :)
    Ik probeer er wel zo veel mogelijk op te letten, maar ik kan echt niet alleen maar gezond eten nu, hoor! Ik denk dat ik al heel goed bezig ben verder! ;)

@Maaike: Gelukkig is jouw vriend (aanstaande ;)) niet te bemoeierig! En tuurlijk weet ik ook wel dat het allemaal goed bedoelt is... maar ik trek het af en toe echt ff niet hoor.

@Bloemetjes: Ik schrik af en toe ook van mezelf. Ik kan ineens zo boos worden om iets heel kleins! Achteraf denk ik dan wel weer van shit, waarom doe je nou weer zo! Maar op dat moment voelt het gewoon rechtvaardig... ;)
    Gisteren dus voor een van de weinige jaren niet naar Amsterdam geweest... Maar gezellig naar mijn stiefzus en haar aanstaande geweest in Driebergen en daar gezellig met vrienden van hun ge-bbqt en daarna ff het dorp daar in gegaan. Maar aangezien het daar een grote tokkiegemeenschap was met kansloze muziek en ruziezoekers had ik het al vrij snel gehad daar. Dus toen hebben we gezellig een kampvuur gemaakt in de achtertuin en hebben we daar tot in de nacht gezellig gezeten. We waren daar nog geen uur en toen hoorden we al tientallen politieauto's en ineens ging de muziek uit in het dorp. Natuurlijk was er een grote knokpartij uitgebroken en waren we dus net op tijd weg daar. Had ik dus echt niet aan moeten denken om daar met mijn zwangere buikie tussen te moeten staan.

@All: Ik wil er trouwens niet aan denken hoe het straks is als die kleine er is met de bemoeienissen van familie en zo. Van mijn eigen familie kan ik het dan nog wel hebben tot op zekere hoogte. Maar ik weet nu al dat ik me mateloos ga irriteren aan andere mensen (inclusief schoonmoeder) die het zogenaamd beter weten... pfff, dat gaat nog wat worden!

Jullie gisteren nog wat leuks gedaan?

Vandaag zijn wij naar de Gardo geweest om te kijken voor een babykamer. Moet zeggen dat ie er op het plaatje mooier uit zag dan in het echt. Dus ik ga nog wel ff verder kijken. Maar voor die prijs is het wel een mooie kamer! :D

Lijkt mij ook superleuk om een meeting te plannen met de tijd!

7. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Ik zat nog eens even te kijken voor zwangerschapsyoga en ik denk dat ik me hiervoor ga opgeven:

Professionele zwangerschapsyoga en Shantala babymassage in Haarlem

Lijkt me wel wat!

Maar zit nog een beetje te twijfelen welke groep ik me voor op zal geven... er start er 1 op 24 mei en 1 op 4 juli.

Heb jij er nog over nagedacht of je yoga wil gaan doen, Brenda?

8. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klinkt als een heerlijk dagje Jody. Ik moest eerst werken tot 2 uur en werk in amsterdam mijn vriend haalde me op toen zijn we met een ander stel de jordaan in gelopen was wel even gezellig maar om 5 uur had ik het gehad en zijn we naar huis gegaan en lagen we om half 10 in bed was kapot van het lopen. Ik merk ook dat ik soms erg verander en iriteer me er dan aan kan soms zo negatief doen terwijl ik normaal niet zo ben. Waar ga je nog meer kijken voor een kamertje Jody? Je hebt ook nog babypark dat zit volgens mij in wormerveer ofzo.... ik heb even op de site gekeken alleen ik zou bijvoorbeeld de tijd al niet redden ik ben altijd pas om kwart voor 7 thuis.....dilemma
    !!! Ik ben trouwens 24 en wordt woensdag 25. Slaap lekker voor straks iedereen

9. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    @ Bloemetjes: wat doe je voor werk dan dat je op zaterdag/ koninginnedag moest werken?
    Haha ja zo grappig... Ik zei dus gisteren tegen mijn vriend 'je hebt ook nog babypark, zullen we daar anders nog ff kijken als die open is'? Dus ik typ het in op mijn telefoon en toen hadden ze uit Christelijke geloofsovertuiging zelfs de website gesloten op zondag... :S Dat heb ik nou echt nog nooit gezien!

Je redt 20:30 niet? Als je om 20:00 bij je huis weg rijdt dan red je het makkelijk! Het zit aan het begin van de randweg in Haarlem!
    Of heb je geen auto? Dan wordt het idd een lastiger verhaal...

10. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee dat meen je niet van babypark wel heel overdreven zeg..!!!! Huh ik heb dan niet goed gekeken hahaha ik dacht dat het om 7 uur al begon en heb inderdaad gewoon een auto dus dat is geen probleem.....ik zal morgen even op me gemak gaan kijken ben dan lekker vrij.....dat werken gaat me ook meer tegen staan Bahhh...!!!!!

11. sana

sana Actief lid

29 apr 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    KLinkt ook leuk die zwangerschapscursus, alleen valt er wel een maand vakantie in het midden.
    Misschien is het fijn om het later in de zwangerschap te doen. Vooral als het als voorbereiding op de bevalling ook is, want dan is het niet zo'n ver van je bed show..

