Mama's en zwangere meiden omgeving Haarlem

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jody1985, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Maaike, heb je vandaag voor het eerst het hartje gehoord? Jeetje, wat laat! Bij mij lieten ze 'm al horen met 11 weken, na mijn echo voor de combinatietest.

Ik heb laatst gedroomd over wentelteefjes en daar heb ik sinds dat moment al zo'n onwijze trek in! En ik heb ze nog steeds niet gemaakt! Van het weekend maar ff maken! :)

Hebben jullie trouwens ook last van dromen? Sinds ik zwanger ben droom ik echt de meest idiote dingen. De eerste weken waren het meer nachtmerries en nu beginnen mijn dromen steeds absurder te worden...
    Laatst heb ik gedroomd dat ik met 2 vriendinnen de krantenwijk (haha) van 1 van hun aan het lopen was en dat er een boom stond met allemaal paradijsvogeltjes er in. En elke keer als we een krant in de brievenbus stopten begonnen die vogeltjes heel hard te fluiten! :S
    En van het weekend droomde ik dat er een hert bij ons op bed kwam slapen, maar dat die heel erg begon te spartelen en dat was te gevaarlijk... Nah, ik heb af en toe het idee dat ik niet helemaal meer klop, hoor! haha
    En ook echt elke ochtend herinner ik me dromen nog!! :S Sommigen blijven dan langer hangen zodat ik ze nog na kan vertellen en sommigen vergeet ik snel weer. Maar iedere ochtend ben ik weer verbaasd over de bizarheid van mijn dromen... :)

2. ja vorige x wel geprobeerd
    maar ik denk door mijn speklaagje dat het toen nog niet te horen was
    en ook nu werd het me niet gegarandeerd
    het was wel te zien op de metertjes maar nu dus ook te horen:)
    ik droom niet veel geks of ik onthou het niet:D
    in tegenstelling tot manlief
    dat ik opgegeten wordt door heyena's en andere idioterie

3. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Oh haha, oke.
    Wat vreemd dat de hormonen bij iedereen zo'n andere werking hebben, he! :)

@Bloemetjes: Ik heb ff gebeld met die zwangerschapsyoga en de groepen van 20:30 zitten al vol... :(
    Ik moet zeggen dat ik dat persoonlijk ook een betere tijd vind. Maar ik ga ff kijken voor een andere! Ik laat het weer weten.

Wat was het stil hier vandaag trouwens, meiden!

4. gewerkt en gegeten en daarna een rondje gelopen met manlief
    dus nu pas achter de comp;)

5. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Druk, druk, druk! :)
    Is wel lekker om af en toe ff een rondje te lopen, even uitwaaien! Moet ik ook maar eens vaker gaan doen! ;)

6. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemorgen..!!! Ik was gister heerlijk vrij...Heh zo snel al vol?? Ja die vroegere les is voor mij niet haalbaar...ik droom ook heel gek normaal onthou ik het nooit of kan ik me niet herinneren dat ik heb gedroomd nu dus wel.....mooi geluid he Maaike?? Ik heb het hartje ook pas met 14 weken gehoord bij de verloskundige. Wij hebben 24 mei de 20- weken echo vind het nu wel spannend hoor. Hebben jullie met 12 weken de test gedaan op syndroom van down??

7. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Ja, haar collega had me niet helemaal goed ingelicht. Eerst wil ze de groepen van 20:30 vol en daarna die van 19:00. Ik heb nog ff verder gegeken, maar ik kan echt niks vinden wat een beetje goed te doen is voor mij wat later begint. In Hoofddorp had ik er nog wel 1 gevonden, maar dat was zo diep in Hoofddorp dat ik dan wel lang onderweg zou zijn. Dus ik heb me nu toch maar hier voor ingeschreven, ik start in juli. :)

Wij hebben 3 juni de 20 weken echo en vrijdagavond a.s. hebben we een echo voor de geslachtsbepaling... ik kan echt niet wachten!!! Ik ben zoooo benieuwd!!

Ik heb de combinatietest inderdaad gedaan. Had echt een kans van 1 op 7900 op een kindje met syndroom van down. Dat was echt een supergoede uitslag, dus daar was ik echt heel erg blij mee!! :D
    Hebben jullie dat ook gedaan?

Jij nog wat leuks gedaan op je vrije dag gisteren, Brenda?

Liefs!

8. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    He Jody wij hebben bewust de nekplooi meting niet gedaan, omdat we er al 2 en een half jaar over gedaan hebben en ik zou het ook niet weg laten halen als het wel zo blijkt dit kindje is zo welkom! Maar het lijkt me wel een fijn gevoel om te weten dat de percentage goed is! Vind het dus heel spannend de echo....Ohh wat leuk zeg voor je het weet kan je beginnen! Gister niet veel gedaan huis opgeruimd ik merk dat ik het heerlijk vind om niks te doen op me vrije dag was voorheen wel anders. Heb het idee dat me buik nu echt hard groeit en vandaar ook de steken. Ik ben vandaag jarig, en nou kwam er vanmorgen een manier met een hele grote bos bloemen had mijn vriend geregeld zo lief.!!!!

9. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Nee, dan snap ik het wel dat je dat niet wilde laten doen. Ik ben er heel eerlijk in, ik had het waarschijnlijk wel weg laten halen als het kindje het syndroom van down zou hebben. Mocht ik nu alsnog een kindje krijgen met syndroom van down dan zorgen we er natuurlijk voor. Maar we wilden toch onze kans weten van te voren.

Wil je met de 20 weken echo het geslacht ook weten? ik snap dat je dat superspannend vindt!!

Gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk altijd een grote bos bloemen van je mannetje te krijgen!! Heb je verder nog wat leuks gehad?

Liefs!

10. gefeliciteerd bloemetjes

wij hebben niet laten testen
    omdat wij toch niets met de test wilden doen
    mijn 20 weken echo komt 23 mei dus nog 2 weekjes
    en dan hopen we ook te horen wat het wordt
    maar nog meer dat het allemaal goed is

morgen vrij dus ga er allemaal lekker van genieten
    fijne avond allemaal

11. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel....!! Jody dat is je ook goed recht en begrijp het ook heel goed ik zou het alleen niet om die reden het weg laten halen en dat komt denk ik ook omdat we hier zo hard voor hebben gevochten! Gister zijn me ouders geweest en schoonouders, zus en zwager en schoonzus ik ga het nog vieren....ja wij willen weten wat het wordt..!! Maaike@ we lopen echt gelijk jij hebt de echo een dag eerder..!!! Heerlijk lekker vrij ga je ook wat leuks doen?? Geniet ervan...

12. lekker uitgeslapen tot 8;45
    manlief kwam net even onverwacht thuis
    en we hebben samen thee gedronken
    straks de boodschappies en mij trouwboeket regelen

manlief heeft dit weekend vrijgezellenweekend
    en ik mag mijn trouwjurk halen
    dus vandaag even rustig aan
    ben nogal een creatief typje
    dus misschien eens verder werken aan mijn
    zwangerschapsalbummetje

vind het best leuk zo'n forum
    maar jemig wat een hoop om te lezen
    hoe doen jullie dat?

13. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heerlijk voor uitzicht Maaike..!!! Uhnm ik kom alleen hier schrijven en heb internet op me mobiel dus kijk geregeld even....hoe bedoel je verlsaafd.??? Hahaha Maaike jij had ook last van je buik he? Mag ik vragen waar jij last van had??

14. het trekt en steekt af en toe onderin
    maar gelukkig gisteren en vandaag weer rustig
    alleen uit mijn bed komen
    gaat niet meer met zwiepende benen
    dan krijg ik meteen kramp in mijn buik
    dus braaf omrollen op de zij en dan de benen eruit :cool:

en mijn maag blijft gevoelig
    maar dat is niet gek gezien mijn maagoperatie denk ik

15. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je snelle reactie. Ja inderdaad steken onderin heb ik nu dus al vanaf maandag en merk ook echt dat me buik gegroeid is. Maar was toch even ongerust. Ik moet dinsdag weer naar de.verloskundige zal het ook nog even aan haar vragen...

16. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Ik ben ff een dagje niet in staat geweest om het forum te checken en ben gelijk een half uur bezig met lezen. haha.
    Heb je een leuke verjaardag gehad verders, Brenda?

Maar gelukkig is dit de enige nog die ik bijhoud! Anders wordt het mij ook teveel, hoor!

Sana volgt ons volgens mij niet meer, ze heeft iig al een tijdje niks meer geschreven!

Jullie lopen idd exact gelijk en ik exact een weekje achter! :p
    Ik kan dus echt niet wachten tot het morgenavond is. Ik ben echt zo onwijs zenuwachtig!! Niet dat het me zoveel uitmaakt of ik een jongen of een meid krijg, maar ik kan gewoon echt niet wachten tot ik het weet of ik moeder word van een zoon of van een dochter. Maar mijn voorgevoel is zo sterk dat het een jongen wordt, het zou me echt een beetje verbazen als we een meid krijgen!
    Weten jullie wat trouwens grappig is? Ik zat eens terug te rekenen wanneer de bevruchting ongeveer plaats heeft moeten vinden en dat heeft ongeveer rond 20 januari plaatsgevonden. En dat is de datum dat wij precies 3 jaar bij elkaar waren! Dus dat is wel cool!

Die steken zijn volgens mij wel normaal hoor, ik lees er ook best veel over en ik heb ze zelf ook bij bepaalde bewegingen en bij bijvoorbeeld niezen ofzo. Mijn huisarts zei dat na de 15 weken de kans op een miskraam nog heel klein is. Ik zou me niet al te druk er om maken, maar wel ff met je verloskundige bespreken.

@ Maaike: Weet je al wat je man gaat doen met zijn vrijgezellenfeest? Leuk vind ik die feestjes altijd! Mijn stiefzus gaat 20 mei trouwen en daar hebben we laatst ook een vrijgezellenfeestje van gehad. Erg leuk!
    Weet je al wanneer jij je vrijgezellenfeestje hebt?

Ik heb ook internet op mijn mobiel, heerlijk!! Ik check ook vaak het forum vanaf mijn telefoon ff. :) Lang leve de smartphones!
    Jij ook een Iphone, Brenda?
    Ik merkte het trouwens idd gisteren dat je een bericht had geplaatst via je telefoon. Die verbetert namelijk automatisch je woorden als je niet oplet. En ik moest een bepaalde zin echt 3 keer lezen voordat ik snapte wat je bedoelde daardoor, haha. Er stond 'manier' in plaats van 'meneer'. haha
    Dat is dan een grappige fout, maar ik heb dus een keer gehad dat ik iemand een berichtje stuurde en 'hee kanjer' wilde sturen en er dus stond: 'hee kanker'. Dat was iets minder...

Ik zal morgenavond proberen om een berichtje te plaatsen op het forum als ik de uitslag weet! :D
    Maar dikke kans dat ik het vergeet of er niet aan toe kom aangezien de familie en vrienden ook even op de hoogte gebracht moeten worden. En dat zijn allemaal natuurlijk niet de kortste gesprekken... hehe. We hebben de echo om 20:30, maar dat is helemaal in Purmerend. Dus op de terugweg bellen we een aantal mensen wel alvast op de carkit, anders wordt het echt nachtwerk joh! haha

Nou meiden, ik breng jullie zo snel mogelijk op de hoogte!! Anders zaterdag! :)

Liefs!

17. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Ik ga morgenmiddag trouwens alvast ff naar de drukker om de papiersoorten voor de geboortekaartjes te bekijken. En ff te bespreken hoeveel die van ons gaan kosten. Ik wil natuurlijk weer iets wat niet standaard in de boeken zit, haha.

Hebben jullie al naar geboortekaartjes gekeken?

18. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    God, ik heb een dag niet gezwangerschapspaginaad en ik heb gelijk weer hele verhalen en vragen! Dat bewijst maar weer dat ik dat toch wel erg nodig heb, mensen in dezelfde situatie waar ik lekker mee kan kletsen erover. :)

Er schiet me net te binnen dat ik jullie nog wilde vragen of jullie al hebben nagedacht over de bevalling. Of jullie thuis willen bevallen of in het ziekenhuis. Ik weet het gewoon echt niet meer...
    Ik wil eigenlijk het liefst thuis bevallen. Dan ben ik al lekker thuis in mijn eigen omgeving waar ik wel de voorkeur aan geef. En ook niet geheel onbelangrijk: de eigen bedrage die ze in het ziekenhuis vragen voor een bevalling in het ziekenhuis. Rond de 350 euro wat je dus zelf moet betalen als je geheel uit vrije wil in het ziekenhuis bevalt! Dat vind ik dus echt absurd!
    Maar nu zei een vriendin van me tegen me: nou, als ik zou gaan bevallen zou ik het echt wel in het ziekenhuis doen. Stel dat de navelstreng om zijn nekje heen zit, dan kan je maar beter in het ziekenhuis zijn... tja, daar zit natuurlijk wel wat in.
    Wat doen jullie?

19. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wow Jody jij bezorgt mij ook een half uur terug te lezen hahaha gezellig...!!!! Oeiii spannend hoor ben ook zo nieuwsgierig waar in purmerend ga je? Twinkelster?? Ben ook heel nieuwsgierig voor jou...ik ga het vanavond zeker in de gaten houden..!! Klopt heb de iPhone....ik wil in het ziekenhuis bevallen en de reden is inderdaad mocht er wat zijn dan ben ik al in het ziekenhuis geeft mij een fijner gevoel. En inderdaad eigen bijdrage is belachelijk hoog maar heb het er wel voor over. Ik baal soms gewoon zo dat ik soms nog zo onzeker kan zijn, me buik heeft deze week wel een groeispurt gehad, ben zo blij met me buikje hahahah. Jody heel veel plezier vanavond en geniet vooral lekker naar je kleintje kijken..!!

20. heb een medische indicatie dus hoef niet te kiezen ;)
    het wordt gewoon het zkh
    en de geboortekaartjes ga ik zelf maken
    heb mijn proefjes klaar dus wachten tot ik weet wat het wordt en dan kan ik aan de slag

manlief gaat als ik het goed heb naar de ardennen voor het weekend
    kan ik mooi in die tijd mijn jurk ophalen :D
    mijn eigen dag is al geweest met een lekkere lunch en een workshop servies beschilderen en een fotoshoot
    en dat is naar mijn smaak prachtig geworden
    geen gekke dingen dus op die dag
    lekker buiten want het was prachtig weer
    vandaag aan het werk dus ip ben ik er vanavond weer want hier geen aaifoon :cool:

en veel plezier bij de echo

Deel Deze Pagina