Ohja en dat geirriteerde: Denk dat dat ook een beetje erbij hoort, qua hormonen (dooddoener, he? bLeugh). Denk maar als je ongesteld moet worden, dan heb ik dat ook veel meer. Geirriteerd op niets af.
    Ik ben nu een beetje gevoelig voor geluiden. en mensen zullen het wel begrijpen als je ze af en toe een snauw geeft (haha, niet te vaak hoor).
    Maar ik voel ook af en toe zo'n golf opkomen, dat ik echt iemand een uitbrander wil geven, om haast niets... <schaam-schaam>

En naast al dat ongezonde eten, vind ik fruitsalades ook heeeeeel lekker. Dus das een goede combi. Ik eet gewoon meer, merk ik.

12. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Haha nou, het is een beetje verwarrend want idd de link die ik stuurde kwam inderdaad uit op dat er 2 groepen starten om 19:00. Maar in de folder staat dat ze op dezelfde avonden ook groepen heeft om 20:30. Ik heb net ff gebeld en ze id op vakantie op het moment. Haar collega wist mij te vertellen dat ze eerst de groepen van 19:00 vol pland en daarna groepen voor 20:30 gaat maken. Maar ze belt mij terug als ze terug is van vakantie (vanavond of morgen).

13. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    @ Sana: Klopt, dat vond ik ook een beetje een nadeel die maand vakantie. Ja, misschien toch maar die laatste cursus doen. Laatste les daarvan is 10 oktober. Dat is een week voordat ik ben uitgerekend. Ik zal ook wel even vragen hoe het dan zit als je eerder bevalt.

Haha, ja.... Herkenbaar! Zo'n golf voel ik dus ook af en toe opkomen. Ik het verkeer helemaal. Als iemand niet door rijdt dan wordt ik toch pissig!
    Of als iemand z'n knipperlicht niet aan doet... Ik kan echt ontploffen om dat soort dingen!
    Maar het klopt wel dat het er bij hoort... Al moet ik het echt proberen tot een minimum te beperken! ;)

14. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jody Oke ik dacht al volgens mij had ik 7 uur gelezen. Laatste les 10 oktober ik ben 11 oktober uitgerekend weet niet of dat dan handig is....en dat over auto rijden heel herkenbaar hahahaha erg is dat he?? Sana ik heb dus echt niks met fruit nu ik eet het wel bewust maar niet omdat ik er zo een trek in heb...

15. sana

sana Actief lid

29 apr 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik had in het begin ook niets met fruit. Juist vooral veel zoet-zoet-zoet.
    Maar dat zoetzurige trekt me ook erg! Haha, nou snap ik waar de trek in augurken vandaan komt, ookal zijn die erg zuur...

16. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Ja daar zit ik dus ook ff mee. Ik ben 18 oktober uitgerekend, maar een week te vroeg is natuurlijk meer regel dan uitzondering.
    Ik houd je op de hoogte!

Normaal ben ik in het verkeer al snel geïrriteerd... Oude mensen die 40 rijden waar je 50 mag en je kan niet inhalen... Mijn god! 50 is al zo traag!!! Rij is door ofzo!!
    Maar nu... Nu raak ik zelfs geïrriteerd als iemand zich aan de snelheid houdt! Dat vind ik al een hoop getrut. Maar ik hou dan ook wel van lekker doorrijden moet ik zeggen... :D

17. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    En fruit ben ik ook wel erg gek op! Normaal al wel, maar nu helemaal. Maar als het te zuur is dan vind ik het niet zo lekker meer... Ik hen sinds ik zwanger ben trouwens nog niet echt behoefte aan een augurk gehad! Ik dacht dat wordt bietjes en augurken eten voor het leven! Maar bietjes lust ik nog steeds niet en augurken niet meer als anders... :)

18. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hahaha normaal eet ik nooit snoepjes nu alleen maar ik at altijd chips vind ik nu veel minder lekker....en augurk daar heb ik ook nog geen behoefte aan. Lief dat je me op de hoogte houdt Jody. Mag ik jullie wat vragen heb zins vandaag echt steken het lijkt wel in me vagina weet iemand wat dat kan zijn? En wat is nou precies bandenpijn??

19. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Tuurlijk! Geen probleem!
    Ik heb dat inderdaad ook al een tijdje, geen idee wat het kan zijn maar volgens mij heb ik een tijdje terug ergens gelezen dat dat normaal is.
    Bandenpijn heb ik ook al last van af en toe. Bijvoorbeeld als ik in een bepaalde houding zit en ik moet niezen dan voel ik een onwijze steek aan de zijkant van m'n baarmoeder. Ik heb het nagevraagd bij de verloskundige en dat moet dus bandenpijn zijn. Ze zei dat sommigen daar in meer of mindere mate last van krijgen...

20. bij de gyn geweest vandaag
    bloeddruk was netjes dus med doen het goed
    ook voor het eerst het hartje gehoord
    echt ontroerend
    over 3 weekjes de 20 weken echo
    dat wordt vast ook spannend

soms wel wat onrust in mijn buik
    en dat zou de bandenpijn moeten zijn

hier trouwens niet speciaal ergens trek in maar
    precies datgene wat ik hoor of zie of ruik:D

Deel Deze Pagina